Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 april 2009, 10:33   #41
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter

Weiße Rose's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
Handelsmissies.

Een reactie op de agressie en veroveringsdrang van de islam.

Foute handelsmissies.
"Handelsmissies."

Is het de gewoonte bij handelsmissies om zowat 3/4 van de oorspronkelijke bevolking van Noord- en Zuid-Amerika uit te moorden?
Is het de gewoonte om 20 miljoen Congolezen uit te roeien?
Ik wist trouwens ook niet dat handelsmissies bestond uit het, met geweld, bekeren van 'heidenen'?

"Een reactie op de agressie en veroveringsdrang van de islam."

Daarom dat de kruisvaarders Constantinopel plunderde, terwijl ze het Byzantijnse rijk juist moesten behoeden voor de zogenaamde islamdreiging?
Daarom de de 'vredelievende' kruisvaarders een bloedbad aanrichten bij de verovering van Jerusalem? Zowel moslims als Joden werden uitgemoord.
En dan spreek jij over agressie vanwege de islam? Leer uw geschiedenis!

"Foute handelsmissies."

Neen, gewoon hebzucht en natuurlijk het 'zwarte goud'...
Weiße Rose is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2009, 10:45   #42
D@vid
Vreemdeling

D@vid's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bajoket Bekijk bericht
Dit terwijl de toetreding door eender welk lang tot de EU een zaak is van integratie op politiek vlak, maar vooral op economisch vlak. Waarom is de EU opgericht? om de economische baten te creëren die het voordeel ervan zijn. Waarom blijven de landen toetreden, of toetreding vragen? omdat ze er de voordelen van inzien... ?
Wat wij baat hebben aan Turkije is me een vraagteken. Meer uitkeringen toewijzen? Dat ze er baat bij hebben geloof ik goed.

Citaat:
Nu terug naar het topic, en de quote's zoals 'wij hebben het niet met de islamitiseche cultuur, dus laat ze er maar buiten'... Dat de dag van vandaag mensen zo een gesloten persoontje kunnen hebben, niet openstaan voor andere culturen,...terwijl dat de gehele Europese integratie een samenkomst is van verschillende culturen.
Als er één cultuur niet openstaat voor andere is het wel de Islam zelf. En vergis je niet, Islam is niet zo maar een godsdienst, het is politiek, samenleving (oemma) en wetgeving (sharia) tegelijk. Een cultuur waar de gesproken wet de geschreven wetsregels niet aanvaardt, kun je moeilijk 'open', laat staan democratisch, maar eerder een theocratische dictatuur noemen.

Citaat:
En ik vind dat elke lidstaat (en regio's binnen die lidstaat) er goed in slagen om hun eigenheid en cultuur te behouden, dus waarom zou Europa (en volgens velen die merkbaar denken in termen van 'ons Vlaanderen') opeens zodanig 'overheerst' (lachwekkende termen niet?) worden door de islamitische cultuur van Turkije?
Kijk er de demografische cijfers eens op na en we spreken binnen 20 jaar nog eens.
De Koran en de Imams (bv. sjeik Yusuf Al-Qaradawi) spreken zich openlijk uit voor de verovering van Europa, daarom niet door geweld, maar door de 'takiyya' (misleiding) wat door de Koran geoorloofd is.

90% van Turkije is bovendien NIET Europees, of moeten we nog heel Azië, Afrika en Zuid-Amerika bij de EU voegen?
D@vid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2009, 11:37   #43
Félicien Bwanatongo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door D@vid Bekijk bericht
http://www.vlaamsbelang.org/0/5779/

Of hoe Turkije -en de Islamwereld- zijn wil weer eens wil doordrukken tegen de zin van de Europeaanse bevolking. De 3de veroveringstocht van Mohammed & Co is volop terug van nooit weggeweest.

Bij het VB zijn ze er natuurlijk weer niet toe gekomen te stellen dat de NAVO an sich door de commandostructuur en het lidmaatschap van diverse niet-Europese landen, niet eens Europees is. En dus dat het gezaag over Turkije die "Europa wil regeren" er hier niet toe doet.
Félicien Bwanatongo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2009, 11:49   #44
globalmedia
Minister-President

globalmedia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik val achterover van de angstige sfeer die er hangt bij velen hun posts, omtrent de eventuele toetreding van Turkije. Ik vind het lachwekkend te zien hoe makelijk er woorden gebruikt worden zoals 'islamitische veroveringstocht' 'oorlog' of weet ik veel... Dit terwijl de toetreding door eender welk lang tot de EU een zaak is van integratie op politiek vlak, maar vooral op economisch vlak. Waarom is de EU opgericht? om de economische baten te creëren die het voordeel ervan zijn. Waarom blijven de landen toetreden, of toetreding vragen? omdat ze er de voordelen van inzien... Te veel leden? kan enkel gezegd worden als het zover is... Nu terug naar het topic, en de quote's zoals 'wij hebben het niet met de islamitiseche cultuur, dus laat ze er maar buiten'... Dat de dag van vandaag mensen zo een gesloten persoontje kunnen hebben, niet openstaan voor andere culturen,...terwijl dat de gehele Europese integratie een samenkomst is van verschillende culturen. En ik vind dat elke lidstaat (en regio's binnen die lidstaat) er goed in slagen om hun eigenheid en cultuur te behouden, dus waarom zou Europa (en volgens velen die merkbaar denken in termen van 'ons Vlaanderen') opeens zodanig 'overheerst' (lachwekkende termen niet?) worden door de islamitische cultuur van Turkije?
ja merkwaardige sfeertje,doet me denken aan dit angstig sfeertje uit de jaren 50
Bijgevoegde afbeelding(e)

globalmedia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2009, 11:58   #45
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door globalmedia Bekijk bericht
ja merkwaardige sfeertje,doet me denken aan dit angstig sfeertje uit de jaren 50
Nee, eerder jaren 30.

Oud 5 april 2009, 12:59   #46
Sjaax
Europees Commissaris

Sjaax's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom blijven de landen toetreden, of toetreding vragen? omdat ze er de voordelen van inzien... Te veel leden? kan enkel gezegd worden als het zover is...
Heel sterk!
Weliswaar off-topic, sorry.
Sjaax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2009, 06:23   #47
Jürgen Todenhöfer
Vreemdeling

Jürgen Todenhöfer's schermafbeelding

Standaard

da zal goed moeten zijn
een beetje andere kleur zien is nuttig
Jürgen Todenhöfer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2009, 00:26   #48
Geert C

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mahalingam Bekijk bericht
Dus als Rasmussen plotsklaps ophoud met functie vervulling, dan neemt een loyale Turk het over? Dat opent perspectieven...
Vergeet vooral niet te vermelden dat er nu al niet minder dan vijf adjunct-secretarissen-generaal zijn, met name een Amerikaan, een Brit, een Duitser, een Fransman en een Pool (het lijkt wel een mop), die ieder hun eigen werkterrein hebben. Op een adjunct meer of minder zal het dus niet aankomen. De Turkse adjunct-secretaris-generaal zal zich voornamelijk bezighouden met de relaties met de islamitische wereld.

Daarmee heeft Turkije haar buit binnen, als het hun echt om Rasmussen te doen was dan zouden ze wel hun veto gebruikt hebben, ze wilden gewoon een aantal kleine toezeggingen, waaronder een paar postjes en een zitje als waarnemer in het Europees Defensie-agentschap.
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Tezamen zullen wij overwinnen.

Laatst gewijzigd door Geert C : 7 april 2009 om 00:27.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2009, 14:11   #49
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Fallen Angel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door D'ARTOIS Bekijk bericht
Zolang er een gigantische verdeeldheid in Turkije bestaat tussen de voorstanders van de seculiere staat en de tegenstanders die nu de dienst uitmaken, blijft Turkije het religieuze mohammedaanse paard van Troje.
Ogenschijnlijk lijkt Turkije modern, maar als je de ui ontmanteld komt de middeleeuwse dictatuur naar boven.
De Turkse verkiezingen gevolgd?
Dan zou u zoiets niet beweren.

Stalin: "The only real power comes out of a long rifle."
En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).
Fallen Angel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2009, 14:29   #50
Scarabaeida
Europees Commissaris

Standaard

De seculieren hebben nog steeds 13% minder stemmen dan de moslim-democraten, maar ik hoop dat hun neergaande trend zich zeker verderzet.
Scarabaeida is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2009, 14:39   #51
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scarabaeida Bekijk bericht
De seculieren hebben nog steeds 13% minder stemmen dan de moslim-democraten, maar ik hoop dat hun neergaande trend zich zeker verderzet.
Ik hoop het ook.

En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).
Oud 7 april 2009, 18:57   #52
Infowarrior
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sjaax Bekijk bericht
Fan van de paus zeker: geen sex buiten het huwelijk.
Muh, muh...
Infowarrior is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2009, 21:06   #53
D'ARTOIS

D'ARTOIS's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fallen Angel Bekijk bericht
De Turkse verkiezingen gevolgd?
Dan zou u zoiets niet beweren.
Vertel. Wat zouden die verkiezingen mij kunnen zeggen? Ik kijk naar de uitslag.
Oud 7 april 2009, 21:16   #54
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door D@vid Bekijk bericht
Kijk misschien eens naar 'de slag bij Poitiers', de 'Slag om Wenen', verovering van Palestina en omringende landen....
Als je wil zoek ik het wel eens heel nauwkeurig op hoor, met exacte data erbij.
Zoek dan eens:
Verdun
Somme
Eben Emael
Slag der Ardennen
Stalingrad

Wou je er nog?
Baghdad bvb?
OOPS, dat was door Kruisvaarders volgens wiki

Laatst gewijzigd door filosoof : 7 april 2009 om 21:17.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2009, 09:49   #55
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Vertel. Wat zouden die verkiezingen mij kunnen zeggen? Ik kijk naar de uitslag.
Dat de aanhang van de AKP verdwijnt.

En de sociaaldemocraten beginnen terrein te winnen .

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 8 april 2009 om 09:51.
Oud 8 april 2009, 10:31   #56
Bajoket
Vreemdeling

Standaard

Er wordt aangehaald 'wat is het voordeel dat wij eruit halen dat Turkije bij de unie treedt?' Meer uitkeringen betalen? NEEN !!! Want als het land bij de unie treedt is kan men er economisch van uit gaan dat o.a. de lonen van (het zogenaamde lage loon land) zullen stijgen (ten gevolge van de arbeidsmigratie edm) waardoor er uiteindelijk geen migratie of veel minder migratie zal zijn (migratie zal er steeds zijn) en de oorzaak van die migratie zal ook anders zijn!!! Zo zijn er nog argumentaties (economisch) die aantonen dat het voordeel oplevert voor de consumenten, producenten, en de overheden. Politiek gezien denk ik dat er ook aardig wat voordelen aan verbonden zijn, denk maar aan de betere relaties die zouden ontstaan tussen de regeringsleiders, staatshoofden... van de verschillende landen. Kan er dan bijvoorbeeld voor het 'immigratieprobleem' van de Turken niet gesproken worden met de Turkse leiders... enzovoort, maar dat is een politieke toekomst, die is steeds moeilijker te voorspellen met bewijzen dan de economische. Nog 1 opmerking, de strakke houding van de Turken op gebied van geloof-politiek: Met hoe meer personen men rond de tafel zit, 'en aan democratie doet', hoe meer de extreme uitersten hun argumenten zullen moeten aanpassen en toegevingen doen aan elkaar. Zo bekomt men uiteindelijk een veel sterker standpunt, en een democratisch beleidsinzicht volgens mij.

De argumenten die aangehaald worden over de overheersing van de Islam cultuur en dat deze niet zou openstaan voor anderen enzovoort, daar reageer ik niet op. Is een argument dat steeds aangehaald wordt, en ik geef toe dat bepaalde feiten in hun nadeel spreken. Maar anderzijds ben ik ook al in islamitische landen geweest, kom ik regelmatig in contact met moslims, en ik deze personen spreken zelf openhartig over hun geloof, over de manier van denken en stellen zelf vragen over andere culturen. Maar zij houden anderzijds ook best hun geloof gescheiden van alle andere aspecten van hun bezigheden dagdagelijks... En de demografische overheersing dat er aangehaald wordt, duidelijk teken van angst van onmacht en angst van de Turkse personen zelf. Als u een goed beeld zou hebben van onze Belgische geschiedenis, op politiek vlak zijn het steeds een kleine hoeveelheid van politieke elite, en steeds dezelfde politieke groepen die de politieke macht in handen hebben en houden. Dit zal niet veranderen, en moest dit veranderen betekent het misschien dat het nodig is om die verandering door te voeren. Maar als men gaat kijken achter de schermen... Soit hopelijk opent zich hierdoor geen nieuw (off topic) debat...

Ik wil wel zeker en vast nog OPMERKEN: ik ben meer dan akkoord dat Turkije nog stappen en aanpassingen moet ondernemen om tot de Unie toe te treden!!! En daar zit men in Turkije binnenlands met een probleem volgens mij: zoals boven al werd opgemerkt: slechts klein deel van Turkije is Europees, en het is volgens mij vooral het andere deel dat nog zal moeten evolueren om aan de toetredingsvoorwaardente voldoen...
Tot slot nog een argument dat aangehaald werd 'moet men dan integreren met Zuid-Amerika edm' of zo iets. Het uiteindelijke doel van de integratie is zoveel mogelijk de verschillende markten van over heel de wereld op elkaar afstemmen. Onhaalbaar dat wel, maar wel een achterliggende gedachte volgens mij. Daar wijst bijvoorbeeld thematiek van een bepaalde theorie op, waarvan de naam mij ontglipt, maar waar het op neer komt: je hebt verschillende regio's die integreren, douane unies vormen, economische gemeenschappen vormen (zoals Europa, maar ook MERCUSOR,...). Is allemaal goed en wel, en ze streven tegen het protectionisme, maar uiteindelijk gaan ze hun eigen regio's toch beschermen...? Wat is dan het best..?
Bajoket is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2009, 11:57   #57
Geert C

