![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#561 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Bij mijn weten is er ook bij ons een verschil. Of meent u dat vrouwen met even gemak met ontbloot bovenlijf kunnen rondlopen tijdens deze zomerse dagen?
|
|
|
|
|
|
#562 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Een andere zaak is dan weer de wet. Die toetst handelingen af. Geen gedachten. |
|
|
|
|
|
|
#563 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#564 | |
|
|
Citaat:
Ik garandeer u dat die persoon met zijn roze T-shirt niet onbeschadigd Molenbeek verlaat, tot daar zijn vrijheid... Vrijheden kunnen enkel voor zover die door iedereen gevrijwaard wordt. En dat is niet zo.
Democratieën sterven niet meer door een plotse coup. Maar wel trager, door democratisch gekozen leiders die het systeem perverteren om aan de macht te blijven. Robert Lieberman Laatst gewijzigd door DewareJakob : 3 september 2016 om 12:57. |
|
|
|
|
|
|
#565 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Wie de wet overtreedt, hoort de overheid aan te pakken. Niet wie van zijn vrijheden gebruik maakt.
|
|
|
|
|
|
#566 | |
|
|
Citaat:
Ik zie dat je daar ver vandaan woont.
|
|
|
|
#567 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Euh, u schijnt niet te snappen wat ik schrijf. U evenwel lijkt te suggereren dat de politie in Molenbeek haar werk niet doet. Wel, dan moet dit aangepakt worden. U stelt altijd weer de verkeerde oplossing voor.
|
|
|
|
|
|
#568 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Dat is wel wat anders dan het in een hoofddoek gevatte vollemaansgezicht van een moslima. Overigens, de meerderheid van de orthodoxe joodse vrouwen kleden zich voor de rest doodnormaal zoals andere vrouwen. Maar het werkt u natuurlijk geweldig op de heupen dat er over de Joden veel mindere geklaagd wordt dan over de moslims. Wat van uwentwege niet hoeft te verwonderen.
|
|
|
|
#569 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
![]() |
|
|
|
|
|
|
#570 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Alleen zie ik evenwel in het straatbeeld ook heel wat moslima's die geen hoofddoek dragen en zich ook westers kleden. Of een combinatie ervan: hijab met westerse kleren. Ook dat is hun keuze. Wel klaag ik uw gebrek aan coherentie aan. Op dat vlak hebt u overduidelijk dus niet altijd niet door waar ik het eigenlijk over had. |
|
|
|
|
|
|
#571 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#572 | |
|
|
Citaat:
Dat men het in Molenbeek maar heeft laten betijen, is zelfs wereldnieuws geweest, dus ik suggereer niets.
Democratieën sterven niet meer door een plotse coup. Maar wel trager, door democratisch gekozen leiders die het systeem perverteren om aan de macht te blijven. Robert Lieberman Laatst gewijzigd door DewareJakob : 3 september 2016 om 13:15. |
|
|
|
|
|
|
#573 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Overigens, de sjeitel of pruik is niet eens louter door religieuze overwegingen geïnspireerd en zelfs onder het orthodoxe jodendom niet algemeen. De Sefardische tak van het jodendom (in Israël de meerderheid) verwerpt het. Het dragen van die sjeitel is meer een kwestie van traditie dan van "geloof".
|
|
|
#574 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Hier Serfardische Joden uit Israël van Jemenitische afkomst: ![]() Laatst gewijzigd door Jan van den Berghe : 3 september 2016 om 13:45. |
|
|
|
|
|
|
#575 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#576 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#577 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#578 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Bij een vrouw in bikinni worden het voorzeker kokosnoten. http://www.rtlnieuws.nl/nieuws/binne...wned-over-seks |
|
|
|
|
|
|
#579 | |||||||||||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Welk fundamenteel recht zou jij inroepen om dat verbod tegen te gaan? (Het gaat trouwens niet om een ritueel, maar kom, dat is semantiek) [quoteWat een domme vraag. Dat ga ik niet doen. Maar als hij mij verplicht om mee te betalen aan zijn dieet, dan ga ik protesteren.[/quote] O jawel, je gaat dat wel doen. Indien er een verbod komt op onverdoofd slachten, kunnen er geen vleesmaaltijden bereid meer worden die beantwoorden aan de regels van de kashrout. Joden kunnen dus niet meer koosjer eten, of ze moeten allemaal vegetarisch worden. Of ze moeten tegen hun eigen persoonlijke opvattingen in, niet-koosjer eten. Citaat:
Citaat:
Citaat:
En je moogt zelfs met eigen argumenten aan tafel komen zitten, dat je dat niet doet is, nogmaals, uw recht, uw keuze. Citaat:
Citaat:
Maar zou je met eigen argumenten afkomen, zou je geen semantische discussie hoeven te proberen voeren met mij. Citaat:
Als je wilt, kan ik anders antwoorden, hoor: mogelijks zal de RVS oordelen dat het meisje door de foto aantoont dat zij het inderdaad niet zo nauw neemt met het dragen van de hoofddoek. Mogelijks zal de RVS anders oordelen, rekening houdend met omstandigheden die wij niet kenne, en die jij ook niet aangeeft in uw voorbeeld. Al weet ik eerlijk gezegd niet echt wat jouw voorbeeld zou moeten aantonen...
|
|
|
|
#580 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door de vuile muilekoek : 3 september 2016 om 18:10. |
|
|