![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#481 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() volgende stap in de US:
Schumer Introduces Marijuana Freedom and Opportunity Act - New Legislation Would Decriminalize Marijuana At Federal Level
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin “Climate change will manifest as a series of disasters viewed through phones with footage that gets closer and closer to where you live until you're the one filming it.” |
![]() |
![]() |
![]() |
#482 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#483 | |
|
![]() Citaat:
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin “Climate change will manifest as a series of disasters viewed through phones with footage that gets closer and closer to where you live until you're the one filming it.” |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#484 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Of ga je echt beweren dat meer controle en opvolging in het nadeel van de zwakkeren is? Citaat:
En tenslotte zou ik u willen vragen waar ik gezegd heb dat ik niet wil betalen voor mensen met een verslavingsproblematiek. De door legalisatie vrijgekomen middelen kunnen net ingezet worden voor preventie, hulp, controle,... Ik pleit dus net voor meer hulp bij verslavingen. De tegenstanders doen het omgekeerde. Geert heeft hier al meermaals aangekondigd dat hij niet wil dat hij moet betalen voor 'losers als junkies'.
![]() |
![]() |
#485 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja? Wat heb jij liever? Dat je kinderen geconfronteerd worden met een crimineel om de hoek bij de schoolpoort of dat ze naast een winkel wandelen waar ze het, na vertoon van hun identiteitskaart, kunnen aanschaffen?
Ik heb dat hier al meermaals gezegd maar dan wordt er al snel lacherig gedaan, zoals nu weer. Voor mij persoonlijk moet legalisatie niet. Ik geraak wel aan mijn spul, ik ga er, na 30 jaar, echt niet meer aan verslaafd geraken en ik controleer zelf de kwaliteit wel. Maar het is omdat ik weet hoe het er in het illegale circuit aan toe gaat dat ik liever een legalisatie wil. Voor mij persoonlijk zou er niet veel veranderen. Enige voordeel voor mij zou misschien zijn dat ik er nog maar 5 ipv 15km voor moet rijden. Dus als ik pleit voor meer bescherming voor zwakkeren is dat heus niet om mijn eigen behoeften stiekem te verbergen.
It's just a ride. Laatst gewijzigd door BigF : 29 juni 2018 om 09:50. |
![]() |
![]() |
![]() |
#486 | ||
|
![]() Citaat:
Integendeel. Een gedoogbeleid houdt net in dat men de ogen deels sluit voor de huidige problemen én voor de voordelen van een legalisatie. Wat hij correct stelt is dat het onrechtvaardig is naar diegenen toe die er wel mee omkunnen, en hopeloos naïef omdat het aanbod niet verdwijnt bij een verbod, laat staan bij een gedoogbeleid. Als we dat aanvaarden voor alcohol, waarom dan niet voor cannabis? Citaat:
Maar we gaan daar niet naïef in zijn. Als de markt vergroot, gaat inderdaad ook het aantal probleemgevallen stijgen. Maar door de voordelen van van legalisatie (meer controle, inkomsten) zal die stijging niet lineair zijn in functie van de vraag.
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill Laatst gewijzigd door hamac : 29 juni 2018 om 09:56. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#487 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het valt me van u eerlijk gezegd tegen dat jij net als vele anderen iemand die pleit voor legalisatie direct verdenkt van het streven naar persoonlijk voordeel.
Als er iemand pleit voor goedkopere energie krijgt die toch ook niet onmiddellijk naar zijn hoofd geslingerd dat dat is om zijn eigen rekening naar beneden te krijgen? Maar een blower die pleit voor legalisatie? Tsja, dat is natuurlijk enkel en alleen voor zijn eigen voordeel. Ik heb in mijn argumenten pro legalisatie altijd aangegeven dat daar de nadruk voornamelijk op preventie en controle ligt. U zal in mijn argumenten weinig dingen terugvinden die gericht zijn op puur persoonlijke voordelen. Om nu dan toch af te komen met "hoe schoon van u" is veel lager dan dat ik van u verwacht had Anna.
