![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
Bekijk resultaten enquête: Had Paisley gelijk om Paus Johannes Paulus een "AntiChrist" te noemen | |||
Jazeker, de eeuwenlange vervolgingen van de katholieke kerk is in strijd met Gods waarden |
![]() ![]() ![]() |
6 | 20,00% |
Neen, die Protestantse sektes hangen een extreem-kapitalistisch maatschappijmodel aan |
![]() ![]() ![]() |
6 | 20,00% |
Ik ben een communist en ik verwerp alle godsdiensten |
![]() ![]() ![]() |
7 | 23,33% |
Wat een onzin, zeg daar hou ik mij niet mee bezig |
![]() ![]() ![]() |
11 | 36,67% |
Aantal stemmers: 30. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Bijvoorbeeld wat beschreven staat in de bijbel als de zondvloed: de hele wereld onder water. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Parlementslid
|
![]() Zelfs al zou er nu nog een zondvloed komen, dan nog zou je zeggen dat het niet van God komt, maar van moeder natuur.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Straf hé! Aan wie ligt dat nu? Aan Paisley? Of aan mij? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Parlementslid
|
![]() Dat kan ik wel geloven, maar of het de werkelijke goddelijke liefde is dat jij ervaart is wel zeer de vraag.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Minister
|
![]() Is er dan andere dan goddelijke?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Parlementslid
|
![]() Ja, de goddelijke liefde die jij niet kent.
Laatst gewijzigd door luc154 : 19 juli 2008 om 17:12. |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Kun je even een aantal vbs geven indien mogelijk van wat je zo slecht vindt aan zijn preken ? Bepaalde dingen die hij gezegd heeft tijdens zijn preken waarmee je het oneens bent ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Minister-President
|
![]() Daar bestaat een wetenschappelijke verklaring voor. Het zou dezelfde overstroming zijn die aanleiding gaf tot de sage van Gilgamesh, nl de overstroming van de Zwarte Zee, die een paar duizend jaar, toen er nog geen verbinding was met de Middellandse Zee heel wat lager lag. Toen die verbinding er wel kwam werd heel het dal rond de Zwarte Zee in korte tijd overstroomd.
In die tijd bestond de leefwereld van de mensen meestal enkel uit het eigen dorp en de naaste buren. Indien een heel dal overstroomd, dan lijkt het inderdaad of de hele wereld overstroomd. De overlevenden die anderen tegen kwamen zouden dit ook zo verder verteld hebben en bij mondelinge overleveringen wordt er natuurlijk altijd een schepje bovenop gedaan. Wellicht was Gilgamesh/Noah gewoon een boer die nog vlug zijn familie en een paar geiten en ganzen met een bootje kon redden.
Koningen horen thuis in sprookjes http://http://www.facebook.com/home.php#/group.php?gid=40941098748&ref=ts Against gay marriage? Then don't get one and shut the fuck up ![]() "The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. " |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Minister
|
![]() Als staaltje van diabolisering kan dit tellen! Van veel liefde jegens je medemens getuigt dit geenszins.
