Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 mei 2010, 16:43   #61
Geert C
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Is dat een feit of een projectie van je eigen denkbeeld op de N-VA?
Er schuilt een grond van waarheid in, geen enkele partij (buiten het VB) durft op dit moment tegen N-VA ingaan. N-VA mag zelfs beweren dat je BHV per resolutie kan splitsen, dan nog durft geen enkele partij het aan luid en duidelijk te zeggen dat dat zuiver volksbedrog is. Alle andere partijen doen het in hun broek bij de gedachte dat ze door N-VA voor "slechte Vlamingen" zouden worden uitgemaakt.
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Tezamen zullen wij overwinnen.

Laatst gewijzigd door Geert C : 17 mei 2010 om 16:45.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2010, 16:55   #62
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
En wat meer is, de NVA gaat in de regering stappen zonder dat er een staatshervorming komt en zonder dat BHV gesplitst wordt.

Allemaal uit hoofde van de strijd tegen het VB.
Dat is een pertinente leugen.

Mocht je nu beweren dan den biskop van Brugge zijn pedofiele spellekes begonnen is om het Belang een loer te draaien, dan zou ik d�*t nog eer geloven dan hetgeen jij hier aan het achtervolgingswaanzinnen zijt.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2010, 17:06   #63
EddyBal

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het was hier op het forum, kortelings geleden. Ik weet helaas niet meer wat voor draad.
Als we het forum als bron gaan gebruiken, dan kunnen zowat alles bewijzen... Geen bron, dus geen punt.
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2010, 17:07   #64
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Dat is een pertinente leugen.

Mocht je nu beweren dan den biskop van Brugge zijn pedofiele spellekes begonnen is om het Belang een loer te draaien, dan zou ik d�*t nog eer geloven dan hetgeen jij hier aan het achtervolgingswaanzinnen zijt.
Het is een voorspelling schoofzak, die kan juist of fout zijn, maar geen leugen. Dat begrijp je toch zelf ook nog wel zeker?
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2010, 17:07   #65
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Nope, ik vrees van niet.

Ze zijn bijna binnen ....

Laatst gewijzigd door Wisord : 17 mei 2010 om 17:24.
Wisord is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2010, 17:11   #66
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het is een voorspelling schoofzak, die kan juist of fout zijn, maar geen leugen. Dat begrijp je toch zelf ook nog wel zeker?
Ik had het over "die alles in het kader van de strijd tegen het VB".

sorrie, ik had dat rood moeten kleuren in de kwoot.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 17 mei 2010, 17:21   #67
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik had het over "die alles in het kader van de strijd tegen het VB".

sorrie, ik had dat rood moeten kleuren in de kwoot.
Ik stel vast dat de leiding en prominenten zoals Bracke walgen van het VB.

Zeg eens dat het niet waar is schoofzak?
Oud 17 mei 2010, 18:22   #68
vrijevlaming
Banneling

vrijevlaming's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Uiteraard zal Bart De Tjever er eerst goed voor zichzelf in graaien alvorens hij ze weggeeft.
dat kon hij al lang gedaan hebben door gewoon toe te treden tot de regering leterme I. Ging waarschijnlijk een schone ministerpost gekregen hebben. Toch heeft ie dat niet gedaan. Hoe verklaar je dat dan?
vrijevlaming is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2010, 18:47   #69
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
dat lijkt me sterk !

enige bron voor wat u beweert ??? lijkt me bovendien heel sterk dat de PS federaal op die dingen wil gaan knippen ...
waar zouden ze het geld halen als de federale overheid d.m.v. de maddenstheorie totaal verarmd?
speurneus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2010, 18:55   #70
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
ja, ze hebben echt wel veel bewerkstelligd sindsdien
ja natuurlijk, ze zijn vooral straf in ruzie maken en in leden ne shot onder hun gat te geven. Prachtige realisatie,...laat me ni lachen.
speurneus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2010, 19:48   #71
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ik heb al vele malen uitgelegd op dit forum wat de verschilpunten en de wrijvingspunten tussen het belang en de nva.
Ik heb al vele malen gezegd dat het mijn interpretasie is dat het probleem kwa mensen zich situeert in grof gezegd en grof geschat een kwart van de hogere kaders, een klein persentageke van de militanten en een klein promilleke van de kiezers.
En ik herhaal graag: bij de aktuele toestand, de dag dat de nva meer zou samenwerken met het Belang, dan een punktuele gelijklopende stemming in een kommunotair dossier - of iets soortgelijks zo -, die dag zijn ze mijn ene kleine stemmeke kwijt.

Begin nou niet te zeuren: wij zijn poltiieke konkurrenten. Geen vrienden voor het leven, geen vijanden, maar wel degelijke politieke konkurrenten.
(kijk nu ook eens naar de draad over De Winter en het Weverke in dat tv-programma, wat ik daar schrijf over de wijze van debatteren (schijn-debatteren) van De Winter. Het verschil tussen die twee, of de potensiële samenwerkingsverbanden situeren zich op dezelfde kansen als DeDekker die verliefd zou worden op groene Vogels.)

Laatst gewijzigd door De schoofzak : 17 mei 2010 om 19:52.
Oud 17 mei 2010, 20:14   #72
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming Bekijk bericht
dat kon hij al lang gedaan hebben door gewoon toe te treden tot de regering leterme I. Ging waarschijnlijk een schone ministerpost gekregen hebben. Toch heeft ie dat niet gedaan. Hoe verklaar je dat dan?
Ik lees wat je hier schrijft, niettemin zie ik daar geen garantie in tegen graaien in de toekomst.
Oud 17 mei 2010, 20:16   #73
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het verschil tussen die twee, of de potensiële samenwerkingsverbanden situeren zich op dezelfde kansen als DeDekker die verliefd zou worden op groene Vogels.)
Ja, als jij het zegt schoofzak.

Met de Belgicisten kon er nogthans wel samengewerkt worden. Rare Vlaams-nationalisten zijn dat.
Oud 17 mei 2010, 20:20   #74
Steben

Steben's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik lees wat je hier schrijft, niettemin zie ik daar geen garantie in tegen graaien in de toekomst.
Ze noemen dat koppigheid maar dat weet je wel.
Steben is nen goeie kerel
leve de manmanman club
Steben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2010, 20:23   #75
Den Ardennees

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
ja natuurlijk, ze zijn vooral straf in ruzie maken en in leden ne shot onder hun gat te geven. Prachtige realisatie,...laat me ni lachen.
ja, begin maar rap over iets anders
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2010, 20:26   #76
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
op hln.be wijst muyters dat af.

ik vrees dat de standaard weer roet in het eten probeert te gooien, zoals gewoonlijk.
De Standaard is al jaren steil bergaf aan het gaan, maar de dag van vandaag zitten ze helemaal op het niveau van die andere zelfverklaarde 'kwaliteitskrant'.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2010, 20:29   #77
Shadowke

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt Bekijk bericht
De Standaard is al jaren steil bergaf aan het gaan, maar de dag van vandaag zitten ze helemaal op het niveau van die andere zelfverklaarde 'kwaliteitskrant'.
hln.be = sensatiekrant.
de standaard = belgicistisch tot in het oneindige dat zich voortdoet als sensatiekrant

is het zo correcter?
Shadowke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2010, 20:30   #78
Steben

Steben's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Walging tegenover andere partijen (niet alleen VB) is typisch voor de trouwste partijleden.

Of heeft u geen walging tov enkele partijen ?
Steben is nen goeie kerel
leve de manmanman club
Steben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2010, 20:37   #79
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
http://www.standaard.be/artikel/deta...kelid=MP2Q9K6T

als er nu 1 ding is om Belgie op zijn knieën te krijgen is het wel de bestaande financieringswet met geen letter te wijzigen ...

dus : ofwel maakt N-VA hier een opening naar toegevingen

ofwel flatert Muyters weer ...

wat zal het zijn jongens ?
We horen natuurlijk maar één klok, maar een gezonde argwaan lijkt me hier wel op z'n plaats.

In de jaren '80 slaagden enkele cijferkundige CVP'ers erin om de staatshervorming zo vorm te geven, dat de Franse Gemeenschap jaren nadien in ademnood zou komen. De achterliggende idee was: "dan zitten we in een goede positie om opnieuw te onderhandelen". En effectief. Eind jaren '90 zat de Franse Gemeenschap effectief in accute geldnood. Maar Verhofstadt gaf de Franse Gemeenschap via de Lambermont en Lombardakkoorden direct genoeg geld, zodat de Franstaligen geen vragende partij meer waren voor een nieuwe staatshervorming. De CVP'ers in kwestie uiteraard razend op Verhofstadt. Hun vernuftig cijferwerk en meer dan 10 jaar geduld werden door Verhofstadt teniet gedaan.

Vandaag zitten we in een omgekeerde situatie. Niet de Franse Gemeenschap maar de federale overheid zit in geldnood. Vlaanderen moet beseffen dat zij die onderhandelingspositie niet mag verkwanselen, door zomaar de financieringswet (die zeer negatief uitkomt voor de federale overheid) los te laten.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2010, 20:40   #80
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steben Bekijk bericht
Walging tegenover andere partijen (niet alleen VB) is typisch voor de trouwste partijleden.

Of heeft u geen walging tov enkele partijen ?
Niet omdat het separatisten zijn nee.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be