Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 december 2019, 15:09   #61
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Wat valt er eigenlijk bij de vorige regering te verdedigen?
Wat hebben ze fout gedaan?
Kirk gaf toe dat vuurwapengeweld onvermijdelijk zou zijn onder een bewapende bevolking, maar hij vond dat een noodzakelijk kwaad. “Ik denk dat het het waard is om elk jaar een aantal vuurwapendoden als prijs te betalen voor ons door God gegeven recht om onze vrijheden te beschermen”, zei hij in 2023.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2019, 15:18   #62
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN

DewareJakob's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Hij introduceerde met recht en reden de classificatie "mestkevers".

Puike politieker met veel mensenkennis en inzicht.
Nu de kiezers nog.
Zei de Democraat.
En helemaal passend in de Waalse traditie van corruptie, graaierij en anti-Vlaamse politiek. Begrijpelijk dat je daar je bondgenoot in vindt.
Oud 21 december 2019, 15:23   #63
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Nog altijd boos omwille van die eerste waarheid die hij vereeuwigde : dat het Vlaams Blok mestkevers zijn ?
Als uw VLDtje het moet hebben van scheldwoorden dan wijst dat toch wel op een zekere intellectuele armoede. En als ze met de volgende verkiezingen nog eens een flinke klap krijgen, waar staan ze dan met hun “mestkever” verhaal?
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2019, 15:23   #64
De gemuilkorfde

De gemuilkorfde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
14 miljard euro tekort lijkt mij meer dan voldoende.
Oud 21 december 2019, 15:25   #65
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Schijnbaar is het palmares van die regering zo licht dat u zelf niet onmiddellijk iets kunt aanbrengen...
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2019, 15:26   #66
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
14 miljard euro tekort lijkt mij meer dan voldoende.
Vraag het eens aan Van Tovertvelt. De verlaging van de Vennootschapsbelasting was zijn idee.
Kirk gaf toe dat vuurwapengeweld onvermijdelijk zou zijn onder een bewapende bevolking, maar hij vond dat een noodzakelijk kwaad. “Ik denk dat het het waard is om elk jaar een aantal vuurwapendoden als prijs te betalen voor ons door God gegeven recht om onze vrijheden te beschermen”, zei hij in 2023.
Oud 21 december 2019, 15:28   #67
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Schijnbaar is het palmares van die regering zo licht dat u zelf niet onmiddellijk iets kunt aanbrengen...
Ik heb het vroeger al gezegd: het enige wezenlijke dat de vorige regering gedaan heeft is de verlaging van de Vennootschapsbelasting (en tax-shift) zonder compensaties. De NVA vond dat een goed idee. Vandaag zien we de terugverdieneffecten.
Oud 21 december 2019, 15:28   #68
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Gisteren De Gucht beziggehoord in de Afspraak. En je kan er niet omheen: dat is de beste man om weerwerk te bieden tegen de populisten.

Hij gaat altijd in de aanval en laat zich niet in de hoek dringen.

Zijn antwoord op Rik Van Cauwelaert op het functioneren van de vorige federale regering was magistraal: 'die vorige regering heeft het heel goed gedaan: de tewerkstellingsgraad is gestegen en de economie is zeer sterk gegroeid'.
Rik wist niet wat zeggen.
Wat heeft OVLD jou ooit misdaan dat je hen zo een gruwelijk en beschamend einde toewenst ?
Oud 21 december 2019, 16:06   #69
De gemuilkorfde

Standaard

Citaat:
Vraag het eens aan Van Tovertvelt. De verlaging van de Vennootschapsbelasting was zijn idee.
En de VLD zat erbij, volgens jou konden die niets doen, want N-VA was de baas.
De voetveegjes knikten dus maar instemmend bij alles wat er gebeurde.
Misschien houdt de kiezer niet van voetveegjes?
Oud 21 december 2019, 16:33   #70
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb het vroeger al gezegd: het enige wezenlijke dat de vorige regering gedaan heeft is de verlaging van de Vennootschapsbelasting (en tax-shift) zonder compensaties. De NVA vond dat een goed idee. Vandaag zien we de terugverdieneffecten.
Nogal magertjes, niet?!
Oud 21 december 2019, 16:57   #71
Eurosceptic
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Een recente enquête toont aan dat +/- 50% van de Vlamingen voor een separatistische/confederalistische partij stemt.
Eens de zetels verdeeld, telt het programma van die partijen, niet de filosofie achter elke stem.
Volkomen mee eens. Bijna grappig te noemen hoe je via media zoals de morgen en de standaard (volledig politiek gekleurd maar "wij rapporteren hoe het echt zit") verneemt dat de grote meerderheid van de Vlamingen tegen confederalisme is, maar tegelijkertijd wel volop voor partijen stemt die confederalisme als agendapunt verdedigen.

