![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
En ja, Zakk is een wereldautoriteit op gebied van gitaar. Voor mezelf, ik ben nog wel goed op de gitaar maar inderdaad niet meer zoals vroeger. Maar toen speelde ik dan ook zeker 12 uur per dag. Ben ik nu meer een autoriteit op gitaar dan u? Laatst gewijzigd door HAMC : 30 juli 2007 om 17:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Vind muzikanten als Ritchy Blackmore, Jimmy page, Toni Iomi, Agnus Young, Eddy Van Halen.............nog altijd ongeëvenaard met de electrische gitaar. Mijn 2 gasten spelen ook electrische gitaar en het zijn die mannen die ze naäpen zelle.
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als commercie hand in hand kan gaan met kwaliteit heb ik daar idd geen probleem mee. Waarschijnlijk vind u The Beatles dan misschien ook wel "grote nullen" (wegens te grote verkoop, dus te commercieel).
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#45 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat doet hij dan bij iemand als Osbourne, wiens muziek beperkt is tot het gesloten heavy-metal wereldje van 2 �* 3 akkoorden ???
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
#47 |
Banneling
|
![]() Boh, ik ben ook een ouwe zak en op mijn best ben ik ook zeker de slechtste niet.
![]() Maar sommige dingen ben ik wel echt beu gehoord. Als echte muziekfreak die ik ben, die duizenden keren de Beatles, Deep Purple, den Jimi, Led Zeppelin, Doors, Santana en vele andere groten heeft gedraaid... op een keer is het welletjes geweest. Soms wordt ik nog wel een keer verrast. Dat gebeurde een tijd geleden met de uitgave (op DVD) van Brian Wilsons (Beach Boys) schitterend muziekepos "Smile" dat decennialang in zijn schuif is blijven liggen door een chronische depressie. Maar dat zijn eerder uitzonderingen dan regel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
|
![]() Citaat:
Naargelang in welke toonladder dat u speelt zijn er wat? Vijf tot acht akkoorden? Wat u daar zegt slaat toch nergens op. Randy Rhoads speelde indertijd voor Ozzy, is hij wat u noemt een 2 a 3 akkoorden gitarist? Als er iemand in aanmerking komt voor de titel beste gitarist zal het Randy Rhoads zijn, ook als u nog nooit van hem gehoord hebt in uwe joepi. Ja ok, die joepi is er misschien over. =) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#50 | ||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() http://www.youtube.com/watch?v=F_Oxtn000L8
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
|
![]() Citaat:
Uiteraard is het maar een zanger en dan nog geen goede eigenlijk en toch is daar iets dat de mensen aanspreekt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Laatst gewijzigd door Pietje : 30 juli 2007 om 21:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Parlementslid
|
![]() Zij maar zekerst. Een van de klassiekers
http://www.youtube.com/watch?v=L1K6P...elated&search= Al meer dan 60jaar oud en nog altijd een hit.
![]() |
![]() |
#54 |
Parlementslid
|
![]() Ook niet slecht. Met Ronnie James Dio
het nummer Heaven and Hell ken ik nu nog helemaal uit het hoofd. Ben hier al een tijdje aant zoeken naar een linkje waar ik het nog eens kan beluisteren maar vind er geen. Ben zo gene krak met de pc gedoe. ![]()
![]() |
![]() |
#55 |
|
![]() Die heb ik grijs gedraaid toen ik jong was. Black sabbath was zeker heel belangrijk voor mijn muzikale vorming. Terugkijkend nu, de echte sterren in Black sabbath waren Toni op gitaar en Geezer op bass die trouwens ook de teksten schreef. Die op zich waren al een geval apart.
Je moet is kijken naar de songs trouwens van Black Sabbath die je goed vindt, luister is hoeveel akkoorden Toni speelt op zijn gitaar, niet veel meer dan 2 a 3. Maar sabbath is dan ook modale muziek. |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Oh maar, 2 of 3- akkoorden muziek kan best leuk klinken. Vanaf "Black Sabbath IV" vond ik het gewoon "te zwaar op de maag" beginnen worden. Led Zeppelin (ongeveer gelijktijdig begonnen) vond ik trouwens beter. Alleen vind ik Hendrix superieur (aan iedereen) . Luister eens naar "Voodoo Chile" ("Electric Ladyland") en bedenk je dat die sound door slechts één gitarist werd geproduceerd. Idem voor de Am. hymne op het Woodstock Festival.
![]() |
![]() |
#57 | |
|
![]() Citaat:
En ik beweer ook niet dat hij niet kan spelen, want hij kon het zeker. Alleen is het zonde dat hij zijn gitaar niet gestemd kon houden. Zo moeilijk is dat tenslotte niet. Edit: Oh, trouwens als je tijd hebt moet je eens luisteren naar Blizzard of Oz, met Randy Rhoads op gitaar. Het gitaarwerk in 'I dont know' is van een klasse die je niet dikwijls zal tegenkomen. Laatst gewijzigd door HAMC : 30 juli 2007 om 22:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Parlementslid
|
![]() Nou ja smaken verschillen natuurlijk. Gitaarvirtuoos maar vind hem niet zo goed zingen. Maar als liefhebber van de electrische gitaar vergeef ik hem dat graag.
Laatst gewijzigd door Riksken : 30 juli 2007 om 22:25. |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |