Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 23 oktober 2010, 18:10   #41
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
U kijkt teveel naar de oppervlakte. Het zijn dikwijls de vrouwen met hoofddoek die het meest vrij zijn.

Er is inderdaad een offensief bezig om de authentieke, traditionele volksislam, die heel bevrijdend is, te vervangen door een inhoudsloze dogmatiek met haar vijandige denkbeelden t.o.v. andersdenkenden, vrouwen, holebi's, die gebruikt worden om macht uit te oefenen over het volk. Maar ik kom ook steeds meer jonge moslims en moslima's tegen die hiertegen willen strijden en incha2 allah zal deze beweging in de komende jaren uitbreiding kennen.

Ik blijf hoopvol voor de toekomst en vertrouw op Allah (subhanahu wa ta3ala).
Wat een kutsmoes om toe te kijken en niet uw handen uit de mouwen te steken. Religieuzen zijn de grootste reden voor achteruitgang in deze wereld, aangezien ze niet geloven dat een betere toekomst maakbaar is. Luiheid van geest is het gewoon.

Vertel dat uw vriend Allah maar.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2010, 18:19   #42
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Wat een kutsmoes om toe te kijken en niet uw handen uit de mouwen te steken. Religieuzen zijn de grootste reden voor achteruitgang in deze wereld, aangezien ze niet geloven dat een betere toekomst maakbaar is. Luiheid van geest is het gewoon.

De grootste reden van achteruitgang in deze wereld is het kapitalisme incl. het rechtse beleid ... de motieven om grote groepen immigranten toe te laten vanaf halverwege vorige eeuw waren namelijk economisch van aard. Het waren RECHTSE motieven. De economie moest doordraaien en dit werd na de Tweede Wereldoorlog geleidelijk belangrijker geacht dan sociale cohesie of maatschappelijke verbanden. En dat is nog steeds zo. De tomaten moeten van het land, dus worden er hordes Oost-Europese arbeiders toegelaten. Eerst Polen en nu Roemenen en Bulgaren. De eerste Witrussen en Oekraïners zijn al gesignaleerd. Lekker goedkoop. En niemand is bezig met de gevolgen hiervan over 10, 20 of 30 jaar.
Wisord is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2010, 18:33   #43
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wisord Bekijk bericht
De grootste reden van achteruitgang in deze wereld is het kapitalisme incl. het rechtse beleid ... de motieven om grote groepen immigranten toe te laten vanaf halverwege vorige eeuw waren namelijk economisch van aard. Het waren RECHTSE motieven. De economie moest doordraaien en dit werd na de Tweede Wereldoorlog geleidelijk belangrijker geacht dan sociale cohesie of maatschappelijke verbanden. En dat is nog steeds zo. De tomaten moeten van het land, dus worden er hordes Oost-Europese arbeiders toegelaten. Eerst Polen en nu Roemenen en Bulgaren. De eerste Witrussen en Oekraïners zijn al gesignaleerd. Lekker goedkoop. En niemand is bezig met de gevolgen hiervan over 10, 20 of 30 jaar.
Die gevolgen zul je niet merken. Deze werkers zullen hoogstwaarschijnlijk terugkeren omdat het spoedig beter wordt in eigen land, en zelfs als ze blijven is de kans dat ze volledig integreren erg groot. Dit in tegenstelling tot een bepaalde groep die ik niet zal noemen.
Oud 23 oktober 2010, 18:38   #44
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:

