![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een draad die niets vandoen heeft met jouw analyses over netto/brutoloon maar wel over netto inkomen/geluk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor zover ik weet hangt alles af van de schuldgraad én het inkomen van zo'n echtpaar. Bovendien moeten ze akkoord gaan met schuldbemiddeling willen ze "geholpen" worden. Wat ik wel zeker weet is dat "schuldbemiddeling" voor veel schuldeisers betekent dat ze met een fameuze kwijtschelding/vermindering van schulden akkoord moeten gaan willen ze nog ooit een cent zien. Veel van die mensen geraken door deze praktijken zélf in de problemen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daar moet je niet veel voor doen. 2800€ in de maand en je hebt het al zitten. Vlam de helft weg; + al die andere belastingen die ze "sociale bijdragen" noemen....nog eens minimum 22....welke met extra kosten soms wel uitschieten tot maar liefst 35%. Schiet er nog 1/5 over....in het beste geval. Netto loon resterend op 2800€ is ongeveer 550€ Indrukwekkend hé? Anders dan een werknemer is een netto loon voor een zelfstandige brutto zijn netto belastbaar inkomen. Voor een werknemer is dat deel er al afgehouden zodat je in een lagere schijf terechtkomt. Het zou pas eerlijk zijn mocht een werknemer zijn belastingen zien berekend worden op zijn bruto loon, in plaats op zijn netto loon. Dan pas begint er gelijkheid op te treden. Maar of je er content zou mee zijn dat is wat anders; allicht een traantje wegpinken ieder jaar. Alez voor wie het bovenstaande verstaat natuurlijk, wat nog niet zo evident is de dag van vandaag. Men ziet meteen dat er dus nog heel veel plaats is om belastingen te berekenen, gewoon her-berekenen.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 1 juli 2013 om 22:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Bedankt om dit te illusteren. Ik wens u dan ook nog heel veel gezonde en gelukkige jaren toe ! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Huur van een woning? Gratis! Auto op afbetaling? Gratis! De nieuwste TV? Gratis! Een miele wasmachine? Gratis! Deurwaarder komt uitdrijven en inbeslagnemen? Verhuizen en opnieuw beginnen twee gemeentes verder. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De huur van een woning en afbetalingen van leningen zijn NIET gratis. Het OCMW probeert wel om schulden kwijtgescholden of verminderd te krijgen in ruil voor een afbetalingsplan van de restschuld. Voor wie niet akkoord gaat met schuldbemiddeling zit er idd niets anders op dan zich te laten uitdrijven en elders van voor af aan te beginnen. Hun schuldeisers zullen hen echter op elk officieel adres weten te vinden. En vermits een officieel adres nodig is om aan een uitkering te geraken..... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
De som gemeentetax + persoonlijke tax zal hoger liggen dan 5%. BTW betaal je op je nettoloon, bij iedere aankoop, en niet op het resterende gedeelte. EN - je vergeet de kassa op het einde van je leven; - de werkgeversbijdrage is nog niet meegteld; wat de realiteit zelfs onder mijn 15% zal brengen ![]()
- Stop de renovatieplicht ![]() - slava Ukraini - Als iedere Belg gelijk is voor de wet, waarom hebben de Walen dan superieure rechten nodig? - rood + groen = SAMEN bruin links. Dank u bruin links voor de geslaagde integratie. Hoe lang nog? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik schreef "ONDER" de 3000€ Dus met 3000€ kan je inderdaad goed leven |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ofwel liegt ze Ofwel weet ze de weg niet om aan haar WETTELIJKE BIJKOMENDE VERVANGINGSINKOMENS te komen. Iedere alleenstaande MOET minimum 1040€/netto/maand ontvangen en als dit via vervangingsinkomens is, is dit belastingsvrij Wij zitten allemaal te kankeren op die vreemdelingen, maar die vreemdelingen weten goed de weg van waar of wie ze wettelijk kunnen trekken |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Waarom maak je schulden ? Omdat je niet aan die 3000€/netto zit. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mijn inkomen bedraagt maar goed 1/3de van jouw 3000 euro netto en ik heb geen schulden maar wél een eigen appartement, alles dat het aangenaam om in te leven maakt, twee flatscreen TV's, twee laptops, een autootje dat ik nieuw kocht en waardoor ik niet afhankelijk ben van de onbetrouwbare NMBS, twee hondjes die me in beweging houden want die gewend zijn aan vier wandelingen per dag, een goed gevulde koelkast, diepvriezer, kelder én berging, en teveel kleding en schoenen om tijdens mijn leven te kunnen verslijten. Terwijl er mensen zijn die het dubbele van 3000 euro (of meer) hebben en die toch aan lager wal en in de schulden geraken. Niet verder willen springen dan je elastiek lang is en je blijft ook zonder hoerenchance uit de miserie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Slik even eens neerschrijven : gezin met twee kinderen. Beiden een goed loon (zelfstandig). Een nieuwbouwwoning op een standaard afbetaling met maximum rendement. Twee bedrijfswagens waar enkel VAA op moet betaald worden. Verder geen leningen of dergelijke lopende. Maar onze levensstandaard is toch hoger dan 3000 euro netto/maand. Enkel aan primaire zaken zoals eten, elektriciteit, verwarming, water, hypothecaire lening woning, brand- en andere verzekeringen ... zitten wij al hoger. De extra's zijn dan restaurantbezoeken, reizen, hobby's, kledij, poetsvrouw, tuinonderhoud en andere luxe zaken. Ik trap hier nu misschien wel op velen hun tenen maar ik denk dat het eerder naar de 5000 euro/maand gaat qua levensstandaard. Met de twee bedrijfswagens erbij zou het dan nog eens maal twee zijn
![]() Nu velen kunnen het met een pak minder doen. En ik ben daar ook van overtuigd dat zoiets kan. En dat geld niet gelukkig maakt? Zeker van maar ook zeker niet ongelukkig. Het zijn diegenen die het met pakken minder doen ook niet de ambitie, de doelstelling en het geluk hebben om meer te gaan verdienen om meer te kunnen doen. Die categorie mensen gaan ook nooit een netwerk rond hen opbouwen en zo steeds aan de lagere sociale ladder blijven hangen. En hun kinderen zien niets anders dus denken op dezelfde manier. Ik durf gerust zeggen dat mijn kinderen nu al beter dan hun klasgenoten de waarde van geld beseffen en al heel ondernemend in hun gedachten zijn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Zelfs al is er een officieel adres, en weten de schuldeisers ze te vinden, blijft het proberen van een kei het vel af te stropen. Er is niks, en beroepsschuldenaars zullen dat zo houden. Ze weten op welk niveau ze kunnen leven en kopen op krediet, wetende dat ze het nooit kunnen betalen. Dus gratis. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
We zijn hier wel over volwassen mensen bezig die samen wonen, werken en zonder kinderen zitten. Wat komt nu plots dat zoontje te kijken met zijn school en dan dat gelul van maake en paake ? HERLEES DE STARTDRAAD |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Banneling
|
![]() WE VERSTAAN U NIET: GEBRUIK MEER DRUKLETTERS!
|
![]() |
![]() |