![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Zou u een voorstel steunen om kinderloze mensen zwaarder te belasten? | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() |
6 | 12,50% |
Nee |
![]() ![]() ![]() |
40 | 83,33% |
Ander/geen mening |
![]() ![]() ![]() |
2 | 4,17% |
Aantal stemmers: 48. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Banneling
|
![]() De Maan en Mars koloniseren wordt pas rendabel als we met 50 miljard zijn.
Laatst gewijzigd door Scherven A. Mok : 17 februari 2012 om 16:53. |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Wat mij betreft geen probleem om voorlopig niet te stoppen met werken.
![]() |
![]() |
#63 |
Banneling
|
![]() Ik herformuleer: wie verwacht jij dat je uitkering gaat betalen als er minder jongeren komen ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In het grootste deel van de wereld,met een zogenaamde "gezonde demografische bouw" zijn- en blijven de jongeren eigenlijk te arm om de pensioenen te betalen van de ouderen...... Europa was voor een tijdje een uitzondering,en is op dit eigenste moment aan het aantonen dat een bepaalde generatie,die een zekere welstand opbouwt ...hun eigen opgebouwde kapitaal weer opeten,na reeds dat van HUN ouders opgesoupeerd te hebben...Wie opvolgt is best NU bezig met een tweede- en zelfs een derde peiler van zijn/haar pensioen.(sorry reisbureau's,maar jullie vallen onder de privé-besparingen).. We moeten weer leren,zoals de generatie VOOR de babyboomers, om echt,vastbesloten,appeltjes voor de dorst opzij te zetten,hoe klein ook. Ondertussen blijven de meeste Europese naties een paar keer per jaar leningen aangaan....om de molen van de financiering van "lopende" zaken aan gang te houden...We merken onderhand dat doe molen wat stroefjes draait....Griekenland is een demonstratie van een stilstaande molen...en zie...de jongeren gaan gewoon weg! Het is vooruitziende politiek om te proberen de babyboom-problematiek,nog in het leven van deze babyboomers,aan te pakken.....opdat een volgende generatie niet bezwaard wordt. Een volgende generatie is best minder talrijk.... Laatst gewijzigd door kelt : 17 februari 2012 om 17:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Banneling
|
![]() Vrijheid, tis toch iets vreemds voor u he.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Trouwens, "voor jezelf leven" als je al minumum 50-60% belastingen betaalt?
Laatst gewijzigd door lombas : 17 februari 2012 om 21:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Goeie reden om het wél uit te voeren: al die DNA-testen die gaan moeten uitgevoerd worden of het kind wel écht van de 'papa' is. Drama's gaat dat geven zeg ik u
![]()
![]() |
#70 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#71 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er zit vooruitgang in onze achteruitgang.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Komen er kinderfabriekjes, waar mensen die op hun dertigste nog single zijn toch even een kindje mogen gaan maken ? Hoeveel extra taksen moet de katholieke kerk betalen voor het aanhouden van het verplichte celibaat van priesters ? Een extra taks op condooms, analoog met sigaretten en alcohol want schadelijk voor de gemeenschap ?
![]() |
![]() |
#73 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is een mooi voorstel van politici die denken dat hun enige rol in het leven erin bestaat om zich te bemoeien met andere mensen en belastingen uit te vinden nu de bestaande belastingen,om economische redenen,gaan verminderen...
Het is ook een uiting van "schuldigen" zoeken voor problemen....ook als die er niks mee te maken hebben. Het is tevens een methode om het ECHTE werk niet aan te pakken en de ECHTE vragen niet aan te pakken. WAAROM is ons systeem zo verslaafd aan economische groei en heeft het bijgevolg consumentjes "nodig"....WAAROM verlaten zoveel jonge mensen definitief Europa en lopen ze nog liever het risisco elders veel harder te moeten werken,liever dan hier te blijven..... Laatst gewijzigd door kelt : 18 februari 2012 om 08:03. |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Banneling
|
![]() Het voorstel zou zelfs nog wat mogen worden uitgebreid: een extra stem per kind. Uiteraard enkel voor volksgenoten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hoe zit het met iemand die een kindje afstaat na de bevalling?
Heeft een kind op de wereld gezet maar is toch kinderloos ... ![]()
![]() |
#79 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Onze wegen barsten van de tienduizenden auto's. Al die jonge mensen willen hun eigen auto tegenwoordig. Hoe wilt u dat opvangen? Ik heb heel mijn leven een klein inkomen gehad, ik heb mij aangepast aan een minder royaal leven. Ik heb geen auto, zoek zo goedkoop mogelijk manieren om op reis te gaan (of ga een keertje niet), vergelijk prijzen, draag mijn kleren jarenlang enzovoort, enzovoort. Wees gerust, ook met een kleinere uitkering (al zou ik het zeker niet plezant vinden - ik ben geen masochist!) zal ik mijn plan wel trekken.
![]() |
![]() |
#80 |
Banneling
|
![]() waarom moet men gehuwd zijn om kinderen te maken? en wat voor consequenties moeten de scheidenden dan dragen als ze mekaar niet meer zien zitten?
|
![]() |
![]() |