Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 maart 2005, 23:31   #61
@lpha
Parlementsvoorzitter

@lpha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cosmo
Hebben kunstenaars sterke genen of zwakke genen ?
Wil je militaire genen of Mahatma Gandhi's ?
De "gepaste genen" zullen de genen van de rijken zijn.
Moet ik nog verdergaan ?
Er zullen twee soorten genen zijn.
Die van de heersers en die van de slaven.
Die laatsten worden speciaal daarvoor gekweekt.

Laatst gewijzigd door @lpha : 18 maart 2005 om 23:32.
@lpha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2005, 23:32   #62
/\|cazar
Banneling

/\|cazar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
het weerwoord van de armen zal denk ik in deze tijden sneller komen
maar het zal wss - hopelijk niet zo snel uitlopen op lynchpartijen
ik voorapel echter een burgeroorlog indien zoals sommige gekken willen de uitkeringen zondermeer worden afgeschaft.
zelfs met het voorstel van doornroosje die de uitkeringen maar met de helft wil verminderen zit het er binnen het half jaar bovenarms op
Met de uitkering die werklozen zullen trekken, zullen ze nog altijd beter af zijn dan pakweg 80 % van de wereldbevolking...

Niemand ontneemt je kansen, king. Stap naar unizo, open een eenmanszaak, denk na, handel, doe iets, maar stop met zeuren over revoluties die er toch nooit zullen komen.

Onassis wou ook een stuk van de koek en is begonnen met 5 dollar op zak, zonder diploma en gebrekkig engels.
/\|cazar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2005, 23:35   #63
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door @lpha
Er zullen twee soorten genen zijn.
Die van de heersers en die van de slaven.
Die laatsten worden speciaal daarvoor gekweekt.
zou best wel eens ooit werkelijkheid kunnen zijn.
de drang naar efficiëntie in het productiesysteem kent geen menselijke moraal.

jammer dat niet de slimsten het meestal voor het zeggen hebben, maar wel de meest hebzuchtigen.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2005, 23:35   #64
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

we zijn al duizenden jaren zelf een natuurlijke selectie aan t organiseren
de meest gehaaide heeft de meeste overlevingskans.
vandaar dat we hier met zoveel haaien zitten die het nodig vinden om op werklozen te kakken.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 18 maart 2005 om 23:35.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2005, 23:36   #65
Cosmo
Burgemeester

Cosmo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas
laat ik zeggen dat ik geen kinderen heb omdat ik het vooralsnog onetisch vindt om ze op zo n planeet te verwekken. je vergeet de invloed van het onderwijs = bewustzijn van de rechten en bovendien van de multimedia = informatie. mijn kinderen zijn niet stervende en toch ben ik al in opstand. in tegenstellling tot vroeger kan ik nu met armen in gans de wereld in contact komen. Ja hoor uiteindelijk zal bill gates mss nog de grootste vijand van het kapitalisme blijken te zijn geweest.

