Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Discussie gesloten

Discussietools
Oud 6 juni 2006, 18:20   #481
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

[quote=luc broes;1746605][quote=Rr00ttt;1746290]2. @ Luc Broes: ik vind je opmerking over Dewinter in dit geval dom en respectloos. (Meestal kan ik me wel goed in je meningen vinden) Dewinter buitengooien om Bourgeois en Dewever binnen te halen??? Lijkt mij geen goede deal. Dewinter heeft sterktes en gebreken, maar verdient het absoluut niet om 'in de rug' aangevallen te worden imo. .
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt Bekijk bericht
Beste Rroottt, Je maakt ergens een fout. Ik heb nooit en nergens zo een opmerking gemaakt.
De grootste misdaad van FDW is dat hij te veel stemmen haalt, en dat vergeef ik hem gaarne;
Luc Vanderkelen en ook Mark Grammens noemden beiden FDW een van de sterkste politici van zijn generatie. In het VB weet men dat ook;
Natuurlijk willen de politiek correcten dat we zo iemand aan de deur zetten. En dan zou men bereid zijn om met ons te praten!? Larie en apekool! Dit zou dan ook een grote fout zijn.
FDW is handig en verstandig genoeg om nu indien nodig te doen wat moet gedaan worden.
In het verleden heeft het VB mogelijk te harde taal gebruikt. Zeker hebben alle anderen de problemen veroorzaakt of onder tafel geveegd en op de boodschapper geschoten.
En nu met een goed geleide eendrachtige partij met 1.000.000 kiezers verder vooruit!

Zoals al in PM. Je hebt gelijk. Door de verwarrende layout van de post van Steben (topic VB-VLD) dacht ik dat die uitspraak van jou kwam terwijl ze de zijne is. Mijn excuses.
Rr00ttt is offline  
Oud 6 juni 2006, 19:00   #482
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baarle Bekijk bericht
Akkoord, maar dat belet niet dat er wel degelijk echte racisten zijn (in casu de mensen die vinden dat Aisha niet Vlaams kan zijn) en dat ze misbruik maken van het Vlaamsnationalisme. Zoals Rr00ttt schreef, ze verstoppen zich tussen de Vlaamsnationalisten om zo te ontsnappen aan de staatsrepressie. Ondertussen maken ze wel veel kapot.

Ik ben het niet eens met wat u mij hier in de mond legt.

Bij Groen! en SP-A zitten eveneens aanhangers van een dictator en leer die nog veel meer slachtoffers heeft gemaakt dan Hitler. Als je consequent bent heb je dan 2 mogelijkheden: ofwel begin je met die mensen te vervolgen (maar dan ook de linkerzijde niet enkel extreem-rechts), ofwel laat je die mensen doen zolang ze geen misdaden begaan.

Ik ben van oordeel dat de 2e optie de betere keuze is. Al het andere neigt teveel naar politiestaat. Die gedanken sind frei!

In mijn ogen is de fout dus niet dat ze zich 'verstoppen' in het VB, maar wel dat er voor die mensen geen mogelijkheid is die echt aan hun gedachten beantwoord.

Daarnaast ben ik ook van mening dat ik liever samenwerk op de punten waar we het wel over eens zijn. Iedere vlaams-nationalist of hij/zij nu links, rechts, centrum of whatever is zou moeten samenwerken om vlaanderen onafhankelijk te krijgen. Wat er daarna gebeurt zal de vlaamse kiezer dan wel uitmaken.
Rr00ttt is offline  
Oud 6 juni 2006, 19:53   #483
Alle
Partijlid

Alle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
En als Aisha eens iets mispeutert, gaan ze dan ook het lef hebben te brullen dat ze terug moet naar haar land van herkomst?
je begrijpt er niets van he
Oud 6 juni 2006, 22:20   #484
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Waarom zou de handelswijze van de andere partijen bepalend moeten zijn voor het gedrag en de lijn van het Vlaams Belang?
Dat moet niet, maar wij moeten niet 'katholieker zijn dan de paus'.
luc broes is offline  
Oud 6 juni 2006, 22:29   #485
luc broes

