Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Bekijk resultaten enquête: Mag Turkije ooit toetreden tot de EU?
Ja (mits het land aan alle voorwaarden heeft voldaan) 21 29,17%
Nee 50 69,44%
geen mening 1 1,39%
Aantal stemmers: 72. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 1 mei 2008, 00:34   #41
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Marokko heeft alvast landsgrenzen met één EU-lidstaat, en een behoorlijk aantal onderdanen in andere lidstaten, sommige met, andere zonder dubbele nationaliteit. Of het aan de toelatingsvoorwaarden voldoet, is nog een ander paar mouwen. Het is alleszins niet voor morgen. Ik weet niet hoe 'Marokko' daar zèlf over denkt. Als ik me goed herinner is de democratie er nog vrij 'pril'. Dat heeft het Marokkaanse volk aan de vorige koning en diens vrienden 'het Westen' te danken. Misschien willen 'de Marokkanen' liever het behoud van de huidige situatie, i.p.v. allerlei 'nieuwigheden' die veelbelovend lijken maar ten langen leste, als je de EU-onderdanen zèlf mag geloven, tenminste, toch maar op niks trekken. Of misschien worden ze wel een Islamitische Republiek? Ik heb geen glazen bol.

Ik zou er zelf niets op tegen hebben dat er ook Thaïlanders hier komen wonen. Ik heb al les Nederlands gegeven aan franstalige leerlingen met Thaïse moeders en Belgische vaders, en dat waren/zijn zonder uitzondering modelleerlingen. Ook de Thaïse families van aan de Beurs (van de restaurantjes) zijn best aardig. En ze maken lekker eten klaar, dat is mooi meegenomen.

Spijtig dat het land zo ver ligt, maar ligt Frans Guyana niet ook ver? Ligt Réunion niet nog verder? Die maken ook deel uit van de EU. En er zijn nog wel van die exclaves.

Voldoet Thaïland aan de voorwaarden? Wil Thaïland erbij? Zijn de Europeanen er zelf voor te vinden?

Welk bezwaar is er nog mogelijk?
Marokkanen en Thais komen niet voor niets naar onze streken, hun landen/culturen deugen niet dus in principe zijn zij allen vluchtelingen.

Aan de "gewone" Thais is niets verkeerd maar Thailand is bezig te worden overvleugeld door een moslim-enclave waarin en vanwaaruit dagelijks moorden en terreur-aanslagen worden gepleegd.
http://www.metaseek.nl/cgi-bin/meta/...moord&where=nl

http://www.nrc.nl/buitenland/article...?service=Print

Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 1 mei 2008 om 00:38.
willem1940NLD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2008, 02:22   #42
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
Marokkanen en Thais komen niet voor niets naar onze streken, hun landen/culturen deugen niet dus in principe zijn zij allen vluchtelingen.

Aan de "gewone" Thais is niets verkeerd maar Thailand is bezig te worden overvleugeld door een moslim-enclave waarin en vanwaaruit dagelijks moorden en terreur-aanslagen worden gepleegd.
http://www.metaseek.nl/cgi-bin/meta/...moord&where=nl

http://www.nrc.nl/buitenland/article...?service=Print
Wie zegt dat de westerse cultuur meer deugt? Er is hier gewoon meer geld, dat is alles. Ook landen als Saudi-Arabië hebben migranten uit landen overal ter wereld, nochtans niet bepaald een westerse democratie. It's the economy, stupid.
Wat betreft Thailand, die moslim-enclave bestaat al vele eeuwen. Gelieve U te onthouden van onwetende populistische slogan. De werkelijkheid is veel complexer.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2008, 13:44   #43
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Definieer "Europese beschaving".
Een éénduidige definitie kan men nooit geven (is overigens niet nodig), maar grotendeels de beschaving met als wortels de Griekse en Romeinse cultuur, beïnvloed door de Christelijke en humanistische tradities, tot uiting gekomen op het Europese grondgebied.

