Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 januari 2008, 10:44   #581
Heftruck
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stratcat Bekijk bericht
Ben persoonlijk geen voorstander van homo-adoptie, maar het zijn mijn zaken niet, dus vind ik dat de wet dat moet toelaten.
Ben ik nu onverdraagzaam, homofoob, discriminerend en niet-liberaal?
Volgens sommigen hier blijkbaar wel.

Gewoon een tikkeltje conservatief.

Voor de rest hangt het natuurlijk ook wat af van je motieven, maar ik heb niet de indruk dat je homofoob bent?

Laatst gewijzigd door Heftruck : 27 januari 2008 om 11:03.
Heftruck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2008, 10:55   #582
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Stratcat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Heftruck Bekijk bericht

Gewoon een tikkeltje conservatief.

Voor de rest hangt het natuurlijk ook wat af van je motieven, maar ik heb niet de indruk dat je homofoob bent?
Neen, ik heb ook niet die indruk
Ik heb dat zelfs ooit ook nog, ahum, lichamelijk bewezen.

Conservatief misschien wel.
Ik ben ook geen voorstander van kunstmatige inseminatie, draagmoederschap, e.d., maar ook wat dat betreft denk ik er niet aan om andere mensen het recht te ontzeggen om van die technieken gebruik te maken. Zo liberaal ben ik dan wel weer.
Iets gelijkaardigs heb ik met abortus.

Politiek liberaal & persoonlijk conservatief én libertijns, tja, die combinatie kan blijkbaar, voor mij ten minste.
Oud 27 januari 2008, 11:02   #583
Heftruck

Standaard

Citaat:
Ik heb dat zelfs ooit ook nog, ahum, lichamelijk bewezen.
Meer info, meer info!
Oud 27 januari 2008, 11:17   #584
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Meer info, meer info!
Daar moet toch geen tekeningetje bij.

Ik ben trouwens voor 99 % heteroseksueel, en de fase van het experimenteren ben ik voorbij
Oud 27 januari 2008, 11:39   #585
Heftruck

Standaard

Citaat:
Daar moet toch geen tekeningetje bij.

Ik ben trouwens voor 99 % heteroseksueel, en de fase van het experimenteren ben ik voorbij
Tekeningetjes zijn leuk.
Oud 27 januari 2008, 11:58   #586
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Tekeningetjes zijn leuk.
Gebruik je verbeelding, dat is nog veel leuker
Oud 27 januari 2008, 14:13   #587
Geert C

Standaard

Citaat:
Gebruik je verbeelding, dat is nog veel leuker
Verbeelding!
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Tezamen zullen wij overwinnen.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2008, 16:59   #588
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Oh ja Edina. Laat vooral de kinderen opgevoed worden bij wie misschien wel een beeld heeft over liefde terwijl die kinderen het toch maar doodnormaal moeten vinden hoe zijn of haar twee vaders seks hebben. Doodnormaal. Mij niet gelaten, je mag nog zo breeddenkend zijn, ik denk er het mijne van. En ik ben zeker niet alleen.
Ik wacht nog steeds op het eerste argument van jou. Jouw buikgevoel is geen argument. Het is grappig hoe je hier rond de pot aan het draaien bent. Waarom is die seks nu weer plots een probleem bij 2 vaders en niet bij 2 moeders?

Citaat:
En als je me ooit eens zou weten te vertellen hoeveel lesbische koppels beroep doen op adoptie. Ik denk dat er eerder alleenstaande vrouwen zijn met een accident de parcours en pas nadien plots zogezegd lesbisch worden, omdat ze het leven met een vent niet meer zien zitten.
LOL! Je visie op homoseksualiteit (en vrouwen for that matter) is ronduit hilarisch. Je loopt achter, Rudy, enorm achter!!!

Je kennis mbt adoptie is overigens schrijnend! Je hebt er duidelijk geen idee van hoe lang zo'n volledige adoptieprocedure (vanaf de aanmelding t/m het aankomen van het kindje) duurt... anders zou je niet vragen hoeveel lesbische koppels beroep doen op adoptie! Dat gaat dus van 1,5 jaar tot 3 jaar voor buitenlandse adoptie en duurt meestal nog langer voor binnenlandse adoptie (gezien het kleinere aanbod). Aangezien het voor homokoppels pas sinds half 2006 mogelijk is om kinderen te adopteren én zij dan nog eens beperkt zijn in hun mogelijkheden, is het een beetje te vroeg om die evaluatie te maken.