Dat geldt toch niet voor de Anglicaanse aartsbisschop Desmond Tutu.
Of de rooms-katholiek aartsbisschop Óscar Romero, of de hindoe Mahatma Ghandi, of de dames van sisters of islam,....
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2010, 18:43   #45
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Dat geldt toch niet voor de Anglicaanse aartsbisschop Desmond Tutu.
Of de rooms-katholiek aartsbisschop Óscar Romero, of de hindoe Mahatma Ghandi, of de dames van sisters of islam,....
Artisjok, dit is iets wat de meeste vrouwen niet snappen, maar: voorbeelden zijn niet argumenten.
Oud 23 oktober 2010, 18:56   #46
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Artisjok, dit is iets wat de meeste vrouwen niet snappen, maar: voorbeelden zijn niet argumenten.
Neen, dat zijn geen argumenten, dat zijn de voorbeelden die aantonen dat je stelling niet algemeen geldend is.
Oud 23 oktober 2010, 18:58   #47
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Neen, dat zijn geen argumenten, dat zijn de voorbeelden die aantonen dat je stelling niet algemeen geldend is.
Dat hoeft ook niet noodzakelijk. De stelling hoeft maar voor een meerderheid te kloppen, en de implicaties zijn al grootschalig.
Oud 23 oktober 2010, 19:11   #48
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat hoeft ook niet noodzakelijk. De stelling hoeft maar voor een meerderheid te kloppen, en de implicaties zijn al grootschalig.
Hoe kunnen we weten of de meerderheid van de religieuzen/gelovigen(?) niet geloven dat een betere toekomst maakbaar is?
Oud 23 oktober 2010, 19:28   #49
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hoe kunnen we weten of de meerderheid van de religieuzen/gelovigen(?) niet geloven dat een betere toekomst maakbaar is?
Omdat zowel Christenen als moslims geloven dat het einde van de wereld nabij is.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Eindtijd
Oud 23 oktober 2010, 20:38   #50
Juan
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
De conclusie van Escobar, waar ik kan inkomen uit ervaring.
Het is zeer gemakkelijk om vanuit Zuid-Amerika neer te kijken op 'islamofoob' Europa. In Zuid-Amerika heeft de islam slechts een minieme aanwezigheid (slechts 1,5% van de bevolking in Argentinië - de islam-'hotspot' van Lat-Am. - zou moslim zijn).
Juan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2010, 22:44   #51
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Juan Bekijk bericht
Het is zeer gemakkelijk om vanuit Zuid-Amerika neer te kijken op 'islamofoob' Europa. In Zuid-Amerika heeft de islam slechts een minieme aanwezigheid (slechts 1,5% van de bevolking in Argentinië - de islam-'hotspot' van Lat-Am. - zou moslim zijn).
Zoals ik zei: vooringenomen als de pest is meneer Bollen. En dan ook nog zo links als de rest van Zuid-Amerika. Soms vraag ik me af of zulke mensen zelfstandig kunnen nadenken.
Oud 23 oktober 2010, 22:47   #52
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zoals ik zei: vooringenomen als de pest is meneer Bollen. En dan ook nog zo links als de rest van Zuid-Amerika. Soms vraag ik me af of zulke mensen zelfstandig kunnen nadenken.
Wees gerust, dat denkt men ook over het rechts bekrompen crapuul dat zich laat voeden door Wilders preken. Meneer Bollen behoort duidelijk niet tot dat bekrompen groepje. Anderen daarentegen..

Laatst gewijzigd door suqar_7loe : 23 oktober 2010 om 22:52.
suqar_7loe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2010, 22:53   #53
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Wees gerust, dat denkt men ook over het rechts bekrompen crapuul dat zich laat voeden door Wilders preken. Meneer Bollen behoort duidelijk niet tot dat bekrompen groepje. Anderen daarentegen..
Het klopt dat mensen van dezelfde hersencapaciteit ook aan het andere extreme van het spectrum zitten. Maar dat is nauwelijks een overtuigend argument.
Oud 24 oktober 2010, 06:34   #54
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat ben ik met u eens. Mijn commentaar op u ging meer over de manier waarop u elke keer weer dezelfde zaken bij uw conclusies betrekt. Daarmee bedoel ik natuurlijk het Westen, het vermeende racisme in het Westen, en de ''neo-liberalisme'', wat volgens u de schuld van al het kwade op de wereld draagt. Nooit heb ik u de slechte kanten van de Islam horen beklagen, en toch zijn die er in veelvoud. En wat dat betreft, meneer Bollen, vind ik dat u degene bent met een tunnelvisie.

Nu verandert u ineens helemaal waarop die tunnelvisie betrekking had. Die had volgens u betrekking op mij, omdat ik vond dat u slechts vanuit één perspectief kunt redeneren. En dat vind ik nog steeds.
Als u het artikel zou lezen zou u merken dat er niet negatief gedaan wordt over 'rechts' maar dat er een bepaald fenomeen in Europa geanalyzeerd wordt. Uw conclusie dat ik zou impliceren dat 'links is goed en rechts is slecht' is verkeerd en naast de kwestie. Evenmin kan dat van de schrijver van het artikel gezegd worden. U geen ook geen voorbeeld waaruit uw gelijk moet blijken, dan zou ik me tenminste kunnen verdedigen. Waarom moet u toch steeds op de man spelen? Reageer toch gewoon inhoudelijk of anders ga naar K&K stel ik voor.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2010, 06:42   #55
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wisord Bekijk bericht
Dat is blijkbaar wat Merkel impliceert volgens Escobar, een poging tot een shift van moslims naar Oost Europeanen en Russen en dat omwille van de economie die men blijkbaar slechts door immigranten aan te trekken denk te kunnen laten 'groeien'.
Oud 24 oktober 2010, 06:48   #56
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Juan Bekijk bericht
Elk continent heeft zijn eigen problemen, maar in Latijns Amerika zie ik ik het racisme bijvoorbeeld achteruit gaan, in Europa zie ik het stijgen...alweer denken velen fronsend erbij, alsof er uit het criminele verleden van Europa geen positieve lessen getrokken zijn. En dat is niet alleen tegen moslims hoor. Latijns Amerikanen lijden ook onder het Europees racisme als ze naar daar gaan om te werken of te studeren. Met 'neerkijken op' heeft dat niets te maken. Moest je mijn posts lezen zou je merken dat ik niet neerkijk op Europa maar er bezorgd om ben.
Oud 24 oktober 2010, 10:58   #57
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat moet mij dat zeggen?
Joehoe! Lees de vier zinnen die u citeert. 't Staat erin hoor!
Oud 24 oktober 2010, 11:12   #58
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Joehoe! Lees de vier zinnen die u citeert. 't Staat erin hoor!
Is het te veel gevraagd om zelf te schrijven wat je bedoeld?

De vier zinnen :
Ik heb dat Wikipedia-artikel geraadpleegd nadat ik zwaar geschokt was door het zien van die documentaire. Die documentaire waarover ik uitvoerig vertel, is het onderwerp van mijn post en Iran met zijn haatzaaierij tegen vrouwen is het onderwerp van de documentaire. Onmiddellijk nadat Iran een islamistisch-geregeerd land werd, werden de oude wetten vervangen door sharia-wetten en werden vrouwen van hun vrijheid beroofd. Zegt u dat niets?
Wat moet mij dat zeggen?

Laatst gewijzigd door artisjok : 24 oktober 2010 om 11:12.
Oud 24 oktober 2010, 15:22   #59
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Als u het artikel zou lezen zou u merken dat er niet negatief gedaan wordt over 'rechts' maar dat er een bepaald fenomeen in Europa geanalyzeerd wordt. Uw conclusie dat ik zou impliceren dat 'links is goed en rechts is slecht' is verkeerd en naast de kwestie. Evenmin kan dat van de schrijver van het artikel gezegd worden. U geen ook geen voorbeeld waaruit uw gelijk moet blijken, dan zou ik me tenminste kunnen verdedigen. Waarom moet u toch steeds op de man spelen? Reageer toch gewoon inhoudelijk of anders ga naar K&K stel ik voor.
Die relativeringspogingen van u sieren u niet. Laten we eens kijken naar de laatste 5 discussies, die u hebt geopend.

http://forum.politics.be/showthread.php?t=143797
http://forum.politics.be/showthread.php?t=144765
http://forum.politics.be/showthread.php?t=143539
http://forum.politics.be/showthread.php?t=144592
http://forum.politics.be/showthread.php?t=144305

In elke discussie noemt u een feit of een ''analyse'' uit Zuid-Amerika, waarbij u liberalisme of de VS in het kwade daglicht stelt. Uw goed recht, maar gedraag u dan niet als een hypocrietje, die een zogenaamd objectieve onderzoekshouding hanteert.
Oud 24 oktober 2010, 16:58   #60
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Is het te veel gevraagd om zelf te schrijven wat je bedoeld?

De vier zinnen :
Ik heb dat Wikipedia-artikel geraadpleegd nadat ik zwaar geschokt was door het zien van die documentaire. Die documentaire waarover ik uitvoerig vertel, is het onderwerp van mijn post en Iran met zijn haatzaaierij tegen vrouwen is het onderwerp van de documentaire. Onmiddellijk nadat Iran een islamistisch-geregeerd land werd, werden de oude wetten vervangen door sharia-wetten en werden vrouwen van hun vrijheid beroofd. Zegt u dat niets?
Wat moet mij dat zeggen?
Snapt u niet dat mensen als ze zien hoe Iran op een paar dagen tijd evolueerde van vooruitstrevend modern land tot bekrompen, dictatoriale staat die vrouwen onderdrukt, gaan nadenken en zich beginnen vragen te stellen. Als dat in Iran ging, zou het ergens anders ook kunnen gebeuren. Een gelijkaardig voorbeeld (gelukkig - nog - niet zo radikaal) Turkije dat tot voor kort hoofddoeken verbood op de universiteit, verandert plots van mening. Zegt u dat niets???

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be