Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Antwoord

Discussietools
Oud 7 juli 2024, 12:28   #53841
Voltian
Minister-President

Voltian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Voltian

De westerse arrogantie is toch onvoorstelbaar. U denkt het nog steeds beter te weten dan mensen die daadwerkelijk in deze periode leefden. (ik heb het niet over mezelf, maar over de grote meerderheid van de huidige 50 plussers in Oost-europa en de voormalige Sovjet-Unie, bij zo goed als elke opiniepeiling, blijkt dat de overgrote meerderheid het toen beter vond, of op z'n minst bepaalde zaken beter vond dan nu)
De overgrote meerderheid van de mensen was geen partijlid. en de meeste waren niet loyaler aan het systeem dan de gemiddelde hier loyaal is aan "de principes van de westerse liberale democratie".

Mijn moeder moest ons grotendeels alleen opvoeden, zowel daar als hier was dat zwaar. We hadden zelfs helemaal geen auto, ook niet in België tot midden jaren 90.

Hangt enorm af van stad-platteland, en natuurlijk had je ook streken zoals Centraal-Azië, die van nog veel verder kwamen. (ik denk dat de ratio "car ownership" in Pakistan of Afghanistan nog altijd tientallen keren lager ligt dan in Sovjet Centraal-Azië)
Niet vergeten dat België in de jaren 80 een van de welvarendste landen ter wereld was. Het openbaar vervoer in de Sovjet-Unie was echter heel uitgebreid en spotgoedkoop. Uiteraard was het Oostblok geen monoliet. In bvb. Oost-Duitsland had de overgrote meerderheid van de gezinnen een auto (ja ja ik weet het een traband of zo, maar dat rijdt ook, je geraakt er ook mee van punt a naar punt b), ik dacht ook in landen als Hongarije, zelfs meer dan toen in bvb. Portugal.
Nu hebben de meeste Russen een auto (de meeste Oekraïners NIET), echter in veel steden ben je daar niet zo heel veel mee behalve voor lokale ritten. (taxi's zijn eveneens spotgoedkoop in Rusland) Dit zijn steden in bvb. Siberië of Noord-Europees Rusland waar er maar enkele wegen van en naar de stad gaan (of GEEN wegen) en van die steden naar een andere stad rijden is enkel weggelegd voor avonturiers. Je moet dagen door de wildernis rijden en hopen dat je niet zonder bezine of in panne valt, in de winter is het een ware expeditie. Gesubsidieerde alternatieven zoals de trein of vliegtuig zijn uiteraard veel betere initiatieven.

Toch waren er in 2021 in Rusland 400 euto's per 1000 inwoners(vergelijkbaar met Letland en Israël), in Oekraïne iets meer dan de helft , 245. (vergelijkbaar met de Maledieven, Botswana en Guatemala)

https://en.wikipedia.org/wiki/List_o...les_per_capita

Die, zoals ik zei, in Noord-Siberië werkte. Dus in de week z'n gezin niet ziet, en over het algemeen hard moest werken in ongezonde omstandigheden, tijdens de winter maanden zonder zonlicht.

Dat schreef ik ook hé.

Wij leefden armer dan de gemiddelde, omdat mijn moeder alles alleen moest doen. Ook in België trouwens. Echter, ELK kind kon naar de pioniers, kon concerten bijwonen, kon naar het pretpark. In België konden wij slechts een keer per jaar naar het pretpark, was te duur. Nu zijn de prijzen nog veel gekker, veel gezinnen kunnen zich dat niet meer veroorloven, jawel in 2024 in België.

Zoals ik al zei, wij leefden in een "Khrustshovka" zonder lift, terwijl de meeste stedelijke Sovjet-burgers in een "Brezhnevka" woonden met een lift en ruimere appartementen.

Nevermind.

Overigens, voor je mij van westerse arrogantie beschuldigt, ik heb ook mijn communistische periode gehad. Mijn kast lag vol met T-shirts met CCCP, Che Guevara, etc. Ik heb communistische lezingen bijgewoond. Ik heb zelfs Das Kapitaal gelezen en een paar verboden dingen gedaan die misschien erover waren. (Niet ondenkbaar dat ik ooit op een lijst van de staatsveiligheid heb gestaan). Ik ga niet uitweiden, want doet niet echt te zake, maar je mag je vooroordelen over gebrek aan kennis wel thuislaten Tom. Het is behoorlijk arrogant te denken dat jij de enige hier zou zijn die iets van de USSR meent te kennen.

Soit.

Het verschil tussen u en mij is dat ik geleidelijk aan ben gaan ingezien hoe het nu eigenlijk echt zat met vrijheid en welvaart in het Westen vs. USSR. Dat was geen "lightning strike", maar stapsgewijs. Er zijn zo'n paar ijkpunten geweest, zoals spreken met geëmigreerde Russen waarmee het gesprek helemaal anders liep dan ik het verwacht. (Ik spreek over eind '90). Dan begint ge toch wat te lezen en ZELF wat zaken te verifiëren die voor mij toen evidente zaken over de USSR in een ander daglicht plaatsen. Zo kwamen er barstjes, tot het plaatje eigenlijk duidelijk was.
Waarschijnlijk is dat ook de reden waarom ik er niet zo goed tegen kan als ik word weggezet als en "slachtoffer van Westerse propaganda". Ik WAS een slachtoffer van propaganda, tot ik (schoorvoetend) zelf op onderzoek ging en niet vond wat ik dacht te vinden.

Eerlijk, ik wens u zo'n proces toe. Het heeft mijn ogen geopend. Maar, ik heb weinig hoop hoor. Je bent al te oud om nog te veranderen en het zit al te diep in uw persoonlijkheid.

Het weze zo...
Oud 7 juli 2024, 12:33   #53842
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Onder Erdogan is Turkije welvarender geworden dan uw Slovakije, en ze kwamen van heel ver.
"Uw" Slovakije? Hoezo?

Daarnaast valt u eigenlijk weer eens door de mand en toont u dat u eigenlijk totalitaire, autocratische en zelfs dictatoriale regimes heel genegen bent. Poetin en Erdogan ophemelen louter omwille van hun beter economisch klimaat, in niets verschillend van wie de loftrompet afsteekt over Hitler die een economisch zieltogende Weimarrepubliek uit het moeras trok en de economie op een ongeziene graad wist aan te zwengelen. Vrijheid speelt geen rol voor u (tenminste wel voor uzelf, want u blijft netjes in het Westen waar u die vrijheid wel geniet), maar wel voor anderen die in die situaties zitten. Daarom is het ook niet verwonderlijk dat u steeds voor dergelijke regimes kiest, ermee sympathiseert en ze zelfs, ondanks hun oorlogsmisdaden, verdedigt en blijft verdedigen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2024, 12:35   #53843
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
De hele tekst laat zich in één woord samenvatten: "nostalgie". En nostalgie is altijd een vertekend beeld. Daarnaast zijn het mensen die de psychologische terreur hebben ondergaan van een onderdrukkend systeem, ook dat beïnvloedt een mens op een sluipende en meestal onbewuste manier. Met daar bovenop op de lijdzaamheid die inherent was aan het communistisch systeem: "De staat denkt voor u. De staat beslist voor u." Deze vorm van psychologische terreur slaapt diepe wonden in het denken van mensen. En daarom is het ook niet verwonderlijk dat sommige de Sovjettijd heel vertekend en wars van de echte historische realiteit hebben ingekleurd.
En wie gaat uitmaken wat "de echte historische realiteit" is? Is ons huidige systeem, of het mondiale uitzuigende kapitalisme, een "natuurlijk" systeem? Dat wil onze elite ons graag doen geloven, en dat wordt ons ingepeperd in media en onderwijs, maar is dat ook echt zo?

Als die periode een hel was, zoals het was volgens de westerse media, gaan mensen geen nostalgie hebben he. Ik gaf hier al het voorbeeld van Polen, geen echt succes verhaal onder het communisme, dus de meerderheid vindt het nu beter. Maar in de meeste Balkan landen, Hongarije, en de meeste ex-Sovjet-landen vonden ze het toen beter.
En misschien is het wel beter en gezonder dat de staat voor U denkt en beslist dan een kleine superrijke elite die ons leven op allerlei manieren vorm geeft, via reclame en de media die ze in handen hebben ook wil controleren wat we denken.

Dat gezegd zijnde, in Rusland en in het algemeen in Oost-Europa, merk ik een zekere aversie, tegendraadsheid, die in het Westen minder aanwezig is. Bvb. er wordt wel nog massaal gerookt in café's, heel die woke cultuur wil er maar geen wortel schieten, de corona maatregelen werden er eerder laks toegepast in de meeste landen, men neemt het niet zo nauw met de verkeersregels en andere regeltjes, met het sorteren van vuilnis, een afgesproken uur is flexibel, etc. Zuid-Europa heeft dat ook al minder, dat "Germaans, protestants totalitarisme" zoals een 19de eeuwse schrijver wiens naam me ontsnapt het verwoordde. Een zeker "je m'en fou tisme" dat je ook al meer merkt in België vergeleken met Nederland.
In Oekraïne en Rusland gaat dit nog veel verder, en nergens zie je dit beter dan in de dorpen, waar mensen gewoon de natuur en de modder op hun beloop laten,allerlei rommel laat rondslingeren, veel huizen hun laatste likje verf al decennia geleden hebben gehad, op elk uur van de dag wordt gegeten, en veel mannen ongegeneerd dronken zijn, en dat fijn vinden.

Laatst gewijzigd door tomm : 7 juli 2024 om 12:41.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2024, 12:39   #53844
LiberaalNL
Europees Commissaris

LiberaalNL's schermafbeelding

Standaard

Het aantal dode en gewonde Russische soldaten stijgt rap. https://www.kyivpost.com/post/35439
Ik volg het Russisch narratief.
LiberaalNL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2024, 12:44   #53845
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En misschien is het wel beter en gezonder dat de staat voor U denkt en beslist dan een kleine superrijke elite die ons leven op allerlei manieren vorm geeft, via reclame en de media die ze in handen hebben ook wil controleren wat we denken.
Kijk eens aan, daar krijgen we weer eens een communistische oprisping. Tot natuurlijk die "staat" iets anders "denkt" dan u... Grappig hoe u dan naar het einde begint over "woke" en dergelijke dat dan verondersteld wordt door "de westerse staat" gepromoot wordt... Dan lijkt het er toch op dat u het toch niet zo goed vindt dat de staat voor u denkt.

Kortom, de gebruikelijke twee maten en twee gewichten die u zovele keren hanteert en waarop u meer dan eens betrap.
Oud 7 juli 2024, 12:45   #53846
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL Bekijk bericht
Het aantal dode en gewonde Russische soldaten stijgt rap. https://www.kyivpost.com/post/35439
Opmerkelijk toch dat de Amerikanen, die honderden miljarden $ spenderen aan het Kiev regime, er niet bijzegden hoeveel Oekraïense soldaten sneuvelden. (opgelet, de Amerikaanse cijfers hebben het over dode en gewonde soldaten, maar wat "gewond" wil zeggen daar bestaan uiteraard verschillen tussen)

Volgens de Oekraïense procureur-generaal (zie boven) vorig jaar reeds meer dan 500000. Feit is dat zelfs de westerse pers en het Kiev-regime toegeven dat ze een tekort aan manschappen hebben.
Oud 7 juli 2024, 12:46   #53847
Voltian
Minister-President

Standaard

Citaat:
Als die periode een hel was, zoals het was volgens de westerse media, gaan mensen geen nostalgie hebben he.
Draai het om

Als het er zo goed leven was, waarom wilden zoveel mensen dan weg?

De Berlijnse Muur, het ijzeren gordijn, waarom was dat nodig?

Voor mij was die realisatie een redelijke grote aha-erlebnis.

Ik geef het maar mee, voor wat het waard is...
Oud 7 juli 2024, 12:47   #53848
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar, beste man, waarmee komt u aanzetten? Onze commietommie zal bijna uit zijn vel barsten, want dat is een bron van "die smerige nazi's uit Banderstadt"!
Oud 7 juli 2024, 12:50   #53849
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Volgens de Oekraïense procureur-generaal (zie boven) vorig jaar reeds meer dan 500000. Feit is dat zelfs de westerse pers en het Kiev-regime toegeven dat ze een tekort aan manschappen hebben.
Ok, dat horen we al een tijdje. Dan vraag ik mij toch af welke nullen dat daar toch moeten zijn bij de Russische generale staf dat ze maar blijven aanmodderen en nog steeds niet weten door te stoten tot in Kyiv. Als het Oekraïens leger toch zo verzwakt is en niet veel meer voorstelt, dan is het nu het moment voor het Russisch leger om echt met een enorme militaire operaties het land ook in het noorden, vanuit Wit-Rusland, en in het noord-oosten aan te vallen, recht naar het hart van Oekraïne.
Oud 7 juli 2024, 12:51   #53850
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
Draai het om

