Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 maart 2005, 22:58   #41
Cynicus
Banneling

Cynicus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door @lpha
Dat gemeenschapdienstensysteem gaat ongetwijfelt heel wat motivatie losweken, zowel bij de kandidaten als de gerbruikers
Als men de sociale uitkeringen voor werkbekwamen zou afschaffen, zouden er kandidaten genoeg zijn om gemeenschapsdiensten te verrichten. In verschillende topics heb ik reeds het nodige denkwerk verricht over het soort gemeenschapsdiensten dat men de uitkeringstrekkers zou kunnen laten doen : http://forum.politics.be/showthread.php?t=25073;
http://forum.politics.be/showthread.php?t=25936;
http://forum.politics.be/showthread.php?t=26758.
Uiteraard zijn er nog vele andere mogelijkheden. Wie een inhoudelijk interessante gemeenschapsdienstfunctie zou willen verrichten, zou inderdaad blijk moeten geven van de nodige motivatie en inzet. Zoniet zou hij of zij slechts in aanmerking komen voor straatvegergemeenschapsdienst of zo. De grootste gebruiker van de gemeenschapsdienst zou de overheid zijn (onder meer de lokale overheden), doch ook de brave belastingbetaler zou in verhouding tot de betaalde belastingen gratis dienstencheques krijgen waarbij dan gemeenschapsdienstverrichters kunnen worden opgevorderd voor het verrichten van huishoudelijk werk, tuinonderhoud enz.. Ik denk wel dat vele hardwerkende belastingbetalers daar dankbaar gebruik zouden van maken.
Cynicus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2005, 23:03   #42
Cosmo
Burgemeester

Cosmo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door /\|cazar
Ik ben geen slaaf. Ik was vroeger in loondienst bij verschillende werkgevers, toen was ik slaaf. Nu ben ik zelf baas. Geen slaaf dus. Ik ben gewoon realistisch, dat slijk der aarde kan wel eens het verschil zijn tussen je kinderen honger te laten lijden of niet. En je hoogste rijkdom ? Vrijheid, bedoel je dat ? Wat ben je ermee als je gemarginaliseerd wordt ? Ik pleit voor balans.

Survival of the fittest, ik hoor het graag zeggen. The fittest laat zich vooreerst niet arm maken. En ik geef toe dat ik hier afschuwelijke veralgemeningen maak.

Tuurlijk, bij een volksopstand overleven de wolven, niet de vetgevoederde honden, maar zover zijn we nog lang niet.
Dit is wel juist hoor. Ik denk dat veruit de meesten van die "zogenaamde sukkelaars" die geen werk "aangeboden" krijgen en een gote mond opzetten geen kinderen hebben. Degenen die er wel hebben gaan desnoods str.. rapen achter de trein (om maar iets te zeggen) om hun kinderen een beter bestaan te geven (de meesten toch). (denk ik)
Cosmo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2005, 23:04   #43
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben geen slaaf. Ik was vroeger in loondienst bij verschillende werkgevers, toen was ik slaaf. Nu ben ik zelf baas. Geen slaaf dus.
je bent een lijfeigene die zichzelf heeft vrijgekocht.
Citaat:
Ik ben gewoon realistisch, dat slijk der aarde kan wel eens het verschil zijn tussen je kinderen honger te laten lijden of niet.
ja je wordt gegijzeld via je kinderen - gelukkig heb ik die niet en dus kan men mij ook niet gijzelen.
Citaat:
En je hoogste rijkdom ? Vrijheid, bedoel je dat ? Wat ben je ermee als je gemarginaliseerd wordt ? Ik pleit voor balans.
al ervaring met totale vrijheid ? al ooit eens niets gehad ? als je t nooit hebt meegemaakt kan je t vergelijk niet maken he.
Citaat:
Survival of the fittest, ik hoor het graag zeggen. The fittest laat zich vooreerst niet arm maken. En ik geef toe dat ik hier afschuwelijke veralgemeningen maak. Tuurlijk, bij een volksopstand overleven de wolven, niet de vetgevoederde honden, maar zover zijn we nog lang niet.
denk je dat jij daar vanuit jouw milieu zicht op hebt ? ik voorspel je dat indien men aan de uitkeringen gaat knabbelen en niets doet aan de te hoge huishuur dat het geen vijf jaar meer zal duren of ze komen je uitroken als je wat teveel geld hebt. maar waarschijnlijk zal je dat toch niet willen geloven van iemand die er tussen staat. de romeinen dachten ook tot op het laatste momentje dat er niets aan de hand was weet je wel.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 18 maart 2005 om 23:05.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2005, 23:07   #44

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynicus
Als men de sociale uitkeringen voor werkbekwamen zou afschaffen, zouden er kandidaten genoeg zijn om gemeenschapsdiensten te verrichten. In verschillende topics heb ik reeds het nodige denkwerk verricht over het soort gemeenschapsdiensten dat men de uitkeringstrekkers zou kunnen laten doen : http://forum.politics.be/showthread.php?t=25073;
http://forum.politics.be/showthread.php?t=25936;
http://forum.politics.be/showthread.php?t=26758.
Uiteraard zijn er nog vele andere mogelijkheden. Wie een inhoudelijk interessante gemeenschapsdienstfunctie zou willen verrichten, zou inderdaad blijk moeten geven van de nodige motivatie en inzet. Zoniet zou hij of zij slechts in aanmerking komen voor straatvegergemeenschapsdienst of zo. De grootste gebruiker van de gemeenschapsdienst zou de overheid zijn (onder meer de lokale overheden), doch ook de brave belastingbetaler zou in verhouding tot de betaalde belastingen gratis dienstencheques krijgen waarbij dan gemeenschapsdienstverrichters kunnen worden opgevorderd voor het verrichten van huishoudelijk werk, tuinonderhoud enz.. Ik denk wel dat vele hardwerkende belastingbetalers daar dankbaar gebruik zouden van maken.
totaal passe
laat je behandelen
nu het nog niet te laat is
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.
Oud 18 maart 2005, 23:08   #45
@lpha
Parlementsvoorzitter

@lpha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben geen slaaf. Ik was vroeger in loondienst bij verschillende werkgevers, toen was ik slaaf. Nu ben ik zelf baas. Geen slaaf dus. Ik ben gewoon realistisch, dat slijk der aarde kan wel eens het verschil zijn tussen je kinderen honger te laten lijden of niet. En je hoogste rijkdom ? Vrijheid, bedoel je dat ? Wat ben je ermee als je gemarginaliseerd wordt ? Ik pleit voor balans.
Een systeem waar de modale burger van zijn bestaansrecht berooft is tenzij hij meedraait als loonslaafje (waar ook een zelfstandige niet aan ontsnapt! ), is anti-liberaal en moreel verwerpelijk.
@lpha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2005, 23:10   #46
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

via eugenetica zou men bijvoorbeeld kunnen selecteren op ijver, ambitie, conformisme, gehoorzaamheid etc, afhankelijk van de functie waarvoor men mensen nodig had. dan had men op den duur alleen nog maar goeie mensen.
net zoals men doet bij varkens, koeien, paarden, geraniums etc.
enkel de beste (gewenste) genen laten voortplanten.

genen zijn alles.

maarja, dat is foei zeker.

als jullie geen perfecte wereld willen, waarom kakken jullie dan op alles wat verkeerd loopt?
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2005, 23:12   #47
/\|cazar
Banneling

/\|cazar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas
je bent een lijfeigene die zichzelf heeft vrijgekocht.
Vrijgekocht van wie ? Van die dikke duitse multinational die mij veel te veel betaalde ? Awel merci. Rare vrijheid dan.

Citaat:
ja je wordt gegijzeld via je kinderen - gelukkig heb ik die niet en dus kan men mij ook niet gijzelen.
Ik heb nog geen kinderen, ik maakte gewoon maar een assumptie. Ik heb de indruk dat je vrijheid verwart met gebrek aan verantwoordelijkheid, vrijheid stopt immers waar onverantwoordelijkheid begint.

Citaat:
al ervaring met totale vrijheid ? al ooit eens niets gehad ? als je t nooit hebt meegemaakt kan je t vergelijk niet maken he.
Als kind voelde ik mij vrij en beschermd, zoals de meeste kinderen denk ik. Maar met die kinderlijke vrijheid bouw je geen maatschappij op, king. Een maatschappij die niet perse doorspekt hoeft te zijn met materialisme en ongebreidelde hebzucht.

Citaat:
denk je dat jij daar vanuit jouw milieu zicht op hebt ? ik voorspel je dat indien men aan de uitkeringen gaat knabbelen en niets doet aan de te hoge huishuur dat het geen vijf jaar meer zal duren of ze komen je uitroken als je wat teveel geld hebt. maar waarschijnlijk zal je dat toch niet willen geloven van iemand die er tussen staat. de romeinen dachten ook tot op het laatste momentje dat er niets aan de hand was weet je wel.
Ik hoop dat het nooit zover komt, en ik denk het ook niet, de ultieme slavernij is immers zo ontworpen dat mensen het niet weten dat ze slaaf zijn.
/\|cazar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2005, 23:16   #48
/\|cazar
Banneling

Standaard

Citaat:
waar ook een zelfstandige niet aan ontsnapt! )
Ooit al van de fiscale stelsels van Jersey, Gibraltar, Man gehoord ?

Je hoeft heus geen multinational te zijn om je niet door de staat te laten beroven.
Oud 18 maart 2005, 23:17   #49
@lpha
Parlementsvoorzitter

@lpha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard
via eugenetica zou men bijvoorbeeld kunnen selecteren op ijver, ambitie, conformisme, gehoorzaamheid etc, afhankelijk van de functie waarvoor men mensen nodig had.
Wie is Men??

Als MEN tot dergelijke praktijken overgaat pleit, ik voor collectieve euthanasie, onze aardkloot zal ons er dankbaar voor zijn.
Welke zin heeft het leven nog als MEN ons degradeert tot slaafse robotten?

Laatst gewijzigd door @lpha : 18 maart 2005 om 23:17.
Oud 18 maart 2005, 23:17   #50

Standaard

Citaat:
via eugenetica zou men bijvoorbeeld kunnen selecteren op ijver, ambitie, conformisme, gehoorzaamheid etc, afhankelijk van de functie waarvoor men mensen nodig had. dan had men op den duur alleen nog maar goeie mensen.

genen zijn alles.

als jullie geen perfecte wereld willen, waarom kakken jullie dan op alles wat verkeerd loopt?
omdat volledige orde zelfs op genetisch niveau zoals jij voorstelt juist lijdt tot chaos en omdat genetische chaos = mutatie leidt tot orde en evolutie. jouw model is volledig statisch en dus dood.
de wereld is bovendien perfect. ik vindt het wel leuk om op vanalles te kakken namelijk. ik vindt het wel leuk om het kapitalisme te bestrijden.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 18 maart 2005 om 23:19.
Oud 18 maart 2005, 23:18   #51
Cosmo
Burgemeester

Cosmo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ik voorspel je dat indien men aan de uitkeringen gaat knabbelen en niets doet aan de te hoge huishuur dat het geen vijf jaar meer zal duren of ze komen je uitroken als je wat teveel geld hebt. maar waarschijnlijk zal je dat toch niet willen geloven van iemand die er tussen staat. de romeinen dachten ook tot op het laatste momentje dat er niets aan de hand was weet je wel.
Dat er over een aantal jaren iets zal gebeuren denk ik ook wel. Maar als je ziet in welke omstandigheden de mensen leefden vooraleer er in Frankrijk, Rusland enz. revoluties uitbraken vrees ik dat het nog enige tijd kan duren. Hun kinderen stierven van de honger en dan pas kwam men in opstand. En vermits jij (gelukkig ??) nog geen kinderen hebt ...
In de VS (of in Engeland) is het verschil tussen arm en rijk al véél groter dan hier en daar gebeurt ook nog niets. Dank zij het brood en spelen van de TV, de sport enz. misschien. Maar heel wat mensen voelen aan dat het hoe langer hoe slechter gaat met de doorsnee burger (laat staan de armeren).
Oud 18 maart 2005, 23:20   #52
Cynicus
Banneling

Cynicus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

genen zijn alles.

Ik heb er in elk geval geen enkel probleem mee dat enkel de mensen met de gepaste genen zich zouden voortplanten en aan genshopping zouden doen. Mensen met zwakke genen (zoals aanleg voor zwaarlijvigheid, aanleg voor erfelijke ziektes, enz.) kunnen inderdaad beter geen sukkelaars ter wereld brengen.
Cynicus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2005, 23:21   #53
/\|cazar
Banneling

Standaard

Citaat:
Dank zij het brood en spelen van de TV, de sport enz. misschien. Maar heel wat mensen voelen aan dat het hoe langer hoe slechter gaat met de doorsnee burger (laat staan de armeren).
Iets gebeuren zal er, maar geen 'armenrevolutie'.

Zie het zo: de mens is een plaag voor de aarde, aan elke plaag komt een einde.
Oud 18 maart 2005, 23:22   #54
Mitgard
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door @lpha
Wie is Men??

Als MEN tot dergelijke praktijken overgaat pleit, ik voor collectieve euthanasie, onze aardkloot zal ons er dankbaar voor zijn.
Welke zin heeft het leven nog als MEN ons degradeert tot slaafse robotten?
nu wil men ook dat we slaafse robotten zijn.
wie dat niet kan of wil, die zal straks z'n uitkering verliezen en op straat staan.

is dat beter?
humaner?

zeg het maar.
Oud 18 maart 2005, 23:23   #55
/\|cazar
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik heb er in elk geval geen enkel probleem mee dat enkel de mensen met de gepaste genen zich zouden voortplanten en aan genshopping zouden doen. Mensen met zwakke genen (zoals aanleg voor zwaarlijvigheid, aanleg voor erfelijke ziektes, enz.) kunnen inderdaad beter geen sukkelaars ter wereld brengen.
En bij deze pleit ik ook tot een genetische endlösung van nazaten van mensen met het cynisme gen.

Weg ermee, ze kleuren mijn dag niet op teevee !
Oud 18 maart 2005, 23:23   #56
@lpha
Parlementsvoorzitter

@lpha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mensen met verwerpelijke ideeen ook niet.

Lap, 1 miljoen kiezers minder ... 8)
Oud 18 maart 2005, 23:25   #57
Cosmo
Burgemeester

Cosmo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

genen zijn alles.

"Brave New World" van Aldeous Huxley gelezen ?
Indien niet : zeker doen.
Indien wel : dan heb je het verkeerd begrepen.

Gelukkig dat we nog kunnen kakken. Anders zat ik met mijn smoel voor die rot-tv naar die shit-reklames te kijken
Oud 18 maart 2005, 23:25   #58

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cosmo
Dat er over een aantal jaren iets zal gebeuren denk ik ook wel. Maar als je ziet in welke omstandigheden de mensen leefden vooraleer er in Frankrijk, Rusland enz. revoluties uitbraken vrees ik dat het nog enige tijd kan duren. Hun kinderen stierven van de honger en dan pas kwam men in opstand. En vermits jij (gelukkig ??) nog geen kinderen hebt ...
In de VS (of in Engeland) is het verschil tussen arm en rijk al véél groter dan hier en daar gebeurt ook nog niets. Dank zij het brood en spelen van de TV, de sport enz. misschien. Maar heel wat mensen voelen aan dat het hoe langer hoe slechter gaat met de doorsnee burger (laat staan de armeren).
laat ik zeggen dat ik geen kinderen heb omdat ik het vooralsnog onetisch vindt om ze op zo n planeet te verwekken. je vergeet de invloed van het onderwijs = bewustzijn van de rechten en bovendien van de multimedia = informatie. mijn kinderen zijn niet stervende en toch ben ik al in opstand. in tegenstellling tot vroeger kan ik nu met armen in gans de wereld in contact komen. Ja hoor uiteindelijk zal bill gates mss nog de grootste vijand van het kapitalisme blijken te zijn geweest.

het weerwoord van de armen zal denk ik in deze tijden sneller komen
maar het zal wss - hopelijk niet zo snel uitlopen op lynchpartijen
ik voorspel echter een burgeroorlog indien zoals sommige gekken willen de uitkeringen zondermeer worden afgeschaft.
zelfs met het voorstel van doornroosje die de uitkeringen maar met de helft wil verminderen zit het er binnen het half jaar bovenarms op

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 18 maart 2005 om 23:30.
Oud 18 maart 2005, 23:27   #59
Mitgard
Banneling

Standaard

Citaat:
omdat volledige orde zelfs op genetisch niveau zoals jij voorstelt juist lijdt tot chaos en omdat genetische chaos = mutatie leidt tot orde en evolutie. jouw model is volledig statisch en dus dood.
de wereld is bovendien perfect. ik vindt het wel leuk om op vanalles te kakken namelijk. ik vindt het wel leuk om het kapitalisme te bestrijden.
de natuur, de chaos dus, zorgt zelf voor selectie.
de mens, de zogenaamde 'orde', vindt dat alles en iedereen gelijk is en desnoods kunstmatig in leven moet gehouden worden.

maar zo hypocriet is hij wel, diezelfde mens, dat hij achteraf voluit de tekortkomingen van zijn medemens verwijt.

Laatst gewijzigd door Mitgard : 18 maart 2005 om 23:29.
Oud 18 maart 2005, 23:28   #60
Cosmo
Burgemeester

Cosmo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hebben kunstenaars sterke genen of zwakke genen ?
Wil je militaire genen of Mahatma Gandhi's ?
De "gepaste genen" zullen de genen van de rijken zijn.
Moet ik nog verdergaan ?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be