![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#521 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#522 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als u niet deftig kan praten, blijf dan weg van een politiek discussieforum.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#523 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Het jodendom, christendom en islam hebben dezelfde oorsprong maar mij gaat het totaal niet in wat er in dat boekje staat dat u de koran noemt. Het gaat mij om de moslims die hier wonen en hier denken hun religie op te dringen. Dat is de essentie van dat hele gedoe. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#524 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#525 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Het verschil is dat wij verstandiger zijn geworden dan de inhoud van dat boekske ons voorhoudt of meedeelt. Het zal zijn zoals Bernardus De Wever zei: wij staan hier 100 jaren verder. Er is nog een verschil: hier staat niemand met een kapmes klaar, of een geweer als je tegen de religie gezondigd hebt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#526 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Heel simpel. Waar mijn ouders, grootouders en anderen Vlamingen hebben voor gevochten, om te hebben wat we NU hebben? Dat zijn onze rechten, onze PLICHTEN en ONZE cultuur. En dat heeft ook gezorgd voor mijn en uw welvaart. En dat laat ik me niet zomaar afpakken. Iedereen valt zomaar ons land binnen en profiteert rechtstreeks van onze rechten en voordelen. Rechten en voordelen die ze in de landen van afkomst NIET hebben. De kosten die dat met zich meebrengt worden door U en ik gedragen. Maar geld blijkt niet het probleem te zijn wel de godsdienst... Als de bruine medemens hier werkt en belastingen betaalt en zich aanpast aan onze cultuur, normen en waarden.... dan zal ik de 1ste zijn die zal zwijgen. Nu ben ik een racist zeker? Ook zal een Europeaan niemand in steek laten. Het is geen goed voorbeeld maar onze jongens en meisjes (militairen) zitten nu in Afghanistan. Of Kosovo en andere landen. Vergelijk dat nu een keer met de bewoners in de Gaza of andere Palestijnen. Ooit in Qatar geweest of Abu Dhabi? Die rijke moslimlanden laten hun eigen broeders toch ferm in de steek niet? In Abu Dhabi staan hotels die meer kosten dan de begroting van ons land. Een dief zijn hand wordt afgekapt... Een vuile auto kost een ferme boete... De vrouwen heb er géén inspraak.... In die landen is de Islam de baas en daarna pas de staat en die staat is een dictatuur. Ik begin te snappen waarom die vreemden graag naar hier komen. Laatst gewijzigd door Tejokus : 23 september 2009 om 22:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#527 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#528 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Desondanks uw voorvaderen (nog maar sinds kort Belgen en Vlamingen) mogelijk hebben gevochten (toch capituleerden ze heel snel in WO2 en waren het de Marokkanen die de eerste gevechten tegen de Duitsers vochten op de frontlinie in België), heeft u niet bewust gekozen om in België geboren te worden. Het was geen berekend privilege en u mag gewoon heel erg dankbaar zijn het geluk te hebben hier geboren te zijn. Uw blijft dezelfde slagzinnen herhalen waarmee u de _ander_ zijn cultuur verwenst, maar opnieuw vraag ik u = wat is een typisch Vlaamse waarde welke gespaard is gebleven van buitenlandse invloed. Ik hoop deze keer een concreet antwoord te krijgen. En begrijpt u me a.u.b. niet verkeerd...ik beweer zeker niet dat deze waarden er niet zijn, maar ik stel me gewoon de vraag _welke_ ? Als Vlaming ben ik er persoonlijk zelf niet eens achter kunnen komen, telkens vind ik wel de invloeden of zelfs de gehele oorsprong in het buitenland van de waarden welke ik terugvind vandaag de dag in Vlaanderen. Hoe kan ik dan verwachten dat nieuwkomers deze gaan herkennen en overnemen? Zaken als "de hoofddoek is niet van onze cultuur" vind ik helemaal niet kloppen...integendeel, de hoofddoek voor vrouwen was tot voor kort in België een heel vaak gepraktiseerd handeling, dus zelfs meer Vlaams dan vele invloeden van buitenaf welke we vandaag de dag terugvinden in Belgie. Ik denk dan aan kledij, media rages, muziek, enzovoort welke van velerlei landen de weg naar onze jeugd heeft gevonden. Wat betreft Dubai, Qatar en dergelijke, vraag ik me af = wilt u dan een voorbeeld nemen aan deze landen? Of wilt u het voorbeeld stellen? Hoe u uw medemens omschrijft als "bruin"...is idd racistisch getint, maar goed, daar ga ik niet over struikelen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#529 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hallo, wordt eens wakker he. Wij zijn niet eboren en getogen in de wieg die op het koninklijk paleis staat waardoor we ook niet de zelfde rechten genieten en daar al zeker niet zomaar het recht hebben om daar de wetten te gaan stellen, onze intrek te nemen of ons tentje te gaan opstellen, en dat terwijl we zelf dan nog de boel daar financieren. Dat lijkt iedereen dood normaal te vinden juist omdat we niet in uit die schoot geboren zijn. Maar wanneer we de zelfde waarden willen laten gelden voor ons land (gebied) dan is dat blijkbaar totaal abnormaal. Ge moet weten wat ge wilt he jongen! Laatst gewijzigd door Garry : 24 september 2009 om 09:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#530 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#531 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Als je overal godsdiensten gaat verbieden zeg je eigenlijk dat atheisme de beste levensvisie is en dan ze de andere levensvisies mag 'onderdrukken'. Laatst gewijzigd door dejohan : 24 september 2009 om 11:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#532 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
dat is, doch om een ruimte verdraagzaam te maken dien je dus onverdraagzaamheid te verwijderen en dit wil idd zeggen dat je onverdraagzaam optreed t.o.v. onverdraagzaamheid.
![]() |
![]() |
#533 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Maar een algemeen verbod op religieuze tekens in een heel onderwijsnet is discriminerend, omdat je enerzijds onschuldigen treft, en anderzijds het atheisme voortrekt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#534 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik gebruik net die vergelijking om duidelijk te maken wat jij niet schijnt te begrijpen. Ik zal het nog eens proberen. Als je voetbalt, dan ben je een voetballer, als je tennist, dan ben je een tenniser. Als je geen enkele sport beoefend, dan ben je geen sportman. Niet sporten is geen sportkeuze. Laatst gewijzigd door Travis66 : 24 september 2009 om 11:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#535 | |
Minister
|
![]() Citaat:
of onder zijn gezag gehad. Waar ga je die verdraaide onzin halen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#536 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik vind zelfs dat ze gewoon al dat geloof moeten verbieden. Dat ge thuis gelooft dat ge er van zweet zodat ge geen kou lijd, tot daar maar daar buiten is het niet meer dan provokeren, choqueren naar andere toe juist zoal dat naturisten om die reden niet publiekelijk in hun blote kont mogen lopen, en die doen daar ook geen vlieg kwaad mee. Als ze thuis om het uur met hun gat naar Mekka gaan zitten voor te bidden, OK maar dat moeten. ze ook niet aan hun werkgever gaan eisen dat ze dat ook op het werk moeten kunnen vanwege vrijheid van geloof. Als ze hier komen hebben ze zich te houden aan het arbeidsreglement zoals dat ook voor een ander geld en als dat niet kan omwille van hun geloof is dat een teken dat hun geloof hier in onze maatschappij geen plaats heeft. Dan hebben ze de keuze, zich aanpassen aan onze maatschappij of daar te blijven, of terug keren waar dat ze wel kunnen leven volgens hun geloof. Of ga je soms gaan beweren dat ze dan niet hoeven te werken hier aangezien ze op hun werk niet om de haverklap hun gebedjes kunnen doen en dit uit overweging van vrijheid van geloof? Als dat dan volgens de wet op vrijheid van geloof wel zou moeten kunnen dan is die wet niet uitvoerbaar en bij gevolg niet rechtskrachtig. Dus verbieden uitgezonderd binnen gesloten gemeenschappen zoals kerk en binnenshuis. Kunnen ze daar niet mee leven dan staat het hun vrij de biezen te nemen. Laatst gewijzigd door Garry : 24 september 2009 om 11:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#537 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#538 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#539 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
En het is geen reden van bestaan of om misdaden te plegen. Het is een middel dat al dan niet kan aanwenden om zelf een aangenamer leven te leiden. Laatst gewijzigd door farak : 24 september 2009 om 12:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#540 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door farak : 24 september 2009 om 12:18. |
|
![]() |
![]() |