Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 19 februari 2010, 19:45   #641
Cut de krap
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
Artisjok, u leest niet wat er staat of wilt het niet zien.
Ze wil het niet zien.
Ze wil zo veel niet zien.
Cut de krap is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2010, 19:50   #642
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Artisjok, u leest niet wat er staat of wilt het niet zien. Mijn antwoorden staan daar luid en duidelijk weergegeven, maar u vertikt het en vraagt alweer naar de bekende weg. Daarom even dit:

Waarvan akte.
Ik lees zeer goed wat er staat.

Jij kan helemaal niet uitleggen hoe je die vrouw helpt met een hoofddoekverbod; want je helpt er haar helemaal niet mee.
Met een hoofddoekverbod duw je haar nog meer in een isolement.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2010, 19:59   #643
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Uw echtgenoot vraagt zich af waar zijn pantoffels en de vijf minuten geleden reeds bestelde koffie blijven.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2010, 19:59   #644
Cut de krap
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht

Jij kan helemaal niet uitleggen hoe je die vrouw helpt met een hoofddoekverbod; want je helpt er haar helemaal niet mee.
Wij hebben dat meermaals op zeer duidelijke manier uitgelegd.
Probleem is dat jij het niet wil lezen.
Je verkiest te collaboreren met de onderdrukkende echtgenoot. Je duwt haar verder in de kooi en het isolement die de echtgenoot voor haar beslist heeft.
Het is zeer erg met jou gesteld.
Oud 19 februari 2010, 20:46   #645
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

[quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cut de krap Bekijk bericht
Wij hebben dat meermaals op zeer duidelijke manier uitgelegd.
Probleem is dat jij het niet wil lezen.
Toch wel hoor.
Arti is meer dan duidelijk in haar stelling.
Zij vindt dat er tegen de onderdrukking van de moslimvrouw niet mag opgetreden worden.
De redenen waarom zijn even multipel als hilarisch:
-de vrouw kiest zelf om onderdrukt te worden
-de vrouw die de sluier niet draagt wordt door de moslimgemeenschap in elkaar gemot
-de onderdrukking is een middel tot integratie

Interessant wordt het echter telkens Arti geconfronteerd wordt met de absurditeit haar eigen argumenten.
Dan begint ze te krijten over "de vrouw als lustobject", "de rechten op onderdrukking van de vrouw" of begint hysterisch aan pathetische woordanalyse te doen.

Ikzelf denk dat Arti een óf groot probleem heeft als afgewezen lelijk eendje óf een moslim is die als opdracht heeft zand te gooien in elke vrije discussie over de foltertuigen van de sharia/islam.

In ieder geval blijft het spijtig te moeten vaststellen dat er nog zovele perfide persoonlijkheden rondlopen die de oprukkende bestialisering van de vrouw genegen zijn, deze steunen, goedpraten en aldus promoten.

Citaat:
Je verkiest te collaboreren met de onderdrukkende echtgenoot. Je duwt haar verder in de kooi en het isolement die de echtgenoot voor haar beslist heeft.
Het is zeer erg met jou gesteld.
Dit is inderdaad de spijtige conclusie.

Eén positieve noot echter: dankzij haar multitude aan tussenkomsten blijkt duidelijk hoezeer het pocolinkieland ontbreekt aan valabele argumenten pro shariagewijze ontmenselijking van de vrouw.

Laatst gewijzigd door Fieseler : 19 februari 2010 om 20:49.
Fieseler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2010, 21:00   #646
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cut de krap Bekijk bericht
Ach ja, ik zie haar nog een boompje opzetten over het recht om afgemot te worden. Ook al zo'n mensenrecht, excuus, vrouwenrecht als het köpvödekke.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Ik vind dat je niet te hard mag oordelen over arti.
Wie weet kijkt haar man over haar gesluierde schouder mee en krijgt ze mot als ze dreigt logische gevolgen te trekken.

edit: let op: ik geef hier geen waardeoordeel hé (ik zou niet durven) want waarschijnlijk kiest ze ook zelf voor die mot.
Citaat:
Uw echtgenoot vraagt zich af waar zijn pantoffels en de vijf minuten geleden reeds bestelde koffie blijven.
Niemand die nog een bal kan raken?
Oud 19 februari 2010, 21:14   #647
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Er zijn al zoveel ballen geraakt dat het van hoofddoekjes gevlochten net compleet aan flarden is geschoten.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2010, 21:24   #648
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Eerder een voortdurend door het naieve Europese rode gepeupel geminachte en onderschatte, met Yale en Harvard allesbehalve ongeletterde, krachtdadige idealist, die de onbeschrijfelijke onbenulligheid van hoofddeksels in vier woorden gedecideerd wegzette.

'What do I care?'
Een antwoord wat niet echt van intelligentie getuigt, een eigenschap die de man dan ook niet echt uitstraalt!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2010, 11:20   #649
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niemand die nog een bal kan raken?
U heeft talloze malen aangetoond dat u de bal niet zou herkennen al lag hij deze middag tussen uw couscous.
Dit volledig terzijde.

Desalnietemin ben ik blij met uw opmerking dat ik niet de enige ben die oprecht bezorgd is en nieuwschierig naar de onderliggende reden waarom u zo'n tenant voorstander bent van vrouwendiscriminatie.
Oud 20 februari 2010, 11:32   #650
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Er zijn al zoveel ballen geraakt dat het van hoofddoekjes gevlochten net compleet aan flarden is geschoten.
Vandaar dat ik geen antwoord meer krijg.
http://forum.politics.be/showthread....37#post4607637
Oud 20 februari 2010, 11:36   #651
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
U heeft talloze malen aangetoond dat u de bal niet zou herkennen al lag hij deze middag tussen uw couscous.
Dit volledig terzijde.

Desalnietemin ben ik blij met uw opmerking dat ik niet de enige ben die oprecht bezorgd is en nieuwschierig naar de onderliggende reden waarom u zo'n tenant voorstander bent van vrouwendiscriminatie.
Vandaar dat ik geen antwoord krijg.
http://forum.politics.be/showthread....24#post4604024
Oud 20 februari 2010, 11:40   #652
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Daar hebben we toch over gediscussieerd.
Hier waren we gebleven.

Is voor jou die ellende en het gedachtengoed een 1 op 1 relatie?
Alle vrouwen die Moslima zijn leven in ellende; en enkel vrouwen die Moslima zijn leven in ellende?

Hoe wil jij de ellende oplossen? Alvast niet met een hoofddoekverbod; meen ik begrepen te hebben.

De ellende van veel vrouwen zonder hoofddoek is ook onvoorstelbaar; en daar mag zelfs bijna niet over gepraat worden.
U ontwijkt de discussie!
Er ook bij HIER WAREN WE GEBLEVEN staat nergens te lezen wat u denkt betreffende het gedachtengoed waarvoor de hoofddoek zou staan!
Uw opmerkingen getuigen van onwil, om in te gana op aan u gestelde vragen en steeds probeert u op het andere been te zetten; ik zal mijn mening geven over ellende van vrouwen die moslima zijn, hoofddoekdragend of niet, en vrouwen die geen moslima zijn wanneer u eerst eens duidelijk antwoord geeft!
1. waar staat volgens u de hoofddoek voor?
2. Is dit volgens u verplicht of niet voor wie ze draagt?
3. Beinvloed die keuze meer in het leven van vrouwen dan dit uiterlijk symbool?
Graag eens een duidelijk antwoord zonder eindeloze verwijzing naar citaten waar helemaal niets relevant in deze discussie terug te vinden is!
Oud 20 februari 2010, 11:46   #653
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
U ontwijkt de discussie!
Er ook bij HIER WAREN WE GEBLEVEN staat nergens te lezen wat u denkt betreffende het gedachtengoed waarvoor de hoofddoek zou staan!
Uw opmerkingen getuigen van onwil, om in te gana op aan u gestelde vragen en steeds probeert u op het andere been te zetten; ik zal mijn mening geven over ellende van vrouwen die moslima zijn, hoofddoekdragend of niet, en vrouwen die geen moslima zijn wanneer u eerst eens duidelijk antwoord geeft!
1. waar staat volgens u de hoofddoek voor?
2. Is dit volgens u verplicht of niet voor wie ze draagt?
3. Beinvloed die keuze meer in het leven van vrouwen dan dit uiterlijk symbool?
Graag eens een duidelijk antwoord zonder eindeloze verwijzing naar citaten waar helemaal niets relevant in deze discussie terug te vinden is!
Heb je onze discussie niet gevolgd of zo?
Hier waren we gebleven; en als je niet meer weet wat ik hierover schreef; keer eventueel enkele berichten terug.

Alle vrouwen die Moslima zijn leven in ellende; en enkel vrouwen die Moslima zijn leven in ellende?

Hoe wil jij de ellende oplossen? Alvast niet met een hoofddoekverbod; meen ik begrepen te hebben.

De ellende van veel vrouwen zonder hoofddoek is ook onvoorstelbaar; en daar mag zelfs bijna niet over gepraat worden.
Oud 20 februari 2010, 11:47   #654
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Totale onzin!
Wat die vrouw in haar isolement plaatst ( al of niet vrijwillig) is de positie van vrouwen binnen islam, dan help je niet door te roepen"nouja, dan ook op school en de werkvloer want we zijn zo ruimdenkend dat we dat gedachtengoed erkennen en gelijkstellen aan de norm in Belgie", juist door dit te verbieden geef je een vrouw argumenten om ze niet te dragen!

Zeggen dat je daarmee vrouwen de toegang tot de arbeidsmarkt verbiedt is evenzeer totale zever; dat doet hun man die hoe dan ook vindt dat vrouwen thuishoren en hij gezichtverlies lijdt omdat zij werkt, daar zit het probleem, los van die discussie hebben scholen en werkgevers het recht om hoofddoeken te verbieden tijdens school of werkuren.
Oud 20 februari 2010, 11:50   #655
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Heb je onze discussie niet gevolgd of zo?
Hier waren we gebleven; en als je niet meer weet wat ik hierover schreef; keer eventueel enkele berichten terug.

Genoteerd, u blaast hier opnieuw bladzijden vol zonder duidelijk antwoord op gestelde vragen, die houding is even hinderlijk als scheldpartijen en persoonlijke aanvallen, u verlamt overal discussies op deze manier!
Eigenlijk durft u niet eens een duidelijk standpunt in te nemen, omdat u amper weet waarover u het hebt?
Ook dat zou niet de eerste keer zijn hier!
Oud 20 februari 2010, 11:57   #656
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Totale onzin!
Wat die vrouw in haar isolement plaatst ( al of niet vrijwillig) is de positie van vrouwen binnen islam, dan help je niet door te roepen"nouja, dan ook op school en de werkvloer want we zijn zo ruimdenkend dat we dat gedachtengoed erkennen en gelijkstellen aan de norm in Belgie", juist door dit te verbieden geef je een vrouw argumenten om ze niet te dragen!

Zeggen dat je daarmee vrouwen de toegang tot de arbeidsmarkt verbiedt is evenzeer totale zever; dat doet hun man die hoe dan ook vindt dat vrouwen thuishoren en hij gezichtverlies lijdt omdat zij werkt, daar zit het probleem, los van die discussie hebben scholen en werkgevers het recht om hoofddoeken te verbieden tijdens school of werkuren.
Totale onzin?
Vertel jij dan eens hoe je die vrouw uit jou voorbeeld helpt met een hoofddoekverbod.
Even recapituleren.
Het gaat om die vrouwen die uit mogen gaan werken van hun man als ze een hoofddoek dragen. Wat zal er volgens jou gebeuren wanneer die vrouw geen hoofddoek meer mag dragen op het werk? Hoe help je op die wijze die vrouw?
Oud 20 februari 2010, 12:00   #657
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Totale onzin?
Vertel jij dan eens hoe je die vrouw uit jou voorbeeld helpt met een hoofddoekverbod.
Even recapituleren.
Het gaat om die vrouwen die uit mogen gaan werken van hun man als ze een hoofddoek dragen. Wat zal er volgens jou gebeuren wanneer die vrouw geen hoofddoek meer mag dragen op het werk? Hoe help je op die wijze die vrouw?
Daar gaan we weer, voor de zoveelste keer!
Ik doe juist niets tot u mijn vragen die u beleefd gesteld werden, relevant zijn aan de discussie, eens beantwoord!
Anders kan ik slechts vaststellen dat u dit niet kunt en dus bladzijden lang hier meeblaat, zonder te weten waarover u het eigenlijk hebt!
GRAAG ANTWOORD OP MIJN GESTELDE VRAGEN!
Oud 20 februari 2010, 12:09   #658
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Genoteerd, u blaast hier opnieuw bladzijden vol zonder duidelijk antwoord op gestelde vragen, die houding is even hinderlijk als scheldpartijen en persoonlijke aanvallen, u verlamt overal discussies op deze manier!
Eigenlijk durft u niet eens een duidelijk standpunt in te nemen, omdat u amper weet waarover u het hebt?
Ook dat zou niet de eerste keer zijn hier!
Wat was er niet duidelijk aan mijn standpunt?
Ik zal dan maar; speciaal voor jou; citeren i.p.v. te linken.
Citaat:
Het onderscheid wat de hoofddoeken veroorzaakt heeft te maken met ideologische standpunten over vrouwen en hun plichten en rechten, zeg niet dat dit je ontgaan is!
Citaat:
Ik denk dat Arti heel goed weet hoe het zit, maar graag net doet alsof dit niet zo is, want ze vindt dit nobel van zichzelf!
Citaat:
Ja, ik weet dat goed.
Maar wanneer wil jij inzien dat dit niet voor elke hoofddoek geldt?
Wanneer geef jij toe dat er meerdere verschillende motieven zijn waarom een vrouw een hoofddoek draagt?
Citaat:
De interpretatie van islam als ideologie geldt voor iedereen die het symbool van deze interpretatie draagt, of zitten erbij met koude oren denkt u?
De motieven zijn steeds gelijk, blijkbaar weet u niet waarom hoofddoeken gedragen worden?
Bent u nu alweer aan het praten over zaken waar u niets over weet?
Toch eens een boek lezen, tip nodig?
Citaat:
Er zijn toch verschillende interpretaties; verschillende stromingen binnen de Islam.
Straks laat je ons nog denken dat een non die een kap draagt; dit om dezelfde ideologie doet.
Het al dan niet dragen van een hoofddoek wordt ook cultureel/traditioneel bepaald.
Er zijn ook Moslima's die een hoofddoek dragen om te tonen dat ze Moslima zijn; om hun identiteit te tonen. Dikwijls als reactie op alle kritiek; uit rebellie.
Meisjes; wiens moeders geen hoofddoek dragen; meisjes met hoofddoek; die voor de rest nauwsluitende kledij dragen waarbij je echt niet moet raden naar hun silhouet. Welke ideologie volgen zij?
Citaat:
Ik wil u best ernstig nemen; wanneer u inhoudelijk serieus blijft, waarom sleurt u in een discussie over hoofddoeken nonnen er bij? Is er voor u geen verschil tussen geestelijken en leken? Das erg gesteld dan met u!

Wie een hoofddoek draagt doet dit ook om haar identiteit te tonen als moslima en dat mag, in je priveleven, daarbuiten heeft niemand er behoefte aan dat je je identiteit gelijkstelt aan het moslima zijn, das jou zaak maar daarom niet steeds en overal,wat "begrijpt" u hier niet aan?
Er zijn moslima's die minder streng zijn, wel hun hoofddoek dragen maar de rest van de kledingvoorschriften niet zo nauw nemen( net zoals de meeste van hun broeders doen,ook voor hen zijn er voorschriften maar mannen houden zich hier gewoon meestal niet aan!) UIteraard volgen ook die moslima's islam als ideologie, laat me iets vertellen wat u blijkbaar niet begrijpt, veel Turkse en Oost Europese, zelfs Afrikaanse moslima's dragen helemaal geen hoofddoek, en raad eens welke ideologie zijn volgen? Goed zo; islam!
Je kunt dus moslima zijn zonder hoofddoek maar toch kiezen velen ervoor hun ideologie met de hoofddoek uit te dragen, roepend dat dit hun identiteit bepaald en dat het een verplichting is voor vrouwen , ookal tonen veel andere moslima's dat dit echt niet hoeft, het gaat dus over interpretatie van geloofsregels.
Tuurlijk; voor u zijn het verkapte feministes zeker? Die uit rebellie die hoofddoek dragen? Gelooft u die onzin zelf, nee toch hoop ik?
Citaat:
Ik sleur er de nonnenkap bij omdat ik me afvraag of je beseft wat het idee erachter is.

Ik ben blij dat je wil erkennen dat sommige Moslima's de hoofddoek dragen om te tonen "Ik ben Moslima".

Ik merk dat jij je kar al deftig aan het bijsturen bent. De ideologie die achter de hoofddoek zit is niet meer enkel, uitsluitend en altijd
"Het onderscheid wat de hoofddoeken veroorzaakt heeft te maken met ideologische standpunten over vrouwen en hun plichten en rechten, zeg niet dat dit je ontgaan is!" en "De hoofddoek is de guillotine van vrouwenrechten" komt zelfs in je hele betoog niet meer voor.
En je beaamt dus ook mijn stelling "Er zijn toch verschillende interpretaties; verschillende stromingen binnen de Islam."

Het is niet omdat jij mijn mening verdraait tot iets wat onzinnig zou zijn dat ik dit werkelijk schreef.
Neen; niet alle Moslima's zijn feministen; maar er zijn wel Moslima's die ook feministe zijn.
Hier waren we dus gebleven. Hierop gaf je geen repliek meer.
Oud 20 februari 2010, 12:16   #659
Cut de krap
Banneling

Standaard

Citaat:
Totale onzin?
Even recapituleren.
Dan gaat ze werken zonder hoofddoek. Wat is daar nu zo moeilijk aan?
Ohhh, jij bent bang dat de echtgenoot haar klop gaat geven en/of thuis gaat opsluiten zoals haar vredelievende religie voorschrijft. Wel, dan is er de politie om meneer op andere gedachten te brengen.

Wat jij eist komt neer op pure discriminatie en intimidatie : jij verwacht dat de werkgever plooit voor de intimidaties en het dreigend geweld van de echtgenoot. Je praat de geweldpleger dus naar de mond.
Je ziet de moslima liever levenslang gekooid in een textielen gevangenis dan de dader/echtgenoot aan te pakken.
Hoe helpt Artisjok de moslima : ze veroordeelt haar tot een levenlang van onderdrukking.
Oud 20 februari 2010, 12:18   #660
Gwyndion
Minister-President

Gwyndion's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Gwyndion
Standaard

Arti kan je het nu even logisch uitleggen? Corrigeer me als ik je fout heb begrepen maar zoals ik het lees zeg je: "Als men de hoofddoek verbied help je de onderdrukte vrouw niet want dan verbied haar man haar te gaan werken". Op zich is dat correct en ik snap je punt, maar dan kan je evengoed iedereen met een mes elke dag 500 euro geven zodat ze niemand zouden neersteken.

Het is niet omdat de man iets doet wat onaanvaardbaar (de vrouw het recht op werk ontzeggen) dat we de man maar moeten tegemoetkomen. Ik kan je volgen dat het voor deze vrouwen moeilijker kan zijn op korte termijn maar dan misken je de nood om te tonen dat de hoofddoek niet altijd en overal gepast is.

Iedereen mag zijn godsdienstovertuiging hebben, alhoewel ik persoonlijk sterke morele bezwaren heb tegen de islam door de shariah en het effect dat de islam op veel landen heeft, maar als er religieuze neutraliteit moet zijn mag men geen uitzondering maken voor moslims omdat een paar uiterst patriarchaal zijn. Dan moet je deze patriarchale houding aanpakken, niet de hoofddoekverboden.
Gwyndion is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be