![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Waarom was u zo achterlijk om op Leterme te stemmen? | |||
Ik was zo dom op Leterme te stemmen en liet me als een onnozel joenk verblinden door dat hilarische gerampetamp over “goed bestuur” |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Ik was zo dom op Leterme te stemmen en liet me diens irrealistische Vlaamse slogans door de strot rammen |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Ik was zo dom op Leterme te stemmen omdat ik dacht dat de prutser in werkelijkheid competent was op alle vlakken |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Ik was zo dom op Leterme te stemmen omdat ik dacht dat men niet slechter kon regeren dan Paars; ik heb me dus schromelijk vergist |
![]() ![]() ![]() |
1 | 1,92% |
Ik was zo dom op Leterme te stemmen omdat ik altijd op tsjeven stem, los van het feit of ze capabel zijn of niet; ik ben een oer-tsjeef |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Ik ben een van de weinigen die niet zo achterlijk was om op Leterme stemmen; ik heb namelijk een werkend stel hersenen |
![]() ![]() ![]() |
51 | 98,08% |
Aantal stemmers: 52. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Meer intelligent dan JIJ denkt.
(ofte: dan JIJ KAN denken)
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Jazeker : 7 juni 2008 om 17:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Lokaal Raadslid
|
![]() ik was niet zo dom om op Leterme te stemmen, maar gelukkig was ik zelfs slim genoeg om ook niet op die zeikers van het Vlaams Belang te stemmen.
Laatst gewijzigd door luvali : 7 juni 2008 om 17:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Ik heb niet op leterme gestemd maar wel op de kartelpartner.
Bovendien je kan de 8 jaar wanbeleid van verhofstad niet afschuiven op leterme + er spelen ook nog andere factoren een rol. Waalse koppigheid. |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Niemand kan objectief zeggen hoe de werkelijkheid eruitziet. Iedereen heeft zijn kijk op de wereld. Het is dus nog maar de vraag of iemand die depressief, pessimistisch, net optimistisch of ik-weet-niet-wat-istisch is het fout heeft. Ik heb gezegd dat de interesses veranderen. Dat is gewoon zo. Als je een gezin, een eigen plek, rust en harmonie gevonden hebt in je leven ben je minder bereid om voor iets te vechten. Of je hebt misschien tegenslagen gehad, waardoor je ook niet meer bereid bent om nog voor iets te vechten ... Dit hoeft natuurlijk niet zo te zijn, maar ik denk dat het voor een groot deel van de mensen wel opgaat. Als jongere moet je je ook nog zien in te passen in de 'grote mensen wereld' waarin je later, willen nillens, in terecht zal komen. Iets daaraan proberen of willen veranderen is dan ook pakken interessanter, van vanuit je kamer in je bejaardentehuis dat proberen natuurlijk, of vanuit je directeursstoel. Als je je plek hebt gevonden, word je 'rustiger' denk ik.
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 7 juni 2008 om 17:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Banneling
|
![]() Vandaag de CD&V-voorzitster Thysse in De Standaard:
'De 15de juli is de dag van de waarheid, dat beseffen we goed. Dan zal iedereen oordelen, ook wij.'En dan verwijten sommigen nog dat de CD&V niet consequent is... ![]() 'Ik kan tegen onze Waalse vrienden alleen maar zeggen, voor de zoveelste keer: CD&V is niet uit op de splitsing van België. Wij willen dat het land een toekomstproject heeft. Als we willen dat de mensen krijgen wat ze van de overheid mogen verwachten, moeten we het land hervormen.' Laatst gewijzigd door Chipie : 7 juni 2008 om 17:34. |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
|
![]() Dat weet ik niet.
Ik heb dat getal hier niet geplaatst zoals je in die post ziet.
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 7 juni 2008 om 17:28. |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Gouverneur
|
![]() Een (ervaren) politicus draait zijn smoel richting geld!
Dus stem niet op kleine partijen,want dat is hopeloos,stem gewoon op degene die al weten,hoe ze geld kunnen verdienen op de kap van een ander.Zij weten,hoe ze de bevolking kunnen sussen,...En dat zal ons gewoon,het goedkoopste kosten in termijn!(GVD) |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
goed zo, nog niet perfekt, maar goed genoeg voorlopig, ik meen het.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Banneling
|
![]() vraag is : welke job geven we Leterme in de vlaamse regering na de onafhankelijkheid ?
provinciaal ombudsman vd westvluut ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Toch even terug naar juni 2007:
het kartel: -staatshervorming want zo gaat het niet verder met solidariteit met Wallo/Brux zodat dezen binnen 10 jaar zelf hun broek kunnen ophouden -stem niet SPA/VLD wegens potverteren, geen enkel communautair probleem aangepakt, geen enkele stap toekomstgericht, alles is gratis, wind, ... -stem niet VB want verloren stem -wij zijn pro-vlaams , zie NVA -wij lossen BHV op .. al bij al een coherent , duidelijk en wervend programma voor een partij met staats-serieux. Dat YLT dit heeft vergooid is eigen probleem, vooral het machtigste wapen uit handen geven: geen staatshervorming, geen regering is erg kwalijk te nemen. Maar in se was deze verkiezing toch nuttig want de 3de grote "democratische" werd volledig afgeserveerd en komt de magische grens 50% pro-vlaams in zicht. Geef toe het moet bij de grote 3 toch kittelen om bij die 50% te horen en dus verder macht uit te oefenen. En zelfs al halen we dat niet, een monstercoalitie SPA/VLD/CDV/Groen lijkt mij een stap naar een onwerkbare staat en dus splitsing in een of andere vormmeer nabij. Bovendien daalt het aantrekkingsvermogen van Brussel om absoluut niet los te laten, denk maar eens aan Anderlecht, Molenbeek, Sint-Joost... Laatst gewijzigd door boerenverstand : 7 juni 2008 om 18:25. |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
k wou enkel je stelling in vraag stellen alsof ecologisch minded of progressief iets typisch voor jongeren zou zijn. Akkoord dat het bewustzijn, en dan denk ik vooral aan het ecologisch aspect, wel kiemt bij de studerenden. Daartegenover stel ik mij de laatste jaren al eens de vraag of er bij de jeugd een niet steeds groeiendere behoefte is aan klassiekere waarden. Waar onze premier heeft op ingespeeld tijdens zijn campagne. Laatst gewijzigd door Rudy : 7 juni 2008 om 18:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
|
![]() Citaat:
Tijdens een debat op de vrt mocht die scoutslieder Verhoeven er met geen woord over spreken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Parlementslid
|
![]() al heb ik niet op leterme gestemd , die 58% zijn goed zot
![]() |
#57 |
Parlementslid
|
![]() plus bijna 50 % van de vlamingen wilt dat belgie splitst ! , tegenover 45 die belgie wilt behouden !
![]() |
#58 |
Gouverneur
|
![]() Politiek correcte kranten willen ons dat graag doen geloven, maar de partijmensen van de CD&V weten wel beter.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |