Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 januari 2013, 16:09   #5001
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Ik had waarschijnlijk in de lach geschoten bij die brave Katholieke mevrouw!
Ik zou in ieder geval mijn mening niet laten afhangen van wat die mevrouw vertelt. Heeft u de weerlegging van haar opvattingen al gelezen of nam u die moeite niet?
De weerlegging gaat gewoon niet verder dan: "het is allemaal niet waar" vind ik.

Dat is geen weerlegging in mijn ogen.

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2013, 16:10   #5002
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Effect Bekijk bericht
We weten beide waarom. Omdat het niet uitmaakt. Heterokoppels zijn noch de enige optie, noch de beste. Dat is evenmin bewezen. Dus ik boemerang het naar u terug ...

Geef mij een studie waarin blijkt dat heterokoppels in alle omstandigheden het beste zijn.....

maar dat zal je niet doen.

We weten beide waarom.

Ge probeert een catch-22 te maken. U beweert dat holebi's niet mogen opvoeden omdat we er niets over weten. Maar gezien ze het voordeel van de twijfel niet krijgen, kan er ook nooit meer over geweten worden.
Helaas voor alle kinderen weten we maar al te goed dat hetero-koppels zeker geen voorbeeldige ouders zijn. Tienerzwangerschappen, scheidingen, drugsverslaafden .. allemaal kunnen ze zonder screening kinderen krijgen. Een holebikoppel dat door een strenge procedure gaat is zeker zo goed als het gemiddelde koppel zonder screening. Daar kan geen twijfel over bestaan.

Afgezien van het feit dat alle kinderen die door holebi's geadopteerd zijn, afkomstig zijn van disfunctionele hetero-ouders. Dat holebi koppel is dus de facto beter dan de biologische ouders. Gaat u ze terugsturen naar die heroineverslaafde 15-jarige moeder omdat het kind recht heeft op zijn biologische ouders?
Pas op hoor, want u moet eerst het boek lezen van een brave Katholieke mevrouw die beweert dat homo's een risico zijn!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2013, 16:12   #5003
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
De weerlegging gaat gewoon niet verder dan: "het is allemaal niet waar" vind ik.

Dat is geen weerlegging in mijn ogen.

Paulus.
Er is dan ook geen reden om te veronderstellen dat iemands seksuele geaardheid de kwaliteiten als opvoeder bepaald, integendeel, dit beweren is discriminerend en getuigt van homohaat, u kont in uw verdediging niet verder dan een brave katholieke mevrouw die een boek schreef en op tv te zien was in een dedat. Dat is dan het argument.....
Oud 21 januari 2013, 16:30   #5004
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Er is dan ook geen reden om te veronderstellen dat iemands seksuele geaardheid de kwaliteiten als opvoeder bepaald, integendeel, dit beweren is discriminerend en getuigt van homohaat, u kont in uw verdediging niet verder dan een brave katholieke mevrouw die een boek schreef en op tv te zien was in een dedat. Dat is dan het argument.....
Er zegt niemand -voor de elvendertigste keer weeral- dat iemands geaardheid de kwaliteiten van hem/haar als opvoeder zou bepalen.

Stop daar nu toch eens mee zeg.

Paulus.
Oud 21 januari 2013, 16:32   #5005
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ook weeral voor de elvenderdigste keer...

...dat is het argument niet.

Stop daar nu toch eens mee.

Paulus.
Oud 21 januari 2013, 16:44   #5006
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Pas op hoor, want u moet eerst het boek lezen van een brave Katholieke mevrouw die beweert dat homo's een risico zijn!

Alleen maar als je inhoudelijk kritiek wil geven op dat boek. Dan moet je het inderdaad eens lezen ja.

Klein vraagje,...

.... heeft u enige idee waarom zij niet aangeklaagd werd voor discriminatie op grond van geaardheid? Want als we u moeten geloven, maakt ze zich daar weldegelijk zwaar schuldig aan.

En waar haalt u het eigenlijk vandaan dat zij katholiek zou zijn?

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 21 januari 2013 om 17:01.
Oud 21 januari 2013, 17:07   #5007
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
We weten beide waarom. Omdat het niet uitmaakt. Heterokoppels zijn noch de enige optie, noch de beste. Dat is evenmin bewezen.
Pardon?

Meent u nu echt dat kinderen die door een vader én een moeder in een gezin worden grootgebracht, zich niet in de beste indeale omstandigheden bevinden?

Dat zou ik niet gezegd willen hebben.

Citaat:
Dus ik boemerang het naar u terug ...

Geef mij een studie waarin blijkt dat heterokoppels in alle omstandigheden het beste zijn.....

maar dat zal je niet doen.

We weten beide waarom.
Omdat dat nogal wat vanzelfssprekend is.

Citaat:
Ge probeert een catch-22 te maken. U beweert dat holebi's niet mogen opvoeden omdat we er niets over weten
Neen dat beweer ik niet.

Gezien de rest van betoog om een non-bewering van mij gebaseerd is laat ik ze voor wat ze is.

Citaat:
Helaas voor alle kinderen weten we maar al te goed dat hetero-koppels zeker geen voorbeeldige ouders zijn. Tienerzwangerschappen, scheidingen, drugsverslaafden .. allemaal kunnen ze zonder screening kinderen krijgen.
Is hier iemand die zegt van niet?

Citaat:
Een holebikoppel dat door een strenge procedure gaat is zeker zo goed als het gemiddelde koppel zonder screening. Daar kan geen twijfel over bestaan.
Helaas voor u bestaat daar nu eenmaal wel twijfel over.

Citaat:
Afgezien van het feit dat alle kinderen die door holebi's geadopteerd zijn, afkomstig zijn van disfunctionele hetero-ouders. Dat holebi koppel is dus de facto beter dan de biologische ouders. Gaat u ze terugsturen naar die heroineverslaafde 15-jarige moeder omdat het kind recht heeft op zijn biologische ouders?
Sta me toe deze nonsens te negeren.

Paulus.
Oud 21 januari 2013, 17:43   #5008
JimmyB
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Jawel, u vergelijkt en u komt tot de onbewezen conclusie dat er bij homostellen een grotere garantie te vinden is dan bij heterostellen.
U gaat nu toch niet beweren dat een opvoeding door een heterostel per definitie beter is dan een opvoeding door een homostel, onafhankelijk van eender welke soort parameter dat erbij betrokken is.

Dit was trouwens ook niet de vraag van Paulus. Hij vroeg me te kiezen tussen twee situaties waar alle andere parameters gelijk zijn.
JimmyB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2013, 22:06   #5009
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ook weeral voor de elvenderdigste keer...

...dat is het argument niet.

Stop daar nu toch eens mee.

Paulus.
Dan moet u stoppen met gezeur over " risico's " die u niet kunt benoemen, waardoor volgens u een heterostel per definitie beter zou zijn dan een homokoppel.
Oud 21 januari 2013, 22:08   #5010
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Pardon?

Meent u nu echt dat kinderen die door een vader én een moeder in een gezin worden grootgebracht, zich niet in de beste indeale omstandigheden bevinden?

Dat zou ik niet gezegd willen hebben.

Omdat dat nogal wat vanzelfssprekend is.

Neen dat beweer ik niet.

Gezien de rest van betoog om een non-bewering van mij gebaseerd is laat ik ze voor wat ze is.

Is hier iemand die zegt van niet?

Helaas voor u bestaat daar nu eenmaal wel twijfel over.

Sta me toe deze nonsens te negeren.

Paulus.
En waarom zou dit dan per definitie beter zijn?Dat legt u niet uit, behalve dan een verwijzing naar een debat op TV...mager hoor!
Oud 21 januari 2013, 22:11   #5011
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Alleen maar als je inhoudelijk kritiek wil geven op dat boek. Dan moet je het inderdaad eens lezen ja.

Klein vraagje,...

.... heeft u enige idee waarom zij niet aangeklaagd werd voor discriminatie op grond van geaardheid? Want als we u moeten geloven, maakt ze zich daar weldegelijk zwaar schuldig aan.

En waar haalt u het eigenlijk vandaan dat zij katholiek zou zijn?

Paulus.
Heb jij het boek gelezen? Vat dan maar even die standpunten samen, kunt u toch, wanneer u dit gelezen hebt?
Warom die mevrouw niet werd aangeklaagd weet ik niet, mogelijk vond niemand haar boek daar belangrijk genoeg voor?
Denkt u dan dat die mevrouw geen katholiek is? Gezien haar standpunten vermoed ik dat het een brave katholieke madam is.
Oud 21 januari 2013, 22:14   #5012
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U volgt duidelijk de discussie niet.

Ik ben geen deskundige. Ik merk alleen dat deskundigen het onderling niet eens zijn er over. Niet in België en niet in Frankrijk.

En dat is voor mij al reden genoeg om geen risico's te lopen met het welzijn van kinderen.

Ik ken ook niks van vliegtuigen. Maar als ik zie dat vliegtuigmecaniciens onderling gaan discuteren of een bepaald vlieftuig wel veilig is of niet, plaats ik mijn kinderen liever op een toestel waarover geen discussie is over wat dan ook.

Snappie?