Standaard

Citaat:
Ik zei niet dat ik hem en Blokwatch geloof.
. Er is nog hoop, jij bent een verstandig man!
luc broes is offline  
Oud 6 juni 2006, 22:33   #486
luc broes

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steben Bekijk bericht
Tja, toch twee keer consensus.
SPa? GROEN? Spirit? de ene consensus
CD&V? VLD? N-VA? de andere consensus
Cd&V, VlD, NVA, VB dat is al een behoorlijke meerderheid, en ook de anderen zullen met heel wat programmapunten instemmen als ze verlost zijn van de druk van Frankofonië en het hof.
luc broes is offline  
Oud 6 juni 2006, 23:06   #487
Internaut
Banneling

Internaut's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Verliezen jullie een beetje je bestaansreden als de neonazis en de racisten het Belang verlaten?

Geen nood, ze richten wel een eigen partijtje op dat meer op jullie maat is.
Een tweede VU scenario mag nooit of te nooit gebeuren.
Volgens de VB bashers is gans het VB racistisch dus waarom maak jij dan nog eens een onderscheid ?
Feit is dat de zogezegde 'racisten' en 'niet-racisten' het belangrijkste gemeen hebben namelijk een onafhankelijk Vlaanderen verwezenlijkt zien.
Hoe dat Vlaanderen er dan moet gaan uitzien is een andere zaak waar eventueel verschillen kunnen zijn maar prioritair is het Belgische establishment te bekampen. Ik denk dat daarin zowel een Verstrepen, een Dewinter als zelfs een Raes op dit moment daarin passen en dat aan het doen zijn.

De grote thema's blijven hetzelfde, de ene kan inderdaad al wat liberaler of radicaler zijn dan de andere. We blijven evenwel VB'ers, we blijven allemaal samen Vlaams-nationalisten, we blijven separatisten, we blijven flaminganten.
We gaan samen voor het belangrijkste doel van het VB namelijk de Vlaamse onafhankelijke staat zonder een multicultureel beleid!
Stop de tweedracht en af te geven op bepaalde VB mandatarissen.
Internaut is offline  
Oud 6 juni 2006, 23:10   #488
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Internaut Bekijk bericht
We gaan samen voor het belangrijkste doel van het VB namelijk de Vlaamse onafhankelijke staat zonder een multicultureel beleid!

Ben het 100% met u eens.
Rr00ttt is offline  
Oud 7 juni 2006, 04:28   #489
stab

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus die zitten daar omdat de pers er haar loupe op richt?
Neen , belang en aantal worden uitvergroot door de pc media.
Dat bedoelde ik.
*Zucht.*
Oud 7 juni 2006, 05:16   #490
stab

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Aan je ene kant heb je het regime en de rechtbanken. Aan de andere de kiezer. Jouw strategie heeft 30 jaar lang volstaan om kiezers te blijven aantrekken. Het ziet er naar uit dat daaraan een eind aan het komen is. Steeds meer mensen willen nu een concrete invulling. In de mate dat partijen daaraan tegemoet kunnen komen, zullen ze kiezers blijven aantrekken.
Als het de strategie van het Belang ooit geweest was om geadopteerde Afrikaantjes , Koreaantjes , etc etc buiten te bonjouren , dan had die partij nu een half percentje gehad ipv 25.
Aisha is Vlaming, die blonde , blauwogige Belgische Germaan in mijn straat die na 30 jaar geen gebenedijd Nederlands woord klapt , niet.
Deze opvatting is mainstream bij de Vlamingen.
En bij het electoraat vh Belang.

Laatst gewijzigd door stab : 7 juni 2006 om 05:17.
stab is offline  
Oud 7 juni 2006, 05:25   #491
stab

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
Zijn ze nog steeds overtuigd dat Diversiteit zonder meer en altijd een verrijking betekent? Vinden ze nog altijd dat snelbelg zonder taalvereiste een goede zaak is? Vinden ze nog altijd dat kleine criminaliteit mag? Nemen ze nog altijd vrede met de eeuwige transfers die ons wurgen? En hoeveel jaar laten ze ons nog wachten op tweetalige dokters in brussel?
Of gaan we ons ten eeuwigen dage concentreren om het vermeende 'racisme' in vlaanderen?
Het machtsspelletje vh Belgisch establishment :
Houdt de dief!
Oud 7 juni 2006, 07:41   #492
baarle
Eur. Commissievoorzitter

baarle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt Bekijk bericht
Bij Groen! en SP-A zitten eveneens aanhangers van een dictator en leer die nog veel meer slachtoffers heeft gemaakt dan Hitler. Als je consequent bent heb je dan 2 mogelijkheden: ofwel begin je met die mensen te vervolgen (maar dan ook de linkerzijde niet enkel extreem-rechts), ofwel laat je die mensen doen zolang ze geen misdaden begaan.

Ik ben van oordeel dat de 2e optie de betere keuze is. Al het andere neigt teveel naar politiestaat. Die gedanken sind frei!
Het VB is de staat niet. Als het de ideologische racisten uit zijn rangen haalt, dan heeft dat dus niets met een politiestaat te maken maar met het aanscherpen van de partijlijn: de Gedanken zijn idd frei, ook voor partijen. Het geeft duidelijkheid over wat voor een Vlaanderen men wilt: een staat waar mensen als Aisha burger van zijn, of een staat waar zo'n mensen geen burger kunnen zijn om etnische redenen.

Castro en Lenin hebben hier dus niets mee te maken: het gaat om de eigen partijlijn.
Oud 7 juni 2006, 07:44   #493
luc broes

Standaard

Citaat:
Volgens de VB bashers is gans het VB racistisch .
En volgens de Frankofonen is heel Vlaanderen racistisch. Om de aandacht af te leiden van corruptie-land
luc broes is offline  
Oud 7 juni 2006, 07:45   #494
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Dat moet niet, maar wij moeten niet 'katholieker zijn dan de paus'.
Neen, maar als de paus al zegt dat hij niet katholiek meer is...

Naar mijn gevoel kan je geen onduidelijkheid laten bestaan over de vraag of je een Vlaanderen wil waar de Aisha's zonder meer burger van kunnen zijn, dan wel een Vlaanderen waar dat om etnische redenen uitgesloten wordt.

Vanzelfsprekend zal de democratische meerderheid bepalen hoe Vlaanderen er zal uitzien. Maar er zijn wel een paar essentiële punten waar je als partij op voorhand een duidelijk standpunt moet over innemen. Dit lijkt er me één van te zijn.
Oud 7 juni 2006, 07:46   #495
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
. Er is nog hoop, jij bent een verstandig man!
Dat heb ik nooit ontkend hé.
Oud 7 juni 2006, 07:52   #496
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Volgens de VB bashers is gans het VB racistisch dus waarom maak jij dan nog eens een onderscheid ?
Feit is dat de zogezegde 'racisten' en 'niet-racisten' het belangrijkste gemeen hebben namelijk een onafhankelijk Vlaanderen verwezenlijkt zien.
Hoe dat Vlaanderen er dan moet gaan uitzien is een andere zaak waar eventueel verschillen kunnen zijn maar prioritair is het Belgische establishment te bekampen. Ik denk dat daarin zowel een Verstrepen, een Dewinter als zelfs een Raes op dit moment daarin passen en dat aan het doen zijn.

De grote thema's blijven hetzelfde, de ene kan inderdaad al wat liberaler of radicaler zijn dan de andere. We blijven evenwel VB'ers, we blijven allemaal samen Vlaams-nationalisten, we blijven separatisten, we blijven flaminganten.
Uw discours gaat op zover het de gewone politieke verschillen betreft.

Als het echter gaat over de vraag of vreemdelingen die hier geboren zijn en perfect geintegreerd zijn, überhaupt staatsburger kunnen worden, dan gaat het niet meer op. Dit is wezenlijk voor de substantie van de Vlaamse staat zelf.

Als een Vlaamse staat die mensen, op basis van afstammingscriteria, geen staatsburgerschap zou geven, dan haak ik af en verkies van de bestaande toestand, hoe rot ook, te vertrekken. En naar mijn gevoel de overgrote meerderheid van de Vlamingen. Met andere woorden: als de independentisten dergelijke essentiële punten niet op voorhand duidelijk maken, dan komen ze nooit aan een meerderheid.

Ter illustratie:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab
Als het de strategie van het Belang ooit geweest was om geadopteerde Afrikaantjes , Koreaantjes , etc etc buiten te bonjouren , dan had die partij nu een half percentje gehad ipv 25.
Aisha is Vlaming, die blonde , blauwogige Belgische Germaan in mijn straat die na 30 jaar geen gebenedijd Nederlands woord klapt , niet.
Deze opvatting is mainstream bij de Vlamingen.
En bij het electoraat vh Belang.

Laatst gewijzigd door baarle : 7 juni 2006 om 07:56.
baarle is offline  
Oud 7 juni 2006, 07:53   #497
luc broes

Standaard

Citaat:
Het VB is de staat niet. Als het de ideologische racisten uit zijn rangen haalt, dan heeft dat dus niets met een politiestaat te maken maar met het aanscherpen van de partijlijn: de Gedanken zijn idd frei, ook voor partijen. Het geeft duidelijkheid over wat voor een Vlaanderen men wilt: een staat waar mensen als Aisha burger van zijn, of een staat waar zo'n mensen geen burger kunnen zijn om etnische redenen.
Ik heb hier voor me een randschrijven van Organisatieverantwoordelijke FDW van 5 feb 2001. Daar worden instructies gegeven ivm publieke manifestaties VB: "... wijs iedere vorm van provocerens gedrag of kleding onmiddellijk af.... slechts welkom wie zich schikt naar richtlijnen van VB...extreme figuren niet welkom... toegang tot de bus ontzeggen..."
Voor sommigen is het nooit goed genoeg, maar dit is toch een duidelijk signaal.
luc broes is offline  
Oud 7 juni 2006, 07:58   #498
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik heb hier voor me een randschrijven van Organisatieverantwoordelijke FDW van 5 feb 2001. Daar worden instructies gegeven ivm publieke manifestaties VB: "... wijs iedere vorm van provocerens gedrag of kleding onmiddellijk af.... slechts welkom wie zich schikt naar richtlijnen van VB...extreme figuren niet welkom... toegang tot de bus ontzeggen..."
Voor sommigen is het nooit goed genoeg, maar dit is toch een duidelijk signaal.
Het opnemen van Pieter Van Boxel en Aisha Van Zele is al een duidelijk signaal, Luc.

De discussie gaat hier precies over de mensen binnen het Belang, kaderleden zelfs, die dit soort leden niet aanvaardt, ze "wil aanmoedigen om de partij te verlaten" en uiteindelijk het land uit wil zetten.
Oud 7 juni 2006, 09:27   #499
Steben

Steben's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U geeft dus toe dat het mogelijk is?
Steben is nen goeie kerel
leve de manmanman club
Steben is offline  
Oud 7 juni 2006, 09:47   #500
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steben Bekijk bericht
U geeft dus toe dat het mogelijk is?
Met de term "tweede VU-scenario" slaan Internaut en Kingtiger bewust twee totaal verschillende zaken door elkaar. Het is een klassieke tactiek.

De VU is ten onder gegaan omdat zij van de door haar vergaarde macht geen gebruik meer wenste te maken om de doelstellingen van de Vlaamse Beweging te verwezenlijken, én omdat ze beslissingen goedkeurde die lijnrecht tegen haar programma ingingen (bv. uitbreiding van de faciliteiten).

In het voorliggende geval van het VB is dat helemaal niet aan de orde. Mensen als Kingtiger doen alsof het opnemen van totaal geïntegreerde vreemdelingen als Aisha Van Zele lijnrecht tegen het partijprogramma ingaat. Zover kan nagegaan worden, is dat vanzelfsprekend niet het geval. Het VB-programma zegt nergens dat geïntegreerde vreemdelingen geen Vlaming kunnen zijn, noch dat het Vlaams burgerschap alleen maar door afstamming kan verkregen. Dat is blijkbaar wel de privé-opvatting van sommige partijleden.

Er is dus helemaal geen sprake van een tweede VU-scenario. De ideologische racisten duiden daar alleen maar hun vrees mee aan dat ze hun greep op het Belang aan het verliezen zijn.

Laatst gewijzigd door baarle : 7 juni 2006 om 09:48.
baarle is offline  
Discussie gesloten

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be