![]() |
#488 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Dit is logisch, mensen die met de lotto spelen zouden dit ook vinden. Trouwens, cannabis gebruikers betalen nu sowieso een soort tax. Alleen betalen ze die niet aan de overheid maar aan criminele organisaties. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#489 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
terwijl ik mijn post zo kort hield omdat ik er gewoon niet uit ben, wat de beste manier is om cannabis te bestrijden en/of onder controle te houden. wat ik wel zeker weet is dat cannabis geen positief gezond product is, het hoort in de categorie van schadelijke gewoonten. (ja, daar zit ook vervuilende industrie, koffie, thee, frisdranken, suiker, alcohol of gewoon te weinig bewegen etc bij) maar ik volg wel uw theorie en aanpak hoor, ik gebruik die immers zelf ook, om de sociaal zwaksten te beschermen, vind ik ook dat de instroom van migranten die geen gegarandeerde economische bijdrage gaan leveren naar nul moet, vind ik ook dat elk misbruik of oneigenlijk gebruik van de sociale zekerheid aangepakt moet worden. trek dus niet te snel conclusies. Laatst gewijzigd door Anna List : 29 juni 2018 om 10:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#490 | |
|
![]() Citaat:
Ook de onderzoekers van de studie over het gedoogbeleid in Portugal (waar Geert zelf mee kwam aandraven) gaven objectief de voordelen en nadelen weer van zowel een totaal verbod, gedogen en legalisatie. Ik heb in mijn leven nog nooit cannabis gebruikt, maar ik sluit tenminste mijn ogen niet. Noch speel ik de hypocriete verontwaardigde.
![]() |
![]() |
#491 |
Banneling
|
![]() alleen klopt t wel dat legaliseren iemand gaat helpen? zo vanzelfsprekend is het niet dat omdat de staat er aan gaat verdienen dat t dan beter gecontroleerd zou worden en zwakkeren beter beschermd gaan worden.
als we vergelijken met het schadelijke autorijden bvb dan zien we dat de verdiensten vd staat terugvloeien naar de gebruikers en niet naar de slachtoffers of gedupeerden ... en dat de staat eerder aan het promoten gaat dan aan het inbinden zien we ook ... |
![]() |
![]() |
![]() |
#492 | |||
|
![]() Citaat:
![]() En ik vind niet dat deze overgrote meerderheid moet boeten voor die paar die er niet mee omkunnen. Dat gij moet boeten! Maar dat is een ramp! En ge moet niet boeten door die stoute anti legalisatie dommeriken, nee! ge moet boeten door de zwakkelingen die niet tegen een beetje THC kunnen! Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door geertvdb : 29 juni 2018 om 10:40. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#493 | ||
|
![]() Citaat:
En ... er zijn andere persoonlijke voornaamwoorden dan 'ik'. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#494 | |
|
![]() Citaat:
Nu niet kronkelen en met schijnheilige praat u eigen indekken! Dat uw posten 1 egocentrische klaagzang is, dat is geen toeval. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#495 | |
|
![]() Citaat:
Ik kan u doen schrijven wat ik wil. reversed psychology. Allez, hier gaan we weer: toon mij een post van u waar ge pleit voor meer hulp aan verslaafden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#496 |
Europees Commissaris
|
![]() Enorm jong, zie dat achteruitgaan: https://www.rtlnieuws.nl/nederland/p...-wietteelt-toe
|
![]() |
![]() |
![]() |
#497 | |
|
![]() Citaat:
Ik heb al 1 post van u waar ge pleit om de zwakkeren te laten creperen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#498 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#499 | |
|
![]() Citaat:
Heb je dat nooit geleerd?
![]() |
![]() |
#500 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Het is zelfs verantwoordelijk voor hypocrisie bij niet-gebruik, zo blijkt. ![]()
![]() |