![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of twee jaar langer de hoogste lonen blijven betalen een besparing is durf ik betwijfelen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als jij 40 jaar in een bedrijf werkt gaat een jongere totaal niet jouw functie kunnen innemen als jij vertrekt. Ten tweede is er niet zoiets als een statische hoeveelheid werk. Door meer mensen te laten werken, maar de je koek groter, en schep je gewoonweg meer werkgelegenheid, ook voor starters... Hoe vaak moet dit hier nu nog uitlgelegd worden ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Geen enkele werkgever gaat iemand aannemen omdat ik twee jaar langer werk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Macroeconomisch gezien leidt een hogere werkzaamheidsgraad (lees: mensen langer laten werken) tot hogere inkomsten, minder uitgaven. De consumptie wordt verhoogd (mensen met geld uit een loon consumeren meer als gepensioneerden die van een lager pensioen moeten leven) en de lasten op arbeid kunnen omlaag in zowel de personenbelasting als de sociale zekerheid omdat er meer volk bijdraagt en minder volk bijstand trekt. Hierdoor gaat er meer volk tewerkgesteld worden. Werk creeert werk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als het zo eenvoudig is geeft ge gewoon iedereen opslag. Trouwens als ik hier om mij heenkijk zijn het vooral de gepensioneerden die voor consumptie zorgen. Ik vrees dat ge de klok hoorde maar de klepel niet weet hangen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Tenzij er reorganisaties zijn maar dan zal hij ook afdanken zonder dat ik vertrek. Of denkt ge nu echt dat een werkgever meer mensen aan de slag zal houden dan hij nodig heeft ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Of jij al dan niet vervangen zal worden bij jouw pensionering, zal zuiver afhangen van de kost die er zal komen wanneer er een nieuwe aangeworven moet worden. Is die te hoog, dan komt er niemand in de plaats. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Namelijk het aantal personen die nodig zijn om het bedrijf te laten draaien + een reserve om zieken te vervangen en in verlof te kunnen gaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Banneling
|
![]() Als je in de simplistische visie "ik op pensioen is een extra jongere aan het werk" zit, dan is dat sterk afgelijnd ja. In alle andere gevallen niet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In veel bedrijven moet elke post aan een lijn ingevuld zijn, zoniet valt de lijn stil. Zo simpel is het inderdaad. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als jij het niet gelooft, dan ligt de fout gewoon bij jezelf. Bij je gebrek aan kennis weliswaar. En neen, de gepensioneerden zijn bijlange niet de grootste consumenten. Dat zijn de gezinnen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
- Persoon x gaat op pensioen, job wordt herverdeeld over rest van personeel - Persoon x gaat op pensioen, job wordt herverdeeld over rest van personeel, in de piek komt er een jobstudent of interim - Persoon x gaat op pensioen, wordt vervangen door opvolger (dewelke zelden een startende jongere is) en diens functie ondergaat hetzelfde lot als één van bovenstaande scenario's - Gecascadeerde versie van vorige optie En dan som ik alles nog niet op. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar uw kennis slaagt er voorlopig nog steeds niet in meer werkgelegenheid te scheppen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die job zal ongetwijfeld blijven als de hoogste lonen aan de slag blijven.
Citaat:
Citaat:
Die wordt gedaan door mijn opvolger die op zijn beurt moet vervangen worden. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Er is geen één op één relatie tussen een gepensioneerde en een extra plaats voor een jongere. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
enerzijds automatisatie, verhuis lageloonlanden en continue druk op werkvolk om meer te verzetten. Wat men 10j geleden met 10 deed, doet men vandaag met 7 (soms + interim) en de o zo fantastische bedrijfslaptop dient enkel om mensen van thuis te laten werken waarna de deeltijdse (4/5) op het einde vd maand gewoon een fulltime draait (waarvan uiteraard 1/5 onbezoldigd) ik hoor alleen maar bedrijven afdanken, inkrimpen etc.zou je gelijk hebben dan zou dit niet gebeuren |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar dat komt niet in het nieuws, natuurlijk. |
|
![]() |
![]() |