![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#641 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#642 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Jij kan helemaal niet uitleggen hoe je die vrouw helpt met een hoofddoekverbod; want je helpt er haar helemaal niet mee. Met een hoofddoekverbod duw je haar nog meer in een isolement. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#643 |
Banneling
|
![]() Uw echtgenoot vraagt zich af waar zijn pantoffels en de vijf minuten geleden reeds bestelde koffie blijven.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#644 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Probleem is dat jij het niet wil lezen. Je verkiest te collaboreren met de onderdrukkende echtgenoot. Je duwt haar verder in de kooi en het isolement die de echtgenoot voor haar beslist heeft. Het is zeer erg met jou gesteld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#645 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() [quote]
Citaat:
Arti is meer dan duidelijk in haar stelling. Zij vindt dat er tegen de onderdrukking van de moslimvrouw niet mag opgetreden worden. De redenen waarom zijn even multipel als hilarisch: -de vrouw kiest zelf om onderdrukt te worden -de vrouw die de sluier niet draagt wordt door de moslimgemeenschap in elkaar gemot -de onderdrukking is een middel tot integratie Interessant wordt het echter telkens Arti geconfronteerd wordt met de absurditeit haar eigen argumenten. Dan begint ze te krijten over "de vrouw als lustobject", "de rechten op onderdrukking van de vrouw" of begint hysterisch aan pathetische woordanalyse te doen. Ikzelf denk dat Arti een óf groot probleem heeft als afgewezen lelijk eendje óf een moslim is die als opdracht heeft zand te gooien in elke vrije discussie over de foltertuigen van de sharia/islam. In ieder geval blijft het spijtig te moeten vaststellen dat er nog zovele perfide persoonlijkheden rondlopen die de oprukkende bestialisering van de vrouw genegen zijn, deze steunen, goedpraten en aldus promoten. Citaat:
Eén positieve noot echter: dankzij haar multitude aan tussenkomsten blijkt duidelijk hoezeer het pocolinkieland ontbreekt aan valabele argumenten pro shariagewijze ontmenselijking van de vrouw.
Though i walk through the valley of the shadow of death, i will fear no evil, for thou art with me Laatst gewijzigd door Fieseler : 19 februari 2010 om 20:49. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#646 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#647 |
Banneling
|
![]() Er zijn al zoveel ballen geraakt dat het van hoofddoekjes gevlochten net compleet aan flarden is geschoten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#648 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#649 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() U heeft talloze malen aangetoond dat u de bal niet zou herkennen al lag hij deze middag tussen uw couscous.
Dit volledig terzijde. Desalnietemin ben ik blij met uw opmerking dat ik niet de enige ben die oprecht bezorgd is en nieuwschierig naar de onderliggende reden waarom u zo'n tenant voorstander bent van vrouwendiscriminatie.
![]() |
#650 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
http://forum.politics.be/showthread....37#post4607637 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#651 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
http://forum.politics.be/showthread....24#post4604024 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#652 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er ook bij HIER WAREN WE GEBLEVEN staat nergens te lezen wat u denkt betreffende het gedachtengoed waarvoor de hoofddoek zou staan! Uw opmerkingen getuigen van onwil, om in te gana op aan u gestelde vragen en steeds probeert u op het andere been te zetten; ik zal mijn mening geven over ellende van vrouwen die moslima zijn, hoofddoekdragend of niet, en vrouwen die geen moslima zijn wanneer u eerst eens duidelijk antwoord geeft! 1. waar staat volgens u de hoofddoek voor? 2. Is dit volgens u verplicht of niet voor wie ze draagt? 3. Beinvloed die keuze meer in het leven van vrouwen dan dit uiterlijk symbool? Graag eens een duidelijk antwoord zonder eindeloze verwijzing naar citaten waar helemaal niets relevant in deze discussie terug te vinden is! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#653 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Hier waren we gebleven; en als je niet meer weet wat ik hierover schreef; keer eventueel enkele berichten terug. Is voor jou die ellende en het gedachtengoed een 1 op 1 relatie? Alle vrouwen die Moslima zijn leven in ellende; en enkel vrouwen die Moslima zijn leven in ellende? Hoe wil jij de ellende oplossen? Alvast niet met een hoofddoekverbod; meen ik begrepen te hebben. De ellende van veel vrouwen zonder hoofddoek is ook onvoorstelbaar; en daar mag zelfs bijna niet over gepraat worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#654 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat die vrouw in haar isolement plaatst ( al of niet vrijwillig) is de positie van vrouwen binnen islam, dan help je niet door te roepen"nouja, dan ook op school en de werkvloer want we zijn zo ruimdenkend dat we dat gedachtengoed erkennen en gelijkstellen aan de norm in Belgie", juist door dit te verbieden geef je een vrouw argumenten om ze niet te dragen! Zeggen dat je daarmee vrouwen de toegang tot de arbeidsmarkt verbiedt is evenzeer totale zever; dat doet hun man die hoe dan ook vindt dat vrouwen thuishoren en hij gezichtverlies lijdt omdat zij werkt, daar zit het probleem, los van die discussie hebben scholen en werkgevers het recht om hoofddoeken te verbieden tijdens school of werkuren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#655 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Eigenlijk durft u niet eens een duidelijk standpunt in te nemen, omdat u amper weet waarover u het hebt? Ook dat zou niet de eerste keer zijn hier! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#656 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Vertel jij dan eens hoe je die vrouw uit jou voorbeeld helpt met een hoofddoekverbod. Even recapituleren. Het gaat om die vrouwen die uit mogen gaan werken van hun man als ze een hoofddoek dragen. Wat zal er volgens jou gebeuren wanneer die vrouw geen hoofddoek meer mag dragen op het werk? Hoe help je op die wijze die vrouw? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#657 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik doe juist niets tot u mijn vragen die u beleefd gesteld werden, relevant zijn aan de discussie, eens beantwoord! Anders kan ik slechts vaststellen dat u dit niet kunt en dus bladzijden lang hier meeblaat, zonder te weten waarover u het eigenlijk hebt! GRAAG ANTWOORD OP MIJN GESTELDE VRAGEN! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#658 | ||||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik zal dan maar; speciaal voor jou; citeren i.p.v. te linken. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#659 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ohhh, jij bent bang dat de echtgenoot haar klop gaat geven en/of thuis gaat opsluiten zoals haar vredelievende religie voorschrijft. Wel, dan is er de politie om meneer op andere gedachten te brengen. Wat jij eist komt neer op pure discriminatie en intimidatie : jij verwacht dat de werkgever plooit voor de intimidaties en het dreigend geweld van de echtgenoot. Je praat de geweldpleger dus naar de mond. Je ziet de moslima liever levenslang gekooid in een textielen gevangenis dan de dader/echtgenoot aan te pakken. Hoe helpt Artisjok de moslima : ze veroordeelt haar tot een levenlang van onderdrukking. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#660 |
Minister-President
|
![]() Arti kan je het nu even logisch uitleggen? Corrigeer me als ik je fout heb begrepen maar zoals ik het lees zeg je: "Als men de hoofddoek verbied help je de onderdrukte vrouw niet want dan verbied haar man haar te gaan werken". Op zich is dat correct en ik snap je punt, maar dan kan je evengoed iedereen met een mes elke dag 500 euro geven zodat ze niemand zouden neersteken.
Het is niet omdat de man iets doet wat onaanvaardbaar (de vrouw het recht op werk ontzeggen) dat we de man maar moeten tegemoetkomen. Ik kan je volgen dat het voor deze vrouwen moeilijker kan zijn op korte termijn maar dan misken je de nood om te tonen dat de hoofddoek niet altijd en overal gepast is. Iedereen mag zijn godsdienstovertuiging hebben, alhoewel ik persoonlijk sterke morele bezwaren heb tegen de islam door de shariah en het effect dat de islam op veel landen heeft, maar als er religieuze neutraliteit moet zijn mag men geen uitzondering maken voor moslims omdat een paar uiterst patriarchaal zijn. Dan moet je deze patriarchale houding aanpakken, niet de hoofddoekverboden. |
![]() |
![]() |