![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#581 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() Gewoon een tikkeltje conservatief. ![]() Voor de rest hangt het natuurlijk ook wat af van je motieven, maar ik heb niet de indruk dat je homofoob bent? ![]() Laatst gewijzigd door Heftruck : 27 januari 2008 om 11:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#582 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Ik heb dat zelfs ooit ook nog, ahum, lichamelijk bewezen. Conservatief misschien wel. Ik ben ook geen voorstander van kunstmatige inseminatie, draagmoederschap, e.d., maar ook wat dat betreft denk ik er niet aan om andere mensen het recht te ontzeggen om van die technieken gebruik te maken. Zo liberaal ben ik dan wel weer. Iets gelijkaardigs heb ik met abortus. Politiek liberaal & persoonlijk conservatief én libertijns, tja, die combinatie kan blijkbaar, voor mij ten minste. ![]()
![]() |
![]() |
#583 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#584 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Daar moet toch geen tekeningetje bij.
![]() Ik ben trouwens voor 99 % heteroseksueel, en de fase van het experimenteren ben ik voorbij ![]()
![]() |
#585 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#586 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Gebruik je verbeelding, dat is nog veel leuker
![]()
![]() |
#587 |
|
![]() ![]() ![]()
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#588 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Je kennis mbt adoptie is overigens schrijnend! Je hebt er duidelijk geen idee van hoe lang zo'n volledige adoptieprocedure (vanaf de aanmelding t/m het aankomen van het kindje) duurt... anders zou je niet vragen hoeveel lesbische koppels beroep doen op adoptie! Dat gaat dus van 1,5 jaar tot 3 jaar voor buitenlandse adoptie en duurt meestal nog langer voor binnenlandse adoptie (gezien het kleinere aanbod). Aangezien het voor homokoppels pas sinds half 2006 mogelijk is om kinderen te adopteren én zij dan nog eens beperkt zijn in hun mogelijkheden, is het een beetje te vroeg om die evaluatie te maken. Laatst gewijzigd door Edina : 27 januari 2008 om 17:00. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#589 |
|
![]() Een kind kiest nooit zijn ouders. Ook dat is dus alles behalve een argument. adoptie gaat steeds gepaard met een voorbereiding en screening. Je vergelijking met barbiepoppen slaat dus werkelijk op niets. En - zoals ik ondertussen al een keer of dertig heb gezegd - het schoentje knelt niet bij de voorbereiding en screening: er zijn genoeg homokoppels (mannen en vrouwen) die dat met glans doorstaan en dan ook toestemming krijgen om te mogen adopteren. Zij worden echter tegengehouden door de VCA zonder degelijke argumentatie. Ook zij lijken net zoals jij op hun buikgevoel verder te gaan. En daar mee gaan ze hun boekje te buiten, want het is niet aan hen om de geschiktheid van de kandidaat-adoptieouders te beoordelen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#590 |
|
![]() In theorie klopt dat. De praktijk is echter anders (zie maar naar de lange wachtlijsten), omdat niet alle weeskinderen in aanmerking komen voor adoptie. Niet zelden door wettelijke beperkingen of bureaucratische hindernissen die alles behalve in het belang van het kind zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#591 |
|
![]() Neen, dat is vooral het gevolg van de duur van een volledige adoptieprocedure in combinatie met het VCA dat zijn boekje te buiten gaat bij het goedkeuren van de kanalen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#592 |
|
![]() Als je het artikel grondig had gelezen, dan had je ondertussen ook al wel begrepen dat het VCA zijn boekje te buiten gaat. Hun praktijk toont immers aan dat ze wel degelijk met een prioriteit omtrent de geaardheid van de kandidaat-adoptieouders werken, daar waar dit hun bevoegdheid te buiten gaat. En dat beseffen ze maar al te goed gezien hun idiote en povere motivatie voor het sluiten van de enige kanalen waarop homokoppels beroep kunnen doen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#593 | ||
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Het is vanzelfsprekend dat de biologische ouders het recht hebben om mee te beslissen in welk gezin hun kind wordt opgevoed, maar ten eerste hebben niet alle adoptiekinderen nog ouders (of zijn die gekend) en ten tweede is de beperking in vele landen wettelijk en niet gebaseerd op een voorkeur van de biologische ouders. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#594 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Uw redenering klopt niet volledig. Lesbische koppels maken blijkbaar meer kans op adoptie, en niet enkel door het adopteren van de kinderen van hun partner. Als ik goed lees is er nog geen enkel mannelijk koppel erin geslaagd een kind te adopteren waar geen van de partners reeds ouder van was. Mijn vraag is dus nogmaals: waarom ? Worden de vrouwen op het vlak van adoptie bevoorrecht ? Of zou het kunnen dat de adoptieprocedure bij mannen langer duurt dan bij de vrouwen ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#595 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En in welke zin gaat het VCA z'n boekje te buiten ? En waarom ? we hebben het tussen haakjes wel over de adoptieambtenaar.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#596 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#597 | |
|
![]() Citaat:
Bij buitenlandse adoptie is er overigens zelden sprake van een voorkeur van de biologische ouders waarmee rekening moet worden gehouden, omdat die ouders er niet meer zijn, niet gekend zijn of omdat er sowieso wettelijke beperkingen zijn waardoor voorkeur niet eens een optie is. Indien het over oudere kinderen gaat, mogen die kinderen soms trouwens ook een voorkeur uitspreken. Niet meer dan logisch, me dunkt! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#598 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laten we het eerlijk zijn, het land dat het kind aflevert is niet zo happig op homoseksuele adoptieouders, dat hebben die adoptiebureaus ondertussen wel begrepen. Het hoeft niet persé een islamitisch land te zijn, de VS en China zijn in hetzelfde bedje ziek. Uiteraard maken die landen officieel geen onderscheid tussen mannelijke en vrouwelijke homo's. Maar de cijfers lieger toch niet om Edina. Nul komma nul voor de mannen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#599 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |