Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 april 2009, 22:31   #41
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter

420yeahbaby's schermafbeelding

Standaard

Gho!
Het ergste van al vind ik dat je in BE niet eens het recht hebt een inbreker te beschieten.

Allez stel u eens voor, vrouwke slaapt, kindjes slapen.. ge hoort iets verdacht.
Om zeker te zijn, ge trekt uwen glock (of whatever) aan en gaat kijken.
Ge komt beneje, ge zie al dat uwen plasma afgesloten klaarstaat om meegenomen te worden.

Bang, contact met den inbreker en als ge schiet vliegde den bak in?
Wat moet ge dan doen?
"blijft is ff wachten manneke, kga de politie bellen" ?????
Oud 17 april 2009, 22:53   #42
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 420yeahbaby Bekijk bericht
Gho!
Het ergste van al vind ik dat je in BE niet eens het recht hebt een inbreker te beschieten.

Allez stel u eens voor, vrouwke slaapt, kindjes slapen.. ge hoort iets verdacht.
Ge komt beneje, ge zie al dat uwen plasma afgesloten klaarstaat om meegenomen te worden.

Wat moet ge dan doen?
Op zich heb ik er niks op tegen dat men inbrekers afknalt. Beroepsrisico noemt men zoiets. Slachtoffers van inbraken zijn vaak levenslang getraumatiseerd.

Alleen, wat doe je met verdwaalde kogels? Wat als je mist en per ongeluk de buurman raakt? Neen danku, hoe graag ik het ook zou willen, het gevaar op onschuldige slachtoffers is simpelweg te groot.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2009, 23:00   #43
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
Op zich heb ik er niks op tegen dat men inbrekers afknalt. Beroepsrisico noemt men zoiets. Slachtoffers van inbraken zijn vaak levenslang getraumatiseerd.

Alleen, wat doe je met verdwaalde kogels? Wat als je mist en per ongeluk de buurman raakt? Neen danku, hoe graag ik het ook zou willen, het gevaar op onschuldige slachtoffers is simpelweg te groot.
Wat doet uw buurman 's nachts in uw huis ?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2009, 23:13   #44
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Helemaal niets. Hij staat immers bij hem thuis voor het raam te kijken vanwaar al dat lawaai komt, en laat mijn gemiste kogel nu langs mijn raam het zijne doorboren.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes

Laatst gewijzigd door Distel : 17 april 2009 om 23:13.
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2009, 01:03   #45
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:
Inbreken ?
beste vriend is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2009, 01:03   #46
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:
Inbreken ?
Oud 18 april 2009, 01:07   #47
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stapas Bekijk bericht
Beste vriend, de reacties op dit forum zijn soms belachelijk voorspelbaar. Ik hoop dat u de belachelijkheid van uw argument inziet:
1/ Vermont: 6% van de Belgische bevolking, op een grondgebied dat 80% dat van België is. Die 10% die u aanhaalt komt zelfs niet in de buurt. Overigens, die 10% bevat voor de helft EU15 onderdanen
2/ de allochtonen die in de gevangenissen zitten zijn fysiek niet in staat om tegelijkertijd gewapende inbraken te plegen

Overigens, als ik naar de nationale politiestatistieken kijk zie ik geen stijging in inbraken. Eerder een daling, en hier en daar fluctuaties. Antwerpen moet dan blijkbaar een uitzondering zijn. En het effect van 1 enkele grote goed georganiseerde bende die heel actief is gedurende een jaar in een regio laat zch wellicht heel goed zien in de cijfers
1/ Ik heb met Vermont geen zaken. Het laat mij ijskoud hoe de zaken daar verlopen .
2/ de allochtonen die in de gevangenissen zitten kunnen geen misdaden plegen, inderdaad. Het is de toer van hun vaders, broers, kozijnen en vrienden, die op dat moment een vrije periode kennen. = die gasten lossen elkaar af, zowel in het gevang, als op de " werkvloer ".
Oud 18 april 2009, 01:09   #48
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
LOL