Standaard

Citaat:
Zolang er een gigantische verdeeldheid in Turkije bestaat tussen de voorstanders van de seculiere staat en de tegenstanders die nu de dienst uitmaken, blijft Turkije het religieuze mohammedaanse paard van Troje.
Ogenschijnlijk lijkt Turkije modern, maar als je de ui ontmanteld komt de middeleeuwse dictatuur naar boven.
Die verdeeldheid is volgens mij meer schijn dan werkelijkheid. De AKP zijn geen tegenstanders van de seculiere staat, integendeel, van alle partijen die als "islamisten" worden omschreven is het één van de meest seculiere. Het zou een vergissing zijn om de Turkse verkiezingen louter als een keuze tussen islamisme en secularisme te zien, al was het maar omdat dat maar één van de vele thema's is voor de Turken.

Als de AKP straks afgestraft wordt dan zal dat meer te maken hebben met haar economisch, sociaal, buitenlands,... beleid dan met haar vermeende "anti-secularisme", en het omgekeerde geldt ook: als de AKP wint zal dat niet alleen te danken zijn aan haar vermeende "islamisme".
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Tezamen zullen wij overwinnen.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2009, 12:23   #58
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Die verdeeldheid is volgens mij meer schijn dan werkelijkheid. De AKP zijn geen tegenstanders van de seculiere staat, integendeel, van alle partijen die als "islamisten" worden omschreven is het één van de meest seculiere. Het zou een vergissing zijn om de Turkse verkiezingen louter als een keuze tussen islamisme en secularisme te zien, al was het maar omdat dat maar één van de vele thema's is voor de Turken.

Als de AKP straks afgestraft wordt dan zal dat meer te maken hebben met haar economisch, sociaal, buitenlands,... beleid dan met haar vermeende "anti-secularisme", en het omgekeerde geldt ook: als de AKP wint zal dat niet alleen te danken zijn aan haar vermeende "islamisme".
Inderdaad zijn al die "secularisten" toch tevens moslim (98% van de bevolking dus minimaal 95% van de secularisten).

Sinds 2004 staan er hoge straffen op "eerwraak" en is (dus) het aantal zelfgemoorden, vooral onder vrouwen, sterk gestegen ....

http://www.turkije-instituut.nl/

http://www.turkije-instituut.nl/Eerw...0Turkije--104/
Citaat:
Tot de herziening van het Turkse Wetboek van Strafrecht in 2004 werd eerwraak wettelijk gezien gedoogd of zelfs gelegitimeerd. Verdachten konden rekenen op strafvermindering als ze aanvoerden dat hun daad een erekwestie betrof – wat de betrouwbaarheid van de cijfers eveneens beïnvloedt. Volgens de nieuwe wet staat op eerwraak levenslang en kunnen ook betrokken familieleden gestraft worden. Een manier om lange gevangenisstraf te ontlopen was om een minderjarig familielid de eerwraak te laten uitvoeren. Volgens de huidige wet wordt in zo’n geval het hoofd van de familie juist zwaarder gestraft. Sinds de wet is aangescherpt is het aantal (gedwongen) zelfmoorden onder meisjes en jonge vrouwen in Oost-Anatolië toegenomen - een fenomeen dat de bekende Turkse schrijvers Orhan Pamuk en Ömer Zülfü Livaneli in een boek verwerkten (respectievelijk Sneeuw en Bevrijding).
http://www.turkije-instituut.nl/Eerw...ederland--103/

Geen staatsgodsdienst, maar toch Diyanet:
http://www.turkije-instituut.nl/Diyanet--324/

Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 8 april 2009 om 12:28.
willem1940NLD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2009, 11:43   #59
willem1940NLD

Standaard

Nederlandse verwilder(s)ing:

http://www.pvv.nl/index.php?option=c...=1877&Itemid=1

http://www.pvv.nl/index.php?option=c...=1889&Itemid=1
Oud 10 april 2009, 16:18   #60
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

De Turkse demarche tegen de Deense kandidaat-voorzitter voor de NATO heeft voor veel collaterale schade gezorgd.

Het is pas na een persoonlijke demarche van de Amerikaanse president Obama dat die barst in het plafond weggestreken werd,maar de schade is gebeurd,er zit een barst onder!

De andere NATO-partners,waarvan de meesten in de EU-club zitten,hebben kunnen observeren ......en nadenken...

De Franse Minister van Buitenlandse Zaken,Kouchner,voorstander van Turkse toetreding tot de EU,is 180 graden gedraaid en zegt nu openlijk tegen te zijn!

Laatst gewijzigd door kelt : 10 april 2009 om 16:19.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be