Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: Zou u een voorstel steunen om kinderloze mensen zwaarder te belasten?
Ja 6 12,50%
Nee 40 83,33%
Ander/geen mening 2 4,17%
Aantal stemmers: 48. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 17 februari 2012, 16:53   #61
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

De Maan en Mars koloniseren wordt pas rendabel als we met 50 miljard zijn.

Laatst gewijzigd door Scherven A. Mok : 17 februari 2012 om 16:53.
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2012, 16:54   #62
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Wel niet verwachten dat u dan ooit kan stoppen met werken, hoop ik.
Ik ben werkloos, ik wil dolgraag nog een jaar of 2 werken maar ze zeggen dat ik te oud en te duur ben ...
Wat mij betreft geen probleem om voorlopig niet te stoppen met werken.
Oud 17 februari 2012, 17:00   #63
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Ik ben werkloos, ik wil dolgraag nog een jaar of 2 werken maar ze zeggen dat ik te oud en te duur ben ...
Wat mij betreft geen probleem om voorlopig niet te stoppen met werken.
Ik herformuleer: wie verwacht jij dat je uitkering gaat betalen als er minder jongeren komen ?
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2012, 17:24   #64
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik herformuleer: wie verwacht jij dat je uitkering gaat betalen als er minder jongeren komen ?
opgelet hiermee....

In het grootste deel van de wereld,met een zogenaamde "gezonde demografische bouw" zijn- en blijven de jongeren eigenlijk te arm om de pensioenen te betalen van de ouderen......

Europa was voor een tijdje een uitzondering,en is op dit eigenste moment aan het aantonen dat een bepaalde generatie,die een zekere welstand opbouwt ...hun eigen opgebouwde kapitaal weer opeten,na reeds dat van HUN ouders opgesoupeerd te hebben...Wie opvolgt is best NU bezig met een tweede- en zelfs een derde peiler van zijn/haar pensioen.(sorry reisbureau's,maar jullie vallen onder de privé-besparingen)..
We moeten weer leren,zoals de generatie VOOR de babyboomers, om echt,vastbesloten,appeltjes voor de dorst opzij te zetten,hoe klein ook.

Ondertussen blijven de meeste Europese naties een paar keer per jaar leningen aangaan....om de molen van de financiering van "lopende" zaken aan gang te houden...We merken onderhand dat doe molen wat stroefjes draait....Griekenland is een demonstratie van een stilstaande molen...en zie...de jongeren gaan gewoon weg!

Het is vooruitziende politiek om te proberen de babyboom-problematiek,nog in het leven van deze babyboomers,aan te pakken.....opdat een volgende generatie niet bezwaard wordt.

Een volgende generatie is best minder talrijk....

Laatst gewijzigd door kelt : 17 februari 2012 om 17:25.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2012, 19:54   #65
slegie
Staatssecretaris

slegie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fozzie Bekijk bericht
Ik weet dat kinderen op voeden heel duur kan zijn, zeker als je er meerdere hebt. Maar op bepaalde vlakken kan men als ouder zelf al wat besparen. Ik had 2 oudere broers en ik heb heel veel kleren gedragen waar zij uitgegroeid waren en als ze nog draagbaar waren gingen die kleren naar mijn jongere neefjes. Mijn ma maakte ook soms zelf kleren en herstelde kleren die kapot waren. Bij ons thuis was dat heel normaal. Ik heb ook heel veel gespeeld met het speelgoed waar mijn broers te oud voor waren geworden. Niemand van mijn leeftijdsgenootjes die me daardoor scheef bekeek of zo. Bij hen was dat ook zo. Nu moet alles nieuw (en duur) zijn, dat is toch ook niet echt nodig... Ik ben nu 36, dus ik spreek niet van de duistere middeleeuwen
idd, en wij waren al zo verwend zeiden ze in die tijd al
slegie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2012, 19:58   #66
-Jo-
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Een nieuw voorstel van enkele CDU'ers is weliswaar afgeblokt door Merkel, maar levert toch al flink wat discussie op.

Bron: HLN

Wat denkt u hierover?
Interessant voorstel. Mensen die er bewust voor kierzen enkel voor zichzelf te leven mogen best wat extra aan de gemeenschap bijdragen. Mensen die kunnen bewijzen dat ze kinderloos zijn omwille van medische redenen kunnen best vrijgesteld worden.
-Jo- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2012, 21:34   #67
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door -Jo- Bekijk bericht
Interessant voorstel. Mensen die er bewust voor kierzen enkel voor zichzelf te leven mogen best wat extra aan de gemeenschap bijdragen. Mensen die kunnen bewijzen dat ze kinderloos zijn omwille van medische redenen kunnen best vrijgesteld worden.
Vrijheid, tis toch iets vreemds voor u he.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2012, 21:50   #68
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hun partner ook, of heeft die wel een bevruchtingsplicht?

Trouwens, "voor jezelf leven" als je al minumum 50-60% belastingen betaalt?

Laatst gewijzigd door lombas : 17 februari 2012 om 21:50.
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2012, 21:52   #69
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Goeie reden om het wél uit te voeren: al die DNA-testen die gaan moeten uitgevoerd worden of het kind wel écht van de 'papa' is. Drama's gaat dat geven zeg ik u
Oud 17 februari 2012, 21:53   #70
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De enige manier om bij te dragen aan de maatschappij is door het verwekken van kinderen?
Oud 17 februari 2012, 21:59   #71
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Er zit vooruitgang in onze achteruitgang.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2012, 22:17   #72
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Is homo zijn een medische reden ?
Komen er kinderfabriekjes, waar mensen die op hun dertigste nog single zijn toch even een kindje mogen gaan maken ?
Hoeveel extra taksen moet de katholieke kerk betalen voor het aanhouden van het verplichte celibaat van priesters ?
Een extra taks op condooms, analoog met sigaretten en alcohol want schadelijk voor de gemeenschap ?
Oud 17 februari 2012, 22:35   #73
SDG
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Is homo zijn een medische reden ?
Komen er kinderfabriekjes, waar mensen die op hun dertigste nog single zijn toch even een kindje mogen gaan maken ?
Hoeveel extra taksen moet de katholieke kerk betalen voor het aanhouden van het verplichte celibaat van priesters ?
Een extra taks op condooms, analoog met sigaretten en alcohol want schadelijk voor de gemeenschap ?
En wat met spermadonoren?
SDG is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2012, 08:00   #74
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Het is een mooi voorstel van politici die denken dat hun enige rol in het leven erin bestaat om zich te bemoeien met andere mensen en belastingen uit te vinden nu de bestaande belastingen,om economische redenen,gaan verminderen...

Het is ook een uiting van "schuldigen" zoeken voor problemen....ook als die er niks mee te maken hebben.

Het is tevens een methode om het ECHTE werk niet aan te pakken en de ECHTE vragen niet aan te pakken.

WAAROM is ons systeem zo verslaafd aan economische groei en heeft het bijgevolg consumentjes "nodig"....WAAROM verlaten zoveel jonge mensen definitief Europa en lopen ze nog liever het risisco elders veel harder te moeten werken,liever dan hier te blijven.....

Laatst gewijzigd door kelt : 18 februari 2012 om 08:03.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2012, 08:51   #75
-Jo-
Banneling

Standaard

Het voorstel zou zelfs nog wat mogen worden uitgebreid: een extra stem per kind. Uiteraard enkel voor volksgenoten.
-Jo- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2012, 08:58   #76
Inno
Minister-President

Inno's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door slegie Bekijk bericht
idd, dat we met 7 miljard mensen op deze planeet nog steeds niet door hebben dat het op een moment gewoon teveel is voor onze planeet kan ik niet begrijpen dat wij hier het kweken van kinderen nog financieel aanmoedigen.

Daarbij komt het nog eens dat het meestal lagere bevolkingsregionen zijn die het meeste kweken, mensen dus die het meest van uitkeringen genieten en dergelijke en feitelijk op zich niks bijdragen aan het systeem maar het systeem handenvol geld kosten.

ik pleit er daarom ook voor om vanaf het 3de kind de mensen extra te belasten en kindergeld terug te verkleinen.
dit zal ook de stroom van vreemdelingen verminderen die hier komen teren op het kindergeld systeem dat hier geld want bij het 3de kind zouden ze moeten gaan betalen wat dus niet meer lucratief is voor dit soort gelukzoekers.
Ik zou het kindergeld niet verkleinen als het over Vlamingen gaat, wel over andere soorten mensen. Ik zou er alleszins nog wat extra maatregelen bij doen. Zoals gehuwd zijn, nooit gescheiden, ...
Inno is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2012, 08:59   #77
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het voorstel zou zelfs nog wat mogen worden uitgebreid: een extra stem per kind. Uiteraard enkel voor volksgenoten.
Als ik u hier zo lees zou ik eerder voor cijnskiesrecht pleiten.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2012, 11:29   #78
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Hoe zit het met iemand die een kindje afstaat na de bevalling?
Heeft een kind op de wereld gezet maar is toch kinderloos ...
Oud 18 februari 2012, 11:51   #79
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waar moeten die jongeren gaan wonen als er onverantwoord veel blijven bijkomen? België is barstensvol!
Onze wegen barsten van de tienduizenden auto's. Al die jonge mensen willen hun eigen auto tegenwoordig. Hoe wilt u dat opvangen?
Ik heb heel mijn leven een klein inkomen gehad, ik heb mij aangepast aan een minder royaal leven. Ik heb geen auto, zoek zo goedkoop mogelijk manieren om op reis te gaan (of ga een keertje niet), vergelijk prijzen, draag mijn kleren jarenlang enzovoort, enzovoort. Wees gerust, ook met een kleinere uitkering (al zou ik het zeker niet plezant vinden - ik ben geen masochist!) zal ik mijn plan wel trekken.
Oud 18 februari 2012, 11:56   #80
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Inno Bekijk bericht
Ik zou het kindergeld niet verkleinen als het over Vlamingen gaat, wel over andere soorten mensen. Ik zou er alleszins nog wat extra maatregelen bij doen. Zoals gehuwd zijn, nooit gescheiden, ...
waarom moet men gehuwd zijn om kinderen te maken? en wat voor consequenties moeten de scheidenden dan dragen als ze mekaar niet meer zien zitten?
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be