![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#521 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Natuurlijk ben ik het met u eens dat voortdurende aanpassingen alsook allerlei maatregelen die dan gedeeltelijk weer worden herroepen of nogmaals aangepast, geen goede zaak zijn. 't Zorgt, zoals u aanbrengt, slechts voor verwarring en spellingsmoeheid. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#522 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://forum.politics.be/showpost.ph...7&postcount=39 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#523 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Dimitri : 24 augustus 2007 om 14:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#524 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 24 augustus 2007 om 14:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#525 |
|
![]() Ach ja, ik heb nog niet zo'n probleem met (een al dan niet veranderde) spelling van woorden.
Mijn grootste bezwaar is de invoering van de tussen-n die tegen elk taalgevoel ingaat. Een hok voor een hond zou eigenlijk hondhok moeten zijn. Maar aangezien dit niet 'bekt' plaatst een spreker hier een 'e' tussen; hondehok. De schrijftaal heeft dit overgenomen. Om daar dan weer een 'n' achter te plaatsen omdat dit in de schrijftaal logischer zou zijn illustreert het kunstmatig geknutsel aan de taal. |
![]() |
![]() |
![]() |
#526 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Als we de taalunie zouden afschaffen (al was het maar voor even) zou er een verschil in evolutie plaatsvinden, die bij (eventuele) latere samenvoeging alleen maar een verrijking zou kunnen zijn. Ik wil AF van die gekke regels. Is er geen enkele manier waarop wij, de mensen, die taalfrutselaars tot andere gedachten kunnen brengen? Waarom ligt die macht bij enkelen en niet bij het volk?? Waarom houden we daar (over de spelling) geen referendum over? En inderdaad, die tussen-n bevalt me helem�*�*l niet! Ik vertik het dan ook ze te gebruiken ![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#527 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#528 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Regels zijn nodig voor de structuur, het gebruik ervan, en niet te vergeten, het leren ervan! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#529 |
|
![]() Is het dan Koninginnendag? Nee, want dat is weer een van de vele uitzonderingen...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#530 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#531 | |
Europees Commissaris
|
![]() Mars heeft drie manen. Die regel gaat niet op. Tenzij het gebruik van het woord "maan" incorrect is.
![]() |
![]() |
![]() |
#532 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#533 | |
|
![]() Citaat:
Mag ik nu dus 'pannekoek' schrijven? Nee! Een goede regel zou zijn: enkelvoudsvorm als je enkelvoud bedoelt en meervoudsvorm als je meervoud bedoelt. Simpel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#534 | |
|
![]() Citaat:
Kunnen we meteen ook de voetbalcompetitie afschaffen want die buitenspelregel bevalt me helemaal niet? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#535 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#536 |
Minister-President
|
![]() Het is gewoon heel moeilijk om regels op te stellen die alles kunnen vangen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#537 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat heb ik nog nooit zien staan. Altijd koninginnesoep.
http://www.ah.nl/allerhande/kookschr...pt.jsp?id=3885 |
![]() |
![]() |
![]() |
#538 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#539 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik ben realist genoeg om te weten dat geld nodig is ( ruilen is immers voltooid verleden tijd ), daarom wens ik ook altijd werk voor de werkloze Walen, werk dat Zuid-West Vlaamse bedrijven hen blijken te ontzeggen door Franse arbeiders in dienst te nemen in plaats van eigen landgenoten.
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen ![]() Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één . Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#540 |
|
![]() |
![]() |
![]() |