![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
"Hoeveel dop hedde gij ?" "Oh en ik sta ook nog op de ziekenkas en heb gisteren mijn stookoliecheque gekregen" "Onzen oudste is eindelijk ook van zijn wachtperiode af, nu kan 'em eindelijk ook beginnen doppen" "8 uur werken, iedere dag ? Wat denken die smerige kapitalisten wel !" "Rachid, ge kunt u ook nog inschrijven in het OCMW van een paar andere gemeenten. Ahmed heeft dat ook gedaan en dat brengt goed op"...enz...enz... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Lokaal Raadslid
|
![]() 50.000 ... op de VRT sprake ze van 3.000. Dat het niet echt haalbaar is om exact een aantal betogers te tellen, begrijp ik, maar het verschil tussen 50.000 en 3.000 lijkt me toch enorm. Toen ik op de VRT 3.000 hoorde dacht ik ... rechts zal spreken over 2.000 tegenbetogers en links zal spreken over 5.000 tegenbetogers ... 50.000 lijkt me dus ruim overschat! Trouwens ook de beelden en foto's die ik al gezien heb doen me niet echt vermoeden dat er 50.000 tegenbetogers waren. Zelfs Yellowman spreekt van 3.000 betogers, nu niet echt ee nrechtse bron te noemen hé!
Voor de rest onthoud ik dat wegens veiligheidsredenen een groep hun recht op vrije meningsuiting niet heeft mogen uitoefenen. Wet je hoe ze zo'n regime noemen? Uit schrik voor geweld van de tegenbetogers moeten de politiediensten een betoging verbieden. Als tegenbetoger zou ik er fier op zijn ... amai ... en voor de rest nog eens gaan betogen tegen zinloos geweld! |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Schepen
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De regimepers die er zelf alles aan doet om extreem-rechts waar het maar kan negatief te belichten? Als zij het dan al niet hebben over 50.000....
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vreemd, eerst heb je het over een aantal basisrechten die niet onder het democratisch besluitvormingsproces mogen vallen, en dan juich je zelf toe wanneer een aantal van die rechten worden ontnomen door een bende extreem-linkse onverdraagzamen. Blijkbaar is de onvervreemdbaarheid van die rechten wel bijzonder selectief....
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Parlementslid
|
![]() De betogers worden verboden maar de tegenbetogers die voor de bedreiging van de openbare orde zorgen, mogen gerust verder doen.
Waar zit de logica? Antwoord: de burgemeester steunt de tegenbetogers, tot zover reikt dus tolerantie, democratie, recht op betogen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Banneling
|
![]() De burgemeester van Keulen is trouwens een rechtse zak van de CDU.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#71 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
||
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | ||
|
![]() Citaat:
Post nr 36 schrijf je: Citaat:
Post nr 65 blijk je dit te bevestigen: het gaat nog steeds over de vraag waarover de democratie wel of niet mag beslissen. En dan, grote bocht. Post nr 70 duid ik jou op het feit dat zowel de moskeebouw als de negationismewet goedgekeurd zijn in de ge-ijkte organen. En dat dit volgens bovenstaande voor jou dus oké had moeten zijn. Maar plots maak jij daar een procedurekwestie van. Plots moeten die zaken (alles?) via BROV gestemd worden. Ik hoop voor jou dat dat niet voor alles gedlt, want anders is elke vorm van vertegenwoordiging ondemocratisch. Wat zal het zijn, Distel?
![]() |
![]() |
#73 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Toch leuk die staatgestuurde media.
volgens GVA VREESDE de politie voor rellen en werd daarom de conventie verboten: Citaat:
knap gebracht van GVA. de "extreemrechtsen" konden zelfs niet uit de luchthaven geraken, de boot waarop de persconferentie gehouden werd, werd met stenen bekogeld, her en der werden auto's in de fik gestoken, maar de EXTREEMRECHTSE BETOGING werd verboten om geweld te vermijden? Goebbels had er niks aan! Merk ook op dat in GVA bij dit artikeltje géén commentaren konden worden gegeven. Een of andere onverlaat zou wel eens de waarheid durven vermelden? .
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 21 september 2008 om 11:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
vanzelfsprekend! Ik vind het volstrekt legitiem dat jullie een protest willen uiten tegen stellingen van dat anti-islamcongres. Daar heb ik op geen enkel moment ook maar enig bezwaar tegen. Alleen, is het fundamenteel ondemocratisch en volstrekt totalitair anderen dat recht te ontnemen. In concreto: Pro Köln zit op het ene pleintje een stelling te verwoorden, op het andere pleintje jullie. Zo werkt het in een democratie. En zoals je zegt, inderdaad, niemand kan dat monopolie opeisen, niemand kan andermans uitoefening van zijn democratische grondrechten inperken of men is zoals gesteld fundamenteel anti-democratisch en totalitair. Ik zal zelfs meer zeggen, ik vind het een goed gegeven dat tegen dat anti-islamcongres gemanifesteerd is. Niet omdat ik tegen de inhoud van dit congres zou zijn, maar wel omdat democratie pas leeft door engagement van burgers. Of men nu voor of tegen dat congres is (en de inhoud ervan), door het uiten van een mening daaromtrent, evenwel enkel via geijkte democratische wegen, leeft debat en leeft democratie. Laatst gewijzigd door TVDD : 21 september 2008 om 11:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
niet alles is voorwerp van die 51-procent beslissingsregel in een democratie. Zoals je aanhaalt, bijvoorbeeld grondwetshervorming. Ik zal u nog een illustratie geven: democratie draait in wezen om onvervreemdbare rechten om te participeren aan de organisatie van een gemeenschap. Deze grondrechten -vrijheid van vergadering, vrijheid van meningsuiting- zijn de absolute condition sine qua non om hieraan te participeren. Vandaar kunnen ze ook niet aangetast worden door meerderheden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is quasi reactionair om en masse te proberen (en er in te slagen, nu blijkt) een betoging van rechtse wangedragers te verstrooien. Laat de sukkeltjes toch.
![]() |