![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#641 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#642 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#643 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#644 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het past niet in jouw kraam, zeker?
![]() |
#645 |
Partijlid
|
![]() Wie het schoentje past trekt het aan dachten de vlamingen. En gelijk hadden ze. Want voor de franskillons mochten de vlamingen verder op hun blote voeten lopen. De franskillons zijn de oorzaak van de collaboratie. Maar dat gaat natuurlijk hun belgisch verstand te boven. Dat het schoentje opeen zekere dag begon te knellen, daar hadden de vlamingen geen rekening mee gehouden. Tot groot jolijt van Belgie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#646 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Volgens mij was het tot aan woII en zelfs een tijdje daarna gewoonweg zo dat de verschillende (Westerse) godsdiensten tegenover mekaar nogal vijandig gezind waren.
Kaloten zegden dan vb. "de Joden hebben Christus aan het kruis genageld ..." en vice versa. Heel die vijandige gezindheid mondde vaak uit in onfrisse zaken, en soms zelfs tot godsdienstoorlogen. Ik peins dat pas in de jaren 60 de grote piefen van de godsdiensten bij mekaar kwamen voor wat verzoendende gesprekken. Dat heeft zeker veel mee gespeeld bij de Jodenvervolging tijdens de oorlog. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#647 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Maar in Antwerpen gebeurde alles voor de ogen van de bevolking. En niet enkel Joden werden gedeporteerd. En de mensen die het wilden weten wat er met die Joden gebeurden, die wisten het via de geheime informatie kanalen. In Antwerpen werden in 1942 al comités opgericht om de Joden te verbergen. Mijn grootvader werd ook gevraagd om Joden te verbergen. Hij heeft het uiteindelijk niet gedaan, maar hij heeft wel 2 mensen bevrijdt uit de kazerne van de Gestapo in Borgerhout. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#648 |
|
![]() 2
Laatst gewijzigd door geertvdb : 9 mei 2015 om 07:43. |
![]() |
![]() |
![]() |
#649 | |
|
![]() Citaat:
Ik ga het nog 1 keer uitleggen, probeer te volgen. Cultuur is een container begrip van menselijke gedragingen (muziek, literatuur, etc) die niets met mekaar te maken hebben. Waarom we dat allemaal onderbrengen onder de noemer cultuur is mij een raadsel, en voor iedereen op dit forum, want ik heb het gevraagd, en niemand kon er mij op antwoorden. Ik heb het ook aan u gevraagd trouwens. Nu, dat is geen enkel probleem. Als mensen loze container begrippen willen uitvinden, mij niet gelaten. We leven in een vrij land. Maar als men 'cultuur' begint te gebruiken als argument om landsgrenzen te verleggen dan denk ik: hola! Want veel Vlaams nationalisten willen Vlaanderen en Nederland bij mekaar omdat ze 'dezelfde' cultuur hebben. En ze willen Vlaanderen en Wallonië splitsen omdat ze een verschillende cultuur hebben. Maar Vlaamse cultuur, en Waalse cultuur en Nederlandse cultuur bestaan niet. Een geografisch bijvoeglijk naamwoord zetten bij een leeg container begrip is betekenisloos. Op basis daarvan landsgrenzen veranderen is zeker absurd. Vergelijk het met het creëren van een land, op basis dat iedere inwoner dezelfde godsdienst heeft, dus op basis van een ingebeeld opperwezen. Er zijn heel veel mensen die dat logisch vinden. Ik vind dat krankzinnig. Dat doe ik eigenlijk nooit. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#650 | |
|
![]() Citaat:
want ... in verschillende andere dagboeken is er reeds in 1942 vermelding gemaakt van de vergassing. Die zullen toch allemaal niet vervalst zijn? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#651 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Mijn grootvader was trouwens Vlaams gezind en deed er alles aan om zijn dochters naar een nederlandstalige school en universiteit te sturen. Maar over de collaboratie was hij altijd vernietigend. En terecht. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#652 | |
|
![]() Citaat:
Kijk, om de discussie te beslechten: lees deze link: http://www.blikopdewereld.nl/geschie...0-de-holocaust Iedereen die het moest weten en die het wou weten, die wist het. En reeds in 1942. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#653 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#654 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#655 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#656 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#657 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Toen de kampen werden bevrijd, viel men achterover van wat men er zag. Als de geallieerden echt zouden geweten hebben, wat er zich daar afspeelde, was dit niet gebeurd. Ik betwijfel dan ook uw bewering over Radio Oranje. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#658 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#659 | |
|
![]() Citaat:
Aangezien in eind 1941 de uitroeiing van de Joden op gang kwam (niet de vervolging), kan niemand dat in 1940 geweten hebben. De toekomst voorspellen gaat namelijk niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#660 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
De pogingen van sommigen om het nazisme hier goed te praten is aandoenlijk.
![]() |