![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#761 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het aantal ingeweken Vlamingen die in Brussel hun kroost naar school stuurt is te marginaal van getal om van betekenis te zijn.
![]() Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide ! Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt. Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 13 augustus 2012 om 13:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#762 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
2. Is dat in overeenstemming met de wet op taalgebruik in het onderwijs?
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 13 augustus 2012 om 13:43. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#763 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
En hoeveel generaties moet die trend reeds bezig zijn om werkelijk van een trendommekeer te kunnen spreken.....? Feit is natuurlijk wel dat het NL-onderwijs de laatste jaren erg aan populariteit gewonnen heeft. Maar dat wordt wellicht geneutraliseerd door de bevolkingsexplosie in Brussel EN de onwil van de Vlaamse gemeenschap om in verhouding daarmee te investeren. Pascal Smet wil zelfs het NL-onderwijs afbouwen omdat het oververtegenwoordigd is. Mijn prognose is dus eerder dat det verhouding NL/F leerlingen zal wijzigen ten voordele vd. F-groep. Citaat:
Ik herhaal: verfransing is een fenomeen dat zich over meerdere generaties uitrekt in de tijd en dan ook als dusdanig moet beoordeeld worden. En dat wil ik nu ook Djimi duidelijk maken. Het volstaat dat 1 nazaat van een ingevoerde Vlaming zijn kinderen naar de F-school stuurt en het is verkloot en de moeite is niet alleen teverfeefs geweest maar ook nog eens kontraproduktief. Want per saldo betkent dit NL -1 en F + 1 en dat is twee in de kering.
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 13 augustus 2012 om 13:48. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#764 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Ingevolge het internationaal recht wordt het evenwel nooit Waalse grond. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#765 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#766 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#767 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#768 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#769 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#770 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ok, waar moeten we tekenen?
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#771 |
Banneling
|
![]() Een fluctuerende BNP berekening dan voor de volgende 50 jaar ofzo, België zit te ingewikkeld in elkaar om die zomaar te vertalen naar gebieden met een snapshot van 1 bepaald jaar, het zijn ook schulden die in 50 jaar opgebouwd zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#772 |
Banneling
|
![]() Als we splitsen vertrekken die hoofdzetels voor een groot deel naar vlaanderen of walonie, dat BNP zal dus nog veel veranderen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#773 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Juist. En het zal vooral richting Vlaanderen zijn omdat we hier lagere belastingen zullen hebben dan in BRU of WAL.
![]() |
#774 |
Minister-President
|
![]() Na méér dan 770 bijdragen in deze draad ware het misschien nuttig dat men poge de basisrealiteit van zaken te zien voor wat “Brussel” betreft. Ik vat deze in één zinnetje samen : Brussel is slechts in zoverre een probleem dat de Vlamingen zich hebben laten wijsmaken dat het een probleem is.
Voor het overige is Brussel bij een eventueel uiteenvallen van de staat België een vogel voor de kat. Laat Brussel en het zogenaamd “Brussels volk” dat zich “onafhankelijk” meent te kunnen opstellen in die mate dat het verder niets meer met de Vlaamse of Waalse “boertjes” zou te maken hebben bijvoorbeeld eerst eens duidelijk “officiëel” proclameren dat het vanaf nu weigert om de zetel van de Vlaamse Gemeenschap en van het Vlaams Gewest te zijn. Stel vast dat het dat niet doet, en vraag u af waarom. Als u het antwoord op die vraag hebt gevonden, weet u meteen waarom Brussel noch nu noch in de toekomst voor Vlaanderen een probleem kan zijn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#775 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Bedoelt ge dat Brussel nooit zich zou losrukken van Vlaanderen omdat ze bvb de Vlaamse administratie (plus de ambtenaren die na de splitsing voor Vlaanderen zouden werken) zouden kwijt zijn? Bon ik denk ook niet dat Brussel een 'probleem' is/zou zijn voor (een onafhankelijk) Vlaanderen.
derp wegens derp want politics.be. Want derp en derp en derp, zei 'iemand'. Laatst gewijzigd door Salvadorii : 14 augustus 2012 om 00:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#776 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik kan het veel uitgebreider uitleggen, als het dat is wat u bedoelt. Maar ik heb dat op dit forum al diverse keren gedaan, en vermits het hier een vaste gewoonte blijkt te zijn dat langere bijdragen niet gelezen worden, heeft het geen zin dat ik dat nog eens doe. Ik durf er op rekenen dat eenieder in staat is om het geval Brussel ook eens vanuit een breder perspectief te analyseren dan louter vanuit de beslotenheid van de eigen gemeenschap. Bekijk het als een goede denkoefening, zeg maar. En neen, het antwoord op de vraag heeft totaal niets te maken met Vlaamse ambtenaren of welkdanige andere ambtenaren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#777 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#778 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Kunt ge dday echt niet iets duidelijker zeggen? Want, echt waar, aan wat ge hier gepost hebt kan men verschillende interpretaties geven hoor. En ok - ge hebt wel gelijk wat lange posts betreft, maar ik beloof dat ik die wel zou lezen...
![]() |
![]() |
#779 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Da breizh leeft nog bovendien - ze hebben hun eigen zender zelfs. Nu, dat neemt niet weg dat er een bewuste poging was van de Franse staat om culturele genocide te plegen... net zoals de Engelsen in Cornwall, Ierland en Schotland dat geprobeert heeft. In Cornwall zijn ze erin geslaagd...
![]() |
#780 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |