Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 november 2007, 07:55   #481
Animalman
Parlementsvoorzitter

Animalman's schermafbeelding

Standaard

Ondanks het feit dat er zeker voordelen zijn aan een systeem waarbij de overheid de individuele voertuigen kan volgen, ligt daar weer een prachtige kans open voor echte geldklopperij: rekeningrijden...

En dan nog, ik vertrouw hun niet met vertrouwelijke info. Ook gehoord van die twee schijfjes met alle gegevens van 25 miljoen britten die verloren zijn gegaan in de post?
Maar hier wordt dat allemaal beter aangepakt hoor, zeker... voorbeeldstaat belgie.

"Lead, follow, or get out of the way."
Animalman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2007, 10:28   #482
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
das (verre) toekomstmuziek
Galileo komt er wel degelijk. De fase waarin de prime Invitations to tender (ITT's) uitstuurt voor galileo zijn we al voorbij, de contracten lopen binnen, ook het geld. Dus ik vermoed dat ze nu niet gaan terugkrabbelen.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2007, 23:35   #483
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Waaraan had u dan wel gedacht?

Ik heb wel enkele suggesties:

1. Zet grote logistieke depots op aan het spoorverkeer en werk internationaal truckverkeer sterk tegen. I.e. geen kamions meer die van Madrid naar Genk rijden. Kamion rijdt tot depot in Madrid, dan de boel de trein op en vervolgens pikt een andere kamion die lading op aan het depot te Hasselt om vandaar naar Genk te rijden.

Laat de transportfirma's hierin participeren om hen te helpen hun business te reorienteren.

2. Hou op met zaken als 'aparte rijstroken voor bussen' waarmee je kunstmatig de capaciteit nog wat kleiner maakt.

3. Stop met transport over de weg te subsidiëren. Als ik 1.5 euro de liter betaal dan moet een transportfirma hetzelfde betalen. Het is complete waanzin om dit te 'subsidiëren'.

4. Hou snelheidscontroles waar er effectief gevaar is. I.e. gevaarlijke kruispunten, dorpskernen,...

5. Hou geen snelheidscontroles waar dit de veiligheid helemaal niet dient. 's avonds laat politie in de bosjes verstoppen om die 'crimineel' die dan 140 rijdt op de autostrade te beboeten heeft m.i. geen enkele zin.

6. Werk de knelpunten uit de weginfrastructuur weg.

7. Extreem maar als niks anders helpt: rijverbod voor iedereen die niet voor zijn werk zich moet verplaatsen tijdens de spits op de drukste wegen. De werkslaven hier betalen al alles, ik vind het dan ook niet meer dan schappelijk dat men er alles aan doet om ervoor te zorgen dat deze mensen niet nog eens elke dag 1.5 �* 2 uur in de file moeten staan.

8. Herorienteer de ambtenaren. I.e. hou op met ze allemaal in Brussel te gaan steken, maar verplaats departementen naar 'rustige' stukken waar er nog niet zo'n enorme drukte heerst. Ik denk dan aan bvb West-Vlaanderen of Limburg.

9. Verdubbel het aantal treins en bussen tijdens de spitsuren en halveer het aanbod buiten de spits.

10. Verbeter de staat van het wegdek. Sommige autostrades zijn zeker voor moto-rijders een ware overlevingstocht.

11. Voer zoals in Duitsland verplicht winterbanden in in de 'slechtere' seizonen. Het verschil tussen een setje winterbanden en gewone banden bij zware regen, sneeuw of ijs is énorm.

12. Geen privileges meer voor 'hoogwaardigheidsbekleders'. Laat de Verhofstadts van de wereld ook maar elke dag een uur vroeger opstaan om mee aan te schuiven ipv door zwaantjes begeleid over de pechstrook te scheuren. Misschien dat ze dan wat meer geneigd zijn om er iets aan te gaan doen.

Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 26 november 2007 om 23:45.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2007, 23:39   #484
Lemans
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esperanza Bekijk bericht
Hou je aan de maximum snelheid en je betaalt nul komma nul.
Lap die snelheidbeperkingen aan je laars en kijk goed uit en je betaald ook
nul, nul. Of kom bij ons wonen.

Sorry, dat was een beetje jennen
Lemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2007, 23:40   #485
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Galileo komt er wel degelijk. De fase waarin de prime Invitations to tender (ITT's) uitstuurt voor galileo zijn we al voorbij, de contracten lopen binnen, ook het geld. Dus ik vermoed dat ze nu niet gaan terugkrabbelen.

Eeuh. Ik weet niet waar u uw informatie vandaan haalt, maar voor zover ik weet is Galileo een complete mislukking die ondertussen al 7 jaar achter staat op schema en waar geen privé-investeerder meer voor te vinden is. Dat men er nog wel wat massa's belastinggeld tegenaan zal gooien daar twijfel ik niet aan, maar het is m.i. puur weggesmeten geld aan een prestige project.

Precies alsof de Amerikanen ons de oorlog gaan verklaren en we daarom een alternatief voor GPS nodig hebben.
Oud 26 november 2007, 23:59   #486
Lemans
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dronkoers Bekijk bericht
Ik respecteer geen dingen waar ik niet akkoord met ben.
Volledig mee akkoord.
46 jaar, rijbewijs CE , +/- 120.000 km/jaar (auto, bestelwagen, motor , vrachtwagen ) ik rij op gevoel en ervaring en kijk nooit naar snelheidsborden, alleen naar Theo Flitsers.

Och ja, voor ik het vergeet ..... al 15 jaar geen boete meer gehad en nul ongevallen.(maar dat is waarschijnlijk van ondergeschikt belang)

Laatst gewijzigd door Lemans : 27 november 2007 om 00:20.
Oud 27 november 2007, 00:04   #487
Lemans
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Ik dacht dat je Ingenieur waart Sfax ?

Snelheid levert op : tunnelvisie, kortere reactietijden, langere stopafstanden, exponentieel grotere schade bij ongeluk.....

Dus het heeft wel degelijk zin om de snelheid te beperken. Ook al voel jij je erg veilig in je goedgebouwde duitse wagen.
Elk jaar lees je dat boeren hun kinderen omver rijden met de tractor op hun eigen erf. Ik zou daar een snelheidsbeperking opleggen van 1 km/u.
Of zou dat een "onoplettendheid" zijn ?
Oud 27 november 2007, 08:57   #488
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Ik moet toegeven aan 140km/u door de tunnels in brussel geeft u wel een kik, maar enfin dat is jeugdelijke onbezonnenheid.

De flitspalen zijn stille belastingverhogingen die onder de mom van verkeersveiligheid worden geplaatst.
Als de overheid iets wil doen aan verkeersveiligheid, dan bouw je een digitale snelheidsbegrenzer in de nieuwe auto's. Als je bvb voorbij aalst komt wordt uw wagen digitaal afgeremd naar 70 in functie van de files... Digitaal geremd naar 30 in functie van scholen., digitaal geremd in brussel tot 50km/u etc.

Dan moet je NIEMAND een bekeuring geven, en bereik je 100% verkeersveiligheid.
Een flitspaal is wel rendabel, en een verkeersveilig systeem is niet rendabel.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2007, 09:30   #489
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt Bekijk bericht
Eeuh. Ik weet niet waar u uw informatie vandaan haalt, maar voor zover ik weet is Galileo een complete mislukking die ondertussen al 7 jaar achter staat op schema en waar geen privé-investeerder meer voor te vinden is. Dat men er nog wel wat massa's belastinggeld tegenaan zal gooien daar twijfel ik niet aan, maar het is m.i. puur weggesmeten geld aan een prestige project.

Precies alsof de Amerikanen ons de oorlog gaan verklaren en we daarom een alternatief voor GPS nodig hebben.
Blijkbaar is er toch al geld voor vrijgemaakt, want de projecten voor onderdelen lopen wel degelijk. Ik zit er namelijk in.
Oud 27 november 2007, 12:16   #490
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN

Dronkoers's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lemans Bekijk bericht
Volledig mee akkoord.
46 jaar, rijbewijs CE , +/- 120.000 km/jaar (auto, bestelwagen, motor , vrachtwagen ) ik rij op gevoel en ervaring en kijk nooit naar snelheidsborden, alleen naar Theo Flitsers.

Och ja, voor ik het vergeet ..... al 15 jaar geen boete meer gehad en nul ongevallen.(maar dat is waarschijnlijk van ondergeschikt belang)
Tuurlijk, daar zullen ze wel over zwijgen dat er inderdaad mensen zoals u bestaan, want dat past niet in hun "veiligheidsplan" (lees: slechte reclame voor de flitspalen die er voor uw "veiligheid" staan) Ze gebruiken hun doden- en zwaar gewonde aantal alleen om munt uit te slaan, wat kan hun nu een leven schelen...
Dronkoers is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2007, 12:50   #491
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lemans Bekijk bericht
Volledig mee akkoord.

