Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 juli 2010, 13:57   #61
Nestor Burma
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone Bekijk bericht
Uit het forumreglement:

Wettelijk niet toegelaten zijn:
- aanzetten tot geweld, haat of, discriminatie op basis van zogenaamd ras, afkomst, sekse, seksuele voorkeur, etc. (8 bp)
Het moet wel vervelend zijn voor jou dat men nog op basis van nationaliteit mag discrimineren. Anders zou er "wereldburger" op je id-kaart staan.

Citaat:
Ik dacht ook dat we in België antidiscriminatiewetgeving hebben (er wordt in elk geval genoeg tegen gemekkerd op dit forum).
Politiek maakt de wetten, pseudo-juriste.

Citaat:
Maar kijk, artisjok, je kan het gerust verder proberen met de heren van de N-SA.
Je zal gewoon merken dat je steeds een muur zult tegenkomen.
Op je vragen zal je geen ondubbelzinnige antwoorden krijgen.
Er zijn hier al zoveel discussies een stille dood gestorven. Ik zou daarover ook kunnen klagen, maar het is hier niet de Klaagmuur.

Laatst gewijzigd door Nestor Burma : 17 juli 2010 om 13:58.
Nestor Burma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2010, 14:02   #62
Nestor Burma
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Waaruit zou blijken dat "Pleiten voor apartheid of verwijdering van hele groepen" in principe niet mag?
In het forumreglement vind ik niets dat daarop wijst. En wettelijk is dit toch ook niet verboden.
Volledig mee eens!
Oud 17 juli 2010, 14:07   #63
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nestor Burma Bekijk bericht
Volledig mee eens!
Waarom verdween je dan uit onze discussie?
http://forum.politics.be/showthread....96#post4851896
http://forum.politics.be/showthread....57#post4851957
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2010, 14:12   #64
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Firestone's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het moet wel vervelend zijn voor jou dat men nog op basis van nationaliteit mag discrimineren. Anders zou er "wereldburger" op je id-kaart staan.
Ah ja, discrimineren op basis van nationaliteit, daar gaat het om bij jou, juist.

Citaat:
Voor alle duidelijkheid: terugkeer slaat op degenen die een vaderland hebben. De Joden zijn voor mij in de eerste plaats een religieuze gemeenschap of een volk zonder land. Joden mogen van mij dus overal leven, op voorwaarde dat er een vorm van apartheid wordt uitgedokterd (zoals ze die nu in Antwerpen en New York al hebben). Zelfs in historisch Palestina, indien de autochtone Palestijnen bereid zijn hen daar te aanvaarden.
Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Wat met de Vlaamse Joden ??
Laat hen grotendeels leven zoals ze nu leven, maar met een apart statuut en een eigen regering (zoals de 70 000 Duitstaligen in België). Voor de rest moet aan hun invloeden buiten de eigen gemeenschap paal en perk worden gesteld.
Citaat:
Citaat:
*KNIP*

Oproepen tot discriminatie wordt hier niet getolereerd.

Laatst gewijzigd door Akira : 3 november 2010 om 11:49.
Firestone is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2010, 14:12   #65
Nestor Burma
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik dacht ook dat we in België antidiscriminatiewetgeving hebben (er wordt in elk geval genoeg tegen gemekkerd op dit forum).
Nog een voorbeeldje van toegelaten discriminatie uit de krant van gisteren. (We gaan het even niet hebben over Israël en de Palestijnen of over wat jouw plaatselijke rabbi vindt van Gojim of holebi's of...)

Citaat:
Eco-luiers en veggie-pap? Welkom in de biocrèche!

ADHESE IMU (in artikel) - 2K - NIET VERWIJDEREN
ADHESE TEXTLINK - NIET VERWIJDEREN
Biologische fruitpap, recycleerbare luiers, ecologische billenzalf en speelgoed uit de kringwinkel. Respect voor kind én voor milieu is het motto in De Biotoop in Gent, een van de tien biocrèches in Vlaanderen. Die kennen een toenemend succes.

Om drie uur zijn er geen koekjes, maar bioappelschijfjes voor de kleintjes in het kinderdagverblijf De Biotoop. Na hun tussendoortje verhuizenze naar het snoezelhoekje om te ruiken aan etherische oliën terwijl muziek weerklinkt. Geen drammerige kinderliedjes van Studio 100, want die worden geweerd in de Gentse biocrèche. 'Uitgangspunt is dat kinderen kleine onderzoekers zijn,' zegt Ineke Taffijn, zaakvoerster van De Biotoop. 'Dankzij een ervaringsruimte als het snoezelhoekje stimuleren we verbeelding, logica en creativiteit.'

Toen ze maatschappelijk werk studeerde, moest Ineke Taffijn haar studies noodgedwongen stopzetten omdat ze geen opvang vond voor haar eerste kindje. Ze besloot zelf met een crèche te beginnen. 'Moeder worden heeft mij veel bewuster gemaakt', zegt ze. 'Ik wil die kleine mensjes zo zuiver mogelijk opvoeden.' Bio was voor Ineke Taffijn dan ook het logische antwoord. Samen met haar vader en partner kwam ze op het idee van een biocrèche. 'Chemische bestrijdingsmiddelen, kunstmeststoffen en antibiotica horen niet thuis in de voedselketen. Daarnaast tracht ik ook te allen tijde ecologische verzorgings- en onderhoudsproducten te gebruiken.'

In 2005 startte ze in de Gentse stationsbuurt met De Biotoop, de eerste Vlaamse biocrèche. 'We begonnen met drie keer per week vegetarisch te koken en langzaam maar zeker bouwden we onze biovisie verder uit', vertelt Ineke. 'Respect voor kind en voor milieu is ons motto. Dat uit zich bijvoorbeeld door milieuvriendelijke en ongebleekte luiers te gebruiken. Maar nog hebben we wekelijks een container van 350 liter luiers voor onze twee vestigingen, waar we in totaal 55 kinderen opvangen. Daarom starten we binnenkort met een proefproject met wasbare, katoenen luiers om zo de afvalberg kleiner te maken.'

Keerzijde van de biomedaille is wel dat De Biotoop, een zelfstandig kinderdagverblijf, vrij duur is. 'Onze dagprijs is 26 euro. We proberen de prijs laag te houden, maar het blijft duurder dan gesubsidieerde opvang', geeft Ineke toe. 'Die hogere prijs houdt wel een meerwaarde in. In veel crèches moeten kinderen op dezelfde tijd dutten, zodat de verzorgsters een middagpauze kunnen nemen. Hier volgen we het slaap en voedingsritme van elk kind afzonderlijk.'

Kind en Gezin stelt een minimum van één begeleider per tien kinderen, maar in De Biotoop is dat één per zes. En die persoonlijke aanpak spreekt duidelijk aan, want er is een toenemende interesse voor biocrèches. Heel binnenkort opent De Biotoop nog een derde vestiging waarvoor al een wachtlijst bestaat. De teller van biokribbes in Vlaanderen staat dan al op elf. 'Het zou fijn zijn als het gedachtegoed nog breder zou doordringen', vindt Ineke Taffijn. 'Niet dat iedereen plots vegetariër moet worden, maar voor een kind is een bewuste opvoeding belangrijk. Daarom proberen wij ook de ouders zoveel mogelijk te betrekken. Een goede samenwerking is van groot belang om inzicht te krijgen in de persoonlijkheid en het temperament van de kindjes.'

http://www.nieuwsblad.be/article/det...cleid=HI27JUF4
Dit is een prachtig voorbeeld van politiek-correct sociaal racisme. Zeg niet: "ik wil geen allochtone kinderen in mijn kribbe", zeg: "deze kribbe is bio en veggie, maar het kost je wel meer dan 500 euro per maand" (en je zult er weinig vreemde of Vlaamse kansarme kindjes aantreffen).
Oud 17 juli 2010, 14:15   #66
Nestor Burma
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Omdat ik vond dat we allebei in herhaling begonnen te vallen. Ik zal het eens herbekijken.
Oud 17 juli 2010, 14:19   #67
Nestor Burma
Banneling

Standaard

Citaat:
Ah ja, discrimineren op basis van nationaliteit, daar gaat het om bij jou, juist.
Ja, nationaliteit op basis van etniciteit.
Oud 17 juli 2010, 14:23   #68
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Firestone's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, nationaliteit op basis van etniciteit.
Waarmee je zelf netjes de leegte van jouw vorig "argument" aantoont:

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone
Wettelijk niet toegelaten zijn:
- aanzetten tot geweld, haat of, discriminatie op basis van zogenaamd ras, afkomst, sekse, seksuele voorkeur, etc. (8 bp)
De cirkel is weer rond.