Paulus.
Nee, vergelijkt u opvoeding door homo's nog maar eens met onveilige vliegtuigen???Om vervolgens te beweren dat u dit niet doet?
Oud 21 januari 2013, 22:42   #5013
eno2
Banneling

Standaard

Wanneer gaat de Paus de bisschoppen demobiliseren? Als alle landen het homohuwelijk hebben?
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2013, 22:49   #5014
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom zet u dat eigenlijk tussen haakjes? Twijfelt u daaraan?En hoe kan ik referenties geven voor een onderwerp wat onder pedagogen niet aan de orde is?
Moet ik misschien verantwoording tegenover u en Paulus gaan afleggen over welke pedagogen binnen de opleiding aan bod kwamen? Denk het niet!
En waarom moet ik dat boek van die mevrouw lezen ? Heeft u het staan en heeft Paulus het gelezen? Stuur het dan maar op!
U had het eerder weldegelijk over "deskundigen" die andere opvattingen erop nahielden dan die welke Paulus' en ik aanhaalden.

Als u een bepaald boek niet wens te lezen, is dat uw goed recht. Alleen lijkt het mij dan ook normaal er geen oordeel over te vellen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2013, 22:52   #5015
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Uw drogargument gaat niet op. Pedofilie en homofilie zijn niet vergelijkbaar omdat bij pedofilie geen toestemming verleend wordt. Bij homofiele relaties tussen volwassenen is dat geen thema.
Geen drogargument. Dit gaat immers om de toetsing van het schijnbaar algemeen gelden argument: "wie iemands seksualiteit verwerpt, verwerpt ook de persoon". Als het niet algemeen toepasbaar is, is het bijgevolg geen argument. Slechts ad hoc-gegoochel.
Oud 21 januari 2013, 22:53   #5016
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Verdiep u eens in seksuologie, daar wordt pedofilie gezien als angst om volwassen relaties aan te gaan, nood aan controle, niet als een volwassen andere geaardheid en op geen enkele manier te vergelijken met homo's, ookal komen onder homo's evengoed pedofielen voor als onder hetero's. Schandalig dat u dit even op dezelfde lijn probeert te zetten.
Waarom denkt u, is pedofilie strafbaar en homoseksualiteit niet? Van domme opmerkingen gesproken.
De notie misdrijf lijkt me niet het onderwerp van de psychologie of de seksuologie. U koppelt dus twee zaken die niet gekoppeld worden. Van domme opmerkingen gesproken...
Oud 21 januari 2013, 22:54   #5017
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Bedoel je nu die mevrouw met haar boek? Kom zeg , dat is geen argumentatie over " het niet eens zijn dat homo's evengoed kunnen opvoeden dan hetero's een stelling die u behalve komen aandraven,met een mevrouw en haar boek, niet heeft weerlegd.
Ik wacht trouwens nog op die weerlegging, behalve het bevel het boek te lezen komen jullie niet ver.
Inderdaad, Elvis is dood, graag dan nu enig afdoend argument waarom een opvoeding gegeven door twee mannen of vrouwen een risico zou inhouden wat groter is dan de opvoeding die hetero's geven.
Of dacht u nu echt dat op bevel van uw vriend Jan, alle voorstanders van opvoeding door mensen met een andere seksuele geaardheid het boek van een brave Katholieke mevrouw, die niet eens pedagoog is, gaan lezen om u van antwoord te dienen?
Heeft u behalve een debat op TV naar aanleiding van die mevrouw haar boek, nog enig ander argument?
Weer eens veel woorden om die ene leegte proberen te maskeren, nl. enige referenties voor uw eigen beweringen.
Oud 21 januari 2013, 22:56   #5018
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat stel ik inderdaad, de ervaring van mijn broer is daar eerder een bewijs voor dat uw opvattingen nergens op slaan.Over "mannelijke psychologie" heb ik nog nooit gehoord, wel over gedrag wat meestal aan mannen wordt toegeschreven, daarom bestaat er nog geen " mannelijke psychologie"!
Van blunders gesproken Jan...de zoveelste!
O jawel, hoor. Er zijn genoeg boeken geschreven over de eigenheid van man en vrouw op dat vlak. Denken we maar aan het heel populaire boek "Mannen komen van Mars, vrouwen van Venus".
Oud 21 januari 2013, 22:59   #5019
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JimmyB Bekijk bericht
Dit was trouwens ook niet de vraag van Paulus. Hij vroeg me te kiezen tussen twee situaties waar alle andere parameters gelijk zijn.
Alleen is uw situatieschets daar hoegenaamd geen voorbeeld van.
Oud 21 januari 2013, 23:07   #5020
JimmyB
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Alleen is uw situatieschets daar hoegenaamd geen voorbeeld van.
U laat wel de belangrijkste vraag onbeantwoord: Beweert u dat een opvoeding door een heterostel per definitie beter is dan een opvoeding door een homostel, onafhankelijk van eender welke soort parameter dat erbij betrokken is?
JimmyB is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be