In ieder geval, als u niet erkent dat er zoiets bestaat als een Europese beschaving en niet weet dat Turkije daar niet toe behoort, dan raad ik u aan eens een goed boek te lezen, in plaats van Belgische wetteksten vanbuiten te blokken.
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2008, 13:47   #44
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Turkije is een voortvloeisel van de westerse beschaving. Net zoals daarvoor Byzantium een voortvloeisel van Rome was.
We mogen Attaturk dankbaar zijn, want hij is de enige reden waarom Turkije toch nog enige voeling heeft met de moderne westerse wereld, anders had het nog steeds een sultanaat geweest best vergelijkbaar met Pakistan.
Ten eerste: u geeft hier toe dat het Turkije van vóór Ataturk in ieder geval niet Europees was. Ten tweede: zelfs als dat Turkije van Ataturk nu wél Europees is (wat ik betwist, er is een groot verschil tussen de seculiere regering en de werkelijke, culturele situatie in het binnenland), dan is het nu in versneld tempo daarvan weg aan het evolueren (zie de recente gebeurtenissen m.b.t. de islam-partij van Turkije).
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2008, 13:53   #45
eric v68
Burgemeester

eric v68's schermafbeelding

Standaard

ik pleit ervoor om de EU te ontbinden en een nieuw economisch samenwerkingsverband te starten met alle europese landen met germaanse achtergrond.

dus Groot-Nederland, Duitsland, Alpenlanden, Scandinavië .

dat sluit tenminste op elkaar aan.

Ik zit echt niet te wachten op een door de strot geperste politieke unie met daarin Roemenië, Bulgarije en een toekomstige ook weer door de strot geperste uitbreiding met Turkijk, Oekraine, Georgië, Marokko etc.

Wat de EU betreft voel ik me verdomme net zo'n gans in een ganzenleverfabriek.
eric v68 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2008, 13:55   #46
toccata
Europees Commissaris

toccata's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
Ten eerste: u geeft hier toe dat het Turkije van vóór Ataturk in ieder geval niet Europees was. Ten tweede: zelfs als dat Turkije van Ataturk nu wél Europees is (wat ik betwist, er is een groot verschil tussen de seculiere regering en de werkelijke, culturele situatie in het binnenland), dan is het nu in versneld tempo daarvan weg aan het evolueren (zie de recente gebeurtenissen m.b.t. de islam-partij van Turkije).
Ja dewelke?
Ik weet alleen dat hoofddoek mag in scholen, zijn er nog andere dingen gebeurd?
(srr ben hier niet heel fel in thuis)

toccata is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2008, 15:11   #47
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Wie zegt dat de westerse cultuur meer deugt? Er is hier gewoon meer geld, dat is alles. Ook landen als Saudi-Arabië hebben migranten uit landen overal ter wereld, nochtans niet bepaald een westerse democratie. It's the economy, stupid.
Wat betreft Thailand, die moslim-enclave bestaat al vele eeuwen. Gelieve U te onthouden van onwetende populistische slogan. De werkelijkheid is veel complexer.
Voorlopig wordt er hier minder gemoord en gedoodlijfstraft enzo, hoewel, paradoxaal, de immigranten dat veelal terug hier zouden willen invoeren en ook af en toe in de practijk reeds bedrijven (Theo van Gogh is overtuigend dood).

Saudi-Arabië redt het economisch niet onaardig maar er valt genoeg op Internet te lezen hoe de "immigranten" ginds worden behandeld. It's the culture, ..... .

Thailand & moslims: ik gaf daar al een link naar; zeer waarschijnlijk gaat dat ritueel moorden daar inderdaad "al eeuwen" ongeveer zo?
Oud 1 mei 2008, 15:31   #48
Ongetemde Leeuw
Gouverneur

Ongetemde Leeuw's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Ongetemde Leeuw
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Neptunus Bekijk bericht
Het heeft bovendien een ultra-extreemrechtse regering die geen opening laat voor andere culturen en religies. Christenen (Armeense, Griekse, Assyrische), Koerden en andere minderheden worden er zwaar gediscrimineerd. Zelfs de alevieten (een milde stroming binnen de islam) worden er gediscrimineerd en hebben minder rechten. Boven op de top staan de soennitsiche moslims, alle anderen zijn ondergeschikt. Er is bovendien nog het fascistisch artikel 301 dat het 'beledigen' van de Turkse identiteit bestraft. Er is ook geen godsdienstvrijheid: een moslim mag zich niet bekeren tot een andere godsdienst of de islam afvallig zijn (leidt tot gevangenisstraf).
Ook omdat andere godsdiensten er gewoonweg niet als 'godsdienst' aanvaard worden moeten Joden zelf geld inzamelen om kleine, schamele synagoges te kunnen bouwen terwijlen de Islamieten zelf met het overheidgeld van Turken én Joden gigantische moskees mogen bouwen..
Oud 2 mei 2008, 12:48   #49
Sjaax
Europees Commissaris

Sjaax's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sjaax Bekijk bericht
Maar ik denk dat het weinig zinvol is om de vraag nu opnieuw te stellen. Eerst zal grotendeels aan de toetredingsvoorwaarden voldaan moeten zijn, om steun te verwerven. De kwestie Cyprus zal moeten worden opgelost. Zolang dat niet gebeurt, zullen velen in het Westen denken: met Turkije wordt het niks, ze veranderen niet (hoewel Turken weten dat Turkije wel degelijk verandert.)
Ik heb mijn mening veranderd. Of beter: er een uitbreiding aan toegevoegd.

In de vraag over toetreding van Turkije gaat het niet op de eerste plaats om Turkije op zich. Het gaat om de houding ten opzichte van moslims. Jammer voor de Turken heeft dat niet eens veel met Turkije zelf te maken. Zelfs al was Turkije perfect gereed, voldeed het aan alle voorwaarden voor toetreding, dan nog zou lidmaatschap bij de bevolking in Europa een moeilijke zaak zijn. Zolang de moslims hier nog met een schuin oog worden aangekeken, omdat enkelen (in moslimlanden) er wat vreemde (inhumane) praktijken op na houden, bvb vrouwenbesnijdenis of uithuwelijken van jonge meisjes, zal dat Turkije parten spelen. Ik weet dat vrouwenbesnijdenis niet wordt gepraktizeerd in Turkije, maar weet de gemiddelde burger dat? De Turken in Europa zullen een ander profiel moeten krijgen, minder stereotiep achterlijk islamistisch, wil Turkije kans maken op toetreding.
Sjaax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2008, 13:36   #50
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
Voorlopig wordt er hier minder gemoord en gedoodlijfstraft enzo, hoewel, paradoxaal, de immigranten dat veelal terug hier zouden willen invoeren en ook af en toe in de practijk reeds bedrijven (Theo van Gogh is overtuigend dood).

Saudi-Arabië redt het economisch niet onaardig maar er valt genoeg op Internet te lezen hoe de "immigranten" ginds worden behandeld. It's the culture, ..... .

Thailand & moslims: ik gaf daar al een link naar; zeer waarschijnlijk gaat dat ritueel moorden daar inderdaad "al eeuwen" ongeveer zo?
Veel westerlingen willen nochtans een veel repressievere aanpak, meestal dezelfden die de westerse cultuur superieur vinden... Inderdaad, migranten worden er zeer slecht behandeld, toch blijven ze komen. Een bewijs te meer dat migranten komen waar er geld te verdienen valt, en niet voor de zogenaamd superieure waarden van de westerse samenleving.
Thailand kent al een moslimminderheid in het zuiden sinds eeuwen. Nu proberen die moslims onafhankelijk te worden. Dat is geen uniek Thais of moslimprobleem. Gelijkaardige zaken zie je ook in westerse gebieden als Noord-Ierland.
Oud 2 mei 2008, 13:54   #51
Turkse Nederlander
Minister-President

Turkse Nederlander's schermafbeelding

Standaard

Ik ben wel een beetje teleurgesteld in de voorlopige uitslag van de enquete. Ik had wel wat meer liefde voor Turkije verwacht. Ik denk dat de Vlamingen en Nederlanders wel een stuk positiever zijn gaan denken over Turken in de afgelopen jaren maar dat dit zich nog niet vertaald heeft in een positief oordeel betreffende de toetreding van Turkije. Zelf heb ik gemengde gevoelens. Ik leun toch wat meer tegen toetreding omdat ik geloof dat dit zowel voor Europa als voor Turkije beter zal zijn op de lange termijn. Zowel toetreding als partnerschap hebben zowel voordelen als nadelen. Ik geloof wel in militaire en economische samenwerking tussen de buren.

Turken hebben Europa veel te bieden. Ze hebben een goed karakter. In het algemeen zijn Turken vriendelijk, lief, moedig, warm, behulpzaam, respectvol en gastvrij. Deze karaktereigenschappen hebben zich over vele honderden jaren gevormd. In de Turkse cultuur werd dit namelijk van een persoon verwacht. Als je aan één of meerdere criteria niet voldeed werd er al snel op je neergekeken. Er bestaat een mooie Turkse gezegde:

"Umutlarin bittigi yerde, Turkun kudreti baslar"

Betekenis: "Daar waar de hoop ten einde komt, begint de moed van de Turk"

In Frankrijk bestaat de volgende gezegde:

"Fort come un Turc"

Betekenis: "Zo sterk als een Turk"

Overigens geloof ik ook dat Nederlanders over vele goede karaktereigenschappen beschikken. Nederlanders zijn in het algemeen vriendelijk, lief, eerlijk, intelligent, rationeel en warm. Vaak worden Nederlanders als "koud" omschreven maar daar is niets van waar. Turken en Nederlanders kunnen veel van elkaar leren en op veel gebieden elkaar aanvullen door samenwerking. Is daar echter een unie voor nodig? Met handel en samenwerking op academisch niveau kunnen we al veel bereiken.

Ik weet nu al dat sommige forumleden dit een belachelijk bericht gaan vinden. hehehe
Turkse Nederlander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2008, 14:34   #52
Sjaax
Europees Commissaris

Sjaax's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkse Nederlander Bekijk bericht
Ik had wel wat meer liefde voor Turkije verwacht.

Ik weet nu al dat sommige forumleden dit een belachelijk bericht gaan vinden. hehehe
Ja, het gaat niet om karakter. It's the economy, stupid. Turkije zal veel profiteren van een lidmaatschap van de EU. Daar mogen de Turken dan wel wat voor doen. Willen ze dat niet, even goede vrienden.
Oud 2 mei 2008, 14:35   #53
Francientje
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Liever niet.
Een gepriviligeerd partnership is het maximum dat erin zit.

Het kan toch niet dat Turkije evenveel zeggenschap zou hebben in de EU als Duitsland bvb?
Behalve als het aan alle voorwaarden voldoet.
Blijft de ligging....
Als Turkije RESOLUUT sekulier wil zijn én blijven en wat aan zijn achtergarde doet (patriarchisme, gesluierde vrouwen etc) en vriendschap-vrede sluit met
Griekenland etc zie ik dat eerder als een winst dan als een verlies voor
Europa. Niet echter als het de Islamietische kant blijft opgaan.

Laatst gewijzigd door Francientje : 2 mei 2008 om 14:41.
Francientje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2008, 14:55   #54
Turkse Nederlander
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ja, het gaat niet om karakter. It's the economy, stupid. Turkije zal veel profiteren van een lidmaatschap van de EU. Daar mogen de Turken dan wel wat voor doen. Willen ze dat niet, even goede vrienden.
Ik heb liever een arme man met een goed hart als buurman dan een rijke klootzak
Oud 2 mei 2008, 15:00   #55
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben wel een beetje teleurgesteld in de voorlopige uitslag van de enquete. Ik had wel wat meer liefde voor Turkije verwacht. Ik denk dat de Vlamingen en Nederlanders wel een stuk positiever zijn gaan denken over Turken in de afgelopen jaren maar dat dit zich nog niet vertaald heeft in een positief oordeel betreffende de toetreding van Turkije. Zelf heb ik gemengde gevoelens. Ik leun toch wat meer tegen toetreding omdat ik geloof dat dit zowel voor Europa als voor Turkije beter zal zijn op de lange termijn. Zowel toetreding als partnerschap hebben zowel voordelen als nadelen. Ik geloof wel in militaire en economische samenwerking tussen de buren.

Turken hebben Europa veel te bieden. Ze hebben een goed karakter. In het algemeen zijn Turken vriendelijk, lief, moedig, warm, behulpzaam, respectvol en gastvrij. Deze karaktereigenschappen hebben zich over vele honderden jaren gevormd. In de Turkse cultuur werd dit namelijk van een persoon verwacht. Als je aan één of meerdere criteria niet voldeed werd er al snel op je neergekeken. Er bestaat een mooie Turkse gezegde:

"Umutlarin bittigi yerde, Turkun kudreti baslar"

Betekenis: "Daar waar de hoop ten einde komt, begint de moed van de Turk"

In Frankrijk bestaat de volgende gezegde:

"Fort come un Turc"

Betekenis: "Zo sterk als een Turk"

Overigens geloof ik ook dat Nederlanders over vele goede karaktereigenschappen beschikken. Nederlanders zijn in het algemeen vriendelijk, lief, eerlijk, intelligent, rationeel en warm. Vaak worden Nederlanders als "koud" omschreven maar daar is niets van waar. Turken en Nederlanders kunnen veel van elkaar leren en op veel gebieden elkaar aanvullen door samenwerking. Is daar echter een unie voor nodig? Met handel en samenwerking op academisch niveau kunnen we al veel bereiken.

Turkce bilmiyorum
Ik ken maar een Nederlandse uitdrukking met Turken "roken als een Turk".
Wat betreft de eigenschappen die U opnoemde, ik heb daar eerlijk gezegd niet veel van gemerkt. Die gelden wel voor Turkse volkeren in de voormalige Sovjet-Unie, maar Istanbul vond ik een keiharde ongastvrije stad.
Ik denk dat veel tegenstand te maken heeft met de Turken die in Europa wonen, die komen meestal van achterlijke gebieden in Turkije en passen zich niet aan. In landen waar geen of weinig Turken wonen is er veel meer bereidheid om Turkije op te nemen (bvb. Polen, Italië, Spanje, Portugal, etc.).
Het is wel zo dat socio-economisch Turkije niet moet onderdoen voor RoemeniË of Bulgarije, die reeds lid zijn. Wat betreft cultuur, Turkije is een overgangsland, maar landen als Bulgarije of Albanië zijn evenmin erg westers.
Oud 2 mei 2008, 15:03   #56
Turkse Nederlander
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ik heb liever een arme man met een goed hart als buurman dan een rijke klootzak
Ik ben zelfs liever een arme man met een goed hart dan een rijke klootzak.
Oud 2 mei 2008, 15:13   #57
Turkse Nederlander
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Turkce bilmiyorum
Ik ken maar een Nederlandse uitdrukking met Turken "roken als een Turk".
Wat betreft de eigenschappen die U opnoemde, ik heb daar eerlijk gezegd niet veel van gemerkt. Die gelden wel voor Turkse volkeren in de voormalige Sovjet-Unie, maar Istanbul vond ik een keiharde ongastvrije stad.
Ik weet waar ik het over heb tomm. Ik bevind me nagenoeg elke dag tussen Turken. Jij bent niet op de goede plaatsen in Istanbul geweest. Istanbul is een enorme stad. Ik heb met VEEEEEELE toeristen gesproken die naar Turkije zijn geweest. En de meesten vinden Turken hele goede mensen.

Citaat:
Ik denk dat veel tegenstand te maken heeft met de Turken die in Europa wonen, die komen meestal van achterlijke gebieden in Turkije en passen zich niet aan. In landen waar geen of weinig Turken wonen is er veel meer bereidheid om Turkije op te nemen (bvb. Polen, Italië, Spanje, Portugal, etc.).
Nederlanders zijn behoorlijk positief over Turken. Vergis je daar niet in. Ook al komt het grootste gedeelte van de Turken van het platteland, de criminaliteitscijfers zijn vrij laag. Bovendien zijn Turken vrij ondernemend.
Oud 2 mei 2008, 15:29   #58
Turkse Nederlander
Minister-President

Standaard

Ik ben zelfs een aantal topics begonnen over de omgang tussen de forumleden en Turken. Zie de resultaten van deze enquete:

http://forum.politics.be/showthread.php?t=102012

Lees vooral de reacties in de topic hieronder:

http://forum.politics.be/showthread.php?t=64662
Oud 2 mei 2008, 15:51   #59
Sjaax
Europees Commissaris

Sjaax's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben zelfs liever een arme man met een goed hart dan een rijke klootzak.
Jij wel.

Maar je kan het vergelijken met voetbal. Wil je in de hoogste klasse spelen (in de EU), probeer je te promoveren, of stel je je tevreden met het niveau waarop je speelt. De meeste voetballers en clubvoorzitters zullen zo hoog mogelijk willen spelen, ook al betekent dat bij promotie dat moet worden geïnvesteerd in accommodatie en beveiliging enz.

Misschien vind je me een arrogante klootzak, omdat ik de EU als hoogste klasse beschouw. Soit, ik leef liever wat meer comfortabel - niet noodzakelijkerwijs steenrijk - dan te ploeteren in armoe.

Laatst gewijzigd door Sjaax : 2 mei 2008 om 15:58.
Oud 2 mei 2008, 15:57   #60
Turkse Nederlander
Minister-President

Standaard

Citaat:
Jij wel.

Maar je kan het vergelijken met voetbal. Wil je in de hoogste klasse spelen (in de EU), probeer je te promoveren, of stel je je tevreden met het niveau waarop je speelt. De meeste voetballers en voelbalvoorzitters zullen zo hoog mogelijk willen spelen, ook al betekent dat bij promotie dat moet worden geïnvesteerd in accommodatie en beveiliging enz.

Misschien vind je me een arrogante klootzak, omdat ik de EU als hoogste klasse beschouw. Soit, ik leef liever wat meer comfortabel - niet noodzakelijkerwijs steenrijk - dan te ploeteren in armoe.
Mooie vergelijking met het voetbal. Ik zeg nu wel dat ik liever een arme goedzak ben maar ik heb nog nooit in armoede geleefd.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be