Laatst gewijzigd door Edina : 27 januari 2008 om 17:00.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2008, 17:06   #589
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
maar anderzijds een kind dat zelf nog niet in staat is om te kiezen. Kinderen zijn geen barbiepoppen hé.
Een kind kiest nooit zijn ouders. Ook dat is dus alles behalve een argument. adoptie gaat steeds gepaard met een voorbereiding en screening. Je vergelijking met barbiepoppen slaat dus werkelijk op niets. En - zoals ik ondertussen al een keer of dertig heb gezegd - het schoentje knelt niet bij de voorbereiding en screening: er zijn genoeg homokoppels (mannen en vrouwen) die dat met glans doorstaan en dan ook toestemming krijgen om te mogen adopteren. Zij worden echter tegengehouden door de VCA zonder degelijke argumentatie. Ook zij lijken net zoals jij op hun buikgevoel verder te gaan. En daar mee gaan ze hun boekje te buiten, want het is niet aan hen om de geschiktheid van de kandidaat-adoptieouders te beoordelen.
Oud 27 januari 2008, 17:09   #590
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Dat probleem zou zich niet stellen. Er zijn zelfs te weinig adoptieouders.
In theorie klopt dat. De praktijk is echter anders (zie maar naar de lange wachtlijsten), omdat niet alle weeskinderen in aanmerking komen voor adoptie. Niet zelden door wettelijke beperkingen of bureaucratische hindernissen die alles behalve in het belang van het kind zijn.
Oud 27 januari 2008, 17:12   #591
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het gaat om 15 lesbische koppels. Bij het merendeel adopteerde de ene vrouw de kinderen van de andere. En dit sinds 18/05/06.

Blijkbaar is er dus in Vlaanderen nog geen enkel mannelijk homokoppel met een adoptiekind. Is dit puur toeval ?
Neen, dat is vooral het gevolg van de duur van een volledige adoptieprocedure in combinatie met het VCA dat zijn boekje te buiten gaat bij het goedkeuren van de kanalen.
Oud 27 januari 2008, 17:20   #592
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En misschien dan toch maar eens dit artikel lezen
Als je het artikel grondig had gelezen, dan had je ondertussen ook al wel begrepen dat het VCA zijn boekje te buiten gaat. Hun praktijk toont immers aan dat ze wel degelijk met een prioriteit omtrent de geaardheid van de kandidaat-adoptieouders werken, daar waar dit hun bevoegdheid te buiten gaat. En dat beseffen ze maar al te goed gezien hun idiote en povere motivatie voor het sluiten van de enige kanalen waarop homokoppels beroep kunnen doen.
Oud 27 januari 2008, 17:26   #593
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En waarom adopteren homo's dan geen kinderen uit eigen land ? Er worden hier toch ook kinderen afgestaan. Er zijn zelfs vondelingen. Hoe komt het dat geen enkel kind bij een mannelijk homostel terecht komt?
Wees gerust, er staan er verschillende op de wachtlijsten. Een volledige binnenlandse adoptieprocedure duurt echter doorgaans verschillende jaren

Citaat:
Maar als de mensen hun kinderen niet willen laten opvoeden door twee mannen, waar ligt dan de fout? Gelijke rechten of niet maar kan je de mensen iets verwijten als hun voorkeur gaat naar de gezinssituatie die nog steeds het meest voorkomt en dus geen uitzonderingssituatie is?
Dat is niet het probleem dat hier wordt aangekaart. Het gaat hier om het feit dat de VCA een kanaal sluit waarlangs adoptie door een mannelijk homokoppel wel degelijk mogelijk was (omdat de biologische ouders daar geen bezwaar tegen hadden en/of omdat er in dat land geen wettelijke beperkingen zijn).

Het is vanzelfsprekend dat de biologische ouders het recht hebben om mee te beslissen in welk gezin hun kind wordt opgevoed, maar ten eerste hebben niet alle adoptiekinderen nog ouders (of zijn die gekend) en ten tweede is de beperking in vele landen wettelijk en niet gebaseerd op een voorkeur van de biologische ouders.
Oud 27 januari 2008, 17:27   #594
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Neen, dat is vooral het gevolg van de duur van een volledige adoptieprocedure in combinatie met het VCA dat zijn boekje te buiten gaat bij het goedkeuren van de kanalen.
Uw redenering klopt niet volledig. Lesbische koppels maken blijkbaar meer kans op adoptie, en niet enkel door het adopteren van de kinderen van hun partner. Als ik goed lees is er nog geen enkel mannelijk koppel erin geslaagd een kind te adopteren waar geen van de partners reeds ouder van was. Mijn vraag is dus nogmaals: waarom ? Worden de vrouwen op het vlak van adoptie bevoorrecht ? Of zou het kunnen dat de adoptieprocedure bij mannen langer duurt dan bij de vrouwen ?
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2008, 17:29   #595
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En in welke zin gaat het VCA z'n boekje te buiten ? En waarom ? we hebben het tussen haakjes wel over de adoptieambtenaar.
Oud 27 januari 2008, 17:31   #596
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wees gerust, er staan er verschillende op de wachtlijsten. Een volledige binnenlandse adoptieprocedure duurt echter doorgaans verschillende jaren
Wil ik best aannemen Edina. Maar de wachttijd voor mannelijke homo's is blijkbaar iets langer.
Oud 27 januari 2008, 17:35   #597
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Als ouders een kind afstaan, moeten ze ook niet mekkeren over degenen die het opvoeden. Als je uit een project stapt moet je ook stoppen je ermee te bemoeien.
Absurde vergelijking. Kinderen zijn geen project. En ik denk niet dat de meeste homokoppels er een bezwaar tegen hebben dat de voorkeur van de biologische ouders (als die er nog zijn of als die gekend zijn tenminste) meespeelt... die voorkeur geldt trouwens niet enkel voor homokoppels. Sommige biologische ouders willen dat de kandidaat-adoptieouders getrouwd zijn bijvoorbeeld, of willen niet dat hun kind door een alleenstaande wordt geadopteerd. Een kind afstaan is een heel ingrijpende beslissing en doe je meestal omdat je geen andere keuze hebt. Het is niet meer dan logisch dat er ook met de afstandsouders rekening wordt gehouden.

Bij buitenlandse adoptie is er overigens zelden sprake van een voorkeur van de biologische ouders waarmee rekening moet worden gehouden, omdat die ouders er niet meer zijn, niet gekend zijn of omdat er sowieso wettelijke beperkingen zijn waardoor voorkeur niet eens een optie is.

Indien het over oudere kinderen gaat, mogen die kinderen soms trouwens ook een voorkeur uitspreken. Niet meer dan logisch, me dunkt!
Oud 27 januari 2008, 17:42   #598
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is niet het probleem dat hier wordt aangekaart. Het gaat hier om het feit dat de VCA een kanaal sluit waarlangs adoptie door een mannelijk homokoppel wel degelijk mogelijk was (omdat de biologische ouders daar geen bezwaar tegen hadden en/of omdat er in dat land geen wettelijke beperkingen zijn).
Waar heb je dit gelezen ? Mijn inziens ging het daar totaal niet om. Over welk land heb je het eigenlijk ? Toch niet de VS ? Daar is enkel het probleem dat ze liever een latino adopteren uit het zuiden dan een zwarte uit eigen regio.

Laten we het eerlijk zijn, het land dat het kind aflevert is niet zo happig op homoseksuele adoptieouders, dat hebben die adoptiebureaus ondertussen wel begrepen. Het hoeft niet persé een islamitisch land te zijn, de VS en China zijn in hetzelfde bedje ziek.

Uiteraard maken die landen officieel geen onderscheid tussen mannelijke en vrouwelijke homo's. Maar de cijfers lieger toch niet om Edina. Nul komma nul voor de mannen.
Oud 27 januari 2008, 17:45   #599
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
Er wordt dus wel geadopteerd door homokoppels.
(zelfs meer dan door lesbische koppels, drie versus twee )

Vergeet ook de regularisering van bestaande situaties niet. Dat zijn dan immers geen koppels die adopteren, maar individuen, en die zitten niet in die cijfers.
Klopt niet echt, want ook een lesbisch koppel wordt een homokoppel genoemd. En blijkbaar is er sinds het voor homokoppels mogelijk werd om te adopteren wel degelijk nog geen enkele adoptie door een mannelijk homokoppel gebeurd. Maar dit is enkel een kwestie van tijd.
Oud 27 januari 2008, 17:48   #600
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Marokkaanse kindjes verliezen toch nooit hun nationaliteit? Lijkt me een zeer groot nadeel.
Je verwart adoptie met migratie. Bij adoptie krijg je natuurlijk gewoon de naam en nationaliteit van je adoptie-ouders.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be