Laatst gewijzigd door Firestone : 17 juli 2010 om 14:24.
Firestone is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2010, 14:25   #69
Nestor Burma
Banneling

Standaard

En nog iets belangrijks, Firestone:

Zolang je vindt dat Israël een Joodse staat moet blijven, heb je geen recht om iemand anders van (vermeende) discriminatie en racisme te beschuldigen.
Oud 17 juli 2010, 14:27   #70
Nestor Burma
Banneling

Standaard

Citaat:
Waarmee je zelf netjes de leegte van jouw vorig "argument" aantoont
Citaat:
De cirkel is weer rond.
Goed voor mij dan, want ik zeg wat ik wil zeggen zonder dat je mij iets in de weg kunt leggen.
Oud 17 juli 2010, 14:39   #71
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Moest er een grondig vernieuwd en ideologisch sterk Vlaams Belang komen, zou het wel eens de grote verrassing kunnen zijn volgende verkiezing.

Vergeet niet dat het communautaire

ofwel zal zijn opgelost door Bart Dewever en Di Rupo, dan speelt dit thema niet meer mee en komen sociaal economische thema's alsook thema's van veiligheid naar voor

ofwel zullen er te grote toegevingen gebeurd zijn door Dewever en zal NVA worden afgestraft

ofwel mislukt de staatshervorming en krijgen we chaos.

Zowieso zal NVA tegenover 2010 zakken, dat is vrijwel zeker. 2010 was het momentum voor deze partij. De vrijgekomen stemmen, waar kunnen die gaan ?

Naar CD&V, naar VLD of naar Vlaams Belang ? Een vernieuwd en ideologisch krachtdadig Vlaams Belang zou hier wel eens het verschil kunnen maken.
Het VB is dan nog minder nodig dan nu.
Oud 17 juli 2010, 15:01   #72
dominatrix
Minister-President

dominatrix's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Roep maar niet te hard vanop Uwe nva-berg. We zullen nog wel zien wat ge er zelf van terecht gaat brengen.
Oud 17 juli 2010, 16:41   #73
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dominatrix Bekijk bericht
Roep maar niet te hard vanop Uwe nva-berg. We zullen nog wel zien wat ge er zelf van terecht gaat brengen.
Waar roep ik?
Oud 17 juli 2010, 16:54   #74
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Omdat ik vond dat we allebei in herhaling begonnen te vallen.
Neen; we waren niet in herhaling aan het vallen.

Citaat:
Ik zal het eens herbekijken.
Ik reken er op.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2010, 18:14   #75
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Lever anders toch maar eerst wat resultaat af alvorens hoogmoedig te worden.

Want in alle eerlijkheid, uw resultaat is niets om over te stoeffen.
Oud 17 juli 2010, 18:57   #76
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Lever anders toch maar eerst wat resultaat af alvorens hoogmoedig te worden.

Want in alle eerlijkheid, uw resultaat is niets om over te stoeffen.
Ik heb geen resultaat daar ik niet opgekomen ben bij deze verkiezingen.
Hoogmoedig ben ik niet.

Kijk eerst waar ik op reageer en reageer dan zelf.

Laatst gewijzigd door guido 007 : 17 juli 2010 om 18:57.
guido 007 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2010, 19:16   #77
dominatrix
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ik heb geen resultaat daar ik niet opgekomen ben bij deze verkiezingen.
Hoogmoedig ben ik niet.

Kijk eerst waar ik op reageer en reageer dan zelf.
Hola, niet dribbelen hé Guido. Voor Uw partij is het het moment van de waarheid. Ge zit daar allemaal sedert 2004 aan de vleespotten van de macht, 't wordt hoog tijd dat er wat van die Vlaamse onafhankelijkheid gerealiseerd gaat worden want tot op heden zijn jullie zelfs niet eens bekwaam geweest om volop het stukje fiiscale autonomie dat Vlaanderen heeft te benutten.
Oud 17 juli 2010, 19:18   #78
dominatrix
Minister-President

Standaard

Citaat:
Waar roep ik?
Lijkt me duidelijk. Trouwens Uw recentste uitgave van het Nieuw Vlaams Magazine van Juli is me nogal eens een stukje personencultus! Amai! Wat een verheerlijking van de nieuwbakken verkozenen EN van Muyters die zowaar het Vlaanderens Europese sportgezicht wordt genoemd! Het mag wel een beetje minder hoogdravend... Of heb ik iets gemist en zijn we al waar we moeten zijn?

Laatst gewijzigd door dominatrix : 17 juli 2010 om 19:19.
dominatrix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2010, 08:38   #79
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Moest N-SA opkomen 2014 dan zal die partij dezelfde problemen kennen als de andere kleine partijen: de kiesdrempel. Bovendien zou het N-SA net als PVDA+ en anderen volledig uit de media gehouden worden.

Zou er toch geen mogelijkheid zijn dat N-SA zou opgaan binnen Vlaams Belang, met een nieuwe naam dan, die aan het Vlaams Belang een nieuw elan zou kunnen geven en N-SA meteen in een structuur zet die veel meer bekendheid heeft en wel de kiesdrempel makkelijk haalt.

Vlaams Belang heeft een nijpend tekort aan jong ideologisch talent, ook het militeren is niet meer wat het vroeger geweest is. Wanneer je die Ruben daar ziet in de video over het N-SA, kunnen we her toch wel spreken over een jong talent. Iemand die een versterking naar de toekomst zou kunnen geven. En er zitten nog zo'n mensen binnen het N-SA. Wie denkt dat het een paar zuipende skinheads zijn vol met nazi tatoos, heeft het grondig mis. Het zijn mensen met een deftig voorkomen en die ideologisch ijzersterk staan.

Zowel het Vlaams Belang als het N-SA zou kunnen profiteren van de samenwerking. Uiteraard zal Vlaams Belang haar programma moeten bijsturen, zonder dat N-SA al haar punten zou kunnen doordrukken.

Voor CD&V en N-VA was een samenwerking alvast zeer succesvol. Echter diegene die de andere verraadt zal dan worden afgestraft. Zo eerlijk werkt het wel.
Eigenlijk zou dat niet meer dan logisch zijn: 2 anti-democratische stromingen (de ene stroming openlijk solidarist en de andere een heimelijk of verdoken solidarist) die een pakt sluiten en samen de verkiezingen ingaan of een nieuwe partij stichten.

Maar samen opkomen bij de verkiezingen of een samen een nieuwe partij stichten, is allemaal goed en wel. Vraag is echter: om wat te gaan doen?? Want zowel de ene stroming al de andere spuwt op de democratie.

Dat is het drama geweest van het VB en dat was ook het drama eertijds van Joris van Severen met zijn Verdinaso. Van Severen kon misschien wel mooie parades en massabijeenkomsten houden , vlammende speeches, het was allemaal heel stoer en in zekere zin indrukwekkend, maar dit is niet voldoende. Men moet ook politieke macht hebben om iets te kunnen verwezenlijken. En dit had het Verdinaso nooit. En het VB evenmin.

Laatst gewijzigd door system : 18 juli 2010 om 08:59.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2010, 12:14   #80
xrc
Parlementsvoorzitter

xrc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Eigenlijk zou dat niet meer dan logisch zijn: 2 anti-democratische stromingen (de ene stroming openlijk solidarist en de andere een heimelijk of verdoken solidarist) die een pakt sluiten en samen de verkiezingen ingaan of een nieuwe partij stichten.

Maar samen opkomen bij de verkiezingen of een samen een nieuwe partij stichten, is allemaal goed en wel. Vraag is echter: om wat te gaan doen?? Want zowel de ene stroming al de andere spuwt op de democratie.

Dat is het drama geweest van het VB en dat was ook het drama eertijds van Joris van Severen met zijn Verdinaso. Van Severen kon misschien wel mooie parades en massabijeenkomsten houden , vlammende speeches, het was allemaal heel stoer en in zekere zin indrukwekkend, maar dit is niet voldoende. Men moet ook politieke macht hebben om iets te kunnen verwezenlijken. En dit had het Verdinaso nooit. En het VB evenmin.
Dure woorden hebben dure argumentatie nodig.
xrc is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be