Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 18 september 2011, 12:20   #61
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Als je stelt dat geen democratie is dan ik enkel concluderen dat je belang hecht aan democratie. Waarom ga je niet politiek asiel zoeken in het buitenland ?
Heel volwassen manier om een discussie te voeren. Respect voor iemands mening hebben is u totaal vreemd geloof ik.
Stel nog maar een paar kinderlijke vragen.
stuyckp is offline  
Oud 18 september 2011, 12:21   #62
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
N-VA is zelfs racistisch in de benadering van eigen leden.
Laatst organiseerden ze een BBQ waar slechts 5.000 leden welkom waren.
Het ging om een N-VA familiedag.....
Een geluk dat ik me tijdig ingeschreven heb, en de storting gedaan van de kostprijs van de bbq.

Ik heb me er heel welkom gevoeld.

Er was "veel volk", er kon, gelet op de grootte van het plein van de Oude Stad en van de Hangar nr zoveel, niet veel meer bij, om het veilig te houden.

Alleszins bedankt om mij in de gelegenheid te stellen dat leuke evenement nog eens in de belangstelling te brengen.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 18 september 2011, 12:22   #63
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Vandaar dat men in het zuiden Vlaanderen steeds afschildert als een bende fascisten en neo-nazis. Dat is waarschijnlijk ter bevordering van de samenwerken.
Ik demoniseer niemand. Ik wens enkel dat men in het Zuiden verregaande responsabilisering invoert, de regio economisch herstelt, dat mag met Vlaams geld gebeuren, maar dan in volledige openheid en visibiliteit over hoe dit geld besteed wordt. Wij financieren immers die projecten en hebben er dan ook enige zeggenschap over net zoals een bank kan bepalen of ik een lening krijg ja dan nee. Dit enkel ter vergelijking want het geld hoeft voor mij niet terug betaalt te worden maar ik wens niet liever dan dat de regio economisch welvarend wordt. Helaas kan dat niet met mensen van uw politieke stroming. Die willen gewoon geld, zonder enige vorm van verantwoordelijkheid te nemen. En lieftst zoveel mogelijk. Brussel is wat dat betreft in hetzelfde bedje ziek. Maar ja daar heb je dezelfde politieke strekking. Picquet is voor mij het grote voorbeeld van Waalse arrogante politici die in feite hun eigen onbekwaamheid verstoppen achter hun arrogante houding.
Ik spreek wel geregeld over die hangmat, dat is een veralgemening dat geef ik toe. Ik heb niets tegen de walen, zelfs niet tegen degene die effectief werkloos zijn. Het is de verantwoordelijkheid van de Waalse politieke klasse om die mensen te activeren en eventueel om de mentaliteit die ze zelf aangekweekt hebben te veranderen. Als zulks al bestaat, er werken een paar Walen bij mij op de firma en die werken op hetzelfde tempo als iedereen.
U denkt altijd dat wij u willen laten vallen, dat is geenszins het geval. Maar we willen u wel dwingen om de handen uit te mouwen te steken. Daar wordt uiteindelijk iedereen beter van. Jullie zelf in de eerste plaats.
Oké, bij u is er alvast nog hoop.
Vaststaat dat het gros van de vlaamsnationalisten, nu spreek ik over de harde kern waaruit het VB nu nog bestaat en een bescheiden minderheid in N-VA kringen niet tot praten en compromissen bereidt is.
Deze kleine minderheid binnen N-VA zorgt er wel voor dat het N-VA verlamd is. Men heeft bang kiezers te verliezen aan het VB.
Henri1 is offline  
Oud 18 september 2011, 12:23   #64
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Een geluk dat ik me tijdig ingeschreven heb, en de storting gedaan van de kostprijs van de bbq.

Ik heb me er heel welkom gevoeld.

Er was "veel volk", er kon, gelet op de grootte van het plein van de Oude Stad en van de Hangar nr zoveel, niet veel meer bij, om het veilig te houden.

Alleszins bedankt om mij in de gelegenheid te stellen dat leuke evenement nog eens in de belangstelling te brengen.
Ware het niet beter geweezst deze N-VA Familiedag niet op een wijze en locatie te organiseren dat iedereen die graag wilde komen dat ook effectief kon ?
Henri1 is offline  
Oud 18 september 2011, 12:24   #65
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Gewoon. De N-VA leden konden het interview weigeren. Ze hebben er bewust voor gekozen om eensgezind met het VB met de "Vlaanderen onafhankelijk" te zwaaien.

Er is nog altijd de oproep van de N-VA om als Vlaamse partijen aan één zeel te trekken. N-VA staat dus niet langs de kant. Stop er eens mee met van de N-VA een bende calimero's te maken. Of ze nu aan de kant gezet zijn of niet is zielig zwartepieten spelen waar niemand nog interesse voor heeft.

Het is duidelijk dat BDW nu niet meer op één lijn ligt met de andere N-VA kopstukken die openlijk met het VB in beeld kwamen. De aversie van BDW voor de VB kopstukken is geen geheim, net zoals hij afwil van het vlaggengezwaai en het kaakslagflamigantisme.
Ik ben er niet over begonnen het was system.
Het zijn trouwens altijd jullie die er over beginnen te zagen en te blijten.
En aangezien het een leugen is, is het mijn plicht om jullie elke keer opnieuw daarop te wijzen. Ik heb nog nooit zelf over dit onderwerp zelf begonnen en enkel gereageerd.
stuyckp is offline  
Oud 18 september 2011, 12:25   #66
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Tu quoque Schooffie fili mi?
Het feit dat u nu zelfs de minister zelf al calimero gaat laten spelen is toch totaal van de pot gerukt.

Hij hoefde helemaal geen revolutie in gang te zetten.
Het enige wat van hem gevraagd werd is nu net wat iedere minister doet...een paar studies bestellen (hij kon trouwens nog een paar bevriende studiebureaus plezier doen):
In dit geval zou hij er ongemerkt een paar dingen hebben kunnen laten tussensluipen.
Ondanks het feit dat ik geen denktank ben en heb een paar ideetjes:
- studie over de objectiviteit van de VRT
- studie over de wenselijkheid van een pluralisering van de VRT
- studie naar verband subsidie-pers in Vlaanderen
.....

Maar ik denk dat het probleem ergens anders lag.
Op het ogenblik dat Bourgois minister van media was was het gevolg van de afschuwelijke subjectiviteit annex cordon mediatique tav het VB van dat links/extreem linkse orgaan volledig in het voordeel van de NVA.
Zij gingen het VB "uitroken" weet je nog?

......

Maar kijk Schoofje...dat zijn dingen die in de Vlaams Nationalistische familie zo snel mogelijk zouden moeten worden vergeven.
En dat doe je niet met te doen of ze er nooit zijn geweest.
Wij hebben duidelijk een andere visie op teamwork en fair play (bijvoorbeeld in een regering).
Wij hebben duidelijk een andere visie op politieke concurrentie.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 18 september 2011, 12:25   #67
freelancer
Banneling

Standaard

Citaat:
Ware het niet beter geweezst deze N-VA Familiedag niet op een wijze en locatie te organiseren dat iedereen die graag wilde komen dat ook effectief kon ?
In de Heizel?
freelancer is offline  
Oud 18 september 2011, 12:26   #68
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
Ik hoor net Beke zeggen dat de vraag voor de splitsing van BHV van de VLAMINGEN kwam, en dus dat de splitsing zèlf een overwinning voor Vlaanderen is, en dùs moet gecompenseerd worden.....

en ik maar denken dat de splitsing van BHV noodzakelijk was omdat de Grondwet werd geschonden? Dus volgens Beke moeten Vlamingen BETALEN om de grondwet te laten volgen????
Nee, Beke heeft gelijk: BHV is een doorn in het oog van de Vlamingen sinds de jaren 70, omdat het een frankofone bevoegdheid toekent over Vlaams grondgebied, wat een risico inhoudt op het ogenblik van de splitsing. Daarom dat de Vlamingen (enfin, zij die een goeie splitsing willen voorbereiden) naar alle mogelijke middelen hebben gezocht om dat BHV weg te krijgen, en de aanklacht over BHV was daar een deel van. Dat ze gelijk hebben gekregen van de RvS was de hoop dat we het konden afbouwen.

Het punt is echter dat Beke nu een prijs betaalt voor die splitsing, die de reden om BHV te splitsen in de eerste plaats al voorbijsteekt (remedie erger dan kwaal): er zijn nu meer franstalige inmengingen op Vlaams grondgebied dan met BHV op zich! En bovendien worden die nu gebetonneerd, terwijl BHV niet gebetonneerd was.

Maw, het is alsof je om 3 soldaten gaan te bevrijden, er 20 000 laat gevangen nemen door de vijand.
patrickve is offline  
Oud 18 september 2011, 12:27   #69
Mr. Orange
Parlementslid

Mr. Orange's schermafbeelding

Standaard

Henri heeft gewoon geen manieren.
Oud 18 september 2011, 12:28   #70
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nabat54 Bekijk bericht
Man wat een Calimero post.

Waarom is het nu "gelukt" en vroeger niet, u weet wel toen die "Vastberaden jonge politici, dertiger" aka Decroo junior de regering deed vallen omdat hij het beu was om te horen van de franstaligen dat men op een "zucht" (5 minuten) van een akkoord stond ?

Was er een beetje druk gezien de verkiezingsscore van de N-VA ....zou het kunnen !

Het einge wat u doet is eeuwig janken en zagen.
Zoals ik reeds stelde in een andere draad: De Croo heeft gelijk gekregen. Hij nam de moeilijke beslissing de stekker eruit te trekken omdat men al jaren ter plaatse bleef trappelen. Een alles behalve dankbare beslissing die de piepjonge partijvoorzitter De Croo durfde te nemen. Iedereen zag hem toen aan als een halfwas onervaren politicus, die het belang van het land op het spel zette, enz, enz. Zijn partij kreeg electoraal dan ook een goede opdoffer.

Maar De Croo bleef niet weg. Hij zette zijn twee schouders eronder samen met de andere jonge voorzitters van zogenaamde traditionele partijen en zij samen zorgden voor het wonder: er kwam een akkoord over een vrij zuivere splitsing BHV. En dit na 40 jaar gehakketak.

Onnodig te zeggen dat Elio di Rupo en Charles Michel dit akkoord ook mogelijk hebben gemaakt. Ook zij namen hun verantwoordelijkheid. En dat is al heel wat anders dan de houding van Eeuwige Wegloper Bart.

Laatst gewijzigd door system : 18 september 2011 om 12:40.
system is offline  
Oud 18 september 2011, 12:30   #71
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oké, bij u is er alvast nog hoop.
Vaststaat dat het gros van de vlaamsnationalisten, nu spreek ik over de harde kern waaruit het VB nu nog bestaat en een bescheiden minderheid in N-VA kringen niet tot praten en compromissen bereidt is.
Deze kleine minderheid binnen N-VA zorgt er wel voor dat het N-VA verlamd is. Men heeft bang kiezers te verliezen aan het VB.
De N-VA groeit elke maand aan met 1000 leden. Dat zal wel gaan minderen, anders zou binnen bepaalde tijd iedere Belg lid zijn, zelfs u. .
Dat betekent dat die minderheid steeds kleiner wordt en op den duur een aantal bereikt die niet meer weegt. Voor zover we dat moment al niet bereikt hebben. Die achterban die niet tot compromissen bereid is verliest aan significantie.
stuyckp is offline  
Oud 18 september 2011, 12:32   #72
gehuigert
Europees Commissaris

gehuigert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ja, madame Soleil.

(doorgaans zijn waarzeggers en voorspellers dikke leugenaars en oplichters)
Zo een beetje zoals NVA die nu zegt dat er zwaar aan Brussel zal betaald worden voor dit akkoord terwijl er nog niets over de financiering van Brussel is geregeld in dit akkoord?

]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[
gehuigert is offline  
Oud 18 september 2011, 12:33   #73
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Beke, De Croo, Van Besien, Gennez , staatsmannen (-vrouw) in wording.
Je hebt wel een goed gevoel voor humor.
stuyckp is offline  
Oud 18 september 2011, 12:34   #74
system
Banneling

Standaard

Citaat:
De N-VA groeit elke maand aan met 1000 leden. Dat zal wel gaan minderen, anders zou binnen bepaalde tijd iedere Belg lid zijn, zelfs u. .
Dat betekent dat die minderheid steeds kleiner wordt en op den duur een aantal bereikt die niet meer weegt. Voor zover we dat moment al niet bereikt hebben. Die achterban die niet tot compromissen bereid is verliest aan significantie.
Het VB indertijd groeide ook met een geweldig aantal leden per dag. En kijk waar het nu staat?

Misschien een toepassing van het spreekwoord: 'vlug rijp, vlug rot'.

Laatst gewijzigd door system : 18 september 2011 om 12:36.
system is offline  
Oud 18 september 2011, 12:35   #75
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gehuigert Bekijk bericht
Zo een beetje zoals NVA die nu zegt dat er zwaar aan Brussel zal betaald worden voor dit akkoord terwijl er nog niets over de financiering van Brussel is geregeld in dit akkoord?
Als je de zevende dag hebt gevolgd dan weet je dat dit ook effectief het geval zal zijn. Beke heeft zulks al toegegeven. Van de aanwezigen vond ik Beke nog de meest eerlijke, of moet ik zeggen de minst oneerlijke.
stuyckp is offline  
Oud 18 september 2011, 12:36   #76
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Het VB indertijd groeid ook met een geweldig aantal leden per dag. En kijk waar het nu staat?

Misschien een toepassing van het spreekwoord: 'vlug rijp, vlug rot'.
De SPA is ook ooit groot geweest en waar staan ze nu ?
De CD&V is ook ooit groot geweest en waar staan ze nu ?
Alles is vergankelijk. Niets is definitief.
stuyckp is offline  
Oud 18 september 2011, 12:37   #77
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Inderdaad.
system is offline  
Oud 18 september 2011, 12:38   #78
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het aantal leden zegt niets over een stembusresultaat.
Henri1 is offline  
Oud 18 september 2011, 12:39   #79
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Je hebt wel een goed gevoel voor humor.
Zij hebben het wel voor mekaar gekregen wat BHV betreft. In tegenstelling tot de Kleine Leider, Wegloper Bart.
system is offline  
Oud 18 september 2011, 12:39   #80
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat staat ook N-VA te wachten.
Nu zal deze nieuwe regering en dito akkoord hen de wind uit de zeilen nemen.
Henri1 is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be