![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#481 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#482 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Doe uw film doodling with Fibonacci open en hoort ze tellen. Ik vind het tellen via foto's eerlijk gezegd moeilijk, maar heb ik het 3D in mijn handen is het gemakkelijker. Want als ik die lijnen op de foto's zie vertrekken in de gegeven voorbeelden hier zie ik toch andere vertrekpunten soms. Maar dat zal aan mij liggen ![]() Maar 't is U toch overduidelijk dat er een spiraal te zien is in de dennenappel of niet? En dat de reeksen bestaan uit de optelsom van de 2 laatste, of niet? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#483 | |
Minister
|
![]() Citaat:
En tuurlijk zijn er spiralen. Hoe een denneappel groeit zal niet veranderen net zoals dat bij jou klavertje vier niet verandert. Geef mij nu eens echt de reden waarom mijn voorbeeld niet telt en dat van jou wel? Wat is het verschil? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#484 |
Banneling
|
![]() Ik zeg niet dat er evenveel pods of dergelijke zijn.
Ik zeg dat zij volgens het Fibonacci principe groeien omdat er anders afwijkingen zouden zijn en de zaden erin niet optimaal kunnen groeien. En uw eigen film legt het principe ervan goed uit. http://biojournalism.com/2008/03/clover-science/ Wat is het verschil tussen mijn en jouw voorbeeld? Dat er 1 op 10 000 klavertjes vier te vinden zijn. Dat is al een afwijking te noemen. U zegt dat er imperfecties zijn en dat er zelfs reeksen missen en duwt daar een film naar voor en zegt dat daarin alle antwoorden te vinden zijn. Ik vraag een foto daarin te screenshotten waar ze een dennenappel toont die zou afwijken van andere dennenappels en niet uit Fibonacci reeksen zou bestaan en ik krijg foto's van websites die alom naar voor duwen dat het Fibonacci reeksen zijn. Omdat de film U daar helaas in teleur zal stellen. Maar beste Athelas, vanaf ik een dennenappel zelf in handen heb, zal ik eens zelf tellen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#485 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
MAAR het punt was oorspronkelijk dat volgens jou alles gebaseerd was op die reeks... wat dus met dit enkele gevalletje al duidelijk niet waar is. We hoeven natuurlijk niet zover te gaan met het lullen over fibonacci versus lucas versus nog een lineaire tweede-orde differentievergelijking met hetzelfde 'principe' . Kijk eens simpel naar deze link en beschouw de onderstaande plaatjes met diverse wiskundige patronen die men kan terugvinden in de natuur en probeer daar dan maar eens hetzelfde 'principe' op |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#486 |
Banneling
|
![]() Oh maar wat als sterrenstelsels vanuit hetzelfde principe uitgaan?
Dan is ALLES wat wij vandaag zien de oorzaak van zo'n reeks. Dat is een kleine als he praha. En wat is "deze link"? |
![]() |
![]() |
![]() |
#487 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Wel dan spreekt dat ID dik tegen hé Er is niks intelligent aan een mechanisme dat zich daarop baseert en er is nog minder design aan |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#488 | |
Minister
|
![]() Citaat:
ID is keer op keer bewezen totaal fout te zijn. Er is geen wat als meer wat betreft ID. ID is 100% fout. Mensen als Peche geloven erin ondanks dat je hen zwart op wit bewijs geeft dat hen tegen spreekt. Deze mensen ontkennen alle wetenschap dat ID (of hun versie van ID want na de leiding van Behe en het creation fonds, is de weg een beetje moeilijker voor de aan hun lot overgelaten aanhangers) tegen spreekt |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#489 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#490 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Net toen school mij in het lagere leerde dat wij afstammen van vissen. En het middelbaar leert men over Lucy. Beide hilarisch en steunend op NIETS bewijs. Intelligent Design heeft A vast ![]() ![]() De A die evolutietheorie vast heeft is gebaseerd op observaties van aapachtige skeletten waaruit skeletten bleken te bestaan uit 2 verschillende soorten, varkenstand dat voor aaptand werden gezien. Het gaat maar door ![]() En praha. Dat is geen ALS. Dat lijkt sterk zo te zijn. Als = waarschijnlijk ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#491 |
Burger
|
![]() God is a concept.
![]() |
![]() |
#492 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#493 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Gelul van de bovenste plank! Een beetje met verzonnen getalletjes goochelen om indruk te maken.
![]() |
![]() |
![]() |
#494 |
Burger
|
![]() Volmaakt symmetrisch... met één excentrisch gelegen hart, lever, milt,... met één dominante hand, of lichaamshelft? Met de functionele verschillen tussen linker- en rechterhersenhelft?
![]() |
![]() |
#495 |
Burger
|
![]() Maar wanneer de bak geen rode en witte ballen bevat, maar wel grote en kleine, dan is schudden de uitgelezen techniek (zie "brasil nut effect") om beide soorten te scheiden. Wordt dit daarmee dan "intelligent schudden"?
![]() |
![]() |
#496 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wat leert school ons over evolutie. We hebben een gemeenschappelijke voorouder met de apen genaamd Lucy. Dat is goed dat school dat leert, maar school moet ook aanleren hoe men tot die conclusie gekomen is. En bij nader onderzoek lijkt dat evenveel bewijsmateriaal in petto te hebben dan pan spermia NIETS! Het is niet omdat er beenderen gevonden worden en deze via hypotheses aan ons gelinkt worden dat ze daarom ook verbonden zijn met onze bloedlijn als mens. We bereiken er wat mee het te verklaren? Niets, we proberen A gewoon verklaring te geven. B is er al. It's us! Weerleg mij ineens ook eens hoe macro evolutie nu te werk gaat? Ik hoor theorie, maar nergens bewijs en hoe men tot die conclussies komt. Tenzij via ver uit de doos bedachte hypotheses die menige wetenschappers doen fronzen. Want er zit ook flink wat tegenwind bij de oppositie van de wetenschappers betreffend ID en evolutie en ID lijkt mij er als sterkste uit te komen. Dat mensen hier dan in vraag stellen of er wel wetenschappers zijn die geloven in ID of God is mij de onzin voorbij ![]() Wel Aton, U zal alleen maar eerlijk wezen dat de mogelijkheid van pan spermia evenveel waard is dan te stellen dat cellen hier uit aminozuren tot leven kwamen. Ik duw ook graag ID naar voren als mijn favo belief, maar ik weet waarom. Waarom zou ik in macro evolutie moeten geloven? Zeg me dat is! Laatst gewijzigd door Peche : 24 januari 2014 om 19:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#497 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#498 |
Banneling
|
![]() Het is trouwens een ontdekker van DNA die de prebiotische waarden niet aan aarde kon linken maar aangaf dat het een oosprong van buiten de aarde moest hebben.
And pan spermia was born. Liever Darwin geloven dat nog geen cel onder een microscoop kan leggen en zelf zegt dat zijn evolutieleer in tegenstrijd is met de complexiteit van het oog. |
![]() |
![]() |
![]() |
#499 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Lucy is één van de ons bekende type homo sapiens. Daarvoor zijn nog een rits andere ' voorouders '. Zo was er ook de Neanderthal-mens, één van de bekende varianten en zeer dicht bij de huidige vorm. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#500 |
Banneling
|
![]() Ik wil gerust nuanceren dat er in de zee andere cellen waren die vissen schiepen en op land andere cellen waren die zoogdieren schiepen.
Ik kan het in mijn eigen filter wel samenvatten en besef ook wel dat wij niet letterlijk afstammen van de vissen. Maar 't is de oceaan die het leven werpt. Een aarde/grond zonder oceaan kan niets werpen in onze huidige wetenschappelijke kennis. Dus bottom line: ja dat van die vissen mag ik er abrupt inhakken, maar so what? We zijn anoniem publiek, mag ik ja? Nu zie ik dat U een beperkt antwoord gegoogled heeft. Maar mijn waslijst aan vragen laat U open. Ik spuw onzin, is goed. Maar zeg mij dan wat macro evolutie inhoudt, toon mij hoe dat ineen zit. Waarom zouden wij überhaupt van Lucy afstammen? Hoeveel Lucy's zijn er om te vergelijken Aton? En hoeveel van erna om overgangen waar te namen? Het is steeds op een beperkt archief dat slechts 0,0001% van onze geschiedenis weergeeft via fossielen e.d. Ik wil nu van U weten hoe men tot de stelling is gekomen dat wij van Lucy afstammen en hoe jij dat logisch verklaart. Ik zal dan maar niet zo goed opgelet hebben in school zeker, ... Als U het zo arrogant kan afschrijven, vat het dan eens samen in eigen woorden... |
![]() |
![]() |