![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Je kan ze perfect gelijk stellen met de ambtenarij: ze leggen papier van x naar y, maar voegen geen waarde toe. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ik denk persoonlijk wel dat mensen makkelijker mc uitgeven dan geld (lees, al eens een duurder product, op resto, snackbar,...). De mc moeten toch op, terwijl je geld altijd voor andere zaken kan gebruiken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ging daar indertijd naar de Macro en dan waren ze op. Met die electronische heb ik geen ondervinding, dat moet wel vlotter gaan volgens mij. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Gouverneur
|
![]() Nee, het was langer geleden, mijn vrouw had toen al elektronische cheques en het was nog met papieren. Pak 2-3 jaar.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Minister
|
![]() Hopelijk volgen snel ook de ecocheques, want die krijg ik haast aan de straatstenen niet kwijt. Maaltijdcheques dat gaat nog, maar bij de gewone kruidenier moet je daar meestal niet mee afkomen, dus of die echt de lokale economie stimuleren durf ik nog te betwijfelen.
Ik heb me altijd al afgevraagd waarom men dan niet gewoon 1 soort "werknemerscheque" uitgeeft: te gebruiken voor voeding, eco-producten, huishoudhulp of voor mijn part om te gaan tanken.
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Geef toe. Die cheques zijn een vergiftigd geschenk. Je doet er niet mee wat je wilt. Juist. De ecocheques zijn echte dooddoeners. Hoe dan ook. Ik pleit voor de afschaffing van gesubsidieerd loon. Hoewel ik liberaal ben, en dus pleit voor ondernemerschap, maar toch vind dat een consument merendeels gelijk heeft, vind ik dat het systeem maaltijdcheques of ecocheques niet meer is dan een systeem waarbij werknemers worden gepamperd om toch maar te consumeren bepaald door een overheid. Pleit toch gewoon voor iets waarbij je zelf bepaalt waar je je centen aan uitgeeft. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Banneling
|
![]() Als er pakweg 30 miljoen euro minder kosten gemaakt moeten worden langs werkgeverszijde en 40 miljoen langs de kant van de winkeliers (ik zeg maar wat, grootte orde), dan is er 70 miljoen euro meer waarom eventueel vennootschapsbelasting kan gehoffen worden of die geinvesteerd kan worden met extra jobs (zeker in deze sectoren) als gevolg.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maaltijdcheques gaat over een overeenkomst tussen werkgevers, werknemers en sociale partners (vakbonden). De werknemer krijgt een loon waar de werkgever minder op wordt belast. Iedereen content. De werknemer is uiteindelijk enkel geïnteresseerd in wat hij kan verzilveren. Enkel. Het schoentje wringt bij wat de overheid van de werknemer consument verwacht. Het geld, de cheque, moet zo vlug mogelijk rollen, anders heeft de Staat geen boodschap aan de overeenkomst. Afschaffen gewoon. Betaal mensen in functie van geleverde prestaties. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De RSZ aanvaardt nu al forfetaire onkostenvergoedingen tot 200 euro pm voor lager en middenkader. Je kan een maaltijdvergoeding op dezelfde manier organiseren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |