Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: Zijn criminaliteit en geweld aangeboren of het gevolg van andere factoren?
Aangeboren 2 22,22%
Andere factoren dan aangeboren 6 66,67%
Ik weet het niet 1 11,11%
Aantal stemmers: 9. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 20 februari 2014, 20:23   #41
bart4
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Kijk, de geschiedenis en de prehistorie spreken U tegen. De wiki gelezen waaruit blijkt dat ongeveer 1/3 van de primitieve pre-historische mensen door geweld om kwam ? Allemaal ten gevolge van "kapitalisme" terwijl ze niet konden lezen en schrijven ?
De geschiedenis van de prehistorie bestaat niet, anders zou het niet prehistorie worden genoemd. Wat betreft die stammenoorlogen, die duren nog steeds voort, alleen zijn die stammen nu onderdrukte minderheden, imperialistische religies en naties geworden. Steeds komen er geweldmonopolies aan te pas.

Ik zie nog steeds jouw punt niet.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob
Uiteindelijk kan men moeilijk ontkennen dat bepaalde geborenen een groter geweldgehalte hebben, dan anderen.
Kan je a.u.b. voorbeelden geven van gewelddadige baby's en kleuters of verwijzen naar wetenschappelijke studies die aantonen dat bij sommige mensen geweld of criminaliteit aangeboren zijn?

Dank bij voorbaat.
bart4 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2014, 20:33   #42
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bart4 Bekijk bericht
Kan je a.u.b. voorbeelden geven van gewelddadige baby's en kleuters of verwijzen naar wetenschappelijke studies die aantonen dat bij sommige mensen geweld of criminaliteit aangeboren zijn?

Dank bij voorbaat.
Zeg, ge kunt zelf toch ook wel wat googelen. Zoek bij Marion van Sant of bij studies over Amerikaanse tweelingen die in verschillende milieus zijn grootgebracht...
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2014, 21:50   #43
bart4
Burger

Standaard

Citaat:
Zoek bij Marion van Sant of bij studies over Amerikaanse tweelingen die in verschillende milieus zijn grootgebracht...
Ik heb op "Marion van Sant" gezocht en krijg 3 links, maar geen van die links verwijst naar een wetenschappelijke studie. De tweede verwijzing is voor mij te vaag en levert te veel links op om daar iets concreets te kunnen uitpikken.

Indien je zelf beter kan zoeken dan ik, dan had ik graag een paar concrete links gehad die naar die wetenschappelijke studies verwijzen.

Volgens een recente studie in het Journal of Environmental Economics and Management neemt het aantal misdaden toe door stijgende temperaturen. Het aantal moorden stijgt met 2,2 procent, verkrachtingen met 3,1 procent en inbraken met 0,9 procent. Het is een bijkomende factor en is nogmaals een tegenvoorbeeld van het feit dat geweld en criminaliteit aangeboren zouden zijn.
Oud 25 februari 2014, 23:12   #44
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb op "Marion van Sant" gezocht en krijg 3 links, maar geen van die links verwijst naar een wetenschappelijke studie. De tweede verwijzing is voor mij te vaag en levert te veel links op om daar iets concreets te kunnen uitpikken.

Indien je zelf beter kan zoeken dan ik, dan had ik graag een paar concrete links gehad die naar die wetenschappelijke studies verwijzen.

