![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: bent u voorstander van het onvoorwaardelijk basisinkomen ? | |||
ja |
![]() ![]() ![]() |
14 | 82,35% |
nee |
![]() ![]() ![]() |
3 | 17,65% |
Aantal stemmers: 17. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() En krijgt men geen basisdertiende maand? En geen basisvakantiegeld?... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
|
![]() Citaat:
![]()
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
|
![]() Citaat:
wat de laaggeschoolde betreft die gaat net door dat systeem wel werk vinden - omdat laaggeschoolde arbeid in dat systeem wel interressant zal worden om te doen. nu is het dat door de hoge loonlast niet - niet voor de bazen en niet voor de werkers.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 29 maart 2006 om 14:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Banneling
|
![]() Voor.
Met dien verstande: dat je het nodig hebt. Iets anders zou dwaasheid zijn. Laatst gewijzigd door eno2 : 29 maart 2006 om 14:17. |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
|
![]() Citaat:
1. niemand kan door de mazen van het net vallen en dat is voor vws een absolute prioriteit ! 2. een rijkaard of werker kan je niet verwijten dat je een leefloon krijgt want hij krijgt het zelf ook. dus het stigma valt weg. de klasseindeling die we nu kennen van werker versus uitkeringstrekker valt weg in het niets. want we worden allemaal uitkeringstrekkers met het recht om te werken. het komt er gewoon op aan er via de financiering voor te zorgen dat de rijkaard zijn leefloon natuurlijk dubbel en 10 dik terug betaald. ik hoop dat je op vlak van de financiering wat tips kunt missen eno http://forum.politics.be/showthread.php?t=47242
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
PFFFFFFF Heb zo al iets geformuleerd via de negatieve inkomensbelasting. Je was het daar mee eens... De techniciteit van eennegatieve inkomensbelasting (NIB) is geniaal eenvoudig en ze houdt rekening met vermogen en inkomen, wat maar rechtvaardig is. Als je daarentegen een onvoorwaardelijk basisinkomen geeft aan iedereen, dan 1 gaan de belastingen dat heel terecht geheel of gedeeltelijk terugvorderen op het einde van het jaar, en zo zitten we dan eigenlijk weer in het scenario van de NIB. Je kan dan beter meteen rechttoe rechtaan de NIB invoeren. 2 Dan wordt iedere poging om een basisinkomen voor iedereen die het nodig heeft, onbetaalbaar, 3 en dan wordt een basisinkomen zo laag, dat je er niet kan in leven op blijven (hoofdbezwaar tegen het Vivant-basisinkomen). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Banneling
|
![]() Kinderfantasie vanuit de zandbak.
Het zal nooit gebeuren. Nog niet met 100 VW-essen. Integendeel, we moeten het luieren ontmoedigen. (en dat zal zich manifesteren in de toekomst) De redenen liggen voor de hand. |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Hahaha Het is een voorstel van jouw lievelings-neoliberale nobelprijswinnende econoom Milton Friedman.... Hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha hahahahahaha Laatst gewijzigd door eno2 : 29 maart 2006 om 14:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#51 |
Banneling
|
![]() Enkel Kiekens zonder kop geloven in niks.
Laatst gewijzigd door eno2 : 29 maart 2006 om 15:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Schepen
|
![]() Nog een vraagje uit de konijnekwekerij.Zijn er dan studietoelagen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Minister-President
|
![]()
Laatst gewijzigd door cookie@vws : 30 maart 2006 om 09:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Die krijgt iedereen dan in feite. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Minister-President
|
![]()
![]() |
![]() |
#56 |
Banneling
|
![]() Dus het gaat uiteindelijk veeel meer kosten dan nu.
Een boel mensen gaan ook onmiddellijk stoppen met werken. Een heleboel jongeren gaan ook de moeite niet meer doen om op school nog 1 inspanning te leveren... Hebben jullie daar cijfers/onderzoek van?? Vraagje: van waar gaan de centjes komen? Jaja we pakken het af van de rijken... Hoe? |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Minister-President
|
![]()
![]() |
![]() |
#58 | |
|
![]() Citaat:
wat de arbeidsvoorwaarden betreft nog dit cao s ed ( collectief overleg ) zullen minder belang krijgen in een dergelijk systeem - je basisrechten zijn eigenlijk immers al maatschappelijk geimplementeerd. Neem nu recht op vakantiegeld bvb. Wel je hebt alle maanden al zowieso 800 euro vakantiegeld. Dat item vakantiegeld zal dus in de onderhandelingen met de bonden minder belangrijk worden. Anderzijds kan je als werkende individueel meer druk zetten naar looneisen en arbeidsomstandigheden toe. Bevallen de voorwaarden van je werkgever je niet ? Geen probleem - je bent immers verzekert tegen armoede gewoon omdat je geboren bent. De arbeidsmarkt ( en niet de arbeider ) zal flexibeler worden. Er zal zeker voor ongeschoolde arbeid meer met kortere termijn kontracten gewerkt kunnen worden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Wie wil gaan bouwen bvb zal moeten gaan werken, dure wagen idem....enz. Men heeft dan misschien de kans om zich te laten herscholen om je droomjob te vinden. Laatst gewijzigd door DeoSolis : 30 maart 2006 om 09:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
|
![]() idd deosolis
onze donkie kan het dogma waarbij dwang (onder dreiging van extreme armoede ) om mensen te laten werken noodzakelijk is maar niet loslaten welvaart is dé motivator om mensen te doen werken ! wie werkt moet direct welvaart in de plaats krijgen - armoede ondanks dat men werkt (zoals nu meer en meer het geval is ) is de slechtste motivator die er is. een klein gedeelte van de armeren blijft zich uitsloven en uitsloven maar het grootste gedeelte dropt out waarom ? pff werken en toch arm blijven heeft toch geen zin. dwang is dus een demotivator als verhofstad dat maar eens zou snappen Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 30 maart 2006 om 09:48. |
![]() |
![]() |