![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#721 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#722 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#723 |
Minister
|
![]() Waarom lach je?
- een vaste coca/hennep/kath/papaverplantage blijft jaar na jaar op dezelfde plaats. Bij de bestrijding van illegale plantages moeten de telers telkens op onbekende plaatsen nieuwe plantages oprichten. Dit heeft een ZEER nefaste uitwerking op het leefmilieu (coca: vernieling regenwoud, hennep: vernieling nationale parken in bepaalde streken in Amerika, ...) - een farmaceutisch bedrijf is aan zeer strenge milieuregels gebonden en heeft ook geld, middelen en technologische know-how om het recyclagemechanisme van de chemie optimaal te benutten: afval van het ene proces kan een grondstof zijn voor het volgende etc... Een illegaal proces is gedwongen met vaak onzuivere chemicaliën te werken, in minder ideale omstandigheden met tot gevolg onzuivere produkten, minder produkt, meer afval, en dat afval kan nergens legaal naartoe dus wordt het gestort in afgelegen plekken, vaak natuurgebieden (zeker in B en NL een probleem!). |
![]() |
![]() |
![]() |
#724 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#725 |
Minister
|
![]() Als ik even zijn "om de hoek kopen'" naar een legalisatiebeleid vertaal (in werkelijkheid kan je het nooit echt "om de hoek" kopen tenzij toevallig de apotheek om de hoek is natuurlijk), dan zeggen ALLE cijfers van landen die het geprobeerd hebben dat het chronisch gebruik DAALT. Totaalcijfers geven een DALING of GELIJK BLIJVEN. Het enige wat eventueel stijgt is het aantal eenmalige experimenteerders.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#726 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ik wel: Portugal, Tsjechië, diverse experimenten in Canada, Nieuw-Zeeland, Zwitserland, ... hebben allemaal positieve resultaten. Alleen de politiek wil niet mee. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#727 | |||
Burger
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Bovendien, als we mogen geloven wat u schrijft, zal 1/3e van de drugscriminelen zijn criminele activiteit effectief verleggen. Als dit wil zeggen dat wij als gewone burger daar rechtstreeks het slachtoffer van worden (inbraken, overvallen, ...) dan heb ik toch liever dat de problemen bij de mensen blijven die de problemen zelf gaan zoeken. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#728 |
Burger
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#729 |
Burger
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#730 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#731 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Daar is zoveel corruptie aanwezig dat er met zogezegd legitieme chemische bedrijven misschien nog meer rotzooi wordt gedumpt.. Laatst gewijzigd door Eigenzinnig : 15 december 2011 om 20:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#732 | |||
Banneling
|
![]() Dat was een grapje.
De alcoholprijzen gaan jaarlijks omhoog, bij mijn weten daalt het alcoholgebruik niet. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Dat is wel een origineel criminaliteitsbeleid. CRIMINALITEIT.http://www.drugsbeleid.nl/faq.htm Voor het geval je dit een dubieuze bron vindt http://www.drugsbeleid.nl/destichting.htm |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#733 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Voor jou persoonlijk is dat misschien een feit. Maar voor anderen kan beter zijn om nu en dan wel drugs te gebruiken. Het kan dat anderen daar wel een voordeel uit halen. http://forum.politics.be/showthread....81#post5823481 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#734 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
http://www.e-gezondheid.be/de-hersen...g/actueel/1376 Maar ik denk dat we al een heel stuk in de goede richting zitten als we de grens op 18 jaar stellen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#735 |
Banneling
|
![]() Verdediging van drugconsumptie wordt nog steeds niet vervolgd.
Helaas voor mij want nu moet ik in elke drugsdraad 750 berichten posten louter als acte de présence, want argumenten blijk ik niet te hebben. |
![]() |
![]() |
![]() |
#736 |
Banneling
|
![]() Weeral een recreatie minder
Laatst gewijzigd door eno2 : 15 december 2011 om 23:58. |
![]() |
![]() |
![]() |
#737 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door praha : 16 december 2011 om 01:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#738 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Men gooit, mijn inziens, daarmee het kind met het badwater weg.... Druggebruik an sich kan men moeilijk als strikt negatief bekijken. En voor diegenen die dat dan wel voor zich zo zien die zouden dan dringend eens wat consequenter mogen zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#739 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#740 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
"Het is de gelovige die, niet het geloof dat bescherming nodig heeft. Mensen hebben mensenrechten, religies, geloven en ideeën hebben die niet.'' Laatst gewijzigd door the_dude : 16 december 2011 om 10:34. |
||
![]() |
![]() |