![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
|
![]() Citaat:
Het ging er om dat de werkloze zich een beetje nuttig vindt en dat daarbij het milieu en de gezondheid er ook bij gebaat zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Vindt u zichzelf nuttig wanneer u iets moet ? Wanneer je dus zegt de werkloze MOET..... dan gaat u er vanuit dat hij zonder dwang niet zal werken en dat ie dus lui is. mensen met uw mening vergeten altijd dat er gewoon te weinig werk is en dat de meeste werkgevers te veel eisend zijn waardoor veel werklozen worden uitgesloten van de arbeidsmarkt. is het niet een beetje grof om te zeggen van mensen die dus niet mogen werken dat het luiaards zijn die ze zouden moeten dwingen om te werken.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 1 april 2005 om 21:49. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
één van mijn buren bijvoorbeeld, die werkte in het zwart en kreeg tegelijkertijd ocmw steun van de overheid. En dat vind ik niet kunnen, werklozensteun dient om ECHTE sukkelaars te helpen, en als er een aantal PROFITEURS opzettelijk geen job nemen - bijvoorbeeld door sollicitatiegesprekken slecht te doen met opzet dan STELEN die middelen van echte zorgbehoevenden. elke keer er zo ene gepakt wordt, beschadigd dit ook het draagvlak van de maatschappij en neemt de verzuring toe. mvg.melf |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
|
![]() wist je dat de pastoors allemaal een loon krijgen van het ministerie ?
historisch is dat zo gegroeid omdat ne goeie dorpspastoor normaal gezien heel wat criminaliteit verhinderd. De meeste pastoors zijn echter net zoals jij xenofoob daardoor zijn ze nu alleen nog maar bezig met hun uitstervend groepje ouderlingen. Ik vindt dat de meeste pastoors dan ook dikke profiteurs zijn die betaald worden met centen van de belastingbetaler om te prediken wat ze zelf niet toepassen. bovendien krijgen ze alsof het zo nog niet genoeg is ook nog gratis een huis van de gemeente allemaal om een beetje met een wierookpot te staan zwaaien.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Banneling
|
![]() Neen dat is historisch gegroeid omdat de Staat alle bezit van de Kerk heeft gepikt in 1797 en dit loon was een troostprijs ... wil je dat als staat niet meer betalen ? simpel, maar geef dan alle gronden en eigendommen ook maar terug.
dat zou tenminste getuigen van enige consequentie van uwentwege. mvg.melf Laatst gewijzigd door Melf : 2 april 2005 om 01:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
|
![]() Citaat:
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Ik heb wel enkele vragen/opmerkingen: - Waarom maar 1 uur per dag? Laat ze ook de 38 uren week doen. - Vroeger had men honden die in een trapmolen liepen. Mogen wij dat hiermee vergelijken? - Kan iemand uitrekenen hoeveel zo 'n hometrainer gaat opbrengen? - Krijgen ze dan ook nog gratis stroom? Of moeten ze daar overuren voor kloppen? - Is er controle of kunnen ze een elektrische moter op hun hometrainer aansluiten? (met de gratis stroom natuurlijk) - Kunnen ze verlof nemen? Allemaal gelijktijdig of in beurtrol? - Krijgen ze er pensioen voor? In geld of in stroomstoten? We zouden ze ook andere dingen kunnen laten doen. Men smijt 1 miljoen ambetantenaren buiten en de dan twee miljoen werklozen pakken al die taken dan over. Voordeel: minder kosten voor de staat (werkloosheid kost minder dan een ambtenarenloon) en halve werkdruk. Men zou dan ook kunnen staken zodat de werkloosheidsvergoeding helemaal weg valt en de kosten van levensonderhoud door de gulle vakbond voor jaren kan betaalt worden. ![]()
De verzorgingsstaat is een ongewenste bezoeker die met jouw eigen geld je een cadeau geeft dat je niet wenst en dat gekocht is in een veel te dure winkel. Politicus: bergen beloven en ravijnen maken. Laten we ze een budget geven voor een molshoop om slechts een kuiltje te krijgen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
http://forum.politics.be/showthread.php?t=25073; http://forum.politics.be/showthread.php?t=25936; http://forum.politics.be/showthread.php?t=26758. Uiteraard zijn er nog vele andere mogelijkheden. Daarop heb ik een aantal uitgesproken negatieve reacties gekregen : http://forum.politics.be/showpost.p...44&postcount=78; http://forum.politics.be/showpost.p...33&postcount=82; http://forum.politics.be/showpost.p...95&postcount=27; http://forum.politics.be/showpost.p...04&postcount=28; http://forum.politics.be/showpost.p...24&postcount=71 http://forum.politics.be/showpost.p...24&postcount=71 http://forum.politics.be/showpost.p...3&postcount=130 De teneur van die reacties typeert de mentale ingesteldheid van een aantal vermoedelijke uitkeringstrekkers : enerzijds willen zij geen inspanningen leveren, maar anderzijds stellen zij wel eisen. Laatst gewijzigd door Cynicus : 3 april 2005 om 08:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Dat eten verbranden en de energie recupureren levert meer stroom dan die mannen op hometrainers te zetten.
![]() |
![]() |
#72 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zal u allen iets vertellen hoever we aan het komen zijn.
Over een week of drie stopt een collega van mij, reden personeel altijd ziek en vind geen vervanging dan nog een achterstallig rsz en de boeken gaan dicht. Hij verkoopt zijn klantenbestand aan een andere collega van mij die denkt, ha nu heb ik samen met het zijne een groot klantenbestand, we gaan er voor. Enkele weken later belt hij me, neem jij het niet over want ik vind niemand die wil komen werken. Jammer genoeg, wij vinden ook niemand meer! Dat zijn dus nu al drie handelszaken die niemand vinden! We hebben het werk, maar kunnen het niet doen! Vergelijk het zo eens, je doet een café open en het loopt vol. Dan heb je niemand om pintjes te tappen en ze staan daar allemaal met een leeg glas. Nu ik oordeel niet over de niet werkenden, zij hebben meestal scholing gedaan in andere richtingen tegenwoordig (handenarbeid is slavenwerk geworden immers) De oorzaak moet terug naar school gezocht worden, daar studeren geen handenwerkers meer af, logisch dat ze het dan later ook niet meer doen. Het is wel spijtig dat we blok lopen tussen al dat "talent" van tegenwoordig! |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Gouverneur
|
![]() Een tijdje terug iemand horen beweren dat de oplossing polygamie is..8)
Het gezin kan met twee gaan werken en de derde kan thuis voor de kinderen en het huishouden zorgen en blijft ook uit de werkeloosheid... Het gezin zal rustiger leven en daardoor zullen ook onze ziekteuitkeringen naar beneden kunnen.. We besparen dus tweemaal !! |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Dat levert een hoop voordelen op: Gedaan met die zever van wie de jonge spruiten zijn. Holebi's die graag voor kinderen zorgen komen vollop aan hun trekken. Er kan een beurtrol opgesteld worden voor bepaalde taken zoals koken. Ook kan men een job delen en elkaar aflossen. enz. Teveel voordelen om zo maar eventjes uit de losse pols te schudden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() Waar kan ik even binnenwippen? Kan jij mijn vrouw even overtuigen van het legaal overspel? Polygamie was trouwens een oeroude oplossing wanneer veel mannen in oorlogen de dood vonden. Elke man mocht dan zoveel vrouwen 'tot zich nemen' als hij kon onderhouden. Als we even verder denken dan zouden we de sociale zekerheid kunnen afschaffen maar de werklozen 'tot ons nemen' in functie van wat we kunnen onderhouden. Het grote verschil is dat met de sociale uitkeringen de gever zich de slaaf voelt en met werklozenpolygamie de werkloze. (Aangezien er minder werklozen zijn dan werkende - voorlopig toch ![]() ![]()
De verzorgingsstaat is een ongewenste bezoeker die met jouw eigen geld je een cadeau geeft dat je niet wenst en dat gekocht is in een veel te dure winkel. Politicus: bergen beloven en ravijnen maken. Laten we ze een budget geven voor een molshoop om slechts een kuiltje te krijgen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
|
![]() Citaat:
2. Ongeveer wel 3. de energie van 1 miljoen werklozen moet gigantisch zijn 4. gratis stroom is puur theoretisch, je betaalt dat op een andere manier dubbel zoveel 5. de home-trainers staan in de industriezones dicht bij de energieverbruikers met controle dus 6. de verlofregeling is zoals in het gewone werkleven 7. het pensioen is zoals in het gewone werkleven |
|
![]() |
![]() |