tomm zelf blijft toch ook netjes aan de "foute" kant van de Russische grens wonen, in een land bestuurd door de bloeddorstige westerse elites, tussen tientallen miljoenen racisten en russofoben, en waar de zogezegde vrijheid in realiteit minder voorstelt dan in het Moederland.
* "Wie lokaal een bestuur maakt met PVDA sluit zichzelf uit voor een coalitie met N-VA. Daar ga ik na de verkiezingen zeer principieel in zijn." (2.11.23)
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2024, 12:52   #53851
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Draai het om

En bij uitbreiding: waarom waren al die vervolgingen nodig om de mensen in de pas te laten lopen? Heel het communisme-marxisme kan niet gedijen in een vrije samenleving. Het kan maar toegepast worden in een totalitaire omgeving dat geen dissidentie, geen afwijkende meningen of gedrag toelaat. Als dat laatste er toch komt en de staat niet ingrijpt, implodeert het systeem. Communisme-marxisme is fundamenteel gebaseerd op dwang, onderdrukking en onvrijheid.
Oud 7 juli 2024, 13:03   #53852
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
tomm zelf blijft toch ook netjes aan de "foute" kant van de Russische grens wonen, in een land bestuurd door de bloeddorstige westerse elites, tussen tientallen miljoenen racisten en russofoben, en waar de zogezegde vrijheid in realiteit minder voorstelt dan in het Moederland.
... waar je bovenop niet eens lustig afval kan laten rondslingeren en in het openbaar ongegeneerd dronken kan zijn.

Wat een pure ellende toch, in dat 'smerige' Westen!

Onze commietommie getuigt toch wel van een hoge graad masochisme om hier te willen blijven.

Kijk, het is daar toch zo prachtig leven op het Russische platteland... Je vraagt je echt af waarom er toch ook zoveel Russen in het Westen wonen. Waarom dat aards paradijs achter zich laten? Komaan, Russen!

https://www.youtube.com/watch?v=uD_r9MRvyQU
Oud 7 juli 2024, 13:05   #53853
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat ben ik helemaal met je eens. De enige taal die Russen kennen is een grote bek terug geven en spierballen tonen. Wat mij betreft wordt de Russische ambassade platgegooid en maken we er een varkensstal van.
gewoon onteigenen
en kernafval opslaan
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2024, 13:24   #53854
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nevermind.

Overigens, voor je mij van westerse arrogantie beschuldigt, ik heb ook mijn communistische periode gehad. Mijn kast lag vol met T-shirts met CCCP, Che Guevara, etc. Ik heb communistische lezingen bijgewoond. Ik heb zelfs Das Kapitaal gelezen en een paar verboden dingen gedaan die misschien erover waren. (Niet ondenkbaar dat ik ooit op een lijst van de staatsveiligheid heb gestaan). Ik ga niet uitweiden, want doet niet echt te zake, maar je mag je vooroordelen over gebrek aan kennis wel thuislaten Tom. Het is behoorlijk arrogant te denken dat jij de enige hier zou zijn die iets van de USSR meent te kennen.

Soit.

Het verschil tussen u en mij is dat ik geleidelijk aan ben gaan ingezien hoe het nu eigenlijk echt zat met vrijheid en welvaart in het Westen vs. USSR. Dat was geen "lightning strike", maar stapsgewijs. Er zijn zo'n paar ijkpunten geweest, zoals spreken met geëmigreerde Russen waarmee het gesprek helemaal anders liep dan ik het verwacht. (Ik spreek over eind '90). Dan begint ge toch wat te lezen en ZELF wat zaken te verifiëren die voor mij toen evidente zaken over de USSR in een ander daglicht plaatsen. Zo kwamen er barstjes, tot het plaatje eigenlijk duidelijk was.
Waarschijnlijk is dat ook de reden waarom ik er niet zo goed tegen kan als ik word weggezet als en "slachtoffer van Westerse propaganda". Ik WAS een slachtoffer van propaganda, tot ik (schoorvoetend) zelf op onderzoek ging en niet vond wat ik dacht te vinden.

Eerlijk, ik wens u zo'n proces toe. Het heeft mijn ogen geopend. Maar, ik heb weinig hoop hoor. Je bent al te oud om nog te veranderen en het zit al te diep in uw persoonlijkheid.

Het weze zo...
Dat is een proces waar vele eerstejaars studentjes in Gent zijn doorgegaan. Je kon indertijd niet naar het studentenresto 'De Brug' gaan zonder eerst een lange rij alternativo's met met hun Marxistische BS boekjes en folders te moeten trotseren. Die stonden daar 5 dagen elke middag 'zieltjes te ronselen'. En bij een deel lukt dat. De meesten negeerden hen, maar er zijn er altijd die vallen voor die propaganda. Ze denken dan dat ze 'nieuwe vrienden' aan het maken zijn, en verlopen zo in de agitprop die werkt zoals een fuik.

Het overgrote deel van de studenten negeerde hen, en bekeek ze zoals een stuk stront. Maar jammer genoeg zijn er zwakke en eenzame zieltjes die voor die shit vallen omdat ze zo denken uit hun isolement te raken met een doel.

Laatst gewijzigd door Pandareus : 7 juli 2024 om 13:27.
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2024, 13:24   #53855
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Moest het van U afhangen volgt een genocide tegen niet alleen etnische Russen in Oekraïne maar zelfs in Siberië...

Het is mijn fout/probleem/schuld niet dat u de teruggave van het 'gestolen gebied' aan de oorspronkelijke bevolking van Oekraïne & Siberië *zomaar* gelijkstelt aan 'genocide tegen etnische Russen'.

Ik zweer het u op mijn eigen graf/kop: de 'etnische Russen' daar in Oekraïne & Siberië zullen véél - héél véél, nog net niet oneindig véél - beter af zijn met een bestuur door 'oorspronkelijke bevolkingen' dan met het bewind van de arrogante bloederige crapuleuze destructieve gangster in/van het kremlin.

Noot van de auteur: die *zomaar* staat daar natuurlijk enkel maar om er een beetje mee te lachen: nergens in uw discours wijkt u immers ook maar één millimeter af van de grijsgedraaide propaganda-plaatjes van Poetin & C°.

Het onophoudelijk & onstuitbare gezanik, gezeik en gezeur over 'genocide van etnische Russen' is daar maar één onderdeel van, maar het is inmiddels zowat het best bekende. Een 'evergreen', a.h.w.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!

Laatst gewijzigd door djimi : 7 juli 2024 om 13:48.
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2024, 13:27   #53856
Voltian
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Dat is een proces waar vele eerstejaars studentjes in Gent zijn doorgegaan. Je kon indertijd niet naar het studentenresto 'De Brug' gaan zonder eerst een lange rij alternativo's met met hun Marxistische BS boekjes en folders te moeten trotseren. Die stonden daar 5 dagen elke middag 'zieltjes te ronselen'. En bij een deel lukt dat. De meesten negeerden hen, maar er zijn er altijd die vallen voor die propaganda. Ze denken dan dat ze 'nieuwe vrienden' aan het maken zijn, en verlopen zo in de agitprop die werkt zoals een fuik.
Zonder denigrerend te willen doen over die eerstejaarsstudentjes, ik was iets meer overtuigd en "praktiserend" Het was geen hobby of zo...
Oud 7 juli 2024, 13:33   #53857
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zonder denigrerend te willen doen over die eerstejaarsstudentjes, ik was iets meer overtuigd en "praktiserend" Het was geen hobby of zo...
Ik ben in elk geval heel blij met je 'genezing'