Veel meer bewijs voor valsheid in berichtgeving kun je niet wensen. Een beetje zoals Somers die laatst beweerde dat veel Vlamingen voor een multiculturele maatschappij zijn
Oud 21 december 2019, 17:14   #72
De gemuilkorfde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
Veel meer bewijs voor valsheid in berichtgeving kun je niet wensen. Een beetje zoals Somers die laatst beweerde dat veel Vlamingen voor een multiculturele maatschappij zijn
Dat van de Brexit vond ik nog duidelijker.
Heel de tijd volhouden dat de Britten spijt hadden van hun keuze bij het referendum, en keer op keer stemden die voor partijen die PRO-Brexit waren (eerst de Brexit party, en dan de Conservatives).
Oud 21 december 2019, 17:14   #73
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Volkomen mee eens. Bijna grappig te noemen hoe je via media zoals de morgen en de standaard (volledig politiek gekleurd maar "wij rapporteren hoe het echt zit") verneemt dat de grote meerderheid van de Vlamingen tegen confederalisme is, maar tegelijkertijd wel volop voor partijen stemt die confederalisme als agendapunt verdedigen.

In verband met multiculturaliteit : heb je eindelijk beslist om je importmadam terug te sturen ? Goeie Blokkers hokken niet samen met 'niefaniers'
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2019, 17:30   #74
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hij introduceerde met recht en reden de classificatie "mestkevers".
en dat heeft die "mestkevers" geen windeieren gelegd, eh

Citaat:
Puike politieker met veel mensenkennis en inzicht.
Ja, de kiezers de schuld geven voor een slechte verkiezingsuitslag, is idd een toonbeeld van veel mensenkennis en politiek inzicht

Citaat:
Nu de kiezers nog.
die hebben blijkbaar beter oorden opgezocht

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2019, 17:34   #75
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Hij zegt gewoon de waarheid: de kiezer krijgt wat ze vragen. Wat is daar mis mee? Dat is democratie.

Dat betekent niet dat de kiezer fout is. Dat betekent dat ze krijgen wat ze willen.

Ha, ha, en het is daarom dat de kiezers in het koor roepen dat ze er voor spek en bonen blijlopen want er wordt niet naar hen geluisterd...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2019, 17:35   #76
Eurosceptic
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
In verband met multiculturaliteit : heb je eindelijk beslist om je importmadam terug te sturen ? Goeie Blokkers hokken niet samen met 'niefaniers'
Als ik zeg dat de Vlaming tegen multicultuur is, dan heb ik het over de multicultuur die momenteel in onze samenleving heerst. Overwegend overlast met Marokkanen en ander Noord Afrikaans gespuis. Onder de grote noemer "de moslims". Mensen die hier al jaren wonen maar nooit de moeite namen om Nederlands te leren, of zich aan te passen aan onze manier van leven. Overmatig vertegenwoordigd in de criminaliteitscijfers en in de sociale bijstand. Kijk eens naar Faroek Ozgunes en het wordt pijnlijk duidelijk.

In mijn gemeente zijn alle frituren overgenomen door Chinezen. Ze werken bikkelhard, spreken Nederlands, blijven weg bij het OCMW (bembem moet zowat de enige uitzondering in Vlaanderen zijn) en respecteren onze cultuur.
Dat kan wel werken, en ik ben ervan overtuigd dat quasi alle VB stemmers niks of weinig hebben tegen een multicultuur met niet - moslims. Italianen doen het ook vrij goed.

Ik heb grote twijfels bij jouw idee over het profiel van de meeste VB stemmers
Oud 21 december 2019, 17:35   #77
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Welk falen?
Alsof onder de 10% zakken geen falen is...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2019, 17:35   #78
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nogal magertjes, niet?!
Op gebied van sanering van Financiën was het inderdaad nogal magertjes. En dat voor een Rechtse regering.
Van Tovertvelt heeft weinig uit zijn mouw getoverd.
Oud 21 december 2019, 17:36   #79
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Op gebied van sanering van Financiën was het inderdaad nogal magertjes. En dat voor een Rechtse regering.
Van Tovertvelt heeft weinig uit zijn mouw getoverd.
Rechts?

Om welke reden omschrijft u de regering-Michel als rechts?
Oud 21 december 2019, 17:36   #80
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als ik zeg dat de Vlaming tegen multicultuur is, dan heb ik het over de multicultuur die momenteel in onze samenleving heerst. Overwegend overlast met Marokkanen en ander Noord Afrikaans gespuis. Onder de grote noemer "de moslims". Mensen die hier al jaren wonen maar nooit de moeite namen om Nederlands te leren, of zich aan te passen aan onze manier van leven. Overmatig vertegenwoordigd in de criminaliteitscijfers en in de sociale bijstand. Kijk eens naar Faroek Ozgunes en het wordt pijnlijk duidelijk.

In mijn gemeente zijn alle frituren overgenomen door Chinezen. Ze werken bikkelhard, spreken Nederlands, blijven weg bij het OCMW (bembem moet zowat de enige uitzondering in Vlaanderen zijn) en respecteren onze cultuur.
Dat kan wel werken, en ik ben ervan overtuigd dat quasi alle VB stemmers niks of weinig hebben tegen een multicultuur met niet - moslims. Italianen doen het ook vrij goed.

Ik heb grote twijfels bij jouw idee over het profiel van de meeste VB stemmers
Je moet niet proberen van door te dringen bij hem, hij wordt daar alleen maar fanatieker anti-Vlaams van.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be