En "goddelijke liefde" is een pleonasme, arme kerel. Er is - ook voor deze door jou zo verguisde katholiek - nl. geen liefde buiten Hem. Als jouw manie tot diabolisering van al wie het niet met je eens is een gebrek aan liefde blootlegt, dan gaat het ook hier - logischerwijze en per definitie - om een gebrek aan goddelijke liefde. Met dien verstande dat ik jou gebrek aan liefde met argumenten staaf. Van jouw kant daarentegen om mij mijn gebrek aan liefde aan te wrijven heb ik nog niet de eerste letter van een argument hoeven te vernemen, zelfs niet van het meest stompzinnige argument. Waar lees je het ook alweer, van dat galmende bekken, en dat schelle cimbaal? |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Als er nog een zondvloed (dmv water) zou komen dan zou dat de bijbel tegenspreken, maar goed ik snap je punt wel. Jezus maakte ook zo een punt toen hij dat verhaal vertelde van die rijke man die stierf en die aan abraham vroeg om lazarus naar zijn familie te sturen zodat ze zouden geloven. Maar abraham zei toen dat als ze Mozes en de profeten niet geloofden ze ook niet zouden geloven als er een dode tot hen zou komen. Of toen Jezus zei tegen de joden dat als ze Mozes zouden geloven, ze hem ook zouden geloven want hij schreef over Jezus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Iemand die anderen die geen vlieg kwaad hebben gedaan verwijt de Antichrist in persoon te zijn, die dat nog meent te moeten doen in het openbaar, zo iemand is niet bezield door Gods liefde. Je kan het eens of oneens zijn met wat paus Johannes-Paulus II voor de Kerk en voor de wereld heeft betekend. Maar je moet het op zijn minst eens zijn dat die paus - althans voor zover we weten - niemand naar het leven heeft gestaan, en persoonlijk niemand enig kwaad heeft berokkend. Als we gewoon maar kijken naar de manier waarop de (hedendaagse) katholieke leiders geen moeite onverlet laten in dialoog te treden met andere Kerken, met andersgelovigen, ja zelfs met niet-gelovigen, en als we dan het schrille contrast zien hoe Paisley zich opsloot in zijn eigen Grote Gelijk - want dát is zijn afgod, zware inbreuk op het Eerste Gebod - en jarenlang elke dialoog botweg weigerde - en zelfs zijn eigen medestanders die wel tot dialoog bereid waren het leven zuur maakte - dan hoeven we zelfs zijn preken niet meer te beluisteren, want die galmen als bekkens en schallen als cimbalen (dat je oren er pijn van doen). Ik zou zoveel predikers moeten beluisteren. Mijn leven is te kort om ze allemaal te beluisteren, hoeveel zinnigs ze ook mogen te vertellen hebben. Daarom beperk ik me in de eerste plaats tot diegenen bij wie de woorden niet tegen hun daden indruisen. Paisley behoort daar niet bij. Hij heeft tientallen jaren lang de kans gehad zich geloofwaardig te maken. Hij is daarin niet geslaagd... ... en niet alleen bij katholieken. Ik ken protestanten zat die zich maar al te graag van bvb. zijn onbehouwen optreden distantiëren indertijd in het Europees Parlement n.a.v. het bezoek van Johannes Paulus II. Sommige dingen doe je als beschaafd mens nu eenmaal niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Minister
|
![]() Nog zo eentje voor Luc154 en Dirk001. Niet alleen Sint-Paulus die over de goddelijke liefde schrijft, maar ook Sint-Jan, en wel in zijn Eerste Brief, hoofdstuk 4.
Ik citeer eventjes het vers, dat van toepassing kan zijn op de heer Paisley: Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() En ik denk dat als er een zondvloed is van die orde, dat wel allemaal verzopen zijn ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Of hij een antichrist was ... tja de katholieke kerk heeft zich al lang geleden verwijderd van het woord van God. De katholieke kerk heeft in elk geval door de eeuwen heen vele christenen vervolgd dus in die zin kan je wel stellen dat de katholieke kerk of misschien het vaticaan meer in het bijzonder wel een antichrist is (geweest). Wat Ian Paisley daar zegt is niet nieuw, zowat alle protestantse leiders uit het verleden hebben steeds naar het vaticaan gewezen als zijnde de antichrist. Daarbij is het wel goed om op te merken dat je "anti" hier moet zien als in de plaats treden van. En dat is toch wel wat de paus doet als die mensen heilig/zalig verklaart. Verder is de paus nu ook al onfeilbaar iets dat ook enkel voor God geldt. En er zijn vast