U bent een professionele chauffeur en nauwelijks een goede maatstaaf voor de gemiddelde mens op de baan.
Oud 27 november 2007, 14:51   #492
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN

Dronkoers's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U bent een professionele chauffeur en nauwelijks een goede maatstaaf voor de gemiddelde mens op de baan.
Maar wel voor de helft vertegenwoordigd
Dronkoers is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2007, 15:37   #493
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Heel interessant, dit is iets wat ze gerust hier in Vlaanderen mogen overnemen om dat storen "golvend verkeer" te vermijden.
Je zal pas golven krijgen als iedereen voor de finale camera beslist om toch maar even te corrigeren voor een zondeke een paar km terug.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2007, 18:42   #494
Dimitri
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Je zal pas golven krijgen als iedereen voor de finale camera beslist om toch maar even te corrigeren voor een zondeke een paar km terug.
Ik geef het je te doen. Er is niemand zo gek om eerst te hard te rijden, om daarna de luttele tijdwinst weer in te leveren door op de rem te gaan staan. Dat helpt trouwens niet, je zou op z'n minst even moeten stoppen. Maar bij mijn weten doet zich dat probleem niet voor bij trajectcontroles. Die worden trouwens uitgebreid aangekondigd en aangegeven, want de pakkans is toch 100%. En het belangrijkste: ze hebben effect. Op plaatsen waar voorheen door veel automobilisten te hard werd gereden, wordt de maximumsnelheid tegenwoordig door bijna iedereen gevolgd. Zeker daar waar de snelweg tot ernstige geluids- en milieuproblemen leidde, zoals langs de A13 in Overschie (max. 80 km/u), scheelt dat - om even in alcoholtermen te blijven - een slok op een borrel.
Dimitri is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2007, 21:15   #495
Lemans
Vreemdeling

Standaard

Ik had gisteren moeten zwijgen.
De eerlijkheid gebied me te melden dat ik vandaag een flits heb gepakt.
Waarschijnlijk tot groot jolijt van de meesten onder u.
Naar ik schat zat ik er een 15 km per uur over.
Bergaf en in de bossen. Op die weg ga ik er wel 100% mee akkoord.
Elk jaar tel ik op dat traject verschillende doden.

Een buurman ligt na een kop op kop aanrijding nog steeds in het ziekenhuis.
Oorzaak: de andere wagen heeft gedubbeld over een witte lijn net voor een heuvelrug. Hij kon dus helemaal niks zien. De schauffeur had gedronken en was amper 22 jaar.Einde verhaal.....

Tegen dit soort ongevallen vermag men niks. Zelfs niet met 1.000.000 flitspalen.
Oud 27 november 2007, 21:39   #496
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Blijkbaar is er toch al geld voor vrijgemaakt, want de projecten voor onderdelen lopen wel degelijk. Ik zit er namelijk in.

Dat zal dan om belastinggeld gaan. Niks zo makkelijk als het geld van een ander uitgeven namelijk.
Oud 27 november 2007, 22:09   #497
Animalman
Parlementsvoorzitter

Animalman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt Bekijk bericht
Dat zal dan om belastinggeld gaan. Niks zo makkelijk als het geld van een ander uitgeven namelijk.
Maar dan bij voorkeur aan zaken die dienen om extra inkomsten te genereren. Nog een cameraatje, iemand?

Al die diners van de formatie-club moeten ondertussen ook al wat gekost hebben. Waarom zitten die nooit samen in frituur Cocrou?

Trouwens: als professionele bestuurders geen maatstaf zijn, waarom worden we dan altijd als de grote slechterik beschouwd?
Het idee om zoveel mogelijk via het spoor te laten gaan is al jaren geleden becijferd in Duitsland: om 70% van het internationaal verkeer via het spoor te sturen (zowel transit- als bestemmingsverkeer uiteraard) zou die trein niet eens op hun spoornetwerk passen! Voor containervervoer, dat ontworpen is als intermodaal, zou het spoor wel een uitkomst zijn, maar dan moeten de havens en grotere industriegebieden wel treffelijk ontsloten worden.
En als een hoop 'knappe koppen' indertijd het just-in-time systeem niet hadden uitgevonden als het zoveelste kannetje warm water, zouden de meeste firma's nog met een magazijn werken en enkel volle vrachten ontvangen. Nu is het logisch dat de weg vol zit: twee palletjes daar, drie palletjes hier, nog eentje voor die daar... en dat dan elke dag... Denk jij dat wij dat zo graag doen?

"Lead, follow, or get out of the way."
Animalman is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be