![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#61 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#62 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Kortom, ik vind het belachelijk te spreken over dit of dat land belijdt "van oorsprong" dit of dat geloof. Waar plaats je immers die "oorsprong"? |
|
|
|
|
|
|
#63 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#64 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#65 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
De kerk dateert van 1630 en je weet in Nederland bijna zeker dat protestantse kerken ouder dan 200 jaar NH-kerken zijn. Sowieso is de centrale dorpskerk bijna overal in het protestantse deel van Nederland een NH-kerk. De meeste niet-hervormde kerken met een klassieke bouw zijn van de Gereformeerde Kerken in Nederland, die inmiddels ook tot de Protestantse Kerk behoren. Latere afsplitsingen als de Gereformeerde Kerken vrijgemaakt en de Nederlands Gereformeerde Kerken hebben meestal nieuwbouwkerken. |
|
|
|
|
|
|
#66 | ||
|
|
Citaat:
Maar zo klein is Vlaanderen toch niet t.o.v. Nederland? Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#67 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik wil er alleen even op wijzen dat het belachelijk is een argument als "van oorsprong" te gebruiken in deze discussie. Waar laat u immers die "oorsprong" beginnen? |
|
|
|
|
|
|
#68 | |
|
Provinciaal Gedeputeerde
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#69 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#70 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#71 |
|
Provinciaal Gedeputeerde
|
In dat geval kan elke kok van de grote handelsvaart, althans in de jaren zestig, als een topkok worden beschouwd. De captainsdinners op de Nederlandse koopvaardij waren wereldwijd bekend. En ook de gewone dagelijkse maaltijden waren beter dan dat, wat ik hier in een restaurant op mijn bord krijg. Waarmee ik niet wil zeggen dat dat altijd slecht is. Je opmerking over topkoks en restaurateurs geeft tevens aan dat die bourgondische leefwijze, die zich overigens helemaal niet tot uitsluitend eten beperkte, voor anderen is weggelegd als zij die het kunnen betalen. Kortom, Vlaanderen (of Belgie) als 'Bourgondisch' voorstellen of aanprijzen is onzin.
|
|
|
|