Volgens een recente studie in het Journal of Environmental Economics and Management neemt het aantal misdaden toe door stijgende temperaturen. Het aantal moorden stijgt met 2,2 procent, verkrachtingen met 3,1 procent en inbraken met 0,9 procent. Het is een bijkomende factor en is nogmaals een tegenvoorbeeld van het feit dat geweld en criminaliteit aangeboren zouden zijn.
Misschien de studie van Marion van Sant eens opzoeken, die ze ooit, begin deze eeuw, heeft gemaakt in opdracht van de regering. En toch ook eens verder zoeken over uitgevoerde studies met identieke tweelingen, opgevoed in totaal verschillende milieus.
Het is een onderwerp dat zijn believers en nonbelievers heeft
http://nl.wikipedia.org/wiki/Cesare_Lombroso
Noem het bij mij perceptie, of noem het boerenverstand, of noem het waanzin... maar geloof nog altijd het meest dat ne mens wordt geboren met de genen waarmee hij het voor de rest van zijn leven zal moeten doen. Deze zullen dan mede bepalen, en soms zelfs hoofdzakelijk, welk zijn iq is, welke zijn sexuele geaardheid is, wat zijn aanleg voor criminaliteit is, wat zijn aanleg voor beinvloeding door uitwendige factoren is, welke ziekten hij zal krijgen, of hij een geboren leider, of een volger is...
Oud 25 februari 2014, 23:22   #45
Den Duisteren Duikboot
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb op "Marion van Sant" gezocht en krijg 3 links
Ze heet dan ook Marion van San.
Den Duisteren Duikboot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2014, 23:43   #46
Den Duisteren Duikboot

Standaard

Citaat:
De geschiedenis van de prehistorie bestaat niet, anders zou het niet prehistorie worden genoemd. Wat betreft die stammenoorlogen, die duren nog steeds voort, alleen zijn die stammen nu onderdrukte minderheden, imperialistische religies en naties geworden. Steeds komen er geweldmonopolies aan te pas.
Hoezo? Welk geweldmonopolie speelt wat voor een rol in bijv. het conflict tussen christelijke en islamitische milities in de Centraal-Afrikaanse Republiek?

Citaat:
O.a. Dick Swaab compileert nogal wat onderzoek dat aantoont dat verschillen in de huishouding van de menselijke hersenen (deels) correleren met meer of minder gewelddadigheid en een lagere of hogere mate van driftbeheersing.

Ik moet er wel aan toevoegen dat ik van oordeel ben dat Swaab soms overdrijft wanneer hij de betekenis van de hersenen belicht. Uit de hersenhuishouding kun je bijv. niet verklaren waarom mensen in onze contreien veel meer zelfbeheersing kennen dan mensen die driehonderd jaar geleden leefden of waarom de gevoeligheid voor geweld is toegenomen.

Bovendien zet hij basale categorieën als 'geweld' iets te makkelijk om in sociologische begrippen als 'criminaliteit'. Een hoerenloper in Frankrijk is sinds vorig jaar ook een 'crimineel'. Dat is hij niet geworden omdat er plotseling iets in zijn hersenhuishouding is veranderd...
Oud 25 februari 2014, 23:50   #47
Den Duisteren Duikboot

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Misschien de studie van Marion van Sant eens opzoeken, die ze ooit, begin deze eeuw, heeft gemaakt in opdracht van de regering.
Een vreemde verwijzing in dit verband, aangezien Van San bij mijn weten geen onderzoek heeft gedaan naar genetische aanleg...

Citaat:
Het is een onderwerp dat zijn believers en nonbelievers heeft
Opnieuw een vreemde verwijzing. Lombroso ging zelfs nog uit van het belang van fysionomische trekken, een idee dat ook door hedendaagse denkers die in een biologische oorsprong geloven bijna unaniem wordt verworpen.
Oud 25 februari 2014, 23:58   #48
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Een vreemde verwijzing in dit verband, aangezien Van San bij mijn weten geen onderzoek heeft gedaan naar genetische aanleg...

Opnieuw een vreemde verwijzing. Lombroso ging zelfs nog uit van het belang van fysionomische trekken, een idee dat ook door hedendaagse denkers die in een biologische oorsprong geloven bijna unaniem wordt verworpen.
Zie dat de materie U veel beter bekend is, dan ik ze ken.
Oud 26 februari 2014, 17:30   #49
vlaams realist
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hatsu Bekijk bericht
Criminaliteit en geweld is meestal het gevolg van socio-economische factoren bij de armere medemens (bv. winkeldiefstal,...) en bij de rijkere het gevolg van niet aan de "verleiding" kunnen weerstaan (belastingontduiking, fraude,...).
Het komt dus altijd door externe factoren die niet aangeboren zijn.
Mooie verklaring i.v.m. criminaliteit.
Geweld verklaar je er niet mee.
vlaams realist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2014, 17:46   #50
vlaams realist
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hatsu Bekijk bericht
Waarom niet?
U heeft het over winkeldiefstal en fraude.
Niet over overvallen,verkrachtingen,vechtpartijen.
vlaams realist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2014, 17:55   #51
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
In mijn onderzoek naar illusies, ziehier een nieuwe enquête

Is de oorzaak van criminaliteit of geweld tegen soortgenoten aangeboren, dus genetisch, of door andere factoren zoals de opvoeding, de cultuur, de maatschappijvorm of het economische systeem bepaald?

1) Aangeboren
2) Andere factoren dan aangeboren
3) Ik weet het niet

De enquêtes zijn volledig anoniem om het wetenschappelijke en niet het politieke karakter ervan te benadrukken. U mag uiteraard steeds reageren. Dat laat me toe om beter te begrijpen waarom sommige illusies zo hardnekkig zijn of hoe het komt dat sommigen reeds de eeuwenoude illusies hebben doorprikt.

De eerste enquête in deze reeks over illusies :- Laissez-faire kapitalisme
Beiden. Sommige mensen zijn van nature uit gewelddadiger dan anderen, de omgeving doet de rest.
Zo kan het zijn dat een natuurlijk agressief kind opgroeit tot een redelijk mens die nooit iemand kwaad doet, dankzij een goede opvoeding, en ouders die intelligent genoeg zijn om deze agressiviteit in goede banen te leiden, bvb door hun kind een bepaalde sport te laten doen waar hij zijn agressiviteit kan uitleven .
Een ander kind met een vreedzamere inborst, maar die opgroeit in een gewelddadige buurt, waar je je door het leven moet sl�*�*n, kan een brutaal kereltje worden, steeds klaar om iemand een mot te geven, verlmits dat voor hem een normaal communicatiemiddel is om een standpunt te onderstrepen.
En als je dan een natuurlijk agressief mannetje hebt, die in een gewelddadige buurt opgroeit, waar geweld schering en inslag is, dan krijg je een toekomstige misdadiger. Een doodslager.
meneer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2014, 17:55   #52
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
In mijn onderzoek naar illusies, ziehier een nieuwe enquête

Is de oorzaak van criminaliteit of geweld tegen soortgenoten aangeboren, dus genetisch, of door andere factoren zoals de opvoeding, de cultuur, de maatschappijvorm of het economische systeem bepaald?

1) Aangeboren
2) Andere factoren dan aangeboren
3) Ik weet het niet

De enquêtes zijn volledig anoniem om het wetenschappelijke en niet het politieke karakter ervan te benadrukken. U mag uiteraard steeds reageren. Dat laat me toe om beter te begrijpen waarom sommige illusies zo hardnekkig zijn of hoe het komt dat sommigen reeds de eeuwenoude illusies hebben doorprikt.

De eerste enquête in deze reeks over illusies :- Laissez-faire kapitalisme
Beiden. Sommige mensen zijn van nature uit gewelddadiger dan anderen, de omgeving doet de rest.
Zo kan het zijn dat een natuurlijk agressief kind opgroeit tot een redelijk mens die nooit iemand kwaad doet, dankzij een goede opvoeding, en ouders die intelligent genoeg zijn om deze agressiviteit in goede banen te leiden, bvb door hun kind een bepaalde sport te laten doen waar hij zijn agressiviteit kan uitleven .
Een ander kind met een vreedzamere inborst, maar die opgroeit in een gewelddadige buurt, waar je je door het leven moet sl�*�*n, kan een brutaal kereltje worden, steeds klaar om iemand een mot te geven, verlmits dat voor hem een normaal communicatiemiddel is om een standpunt te onderstrepen.
En als je dan een natuurlijk agressief mannetje hebt, die in een gewelddadige buurt opgroeit, waar geweld schering en inslag is, dan krijg je een toekomstige misdadiger. Een doodslager.
Oud 26 februari 2014, 18:04   #53
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Alice, psychopathie is bv. aangeboren en kan zodoende als een eigenschap gezien worden...
Veel politici, officieren en bedrijfsleiders zijn psychopaten. Dat is bewezen.
Oud 27 februari 2014, 18:01   #54
bembem
Secretaris-Generaal VN

bembem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door meneer Bekijk bericht

Klopt, al zou ik eerder zeggen "sociopaten" .. omdat psychopaten nogal de neiging hebben van underachievers te zijn, maw. zij bezitten dikwijls de nodige capaciteiten om het op academisch vlak te maken, maar hun getourmenteerde geest laat dit dikwijls niet toe.

Ook zijn het voornamelijk 'loners' .. in tegenstelling tot sociopaten die niet zo de neiging hebben van zich sociaal af te zonderen ...
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2014, 21:53   #55
bart4
Burger

Standaard

Ik vind geen enkele studie van Marion van San die aantoont dat geweld of criminaliteit aangeboren zouden zijn.

Citaat:
Ik had al over die Lombroso gehoord, maar het was steeds in negatieve zin. Moest je dat Wikipedia-artikel hebben gelezen dan zal je begrijpen dat hij het bij het verkeerde eind had.

Citaat:
wat zijn aanleg voor criminaliteit is
Indien die aanleg voor criminaliteit wordt bepaald door het DNA, dan zou ik hierover graag bewijs zien. De opvoeding en de omgeving in't algemeen zal bepalen of iemand misdadig gedrag zal vertonen. Dit is reeds vele malen aangetoond. Over mensen die als misdadiger worden geboren heb ik nog nooit gehoord of gelezen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot
Welk geweldmonopolie speelt wat voor een rol in bijv. het conflict tussen christelijke en islamitische milities in de Centraal-Afrikaanse Republiek?
Dat blijkt reeds uit mijn tekst. Ik verwijs naar imperialistische religies. In de Centraal-Afrikaanse Republiek proberen de christenen een minderheid van moslims te verdrijven. Etnische zuivering wordt dat genoemd. Daarbij krijgen ze de hulp van het imperialistische, christelijke Westen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot
O.a. Dick Swaab compileert nogal wat onderzoek dat aantoont dat verschillen in de huishouding van de menselijke hersenen (deels) correleren met meer of minder gewelddadigheid en een lagere of hogere mate van driftbeheersing.
Tot nog toe niets over gevonden, maar zijn onderzoek sluit aan bij wat ik over de hersenwerking weet. Dit bewijst echter niet dat 'afwijkingen' in de hersens, die tot geweld leiden, een genetische oorsprong hebben.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door meneer
Sommige mensen zijn van nature uit gewelddadiger dan anderen, de omgeving doet de rest.
Zo kan het zijn dat een natuurlijk agressief kind...
Graag had ik zoals bij de anderen, die deze illusie hebben, enige wetenschappelijke verwijzingen naar onderzoek dat dit aantoont. Hoe oud zijn die agressieve kinderen waar jij het over hebt?
Verwar je agressiviteit niet met zoiets als ADHD? Michael Phelps heb ik horen verklaren dat hij ADHD heeft. Zijn zus heeft hem, toen hij klein was, de weg naar het zwembad getoond en de rest kennen we. ADHD is dus een uiterst positieve eigenschap. Die zus was dus veel verstandiger dan de meeste psychiaters en ouders die alleen een oplossing zien in drugs.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door meneer
Volledig akkoord en zeer goed gezien. Van deze kasten is geweten dat ze vaak lijden aan een antisociale persoonlijkheidsstoornis, zoals dat nu heet. Een antisociale persoonlijkheidsstoornis is echter niet aangeboren :-

1) Er is geen enkel bewijs dat deze stoornis is aangeboren. Het tegendeel is waar. De gewetensfunctie ontstaat in de baby- en peuterfase van de menselijke ontwikkeling.

2) Doordat we in een kapitalistische dictatuur leven, wordt het door de meeste werkslaven als misdadig gepercipieerde gedrag van politieci en bedrijfsleiders niet bestraft. Officieren bewaken het geweldmonopolie en zijn dus beroepsmatig verplicht geweld toe te passen wanneer de elite zich bedreigd voelt. Voor over ik weet is er niet zoveel nepotisme bij officieren.

3) Van gewelddadige en/of criminele psychopaten is geweten dat hun risico op vroegtijdige sterfte door ongelukken, moord of zelfmoord zeer hoog is. In die omstandigheden is het dus zeer moeilijk om een partner te vinden en dan ook nog eens voort te planten. We kunnen ons uiteraard gaan beperken tot de kinderen die zijn ontstaan door verkrachting. Ken jij gevallen waarbij de kinderen van een verkrachter ook zelf verkrachters zijn geworden?
Oud 1 maart 2014, 23:25   #56
bembem
Secretaris-Generaal VN

bembem's schermafbeelding

Standaard

bart4 psychopathie heeft weldegelijk een genetische oorsprong ..
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2014, 07:21   #57
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
3) Van gewelddadige en/of criminele psychopaten is geweten dat hun risico op vroegtijdige sterfte door ongelukken, moord of zelfmoord zeer hoog is. In die omstandigheden is het dus zeer moeilijk om een partner te vinden en dan ook nog eens voort te planten. We kunnen ons uiteraard gaan beperken tot de kinderen die zijn ontstaan door verkrachting. Ken jij gevallen waarbij de kinderen van een verkrachter ook zelf verkrachters zijn geworden?
Bart4, uiteraard is mentale gezondheid aangeboren, dat staat niet eens ter discussie. De gevangenis zit ook vol met mentaal gestoorden en er zijn instellingen voor gevaarlijke geesteszieken, de connectie mentale stoornis en geweld is al heel lang aangetoond.

Betreft je voorbeeld over verkrachters zijn er massa's kinderverkrachters die ook door hun eigen vader misbruikt zijn, je kunt zeggen dat de situatie ze zo gemaakt heeft maar genetisch zal er ook wel iets tussen zitten. Een echt onderzoek naar verkrachters en hun vaders is nooit gebeurd denk ik omdat ze bang zijn van de resultaten en wat ze er dan mee moeten doen.
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2014, 13:20   #58
Maori
Minister-President

Maori's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vond dit wel interessant
“How dreadful are the curses which Mohammedanism (Islam) lays on its votaries! Besides the fanatical frenzy, which is as dangerous in a man as hydrophobia in a dog, there is this fearful fatalistic apathy.”
Maori is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2014, 20:57   #59
bart4
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem
psychopathie heeft weldegelijk een genetische oorsprong ..
Ik heb daar nog nooit enig wetenschappelijk bewijs over gezien.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BonBon
uiteraard is mentale gezondheid aangeboren, dat staat niet eens ter discussie. De gevangenis zit ook vol met mentaal gestoorden en er zijn instellingen voor gevaarlijke geesteszieken, de connectie mentale stoornis en geweld is al heel lang aangetoond.
Dat er in onze gevangenissen gedetineerden zitten met een geestelijke afwijking heeft reeds tot meerdere veroordelingen van den Belziek gezorgd. In andere landen worden die in psychiatrische instellingen verzorgd.
In Geel liepen die mensen vroeger vrij rond. Jan Hoet kon erover meespreken.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BonBon
Betreft je voorbeeld over verkrachters zijn er massa's kinderverkrachters die ook door hun eigen vader misbruikt zijn, je kunt zeggen dat de situatie ze zo gemaakt heeft maar genetisch zal er ook wel iets tussen zitten. Een echt onderzoek naar verkrachters en hun vaders is nooit gebeurd denk ik omdat ze bang zijn van de resultaten en wat ze er dan mee moeten doen.
Indien verkrachten genetisch bepaald zou zijn, dan moet een verkrachter best een verkrachtster verkrachten en er kinderen mee krijgen, want anders bestaat er slechts 50% kans dat het verkrachtingsgen wordt overgedragen. Ik vind het moeilijk aanneembaar dat dit generaties lang kan worden volgehouden. Bewijzen bestaan er hiervoor niet, anders zou er reeds lang zijn ingegrepen.

Waarom zouden 'ze' (wie bedoel je daar eigenlijk mee?) dat soort onderzoek willen geheim houden? Heb je het over een samenzwering die verkrachters eeuwig zou willen beschermen om die zgn. ziekte maar in stand te kunnen houden?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maori Bekijk bericht
Dank voor dit schitterende artikel. Er staat letterlijk in te lezen: "Genen veroorzaken geen gedrag."

Citaat:
Uit het onderzoek in Nieuw Zeeland bleek dat jongeren met de minst efficiënte variant [van het MaoA-gen], als ze als kind mishandeld werden, later vaker antisociaal gedrag lieten zien.
en nogmaals

Citaat:
Wie de figuur goed bestudeert, ziet dat jongeren met een zogenaamd slecht MaoA-S gen, die niet mishandeld worden, juist minder antisociaal gedrag laten zien dan jongeren met het zogenaamd betere MaoA-L gen, die niet mishandel[d] worden
Hier wordt de illusie op wetenschappelijke wijze, met gebruik van causaliteit, doorbroken :-

Citaat:
De hersenen sturen ons gedrag. Dit gebeurt niet onafhankelijk van de omgeving. Wat we meemaken bepaalt mede of genen eiwitten gaan bouwen en welke eiwitten. Zo stuurt de omgeving ook de ontwikkeling en communicatie in de hersenen, en uiteindelijk ons gedrag.
"niet onafhankelijk van de omgeving" is een dubbele ontkenning en wil zeggen "afhankelijk van de omgeving"

Citaat:
De volksmythe dat er genen zouden zijn die agressie veroorzaken, lijkt in stand te worden gehouden door de spectaculaire koppen die kranten en tijdschriften graag boven hun artikelen zetten.
Die mythe wordt dus door de mediamaffia (en dus door het kapitalisme) in stand gehouden. De meeste illusies, waarvan ik hier de meesten nog moet toelichten, worden trouwens ook actief door de mediamaffia in stand gehouden. De redenen daarvoor zal ik later verduidelijken.

Citaat:
Evolutie heeft ons uitgerust met handige verdedigingsmechanismen. Er zijn situaties waarin verdedigingsmechanismen noodzakelijk zijn om te overleven. Het is dan ook niet vreemd dat agressie als een verdedigingsmechanisme in ons genetisch systeem zit ingebakken. Het zou waarschijnlijk tot ons uitsterven leiden wanneer dit niet zo was. Agressie in de natuur beschermt bijvoorbeeld tegen indringers, of welke andere vijanden dan ook. Maar op het verkeerde moment toegepast, kan die ‘verdediging’ een ander individu grote schade toebrengen. Omdat de goede momenten voor nuttige agressie zeldzaam zijn, is het wel zo handig als je leert op welke momenten je dit gedrag moet aanspreken.
Dit is een mooie op wetenschappelijke feiten gebaseerde uitleg die de illusie dat geweld en criminaliteit aangeboren zou zijn volledig doorprikt. Ik zou het niet beter kunnen beschrijven.
Oud 3 maart 2014, 23:20   #60
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Indien verkrachten genetisch bepaald zou zijn, dan moet een verkrachter best een verkrachtster verkrachten en er kinderen mee krijgen, want anders bestaat er slechts 50% kans dat het verkrachtingsgen wordt overgedragen. Ik vind het moeilijk aanneembaar dat dit generaties lang kan worden volgehouden. Bewijzen bestaan er hiervoor niet, anders zou er reeds lang zijn ingegrepen.

Waarom zouden 'ze' (wie bedoel je daar eigenlijk mee?) dat soort onderzoek willen geheim houden? Heb je het over een samenzwering die verkrachters eeuwig zou willen beschermen om die zgn. ziekte maar in stand te kunnen houden?
Je hebt gelijk dat dit niet generaties lang kan volgehouden worden, ... tenzij je inteelt zoals moslims en Roma, die huwen al eeuwenlang met hun neef/nicht. Op die manier blijft het foute gen in omloop en dat merk je ook aan de gevangenisbevolking.

Daarom houden ze het geheim, omdat het over moslims gaat en inteelt. Iets dat niet onderzocht wordt omdat ze al weten wat het resultaat zal zijn, hoe minder de bevolking weet hoe beter.
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be