ik voorapel echter een burgeroorlog indien zoals sommige gekken willen de uitkeringen zondermeer worden afgeschaft.
zelfs met het voorstel van doornroosje die de uitkeringen maar met de helft wil verminderen zit het er binnen het half jaar bovenarms op
Het is helemaal niet on-etisch om nu kinderen op de wereld te zetten. Het is beter dan 100 jaar geleden en beter dan 200 jaar geleden enz.
Als het toen niet on-etisch was om kinderen op de wereld te zetten waarom zou het dan nu wel on-etisch zijn. Persoonlijk vind ik dat allemaal Freudiaans gewauwel.
Bij een revolutie moet je wel opboksen tegen de politie. Hetgeen betekent dat er heel veel mensen moeten bereid zijn om ervoor te sterven. Dat zie ik in ons (nog altijd) luilekkerland niet zomaar gebeuren.
Cosmo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2005, 23:37   #66
doornroosje
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
jouw systeem komt op het zelfde neer als de nepstatuten. het grote falen in het tewerkstellingsbeleid is gelegen in de naieviteit als zou je mensen kunnen dwingen om te werken. zelfs dan nog als er geen werk is ? Het feodalisme is afgeschaft weet je wel. mensen zijn geen lijfeigenen - runderen die je in een of andere richting kan dwingen.
laat jezelf aub toch eens behandelen of zo
Het is kiezen of delen nietwaar,in ieder geval zal er veel minder tussenkomst van de overheid moeten komen,waar jij toch zo graag op rekent.
Of ben jij zo naief om te denken dat iedereen die werkeloos is niet wil werken.
50 jarigen en ouderen wil men gedwongen aan het werk zetten,terwijl ik gisteren op het nieuws en in de krant te horen krijg dat circa 12.000 jonge werkelozen al verschillende jaren doppen en sommigen al 10 jaar.
U kan mss eens meegaan als ik me laat behandelen,kwestie van eens een gezond oordeel te krijgen van iemand die werkt voor zijn geld nl.de Dokter.
Ik heb er een loopbaan opzitten van +/- 36jaar,denk jij dat ik alle dagen met mijn goesting gaan werken heb mss?
Het minste dat ze kunnen doen is moeite doen,en dan heb ik het niet over ouderen die reeds meer dan 25 jaar gewerkt hebben ,maar over jongeren die blijkbaar denken dat het op hun schoot gebracht wordt.
doornroosje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2005, 23:38   #67
Cosmo
Burgemeester

Cosmo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard
zou best wel eens ooit werkelijkheid kunnen zijn.
de drang naar efficiëntie in het productiesysteem kent geen menselijke moraal.

jammer dat niet de slimsten het meestal voor het zeggen hebben, maar wel de meest hebzuchtigen.
Spijtig, maar zo waar.
Cosmo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2005, 23:41   #68
/\|cazar
Banneling

Standaard

With all respect, maar dat genetica gezever doet de thread wel ontsporen, misschien in een nieuwe thread.

Heb zelf ook een cursuske of 2 genetica gehad, voor men erover wil praten, moeten men alvast erkennen dat we nog quasi nergens staan op dat gebied ( van genomics naar proteonomics naar gedragstoestanden etc ... )

Het boeltje is veel te complex, misschien voer voor een andere thread.
Oud 18 maart 2005, 23:44   #69
/\|cazar
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door doornroosje
dat circa 12.000 jonge werkelozen al verschillende jaren doppen en sommigen al 10 jaar.
Neen, neen 12000 jongeren hebben gedurende 10 jaar na afstuderen nog niet gewerkt.

Raar.

Ik geef wel toe dat de hoofdschuldige van de huidige toename en reeds bestaande werkloosheid de last op arbeid is.

Tegenwoordig kost een werknemer gigantisch veel en overweeg je wel 30 keer als kleine kmo om iemand in dienst te nemen, of je winst is foetsjie. Wetende dat vlaanderen een kmo land is ...

Laatst gewijzigd door /\|cazar : 18 maart 2005 om 23:44.
Oud 18 maart 2005, 23:49   #70

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alcazar
[size=3]Vrijgekocht van wie ?[/size] Van die dikke duitse multinational die mij veel te veel betaalde ? Awel merci. Rare vrijheid dan.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alcazar
Ik hoop dat het nooit zover komt, en ik denk het ook niet, de [size=3]ultieme slavernij is immers zo ontworpen dat mensen het niet weten[/size] dat ze slaaf zijn.
de proletariers van destijds vonden soms ook dat ze goed af waren hoor wanneer ze een worst kregen.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.
Oud 18 maart 2005, 23:50   #71
debbie
Minister

debbie's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar debbie
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynicus
Als men de sociale uitkeringen voor werkbekwamen zou afschaffen, zouden er kandidaten genoeg zijn om gemeenschapsdiensten te verrichten. In verschillende topics heb ik reeds het nodige denkwerk verricht over het soort gemeenschapsdiensten dat men de uitkeringstrekkers zou kunnen laten doen : http://forum.politics.be/showthread.php?t=25073;
http://forum.politics.be/showthread.php?t=25936;
http://forum.politics.be/showthread.php?t=26758.
Uiteraard zijn er nog vele andere mogelijkheden. Wie een inhoudelijk interessante gemeenschapsdienstfunctie zou willen verrichten, zou inderdaad blijk moeten geven van de nodige motivatie en inzet. Zoniet zou hij of zij slechts in aanmerking komen voor straatvegergemeenschapsdienst of zo. De grootste gebruiker van de gemeenschapsdienst zou de overheid zijn (onder meer de lokale overheden), doch ook de brave belastingbetaler zou in verhouding tot de betaalde belastingen gratis dienstencheques krijgen waarbij dan gemeenschapsdienstverrichters kunnen worden opgevorderd voor het verrichten van huishoudelijk werk, tuinonderhoud enz.. Ik denk wel dat vele hardwerkende belastingbetalers daar dankbaar gebruik zouden van maken.
In feite is dat dan een vorm van tewerkstelling maar dan moet de uitkering wel omhoog. Dan moet je naast je plichten ook rechten krijgen en bijgevolg moet er een contract zijn. Dat zou dus zo al niet haalbaar zijn, dat is het creëren van extra jobs.
Je dacht toch niet dat de werklozen gemeenschapsdiensten gaan doen, een job uitoefenen dus, terwijl ze alleen maar een uitkering krijgen en nog steeds gezien worden als werklozen? Hoeveel uren gemeenschapsdienst zou ik volgens jou moeten doen voor mijn 300 euro werkloosheidsvergoeding?

Jouw voorstel zou voor de mensen met geld wel interessant zijn maar voor de werklozen een hele vernedering, net slavenarbeid. Zie je het al voor je, al die werklozen die de straat staan te vegen? Waarom niet meteen allemaal dezelfde kleding geven, iets met streepjes net als de gevangenen van vroeger of een petje met het opschrift "Werkonwillig"
debbie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2005, 23:52   #72
@lpha
Parlementsvoorzitter

@lpha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door /\|cazar
With all respect, maar dat genetica gezever doet de thread wel ontsporen, misschien in een nieuwe thread.

Heb zelf ook een cursuske of 2 genetica gehad, voor men erover wil praten, moeten men alvast erkennen dat we nog quasi nergens staan op dat gebied ( van genomics naar proteonomics naar gedragstoestanden etc ... )

Het boeltje is veel te complex, misschien voer voor een andere thread.
Idd gezever, gelukkig steekt de mens (voorlopig) nog te complex in elkaar.

Terug on-topic moet het kapitalisme bij hoogdringendheid vervangen worden door een zuiver liberaal systeem.
Alle maatschappelijke problemen zijn excessen van het kapitalisme.
De "oplossing(en)" om het systeem in stand te houden verergeren enkel nog de kwaal. In het beste geval brengen ze tijdelijk enige verzachting en dan nog als men aan bepaalde criteria voldoet.
Oud 18 maart 2005, 23:53   #73

Standaard

Citaat:
Het is helemaal niet on-etisch om nu kinderen op de wereld te zetten. Het is beter dan 100 jaar geleden en beter dan 200 jaar geleden enz.
Als het toen niet on-etisch was om kinderen op de wereld te zetten waarom zou het dan nu wel on-etisch zijn. Persoonlijk vind ik dat allemaal Freudiaans gewauwel.
Bij een revolutie moet je wel opboksen tegen de politie. Hetgeen betekent dat er heel veel mensen moeten bereid zijn om ervoor te sterven. Dat zie ik in ons (nog altijd) luilekkerland niet zomaar gebeuren.
ik ben een boeddhist nu goed
leven is lijden en ik wil niet verantwoordelijk zijn voor het lijden van een ander
tot hiertoe heb ik het nog niet over mijn geweten kunnen krijgen om kinderen op de wereld te zetten.
Oud 18 maart 2005, 23:54   #74
debbie
Minister

debbie's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar debbie
Standaard

Citaat:
Dit is wel juist hoor. Ik denk dat veruit de meesten van die "zogenaamde sukkelaars" die geen werk "aangeboden" krijgen en een gote mond opzetten geen kinderen hebben. Degenen die er wel hebben gaan desnoods str.. rapen achter de trein (om maar iets te zeggen) om hun kinderen een beter bestaan te geven (de meesten toch). (denk ik)
Jij bent dus nog steeds van mening dat iedereen die wil werken ook een job kan vinden? Dat de schuld van de werkloosheid bij de werklozen zelf ligt? Wat voor onmensen zijn werkloze ouders dan wel in jouw ogen?
debbie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2005, 23:56   #75
doornroosje
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
laat ik zeggen dat ik geen kinderen heb omdat ik het vooralsnog onetisch vindt om ze op zo n planeet te verwekken. je vergeet de invloed van het onderwijs = bewustzijn van de rechten en bovendien van de multimedia = informatie. mijn kinderen zijn niet stervende en toch ben ik al in opstand. in tegenstellling tot vroeger kan ik nu met armen in gans de wereld in contact komen. Ja hoor uiteindelijk zal bill gates mss nog de grootste vijand van het kapitalisme blijken te zijn geweest.

ik voorspel echter een burgeroorlog indien zoals sommige gekken willen de uitkeringen zondermeer worden afgeschaft.
Ik verminder de uitkering niet ik vermeerder ze ;maar... je moet wel willen werken!
Oud 18 maart 2005, 23:58   #76

Standaard

Citaat:
Het is kiezen of delen nietwaar,in ieder geval zal er veel minder tussenkomst van de overheid moeten komen,waar jij toch zo graag op rekent.
Of ben jij zo naief om te denken dat iedereen die werkeloos is niet wil werken.
50 jarigen en ouderen wil men gedwongen aan het werk zetten,terwijl ik gisteren op het nieuws en in de krant te horen krijg dat circa 12.000 jonge werkelozen al verschillende jaren doppen en sommigen al 10 jaar.
U kan mss eens meegaan als ik me laat behandelen,kwestie van eens een gezond oordeel te krijgen van iemand die werkt voor zijn geld nl.de Dokter.
Ik heb er een loopbaan opzitten van +/- 36jaar,denk jij dat ik alle dagen met mijn goesting gaan werken heb mss?
Het minste dat ze kunnen doen is moeite doen,en dan heb ik het niet over ouderen die reeds meer dan 25 jaar gewerkt hebben ,maar over jongeren die blijkbaar denken dat het op hun schoot gebracht wordt.
weet je ik ga er niet vanuit dat alle werklozen niet willen werken hoor
maar jij gaat er wel van uit dat alle jongere werklozen niet willen werken ?
Oud 18 maart 2005, 23:59   #77

Standaard

ongelooflijk dat we hier in 2005 nog moeten discussieren of slavernij al of niet ethisch aanvaardbaar is.
ferme evolutie
en in zo n nest zou ik moeten gaan jongen zeker ?

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 19 maart 2005 om 00:00.
Oud 19 maart 2005, 00:03   #78

Standaard

Citaat:
Ik verminder de uitkering niet ik vermeerder ze ;maar... je moet wel willen werken!
dus je gaat ervan uit dat ik niet wil werken omdat ik werkloos ben en misshien werk ik wel meer dan jij ?
Oud 19 maart 2005, 00:05   #79
@lpha
Parlementsvoorzitter

@lpha's schermafbeelding

Standaard

Tja, wat wil je?
Het wordt er van kindsaf met de pollepel ingegoten.
Oud 19 maart 2005, 00:08   #80
doornroosje
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
weet je ik ga er niet vanuit dat alle werklozen niet willen werken hoor
maar jij gaat er wel van uit dat alle jongere werklozen niet willen werken ?
Neen maar wel een zeker %,en mede doordat ze mss wel geen werk vinden,
maar als ze de kans zouden hebben op een degelijk loon en degelijk werk vind u dan dat ze het moeten aannemen of niet?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be