Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Bekijk resultaten enquête: Wie wint de populariteitsstrijd ?
Prins Laurent. 13 28,89%
Bart De Wever 32 71,11%
Aantal stemmers: 45. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 23 januari 2013, 23:05   #41
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Ook Gerolf Annemans blijkt meer te weten. Hij vraag een "onderzoek tot aan het bot".
Er is een vrij eenvoudige methode om na te gaan of de traditionele machtspartijen wel een echt onderzoek nastreven: de vraag naar een parlementaire onderzoekscommissie voorleggen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2013, 23:14   #42
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Het ministerie van Buitenlandse Zaken weet dat allemaal, maar zal gewoon dat potje gedekt houden. Papa Albert heeft ongetwijfeld wel al eens een telefoontje met Reynders gepleegd.
Bron ?

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2013, 23:15   #43
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Er is een vrij eenvoudige methode om na te gaan of de traditionele machtspartijen wel een echt onderzoek nastreven: de vraag naar een parlementaire onderzoekscommissie voorleggen.
Gaan de N-VA en het Vlaams Belang hiervoor een motie indienen ?

Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
Oud 23 januari 2013, 23:20   #44
Klarekijk
Banneling

Standaard

Ik zou eerlijk gezegd , niet graag Prins Laurent zijn .

Als je zo in het visier gehouden wordt met wie je praat en waar je gaat en staat . die manwordt veel erger in het visier gehouden dan een ganster of dan een crimineel met een enkelband.

Mocht Laurent een ganster zijn , we zouden heel zeker zijn dat hij nooit zou kunnen ontsnappen. hij wordt beter bewaakt dan Dutroux . die kan nog met somige mensen vrij comuniceren zonder dat men er zijn neus tussen steekt .
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2013, 23:34   #45
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Gaan de N-VA en het Vlaams Belang hiervoor een motie indienen ?
Geen idee. We zullen zien. Dat zou alvast een flinke uitdaging zijn voor de gevestigde machtspartijen.
Oud 23 januari 2013, 23:49   #46
Jacob Van Artevelde
Europees Commissaris

Jacob Van Artevelde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on Bekijk bericht
Bwarrior,

Aangezien u fan bent van Laurent, is het mogelijk mijn jaarlijkse bijdrage over te nemen?

Of bent u een be-krijger, in de betekenis van optrekken op anderen hun kap?
Aftrekken op anderen hun kap zou nu niet bepaald een zicht zijn...
Jacob Van Artevelde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2013, 12:32   #47
Liederik
Staatssecretaris

Liederik's schermafbeelding

Standaard

Hier een babyfoto van Prins Laurent. Zooo schattig!

Paolo zag er wel niet slecht uit, zelfs net na een bevalling.
Liederik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2013, 12:40   #48
schaduw
Gouverneur

schaduw's schermafbeelding

Standaard

Dit is de enige keer dat ik het eens ben met De Wever. Om Laurant zijn dotaties af te nemen zijn er voor niets bewijzen nodig. De Wever zijn kinderen hoeven ook geen dotatie omdat vader burgemeester is.
Oud 26 januari 2013, 13:02   #49
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Uit het stuk van Carl De Vos van deze week op www.deredactie.be:

http://opinie.deredactie.be/2013/01/26/populisme/

Dat was hij ook nog op een andere moment. Over het onderzoek van minister Reynders over de contacten van prins Laurent (in het debat of hij zich aan zijn voorwaarden hield om zijn royale dotaties te behouden) zei De Wever: ‘Dat is niet echt ernstig. Men wil die natuurlijk weer door de mazen van het net laten zwemmen. Iedereen weet, er zijn ook wel wat vermoedens, misschien wel wat meer dan dat, we zullen de komende weken zien wat er boven komt, dat die uiteraard de regels niet heeft gerespecteerd.’ Geeft u daar bewijzen van?, vroeg Ivan De Vadder. Toen zei De Wever: ‘ik heb daar persoonlijk geen bewijzen van, maar ik leef op niet op een andere planeet, ik doe ook mijn telefoontjes, en die zeggen mij heel andere dingen. En dat zal waarschijnlijk wel boven water komen. Ik hoop dat.’

Het gaat in deze niet om de concrete casus, prins Laurent en zijn dotatie. De Wever heeft trouwens gelijk: deze vermeende overtreding hebben diegenen die de dotaties aan prins Laurent willen afschaffen niet eens nodig. Daar zijn genoeg andere argumenten voor te vinden. Maar het gaat in deze wel om de politieke methode. Een zeer gevaarlijke. Beschuldiging zonder bewijzen, vermoeden van schuld (‘uiteraard’), veroordeling op basis van geruchten die de eigen telefoontjes opleveren… Dat is niet fraai. Populisme is dat niet, maar wel iets anders dat vermeden moet worden. Prins of geen prins. De inzet voor 2014 is hoog, hopelijk wordt het spel boven de gordel gespeeld.

Oud 26 januari 2013, 13:27   #50
jogo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Op dit forum volgt de populariteit van Prins Laurent op zo'n 30% van dat van BDW.
jogo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2013, 14:59   #51
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Uit het stuk van Carl De Vos van deze week op ...
Eigenlijk is het heel eenvoudig: als men de geruchtenmolen wil stoppen, dat Laurent zelf in het daglicht treedt en zelf tekst en uitleg geeft bij wat hij doet.
Oud 26 januari 2013, 18:15   #52
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Eigenlijk is het heel eenvoudig: als men de geruchtenmolen wil stoppen, dat Laurent zelf in het daglicht treedt en zelf tekst en uitleg geeft bij wat hij doet.
Dat is de omgekeerde wereld. Niet alleen kan de prins niet zo vrijlijk de pers te woord staan. Het is Bart De Wever die hoopt dat de zaken naar boven komen. Als hij dat echt hoopt, dat hij dan de minister van buitenlandse zaken op de hoogte brengt.

Volgens mij hoopt Bart De Wever vooral dat hij niet op zijn woorden gepakt wordt. Als dat gebeurt lijdt hij gezichtsverlies.

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 26 januari 2013 om 18:16.
Oud 27 januari 2013, 05:05   #53
Gamla
Europees Commissaris

Gamla's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Om, als de onderzoekscommissie er eenmaal is, die te bevolken met figuren die er alles aan doen om de waarheid te verdoezelen.
Oud 27 januari 2013, 11:18   #54
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gamla Bekijk bericht
Om, als de onderzoekscommissie er eenmaal is, die te bevolken met figuren die er alles aan doen om de waarheid te verdoezelen.
De republikeinen hebben de verkiezingen gewonnen. Ze kunnen die onderzoekscommissie dan samenstellen met voornamelijk republikeinen van de harde lijn.

Het zou echter een veel eenvoudigere stap zijn als Bart De Wever wat hij weet gewoon vrijgeeft aan de minister van buitenlandse zaken. Dan kan deze vanuit de regering optreden.

Oud 27 januari 2013, 22:19   #55
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter

lamenielachen's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Munglik Bekijk bericht
Dat had ik eerlijk gezegd niet verwacht van De Wever.
Niet zo slim van DW, het koninghuis aanvallen zonder bewijzen door henzelf ondertekend ..... Moet nog wat bijleren in politiek België.
Goede reactie van de tegenpartij langs waalse kant (koningsgezinden).
Maar die meneer zit al te lang in de politiek om nog geloofwaardig te zijn.
Trouwens waarom moet Laurent nog gesponserd worden, van Boudewijn mocht hij geen koning worden en dat zal hij dan ook niet.
Oud 27 januari 2013, 22:57   #56
Otherwise
Parlementsvoorzitter

Standaard

Typisch De Wever: zich mengen in een totaal onbelangrijk debat dat nochtans goed klinkt bij de mensen: het vele geld afnemen van het koningshuis: klinkt goed maar lost niets op gezien het kleine bedrag waar het over gaat. Ondertussen doet de ganse politieke klasse niets om de werkgelegenheid te vrijwaren, de economie te doen heropleven etc. Politiek in belgie is niets anders meer dan proberen te scoren met goedklinkende uitspraken over faits divers....
Otherwise is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2013, 22:03   #57
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Momenteel is er een populariteitsstrijd waar Bart De Wever zijn geloofwaardigheid ten prooi gooit.

[i]In het VRT-programma De Zevende Dag plaatste N-VA-voorzitter Bart De Wever zondag vraagtekens bij het onderzoek. Bewijzen legde de burgemeester van Antwerpen niet voor, maar volgens hem zou er wel degelijk meer aan de hand zijn. “Ik leef niet op een andere planeet. Ik doe ook telefoontjes en die zeggen mij heel andere dingen”, luidde het.

..
Weet iemand nu al wat Bart De Wever te horen heeft gekregen over Prins Laurent ?

Oud 17 juni 2013, 22:16   #58
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Weet iemand nu al wat Bart De Wever te horen heeft gekregen over Prins Laurent ?
Who cares, ondertussen is Bart De Wever de nieuwe koning, en Laurent hoopt zijn gouden sociale uitkering te mogen behouden.

Laatst gewijzigd door Antoon : 17 juni 2013 om 22:17.
Antoon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2013, 22:35   #59
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Who cares, ondertussen is Bart De Wever de nieuwe koning, en Laurent hoopt zijn gouden sociale uitkering te mogen behouden.
Ik was gewoon nieuwsgierig of Bart De Wever die telefoontjes die hij had gekregen al dan niet uit zijn duim had gezogen. Nu zoals je stelt: "Who cares". Het zal niet de eerste noch de laatste keer geweest zijn dat Bart De Wever iets uit zijn duim zou gezogen hebben.

Oud 17 juni 2013, 23:33   #60
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik was gewoon nieuwsgierig of Bart De Wever die telefoontjes die hij had gekregen al dan niet uit zijn duim had gezogen. Nu zoals je stelt: "Who cares". Het zal niet de eerste noch de laatste keer geweest zijn dat Bart De Wever iets uit zijn duim zou gezogen hebben.
Toon dat dan maar eens aan!
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be