Mijn ervaring toen was dat er een kleine groep was die reeds vanuit hun middelbaar die richting wilden ingaan en dat waren de eersten die toehapten. De echt overtuigden, die hadden een 'missie'. Daarna was het puur zieltjes proberen te winnen, eigenlijk heel vergelijkbaar met Jehova's getuigen die hun boekjes proberen te slijten. Redelijk sektarisch.
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2024, 13:38   #53858
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
tis fantastisch Putin ziet nog altijd geen reden om te stoppen met vechten

volgens hem zit hij in een onderhandelingspositie om de volledige capitulatie van ukraine te eisen, dankzij orban weten we dat
Je vraagt u nu gewoon af of er nog een idioot in EU gelooft dat je kunt onderhandelen met putin ?

https://www.kyivpost.com/post/35439
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2024, 13:44   #53859
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
... In België konden wij slechts een keer per jaar naar het pretpark, was te duur. Nu zijn de prijzen nog veel gekker, veel gezinnen kunnen zich dat niet meer veroorloven, jawel in 2024 in België...

Alles welbeschouwd is het véél avontuurlijker, goedkoper, leuker, spannender & verstandiger van de héle wereld een écht 'pretpark' te maken, met ondermeer héél véél real life real time 'griezelpaleizen' en 'horrorcircuits'.

Het volstaat dat 'domweg' te durven/willen.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2024, 16:02   #53860
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Jan van den Ber

Citaat:
Oei, wat erg! Wat was er opruiend aan steunbetuigingen aan betogers die protesteerden tegen een president die zijn eigen verkiezingsbeloftes had gebroken, enorm corrupt was (na zijn vlucht is er een pak bewijsmateriaal naar boven gekomen), zijn presidentiële boekje te buiten ging om zoete broodjes - nu we het toch hebben over koekjes - bakte met Poetin en, buiten het parlement om, een economisch samenwerkingsakkoord sloot met Moskou? Niets. Maidan was dan ook de "Revolutie van de Waardigheid", zoals de Oekraïners dat meer dan terecht omschrijven. Het verlangen van de Oekraïners in een staat te leven die naam waardig, een staat die zijn eigen beslissingen neemt en zijn eigen toekomst uitstippelt, in plaats van weer eens te verworden tot een gedwee vazalstaat van Moskou.
[/quote]
Yanukovich was democratisch verkozen, als ze hem weg wilden moesten zeo maar niet op hem stemmen bij de volgende verkiezingen. Maar gebouwen in brand steken, snipers inhuren om op de politie te schieten,molotov cocktails gooien, gebouwen bezetten, etc. dat is niets anders dan een gewapende opstand. Maar U bent uiterst hypocriet, moesten de pro-Russen dat doen, en dat deden ze, tenminste voor het regime tanks stuurde, of bvb. in de Baltische steden, dan is dat volgens U natuurlijk, uiteraard, terrorisme.

Een democratisch verkozen president heeft het recht de koers van het land te bepalen. Behalve dan, natuurlijk, als zijn beleid pro-Russisch zou zijn, volgens Russofoben als U. Dan moet hij met veel geweld afgezet worden, democratisch verkozen of niet, niet waar?

Als verkiezingsbeloften niet houden een reden is om een president met veel geweld te. verjagen, dan hadden ze Zelensky al lang met pek en veren uit zijn paleis moeten verjagen.
Corruptie, nog zo iets. De corruptie is helemaal niet verminderd sinds Maidan. Poroshenko was mega corrupt,maar ook de huidige regering en Zelensky zelf graaien alsof er geen morgen is.(zie boven, artikel Time).

En dan de westerse ambassadeurs en toppolitici (om nog niet te spreken van allerlei NGO's en gestook achter de schermen) die de meute aanmoedigen om de democratisch verkozen president te verjagen... Dat vindt u blijkbaar geen buitenlandse inmenging. Dus moest Lavrov of de Russische ambassadeur naar Talinn trekken om een pro-Russische meute aan te moedigen de regering omver te werpen, zou dat volgens U geen buitenlandse inmenging zijn en geen poging tot destabilisatie?

Of Poetin die in 2021 de pro-Trump meute in Washington komt aanmoedigen om het capitool te bestormen, terwijl de Russische ambassadeur koekjes uitdeelt, dat zou volgens u geen buitenlandse inmenging of poging tot destabilisatie zijn?

Ziet U dan zelf niet welke dubbele standaard van hier tot in Tokio u hebt?

Laatst gewijzigd door tomm : 7 juli 2024 om 16:03.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be