![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Omdat ze nu de zwarte piet aan de ACW-gouverneur kan geven tiens.
![]() |
#62 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Banneling
|
![]() Wacht eens wacht eens, ik ben de wet van 69 eens gaan opzoeken.
Dit gaat over kosten geallieerd aan een identiteitskaart. De retributie waarvan hier sprake heeft niks te maken met een identiteitskaart, maar met een inschrijving voor vreemdelingen. Die wet zegt ook dat geen ander tarief mag worden aangerekend voor diensten als dat Belgen betalen. Maar het gaat niet over een eenzelfde dienst als Belgen of EUers. Het gaat over buitenlanders van buiten de EU inschrijven. De procedure is niet het zelfde als voor Europeanen die zich hier vestigen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
maw, bla bla bla |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
ik neem aan dat dit een tikfout is voor de rest verwacht ik een link, zodat we ook kunnen kijken, want ik kon die wet niet vinden, enkel citaten van het bewuste artikel waarop de gouverneur zich beroept als één van de vele bezwaren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Banneling
|
![]() idd 68
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | ||
Europees Commissaris
|
![]() [quote=giserke;6589456]
neen, ging die dan over het verhogen van de vreemdelingentaks als enig onderwerp. Of zie je een stem voor nva als een vrijgeleide om tegenwettelijk te handelend? Citaat:
Citaat:
Dan kan een linkje niet moeilijk zijn, want ik kan het niet vinden en ik ben blijkbaar niet de enige. Welke zoekterm? maw ik heb hier geen repliek op. de waarheid kan hard zijn voor een zeloot. Tenzij jij alsnog mij op een leugen wil betrappen? Laatst gewijzigd door spherelike : 3 april 2013 om 17:16. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Banneling
|
![]() Wat is een belasting?
Een belasting is een eenzijdig opgelegde heffing aan personen of firma’s die op het grondgebied van de gemeente gevestigd zijn of die er belangen hebben. De opbrengst wordt aangewend om de algemene uitgaven van de gemeente te financieren. Soorten belastingen: - de aanvullende belastingen - andere gemeentelijke belastingen Wat is een retributie? Een retributie is een som die de gemeente vraagt als tegenprestatie voor een dienstverstrekking waar een persoon of een firma zelf heeft om verzocht, eventueel stilzwijgend. Het bedrag van een retributie staat rechtstreeks in verband met de kosten van de geleverde prestatie. We hebben het dus wel zeer degelijk over het tweede. Laatst gewijzigd door giserke : 3 april 2013 om 17:21. |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() is verkiezingen ook goed?
sus antigoon ![]() sociale en politieke voordelen, maar van onze roots doen we geen afstand, dit zou verraad zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil, enkel nodig voor het één en ander te bekomen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat belet u natuurlijk niet om u daar op te steunen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
"Voor afgifte van administratieve stukken wordt het volgende criterium gehanteerd: stukken die worden aangevraagd wegens wettelijke of reglementaire verplichtingen zijn onderworpen aan een belasting;" En als je wil weten wat een retributie is, moet je maar het vervolg lezen, dat legt hij ook uit. Tenzij je wil beweren dat deze nva-minister een schertsfiguur is, die niet weet waarover hij het heeft. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Europees Commissaris
|
![]() Enkel als het over een één thema verkiezing zou gegaan zijn, zou die als referendum daarover kunnen doorgaan. Ik dacht niet dat dit het geval was.
Vandaar dat ik ook over arrogantie heb, het misbruik van de macht, en het negeren van de bemerkingen van de oppositie. Evenmin denk ik dat een verkiezingsoverwinning op gemeentelijk vlak rechten geeft om regionale, nationale en internationale regels te negeren. Een overwinning op regionaal of nationaal vlak daarentegen geeft de mogelijkheid om regels en wetten op dat niveau te veranderen. Dus het initiatief is aan nva, om het reglement te veranderen, zonder evenwel regels van het hoger niveua te overtreden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Europees Commissaris
|
![]() Leer lezen, ik heb wel het citaat van het artikel 2 van die wet, waarop de gouverneur zich baseert teruggevonden in een officieel document. Mag ik aannemen dat de overheid correct citeert uit wetten?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ge moogt ook dat citaat geven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Dus niet met mijn voeten rammelen hé, tenzij je een doktersbewijs laat zien waaruit blijkt dat er iets met uw geheugen is, dan heb ik compassie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De kosten van een identiteitskaart dus. Of wist he dat niet meer ? Zelfs zonder doktersbriefje heb ik compassie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
ge hebt zelfs in de tekst eventjes over het woord "AFLEVEREN" gelezen in een poging om te ontsnappen, dater bvb bij vervangingen geen extra kosten zouden zijn begint het terug te komen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U had een probleem om het woordje "telkens" te begrijpen. |
|
![]() |
![]() |