![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Wat de sigarettenpeuken betreft: I don't care. Dan moeten we ook auto's in de straten verbieden, want die zijn ook milieubelastend. En wat met lege drankflesjes e.d. die elke dag in de natuur worde gegooid? Die zijn zeker even milieubelastend als die peukjes waar jij blijkbaar op fixeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Open echter een aparte draad over vervuiling, of vervuiling door blikjes cola, en ik zal je daar graag mijn mening geven. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Het punt was dat men sigarettenpeuken vrijwel altijd zomaar op straat gooit. En jij vergelijkt het dus met koffie, chocolade, frisdrank... die jij dus wellicht altijd op je stoep gooit, of in je propere Schelde? Laatst gewijzigd door Bulevardi : 29 augustus 2011 om 07:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Dat is toch wat je me duidelijk maakt? Ik hou mijn leeg blikje bij in mijn jaszak of rugzak tot ik een vuilbak tegenkom. Is dat zo moeilijk? Neen. Voor jou blijkbaar wel een groot probleem. Net als vele mensen met een hond, die hebben hondenpoepzakjes mee zodat ze die viezigheid niet op straat laten liggen. Mensen blijven verantwoordelijk voor hun eigen daden, of voor daden van derden waar zij voor instaan. Laatst gewijzigd door Bulevardi : 29 augustus 2011 om 07:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Gij hebt geen leven ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Citaat:
In ieder geval is wat u zegt voor mij niet echt belangrijk. Ik weet dat het allemaal veel beter zou kunnen moest de staat geen monopolie hebben op afvaldiensten en wegenbouw. Zolang dat de staat dat monopolie heeft, zal ik mijn peuk blijven op de grond smijten als er geen vuilbak te vinden is in de wijde omtrek. Die paar peuken op een honderd sigaretten/jointen die ik rook zijn misschien een kleine vorm van protest. Rokers betalen meer dan genoeg taksen om daar niet voor gediscrimineerd te worden. Dat ze die dus maar besteden aan peukgerelateerde zaken, in plaats van er het gat in de begroting mee te dichten. Let wel, iemand die zijn peuk op de grond smijt al staat er een vuilbak op vijf meter afstand, dat vind ik ook niet kunnen. Ik zou echter nooit pleiten om zulke mensen te beboeten. Het is aan anderen om hem/haar te overtuigen dat niet te doen.
Once he saw the officials of a temple leading away someone who had stolen a bowl belonging to the treasurers, and said, "The great thieves are leading away the little thief." Laatst gewijzigd door donzigschaap : 29 augustus 2011 om 17:03. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Enfin... moest de politie geen overheidsdienst zijn maar een bedrijf, zou mijn buurman geen criminele feiten meer aan zijn laars lappen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Ik zie trouwens niet in hoe de vergelijking met uw buurman hier ook maar enigszins opgaat. Hij pleegt feiten die de vrijheid van anderen aantast.
![]() |
![]() |
#50 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
+ sluikstorten, wat trouwens een strafbaar is... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Ik weet niet of het op de grond gooien van peuken - een paar peuken per honderd, en zoveel rook ik nu ook weer niet - valt onder sluikstorten. Moest dat zo zijn maakt het voor mij nog steeds geen verschil. Daar tast ik niemands vrijheid mee aan.
![]() |
![]() |
#52 |
Burger
|
![]() Uit auto's komen ook kankerverwekkende stoffen. GSM of wifi straling zou ik ook niet vertrouwen en aan parfum zit ook een reukje aan. Hoort dit denkpatroon tot de onverdraagzame samenleving vol ergernissen waar de anti-roker naar streeft of houden we het bij paranoia?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() En alle vissen moeten dan gratis nicotinevervangers krijgen om af te kunnen kicken.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Even dit. Ik ben zojuist terug van een citytrip in Amsterdam. In Amsterdam mag je in elke koffieshop roken of smoren zoveel je wilt, ook drugs, behalve alcohol drinken. Naast de shop een taverne waar je kan zuipen zoveel je wilt, zolang je maar binnen of op het terras zuipt, op straat drinken is totaal verboden op staffe van een boete. Is dit niet hypocriet, of enkel het resultaat van een pak regelneverij ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Gouverneur
|
![]() Als je denkt dat we door dit aan te pakken de opwarming van de aarde met meer dan 10 seconden zullen uitstellen idd niet, nee. Dat is dweilen met de kraan volle bak open en is niks meer dan een kutsmoes om rokers nog meer te marginaliseren, maar dat zijn we onderhand al gewend.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Wel ben ik voor een volledig alcoholverbod achter het stuur en in eender welke situatie waarin een derde zonder medezeggenschap geschaadt zou kunnen worden. Ongeboren of borstvoeding krijgende kinderen bvb.
CLAESSENS Joris ![]() Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter ![]() Bron: de koran. Laatst gewijzigd door CLAESSENS Joris : 30 augustus 2011 om 10:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Het gaat hier echt niet alleen om kanker. Alleen al in Belgie vele doden per jaar als gevolg van passief roken. We hebben het dan niet over de economische schade als gevolg van de tegemoetkomingen aan de verslaafden. Rookpauzes bvb. Of de oneerlijke bevoordeling door die rookpauzes. Een roker werkt per jaar vele uren minder dan een nietroker voor hetzelfde loon... als beloning voor een verslaving waar hij niets aan doet en die voor de maatschappij enorme kosten meebrengt... Dat je een voorbeeld van regelneverij aanbrengt om de negatieve gevolgen van nicotineverslaving te minimaliseren is immoreel. Straatroof is niet ok te noemen omdat er bankovervallen gebeuren...
CLAESSENS Joris ![]() Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter ![]() Bron: de koran. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als we gaan bepalen wat zwangere vrouwen al dan niet mogen consumeren zijn we vertrokken.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Er sterven jaarlijks een aantal kleine kinderen in België een gruwelijke dood als gevolg van verwaarlozing en geweld. Omdat ons beleid de mogelijkheid biedt om kinderen (mits zogenaamde begeleiding. Wat wil zeggen dat er een sociaal assistent of een gelijkaardig persoon om de zoveel dagen of zelfs weken eens komt kijken) onder het gezag van geesteszieke of drugsverslaafde ouders te laten. De reden hier is dat de aanwezigheid van de kinderen een positieve invloed op de ouders en zodoende op hun behandeling of herstel zou hebben... Jou redenatie doortrekken zou betekenen dat je als overheid zelfs in deze gevallen geen zeg zou mogen hebben. Of anders gezegd, eigenlijk pleit jij voor anarchie ten koste van onze zwakste medemensen! Ik denk daar anders over... Ik vindt dat overheidsinmenging in evenwicht moet zijn met de gevolgen van zijn al dan niet ingrijpen. Ik vind het leven van zelfs maar één kind per jaar een te hoge prijs voor de softe aanpak van junkies en geestesgestoorden. En ik vind dat ik dit kan zeggen zonder enige rancune ten overstaan van verslaafden of geesteszieken... Zuiver uit mijn bekommernis om die kinderen!
CLAESSENS Joris ![]() Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter ![]() Bron: de koran. |
|
![]() |
![]() |