![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Banneling
|
![]() Helaas in mijn ervaring waren er, hoe hoger de klas (5e, 6e studiejaar) zo ontzettend veel tragere kinderen dat die de meerderheid vormden, ookal werd de klas gesplitst. Het jammere/onwetende was ook dat de klas volgens de directie gesplitst werd volgens turbulentie en lastigheid van de kinderen, en niet volgens niveau.
Het probleem van (hoog)begaafde kinderen wordt nog steeds veel te veel verzwegen want men heeft het steeds over de 'achtergestelden'. Zeer interessant sociaal 'probleem', de hoge intelligentie. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Kan je niets vinden bij Mensa? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
In de Bible belt heeft het geloof ook een zeer sterke invloed op de maatschappij, er wordt daar massaal buitenschools religieus onderwijs gegeven.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door grimbergen : 18 juni 2010 om 21:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Minister
|
![]() Waarom geen katholieke godsdienst op islamitische scholen...?!!!!
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom." "Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis." "Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt." "If you can"t explain it simply, you don't understand it enough" - Albert Einstein |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Goh, jij hebt nog niet veel gezien denk ik. Op hogeschool durfde ik wel eens opdagen met een jelaba en een lange hoofddoek. In uw ogen radicaal, in mijn ogen niet... Echt respect voor de docenten die om het uur naar hun horloge staarden en me lieten weten wanneer ik hun sleutel mocht nemen om het 'middaggebed' te verrichten.
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | ||
|
![]() Citaat:
Hoeveel katholieken volgen les aan een islamitische school? 3, 4 leerlingen? Hoeveel moslims zitten op een Katholieke school?
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ligt dit aan de katholieken of aan de moslims? De vraag stellen is ze beantwoorden.
![]() |
![]() |
#71 | |
Minister
|
![]() Citaat:
De islamitische scholen zullen nooit katholieke lessen geven omdat een islamitische school vanuit een totalitair geloof gestuurd wordt. Trouwens waarom wel islam op een katholieke school als ze nog steeds als de pest zijn voor vrijzinnigen of niet-confessionele zedenleer?!
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom." "Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis." "Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt." "If you can"t explain it simply, you don't understand it enough" - Albert Einstein |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
By the way ik heb al veel meegemaakt met de islam. Ik schrik zo snel niet van je schrijfsels. Mijn gedacht over de islam is er alleen mee versterkt. Ik vind het bijzonder aangenaam dat je roept dat je niet extreem bent. Als men leest wat je schrijft dan zullen vele zich afvragen wat dan wel extreem is. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | ||
|
![]() Citaat:
Waarom geen islam en zedenleer op katholieke scholen? Omdat gij het zegt? Het idee komt van een katholiek dus dat zegt in mijn ogen genoeg.
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | ||
|
![]() Citaat:
Ik ben zeker en vast matig in mijn religie. Wat maakt van mij een radicale volgens jou dan?
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
|
![]() Een mooie bijdrage tot een multiculturele samenleving. Der is niks mooiers dan dat!
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door filosoof : 19 juni 2010 om 22:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door filosoof : 19 juni 2010 om 22:41. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Net zoals Links en Rechts achterhaalde stigma's zijn en die dringend achterwege mogen gelaten worden is het net zo met scholen. Prive of staats, katholiek of 'Vrij' het is niet meer van onze tijd. Ik heb nooit beweerd dat het nooit zou kunnen maar in de huidige realiteit alvast niet. Zolang de Islam een totalitair geloof blijft dat haaks op de westerse wereld staat is er tussen die 2 werelden geen sprake van integratie. Dat het voorstel van een katholiek komt wil niets zeggen; die mens heeft het ook niet altijd bij het rechte eind.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |