![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Deels komt het doordat je probeert zekerder te zijn voordat je iemand definitief veroordeeld, wat ervoor zorgt dat de gemiddelde kosten van een proces hoger ligt dan in moordzaken waarin niet de doodstraf word geeist. Als je dit er van aftrekt weet ik niet of en hoeveel de doodstraf nog duurder is, maar wat meespeelt is dat de infrastructuur voor een tot levenslang veroordeelde niet verschilt dan wat je voor normale gevangenen in zet, voor een paar doodstraffen per jaar word een los systeem van bijvoorbeeld geschikte ruimtes onderhouden. De kosten per veroordeling lopen dan al snel op. Deels ligt het er ook aan dat in Amerika de gevangenen in afwachting van de doodstraf op een apart celblok verblijven waar je alleen in een cel zit en er meer bewakers zijn. Verder weet ik het niet eigenlijk. Het blijkt dus alleen in de praktijk wel zo te zijn dat het algemeen heersende beeld dat het maar een kogeltje kost niet klopt. Link
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vreemd dat je daar zelf niet kon opkomen...
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Staatssecretaris
|
![]() Dat de doodstraf niet beschikbaar is. Voor de prijs van het onderhoud van een pedo wil ik bv op zijn minst publieke chemische castratie. Ze zijn al een last geweest voor de maatschappij en zullen altijd een last blijven.
Volgens priesters is er toch maar 1 die een oordeel mag en kan vellen, de doodstraf bespoedigt dit proces alleen maar. Waarom zouden zij tegen zijn? Of we zullen de kerkelijke manier gebruiken - molensteen rond nek. Als de onschuldigen dan terug komen bovendrijven heeft het tenminste niet zoveel gekost als een haartest. En even efficient blijkbaar. |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Blijven ze leven, dan kunnen ze zondigen zoals jij en ik en branden in de Hel. Daarom. Laatst gewijzigd door filosoof : 12 november 2010 om 15:44. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Dit onderschrift is pretentieus en kan (soms) bekend overkomen! Laatst gewijzigd door Bovenbuur : 12 november 2010 om 15:44. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Nu heb je dieven die anders redeneren. Bvb éne die al dikwijls gepakt en veroordeeld werd voor diefstal. Elke keer dat je opnieuw voor de rechter komt, word je strenger veroordeeld. Vermits er toch geen doodstraf is zou zo een dief wel eens het idee kunnen krijgen om een eventuele getuige te vermoorden, om niet terug naar de gevangenis te moeten, en deze keer voor lang. Hij zal dan zeggen, voor moord ga ik lang binnen, maar zonder moord ook, dan is de keuze eigenlijk al simpel, vermits de straf niet veel verschilt. Doodstraf is wel degelijk afschrikwekkend. Denk er maar eens over na, hoe je er zelf zou tegenaan kijken... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kom maar voor de dag met uw bronnen
![]() |
#73 | ||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hier bestaat zo'n beroep eenvoudigweg niet. Weet je niet, hier krijgen mensen dertig jaar en levenslang, zonder enig bewijs en zonder beroep.
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
...euh... wacht .... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De man over wie het hier gaat, deed dit heel toevallig. Het is enkel een andere moord, waar blijkt dat hij enkel medeplichtig was en niet de effectieve dader. Citaat:
Een heel grote uil.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik bedoel volgende uitspraak: Citaat:
En dan over de kosten van de doodstraf zelf. Je kan daar van alle kosten en dinges proberen bij te verzinnen. Hoeveel één plaatske in Tilburg kost aan de B. staat, dat weten we. Hoeveel één verdoving, zoals dagelijks tientallen plaatsvinden in elk ziekenhuis, in elk middelgroot stadje in heel Vlaanderen, is perfect geweten door de ziekenkas. Eén extra spuitje erbij: de dierenarts zal je perfect weten zeggen hoeveel het kost. Mij gaat ge niet wijsmaken dat een terechtstelling meer kan kosten dan één maand bak in een strengbewaakte gevangenis.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Waarom eigenlijk de veearts? Gewoon vrijwilligers vragen: er zullen er altijd wel zijn. Laatst gewijzigd door filosoof : 12 november 2010 om 17:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat zou ook de eerste keer zijn...
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |