![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Europees Commissaris
|
![]() Waar haalt u dat vandaan ? Ik ben gewoon iemand die nooit zulke beschrijvingen zal gebruiken. Dat sommige Vlamingen dat voor het Frans gebruiken straalt niets meer dan een hoog Calimerogehalte uit, en is ronduit lachwekkend, niet in het minst voor Franstaligen zelf. Het maakt niet uit dat iemand dat voor het Nederlands hetzelfde vindt; het gaat als moedertaalspreker gewoon niet op tenzij die persoon zelfrespect ontbeert.
Vermijd woordenwisselingen met kletskousen: elk kreeg een tong, maar weinigen verstand. Disticha Catonis Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 10 mei 2011 om 11:24. |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Jij moet die beschrijving helemaal niet gebruiken van mij. Verder heeft het ook helemaal niet met Calimero te maken. Ik zeg gewoon de feiten zoals ze zijn. Frans is compleet insignificant geworden en dat heeft niets met respectloosheid te maken maar met feiten.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#45 |
Minister-President
|
![]() Mijn jongste zit in Gent, tweede bachelor Taal en Letterkunde, Frans-Engels.
Zijn ervaring: hoewel er in het eerste jaar zogezegd slechts een goede basiskennis vereist was, werd ongeveer de helft geflest en zoeken die nu andere oorden op. Onvoldoende basiskennis meegekregen vanuit het middelbaar. De groep die de Franse taal koos is zeer klein geworden, telde de meeste buizers. Vier keer zoveel studenten kiezen voor Engels-Nederlands. Dat betekent dat het Frans afneemt in belang en in interesse. Wat moeten we dan niet vrezen voor onze moedertaal... |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ook de onderwijswereld zelf is half zot geworden. Liever leuteren over hoogdravende projecten en aanverwante zever, in plaats van een combinatie van kennis leren verwerven, èn kennis verwerven.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het niveau van de jeugd lijkt mij enorm zwak. Enkel dingen uit hun hoofd leren gaat bij de gemiddelde student. Aangezien het huidige systeem meer gaat over punten dan over dingen leren, wordt al hetgeen men leerde al bij de volgende test uit het brein 'gewist'. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#50 |
Burgemeester
|
![]() Als het dat dan nog maar zou zijn! Maar o.i.v. ketnet, nickelodeon en het vlamse disney-channel waar alle engelstalige series worden nederlands nagesynchroniseerd kunnen ze zelfs dat niet meer. In de klassen van de eerste graad is er een ENORM verschil tussen diegenen die online gamen/chatten en dus tenminste de basisnotie hebben en iets verstaan en diegenen die dat niet doen, naar ketnet en de andere rommel kijken en dus op niveau 0 staan als de lessen engels beginnen want ze hebben het nog NOOIT gehoord door onze nationalistische navelstaarderij op de tv-zenders. Je kan tegenwoordig een hele avond tv kijken zonder een woord engels te horen. Dat kon 10 jaar geleden gewoonweg niet. Daardoor wordt de beginsituatie totaal anders want de leerkracht moet die leerlingen ook meesleuren terwijl de 'gamers' eigenlijk al verder zitten en dus ook afhaken wegens niet interessant/uitdagend genoeg waardoor ze in hun 'gaming' taal blijven steken...
![]() |
#51 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Waar haal ik iets aan dat enorme onzin is? Het leeuwendeel van wat ik geschreven heb is vanuit mijn eigen ervaring, hoe ik zelf les heb gehad. Ik vermeld enkel iets over de lagere school, wat de leerlingen daar moeten kunnen, en dus niet over de eerste graad, noch enige andere graad in het secundair onderwijs. Hoe het leerplan dat al dan niet voorschrijft is interessant om weten maar doet niets af aan wat ik geschreven heb. Je kunt enkel commentaar hebben op leerkrachten die dan blijkbaar het leerplan niet juist volgen. Er staat inderdaad een groot deel van de punten op vaardigheden, dat is zo. Het gaat erom dat de vaardigheden niet correct toegepast/aangeleerd worden. Hoe verklaar je anders dat er na acht jaar Frans, bijna niemand die taal spreekt? Als je daar een verklaring voor hebt, zou ik het zeker appreciëren dat je ze hier met ons deelt. Laatst gewijzigd door poekieJ : 10 mei 2011 om 23:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
|
![]() De Vlamingen moeten frans leren om een taalkundige minderheid in België te woord te kunnen staan?
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En dat doet mij helemaal geen plezier.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#55 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Een spijtige zaak van zo'n tendensen is dat het onderwijs zich aan het aanpassen is aan de studenten ipv omgekeerd: in sommige univs gaan er al stemmen op om met VIER examenreeksen te werken ipv nu TWEE. Kortom: als de studenten het te lastig/moeilijk vinden om een hoop stof te verwerken in een keer en met horden geflest zijn, dan maken we het wel wat simpeler. Zeer spijtige zaak vind ik dat. Wat is de volgende stap? Iedere week testjes zoals in het lager secundair? In de werkwereld moet je daar toch ook niet mee afkomen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Och, dat de helft van de eerste kanners buist, is al lang een feit.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En dat zegt iemand uit een regio waar het eigen volk zich zo slecht kan uitdrukken in de Nederlandse taal dat de helft wordt ondertiteld. Het enige Vlaamse wereldrecord. (Taalonkunde: gedubt = gedubd of gedubbed, eraan overhouden ipv ervan overhouden) Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 11 mei 2011 om 11:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In sommige werkwerelden krijg je eigenlijk zo goed als elke dag meerdere examens, en die zijn zeker niet van de gemakkelijkste.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
|
![]() In bepaalde richtingen is dat pas een feit sinds een Vlaams minister (VDB) het nodig achtte de toelatingsproef af te schaffen. De student zonder bemiddelde ouders had toch evenveel recht enkele jaren zijn tijd te verdoen op kosten van de gemeenschap (die uiteindelijk het grootste deel van de opleiding bekostigt).
|
![]() |
![]() |