![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#61 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Wat bedoel je precies met *voegen* en *in de pas lopen*, kun je dat nader verklaren?
|
|
|
|
|
|
#62 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Wanneer u met de wagen op de weg rijdt, dan kunt zo maar niet rijden waar u wilt en hoe hard u wilt. U moet rechts rijden, stoppen voor een verkeerslicht, en rekening houden met de opgelegde snelheid, niet in een bocht voorbijsteken en noem maar op. U kunt niet meer 'creatief' rijden. Dat komt omdat de maatschappij dit verhindert enerzijds door regels, die dan weer het gevolg zijn van het drukke verkeer. Dus u denkt maar dat u vrij bent in uw wagen, maar u bent op en top gebonden in uw wagen. Zelfs materieel door uw gordel. En als u dan zegt: 'ja maar ik doe die gordel nooit om 'en men betrapt u, dan krijgt u een fikse boete. En de volgende keer doet u hem wel om. Maw u voegt zich (men dwingt u uzelf te conformeren) en u rijdt 'in de pas' met uw wagen. En zo is dit met bijna alle dingen. Alleen, wij beseffen dat niet meer. |
|
|
|
|
|
|
#63 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#64 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Maar dat is een beetje afwijken.De zaak is dat onderwijs ons ·instrumentaliseert·, zoals ik dat noemde, en de (mede-)menselijkheid verdwijnt naar het tweede vlak of verdwijnt. Kijk maar eens naar de grootste motor van de moderne geschiedenis: het kapitalisme. Dat draait geheel op en rond het winstmotief. En het zijn de slimsten die daar de meeste hand-en spandiensten aan bewijzen, omdat ze daarmee het meeste verdienen en het meeste winst maken. Laatst gewijzigd door smosty : 27 april 2012 om 17:34. |
|
|
|
|
|
|
#65 |
|
Banneling
|
Krapuul noch manager noch slim zijn wordt met de genen doorgegeven. Mensen zijn enorm flexibel en kunnen dat allemaal tegelijk aan, of ontwikkelen.Oei, daar zit weer een serieuze dubbele bodem in, vooral als je deze uitspraak op managers toepast.
Laatst gewijzigd door smosty : 27 april 2012 om 17:42. |
|
|
|
|
|
#66 |
|
Banneling
|
Oei, ik ben nu toch bezig met een evenwichtige en intelligente analyse.
Dat van het doden van de creativiteit door strak onderwijs (gesignaleerd door System) komt er ook nog bij. Het is een ernstig symptoom. |
|
|
|
|
|
#67 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#68 | |
|
Banneling
|
Citaat:
En als dat krapuul dan ook nog eens studeert en in hoge functies komt zonder enige moraal en niets ontziend , dan is het hek helemaal van den dam . |
|
|
|
|
|
|
#69 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#70 | |
|
Banneling
|
Citaat:
In geval van Dehaene is slim vervangen door schaamteloosheid . |
|
|
|
|
|
|
#71 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Honden en katten en bij uitbreiding zowat alle zoogdieren vermoed ik, zijn vrij direct in hun handelen. Er zijn wel wat gelijkenissen met de holbewoners onder ons. De emoties liggen vrij dicht aan het oppervlakte. Vaak is het minste dat gebeurd voldoende om een overvloed aan reacties los te weken. Die reacties kunnen zowel positief als negatief overkomen. Bij mensen die gestudeerd hebben heb ik toch wel vaker het gevoel dat alles wat emoties aangaat wat dieper onder het oppervlakte weggestopt is. Het verstand speelt hier sterker de rol van flessenhals langswaar alle emoties worden gekanaliseerd en gedimensioneerd. Overdreven uitingen van emoties zijn voor het verstand ongepast (het spock syndroom Dus er zit (volgens mij) wel degelijk wat in je openingspost, al zou ik het wel verbreden naar emoties (zowel positief als negatief) terwijl in je post eerder de nadruk op het positieve aspect van emoties ligt. Het is mss tekenend dat huisdieren nog nooit zo populair geweest zijn. Vullen zij mss aan hetgeen we zelf stilaan meer en meer aan het verliezen zijn. Ik hoop dat de mensheid er in de toekomst in slaagt om het perfecte huwelijk tussen het hart en het verstand te realiseren. Ik hoop en denk dat daar ons geluk kan gevonden worden en geluk is hetgeen we allemaal nastreven. Als we er in slagen om het aan elkaar te gunnen zal het mss ook onszelf ten deel vallen Laatst gewijzigd door satiper : 28 april 2012 om 18:40. |
|
|
|
|
|
|
#72 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Bij afgestudeerde mensen is dat helemaal anders , die komen je emotieloos iets verkopen , omwille van hun eigen profeit er uit zonder enige afiniteit met het product . Ze staan met de glimlach in hun gezich je gelijk te geven terwijl ze denken en weten dat ze u goed beet hebben . Ze steken doelbewust systemen in elkaar om geld uit uw zakken te kloppen en te doen geloven in een product dat je kwa geluk geen meter vooruit helpt . hoe slimmer , hoe onbeschaamder , en hoe behoedzamer ik ben . |
|
|
|
|
|
|
#73 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Spreek voor jezelf.
|
|
|
|
|
#74 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#75 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Het verstand heeft ons een weg doen inslaan waarop praktisch geen terugkeer mogelijk is. Het verstand heeft ons mogelijk gemaakt te leven zoals we leven. Praktisch niemand wil terug naar de tijd dat we als dieren in grotten leefden. Het verstand heeft ons teveel vruchten opgeleverd waartegen we nog moeilijk nee kunnen zeggen. Mss hoeft dat ook niet echt, mss is het wel mogelijk om het verstand in harmonie met het gevoel te brengen. Vaak loopt het anders, dat klopt, maar er zijn toch ook wel vbn waar verstand en gevoel wel mooi samengaan. Net als bij veel andere zaken kan je hier dus minstens twee kanten op. Hopelijk ontstaat er uit het samengaan tussen verstand en gevoel wel zoiets als wijsheid en kan de mensheid hiermee wel tot een hoger niveau komen. |
|
|
|
|
|
|
#76 | ||
|
Banneling
|
Citaat:
Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#77 | |
|
Schepen
|
Citaat:
Daarnaast betwijfel ik ten zeerste of het percentage belspelpresentatoren met een universitaire scholing hoog is. Het verschil tussen immorele hoog- en laaggeschoolden is dat die eersten vaak in topfuncties terechtkomen waarbij immoreel gedrag nieuwswaardig is. Didier Bellens die een extreem riante bonus opstrijkt, is voor de media interessanter dan Jos de loodgieter van achter de hoek die een klant te veel aangerekend heeft. Niet enkel omwille van de functie, maar ook omwille van de hogere bedragen die ermee gemoeid zijn. Simpele zielen die niet zoveel gestudeerd hebben, zijn echter geneigd om te geloven dat het nieuws een volledig correcte weergave is van de werkelijkheid. Zij openen dan discussies als deze...
|
|
|
|
#78 |
|
Banneling
|
|
|
|
|