In Belgie op de politie rekenen, dan ben je goed gek.
Behalve mischien om mee te nemen wat de dieven geen tijd hadden om te stelen ?
Oud 18 april 2009, 01:11   #49
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:
Moet je natuurlijk uitlaten en ondertussen wordt je bestolen.
Of ze stelen je hond !
Oud 18 april 2009, 01:18   #50
DannyS
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Mogelijk leidt wapendracht tot minder overvallen of inbraken. Maar wanneer je overvallen wordt, leidt het wel vaker tot een dodelijke afloop.
Bij ons gaat de voorkeur naar messen en bierglazen. Bij gebrek aan overvallen of inbraken worden die vooral ingezet tijdens de kermis en tegen rivalen in de liefde, en uit naburige dorpen.
Naarmate ons dorp rijker werd is de liefde echter afgenomen,... en de glazen, tja die warten al kapot, hé.
DannyS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2009, 02:20   #51
DannyS
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Alleen, wat doe je met verdwaalde kogels?
Met verdwaalde kinderen zal je bedoelen. Kinderen van vuurwapenbezitters hebben de neiging hun klasgenootjes af te knallen.
DannyS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2009, 11:04   #52
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Fallen Angel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het was geen studie, gewoon de cijfers over het percentage doden door vuurwapens in Amerika. Schrikwekkend hoog. Als ik ze terugvind, post ik ze opnieuw.
Mja heb ik al tien keer gezegd.

Als vuurwapens voorhanden zijn gebeuren de moorden met vuurwapens.
Als er geen vuurwapens voorhanden zijn gebeuren de moorden met messen en knuppels.

Alleen blijft het totaal aantal moorden in beide gevallen hetzelfde.

Het maakt dus weinig verschil of je aangevallen wordt door een vuurwapen of een keukenmes (alleen ben je meestal met een mes als je het overleeft levenslang verminkt)

Een vuurwapen:
http://www.worldofstock.com/slides/PHE4075.jpg

Een keukenmes:
http://newsimg.bbc.co.uk/media/image...veblood203.jpg

Stalin: "The only real power comes out of a long rifle."
En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 18 april 2009 om 11:05.
Fallen Angel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2009, 11:07   #53
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 420yeahbaby Bekijk bericht
Gho!

Wat moet ge dan doen?
Euh ik denk da ge verkeerd zijt:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fallen Angel Bekijk bericht
Nee, u bent fout en blijkbaar kent u de wet duidelijk niet.

http://www.tomongena.be/2001/09/20/v...g-rechtspraak/

Citaat:
Voor nachtelijke inbraken heb je een speciale regeling.Wie een nachtelijke inbreker afweert met geweld, wordt vermoed uit wettige zelfverdediging te hebben gehandeld. Hij moet niét zelf bewijzen dat hij voor zijn leven vreesde. Het is andersom: het parket moet aantonen dat die vrees onterecht was. Als de procureur dat niet bewijst, is er sprake van wettige zelfverdediging. De drie voorwaarden waren volgens Troch vervuld: een inbraak om 3u ’s nachts én de juweliers hadden de jongste jaren al 13 keer inbrekers over de vloer gehad, die daarbij soms geweld hadden gebruikt. Het parket kon niét bewijzen dat de juweliers niet voor hun leven moesten vrezen. En heel belangrijk: in zo’n geval moet de reactie (van de juweliers) niét meer in verhouding staan tot het mogelijke geweld van de inbrekers. Je mag dus je hele geweer leegschieten, het blijft wettige zelfverdediging. Dat besloot het Hof van Cassatie op 3 maart 1941. Die klassieke leer gaat zeer ver, maar werd hier gewoon toegepast.
De laatste wist ik zelf nog niet. Leuk om te weten trouwens. Geen genade blijkbaar.
Volgens de letter van de wet mag je dus zonder veel omzwervingen een inbreker doorzeven. En "dead people don't argue".

En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 18 april 2009 om 11:29.
Oud 18 april 2009, 11:10   #54
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:

Door de muur????
Ik zeg het 12 cal. (10 cal. of 8 cal. is nog beter ) met hagel gebruiken.
Dodelijk op enkele meters. Niet dodelijk op 50 meter (op 50 meter gaat fijne hagel niet door een raam met dubbel glas).

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 18 april 2009 om 11:30.
Oud 18 april 2009, 11:12   #55
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DannyS Bekijk bericht
Met verdwaalde kinderen zal je bedoelen. Kinderen van vuurwapenbezitters hebben de neiging hun klasgenootjes af te knallen.
Kinderen van moeders met keukenmessen hebben de neiging kinderen dood te steken.

Zelfde belachelijke redenering.

Oud 18 april 2009, 11:12   #56
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Helemaal niets. Hij staat immers bij hem thuis voor het raam te kijken vanwaar al dat lawaai komt, en laat mijn gemiste kogel nu langs mijn raam het zijne doorboren.
Overbuur dus.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2009, 11:45   #57
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Distel; dat verhaaltje is echt niet geloofwaardig, hoor.

Verder: de tegenstanders van het wapenverbod hebben wel the upper hand. Ze hadden dit voorspeld en de causale redenering gegeven die intern consistent is. Het is uitgekomen, dus we zouden kunnen vermoeden dat de causale redenering klopt - tenzij er een andere redenering wordt gegeven, die hetzelfde fenomeen zo coherent en consistent kunnen verklaren.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2009, 11:56   #58
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Distel; dat verhaaltje is echt niet geloofwaardig, hoor.

Verder: de tegenstanders van het wapenverbod hebben wel the upper hand. Ze hadden dit voorspeld en de causale redenering gegeven die intern consistent is. Het is uitgekomen, dus we zouden kunnen vermoeden dat de causale redenering klopt - tenzij er een andere redenering wordt gegeven, die hetzelfde fenomeen zo coherent en consistent kunnen verklaren.
Mja het zou in ieder geval interessant kunnen zijn om een open brief aan Patrick Janssens te schrijven om hem attent te maken op deze evolutie.

Hij zit zich nu af te vragen vanwaar die stijging komt zonder dat hij aan zijn eigen ideologische taboe's raakt.

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 18 april 2009 om 11:58.
Oud 18 april 2009, 12:03   #59
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fallen Angel Bekijk bericht
Hoe zou het komen.

In 2006 heeft men alle brave huisvaders hun vuurwapens afhandig gemaakt.
En nu vraagt men zich af waarom het aantal inbraken stijgt.

De beste gerichte actie is terug prive vuurwapenbezit promoten en stimuleren.
Als elk gezin dit in huis zou hebben zal het rap gedaan zijn met woninginbraken:
Nochtans. Volgens een rapport van het Vlaams Vredesinstituut is de import van het aantal kleine en lichte wapens in Vlaanderen de laatste drie jaar fors gestegen. En niemand, behalve de subcommissie wapenhandel, die geïnteresseerd is in de eindbestemming.

http://www.standaard.be/Artikel/Deta...MF20090318_050
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2009, 12:05   #60
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Nochtans. Volgens een rapport van het Vlaams Vredesinstituut is de import van het aantal kleine en lichte wapens in Vlaanderen de laatste drie jaar fors gestegen. En niemand, behalve de subcommissie wapenhandel, die geïnteresseerd is in de eindbestemming.

http://www.standaard.be/Artikel/Deta...MF20090318_050
Er wordt niet gezegd of die wapens bestemd zijn voor politie, leger of burgers.
En omdat niemand geïnteresseerd is in de eindbestemming doet het mij vermoeden dat het voor het leger is.

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 18 april 2009 om 12:06.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be