nog wel wat dingen. Zelfs toen er op een bepaald moment meer dan 1 paus was zeiden beide pausen over elkaar dat ze de antichrist waren ... . Onlangs heeft de katholieke kerk ook opnieuw gezegd dat zij de enige kerk is die het echte woord van God verkondigt .... en dat alle andere kerken foute doctrines er op nahouden. Zo een uitspraak kan tellen. Als je wat dieper begint te graven zie je trouwens dat meer en meer protestantse kerken zich al dan niet openlijk terug aansluiten bij het vaticaan. Verschillende protestantse kerken hebben al getekend. Ik kan alleen maar vermoeden dat het in die kerken bergaf zal gaan kwa geloof en dat de invloed van de katholieke kerk daar terug groot gaat worden. Ik stel tegelijk wel vast dat een aantal grote protestantse denominaties zich recent nogmaals hebben uitgesproken tegen gelijk welke samenwerking met de katholieke kerk. Maar het probleem is dat vandaag ook vele protestantse kerken in staat van verval verkeren. Vele van hen zijn al bijna even verkeerd bezig als de katholieke kerk of zelfs nog erger indien dat al mogelijk is. Je ziet bij protestanten vooral een toename van het gebruik van "slechte" bijbels waardoor een heleboel doctrines verloren gaan of er zelfs verkeerde doctrines worden aangeleerd. Ik wil wel opmerken dat ik me niet zou vastpinnen op het vaticaan als antichrist. Het kan natuurlijk omdat het vaticaan zowel politieke als religieuze macht heeft. Maar in openbaring worden er 2 vermeld nl de antichrist en daarnaast ook nog de valse profeet. Het is evengoed mogelijk dat het vaticaan de valse profeet zal leveren en dat de antichrist gewoon een politiek leider zal zijn (een wereldleider dan wel ). De bijbel is duidelijk dat er vele antichristen zouden komen, maar we hebben DE antichrist nog niet gezien. Het is goed mogelijk dat die man wel al geboren is, volgens vele christenen is dat trouwens zo. Ik wil wel even heel erg duidelijk maken dat als ik het over de katholieke kerk heb ik daarmee het vaticaan en het bestuur van de kerk bedoel en ik heb het dus niet over de gewone gelovige. Het is goed mogelijk dat een heleboel pastoors het goed menen. Katholieken kunnen ook christenen zijn zeker in landen waar er nauwelijks protestantse kerken zijn is dit zelfs heel erg waarschijnlijk. Ik vind het trouwens wel gevaarlijk om zomaar elke katholiek gelijk te stellen met het vaticaan. Dat is een heel erg extreme houding waar sommige protestanten zich nog wel eens aan bezondigen. Ze zouden beter even naar hun eigen protestantse kerken kijken want daar loopt ook vanalles mis. Trouwens dat denominatie gedoe is sowieso onbijbels. Of je bent een christen of je bent het niet. Ik denk dat zowat elke christen wel ergens een verkeerde doctrine heeft of in elk geval worstelt met het 1 of het ander. De perfecte kerk bestaat al evenmin. Natuurlijk zijn er duidelijk wel kerken waar je beter niet naartoe gaat en anderzijds kerken waarvan je kan zeggen dat ze juist heel goed zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Onderwerp van discussie is hier Ian Paisley. Niet alleen dat hij de paus "antichrist" genoemd heeft, maar vooral de manier waarop hij dat deed wijst erop dat die man zich opgesloten heeft in zijn eigen Grote Gelijk; dat hij m.a.w. niet tot dialoog bereid is, met niemand wiens mening ook maar één haarbreedte afwijkt van de zijne. Niet alleen met katholieken, maar zelfs met zijn eigen protestantse medestanders die hem wel héél erg zwaar onder druk hebben moeten zetten om eindelijk een teken van verzoening te geven richting Sinn Fein. Een man die ettelijke decennia lang de kans heeft gehad zich te bewijzen, maar die bij elk optreden er alleen maar in slaagde nog méér olie op het vuur te werpen, zo iemand heeft bij mij zo ongeveer zijn krediet wel opgebruikt, ongeacht hoe mooi hij ook kan prediken. Citaat:
Eén van de eerste vragen die hij me stelde was van welke denominatie ik was. Eigenlijk heeft dat weinig belang. Enerzijds maak ik er geen geheim van katholiek te zijn, anderzijds heb ik voldoende zelfrespect om van mijn geloof te getuigen in mijn eigen bewoordingen, zonder dat iemand - katholiek of niet - me dit moet voorkauwen. Maar Luc154 redeneert kennelijk anders: hij houdt van etikettenkleverij en hokjesdenken. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 19 juli 2008 om 19:23. |
|
![]() |
![]() |