Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 september 2006, 22:53   #61
van Maerlant
Perm. Vertegenwoordiger VN

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KrisKras Bekijk bericht
inderdaad, een snelle stijging van 27 in 2000 tot 14 in 2003
My bad.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2006, 22:55   #62
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
http://archives.cnn.com/2001/US/09/1...ush.terrorism/

Ik weet nie hoe gij erover denkt, maar een kruistocht is bij mijn weten nog altijd een godsdienstoorlog!
Wat bedoeld word is de men staat te roepen over 1 Goddienst, maar de deze die staan te roepenzelf pas een 60 tal jaren geleden zijn gestopt met het zelfde te doen.
Alleen zijn de middelen nu anders en gevaarlijker.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2006, 22:58   #63
van Maerlant

Standaard

De Kruistochten godsdienstoorlogen? Nee gij! Zuiver territoriaal! De Byzantijnse nederlaag bij Manzikert betekende een gevaar voor heel Europa (ziekelijke expansiedrang van de Seltsjoeken).
Oud 3 september 2006, 23:00   #64
Banneling

Standaard

Citaat:

Ik weet nie hoe gij erover denkt, maar een kruistocht is bij mijn weten nog altijd een godsdienstoorlog!
De kruistochten waren een reactie op een godsdienstoorlog.
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2006, 23:02   #65
van Maerlant

Standaard

Nee. Eerder op een expansieoorlog.
Oud 3 september 2006, 23:03   #66
KrisKras
Banneling

KrisKras's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant Bekijk bericht
De Kruistochten godsdienstoorlogen? Nee gij! Zuiver territoriaal! De Byzantijnse nederlaag bij Manzikert betekende een gevaar voor heel Europa (ziekelijke expansiedrang van de Seltsjoeken).

volgens wikipedia:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wikipedia
in ruime zin alle middeleeuwse religieus gemotiveerde militaire ondernemingen vanuit het westerse christendom tegen niet-christenen of ketters (vijandelijke groepen waren bijvoorbeeld katharen of Albigenzen, moslims en hussieten);
in engere zin de verschillende heroveringstochten die westerse legers van de 11e tot de 13e eeuw ondernamen tegen de islamitische invasies, voor de herovering en het behoud van de "heilige plaatsen" in Palestina.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Kruistocht

mijn persoonlijke mening? Vertel mij eens waar het kruis het symbool bij uitstek voor is. Kijk he, het is in elk geval een verschrikkelijk verkeerde woordkeuze van Bush (of misschien juist niet?).
KrisKras is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2006, 23:15   #67
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

[quote=Amon_Re;1948998]Heb je enige links ivm die naam in Brussel?[/quote]zeker en vast. De populairste voornaam in Brussel is "Mohammed".Daar zijn er in 2000, het jaar van de 9/11 aanslagen 132 van genoren in Brussel.Nu, dat is nogal een "neutrale" naam, de moslims geven die traditiegetrouw aan de eerstgeboren zoon.Maar "Oussama", dat is vanaf n�* de Grote Bomaanslag toch nogal tendancieus, hé.Daarvan hebben we er dat jaar toch 27 van gehad in Brussel.En de jaren daarna is het aantal eerder gestegen...
Intikken op Google: "voornamen van jongens en meisjes- België, Vlaanderen, Wallonië en Brussel". Kijken op de site statbel.fgov.be/figures/d22a_nl.asp

Laatst gewijzigd door carlgustaaf : 3 september 2006 om 23:17.
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2006, 23:22   #68
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:

ongelukkige woordenkeus van een onnozel manneke.Eén ding toch over de Amerikanen: nooit vergeten dat e helft onder hen tégen Bush stemde...
Oud 3 september 2006, 23:27   #69
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
41 jongens in 2001
27 in 2000
15 in 2002
14 in 2003

http://statbel.fgov.be/figures/d22a_nl.asp?r=8

maw: nie overdrijven he
ik merk op dat in 2001 er meer "Oussama's" zijn dan in 2000... Elf september is dan ook het eind van het jaar.Dus, juist n�* de aanslagen op de TwinTowers is diens populariteit blijkbaar iets gestegen...ge toont me zelf de cijfers. Op een presenteerblaadje.Dankuwel voor uw medewerking, beste colaborateur
Oud 3 september 2006, 23:36   #70
KrisKras
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
ik merk op dat in 2001 er meer "Oussama's" zijn dan in 2000... Elf september is dan ook het eind van het jaar.Dus, juist n�* de aanslagen op de TwinTowers is diens populariteit blijkbaar iets gestegen...ge toont me zelf de cijfers. Op een presenteerblaadje.Dankuwel voor uw medewerking, beste colaborateur
Zie wat je wil zien, zoek ook eens 2004 op en trek dit niet uit context, het ging erom dat Oussama zogezegd één van de populairste namen is in Brussel sinds 2001, dit is dus duidelijk niet zo, hooguit net boven het gemiddelde in 2001 zelf, thats it.

Sinds wanneer is iemand die terug een beetje gezond verstand bij de mensen wil zien een collaborateur? Werk ik ergens in een bezet land met de vijand mee?
Oud 3 september 2006, 23:43   #71
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zie wat je wil zien, zoek ook eens 2004 op en trek dit niet uit context, het ging erom dat Oussama zogezegd één van de populairste namen is in Brussel sinds 2001, dit is dus duidelijk niet zo, hooguit net boven het gemiddelde in 2001 zelf, thats it.

Sinds wanneer is iemand die terug een beetje gezond verstand bij de mensen wil zien een collaborateur? Werk ik ergens in een bezet land met de vijand mee?
Het is hier nooit iets anders geweest, we worden nu bezet door de Walen.
Oud 3 september 2006, 23:44   #72
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
De kruistochten waren een reactie op een godsdienstoorlog.
zonder de kruistochten hadden de moslims ons gewoon onder de voet gelopen, alle mannen vermoord of gekastreerd, alle vrouwen zwanger gemaakt en dan was het hier nu ook zo een woestijn vol arabieren, totaal kaalgevreten door schapen, geiten en kamelen.Ik bedoel dit niet als grapje: geiten en schapen vreten alle groen weg, met wortel en al, en zijn deels verantwoordelijk dat de Sahara zo snel heeft kunnen groeien in die landen...Neem de proef als ge wilt: koop u een hectare grond, met manhoog onkruid, braamstruiken, jonge boompjes en alles wat ge wilt, en zet daar een paar geiten en schapen op.Een jaar later is dat netjes kaalgevreten.Ik weet het omdat ik het gedaan heb.Stel u dan 1000- den troepen van zulke beesten voor, die men overal laat rondzwerven...moesten ze varkens gekweekt hebben, hadden die mannen mischien nog vruchtbare landen daar in de Magreb...

Laatst gewijzigd door carlgustaaf : 3 september 2006 om 23:44.
Oud 3 september 2006, 23:51   #73
KrisKras
Banneling

Standaard

Citaat:
zonder de kruistochten hadden de moslims ons gewoon onder de voet gelopen, alle mannen vermoord of gekastreerd, alle vrouwen zwanger gemaakt en dan was het hier nu ook zo een woestijn vol arabieren, totaal kaalgevreten door schapen, geiten en kamelen.Ik bedoel dit niet als grapje: geiten en schapen vreten alle groen weg, met wortel en al, en zijn deels verantwoordelijk dat de Sahara zo snel heeft kunnen groeien in die landen...Neem de proef als ge wilt: koop u een hectare grond, met manhoog onkruid, braamstruiken, jonge boompjes en alles wat ge wilt, en zet daar een paar geiten en schapen op.Een jaar later is dat netjes kaalgevreten.Ik weet het omdat ik het gedaan heb.Stel u dan 1000- den troepen van zulke beesten voor, die men overal laat rondzwerven...moesten ze varkens gekweekt hebben, hadden die mannen mischien nog vruchtbare landen daar in de Magreb...
HAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHHAAAA, oh shiiiiit...
Meen je dit nu, ben je serieus?

Educate yourself fool!

Citaat:
By around 2500 BCE, the monsoon retreated south to approximately where it is today[4], leading to the desertification of the Sahara. The Sahara is currently as dry as it was about 13,000 years ago.[5]
http://en.wikipedia.org/wiki/Sahara

Laatst gewijzigd door KrisKras : 3 september 2006 om 23:52.
Oud 3 september 2006, 23:53   #74
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:

u heeft met mij ge-kollaboreert (medegewerkt), door mij de cijfers te geven die ik wou aantonen .Ik had ze trouwens zelf ook opgezocht, maar doet er niet toe, evenwel bedankt.
Ik zeg dus, dat net n�* de aanslag in New-York, de naam "Oussama" in Brussel populairder geworden is als tevoren.Wel niet DE populairste naam als ik eerst dacht.Maar, al bij al, op 4 jaar tijd zijn er toch een goede 100 "Oussama-kes" bijgekomen. Die jongetjes groeien op in familie's waar ik minder dan geen vertrouwen in heb...Voor elke "Oussama" tel ik twee ouders, een paar broers en zussen...dat begint al een pak volk te worden hé?en dan maar verschieten dat ze niet willen integreren, dat de straat gevaarlijk is...
Oud 3 september 2006, 23:58   #75
KrisKras
Banneling

Standaard

Citaat:
u heeft met mij ge-kollaboreert (medegewerkt), door mij de cijfers te geven die ik wou aantonen .Ik had ze trouwens zelf ook opgezocht, maar doet er niet toe, evenwel bedankt.
Ik zeg dus, dat net n�* de aanslag in New-York, de naam "Oussama" in Brussel populairder geworden is als tevoren.Wel niet DE populairste naam als ik eerst dacht.Maar, al bij al, op 4 jaar tijd zijn er toch een goede 100 "Oussama-kes" bijgekomen. Die jongetjes groeien op in familie's waar ik minder dan geen vertrouwen in heb...Voor elke "Oussama" tel ik twee ouders, een paar broers en zussen...dat begint al een pak volk te worden hé?en dan maar verschieten dat ze niet willen integreren, dat de straat gevaarlijk is...
Omdat wij verschillende meningen delen zijn wij nog steeds geen vijanden he

Collaborateur is zo'n vies woord.

Laatst gewijzigd door KrisKras : 4 september 2006 om 00:05.
Oud 4 september 2006, 06:04   #76
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Citaat:
HAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHHAAAA, oh shiiiiit...
Meen je dit nu, ben je serieus?

Tot mijn grote spijt, als natuurliefhebber moet ik dit bevestigen.

Schaap-, geit- en kameelachtigen grazen de velden zeer kort en trekken zelfs de wortels van het groen uit. En zijn dus mede oorzaak van de woestijnuitbreiding in het minden oosten en Afrika.

Maar, tot mijn grote vreugde kan ik zeggen dat men in de Emiraten de woestijn terug aan het indijken is.
Oud 4 september 2006, 06:43   #77
Apocalyps
Minister

Apocalyps's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ERLICH Bekijk bericht
Wat heeft het vaticaan hiermee van doen, bang dat ge anders tot racist wordt herleid dus maar veralgemenen, wat betreft zotten , daar moet ge voor bij het progressieve gedachtengoed zijn.

De reden waarom ik zo heftig reageer is mijn overtuiging dat geloof en godsdiensten de finale strop kunnen zijn die de mensheid kunnen doen verdwijnen. Het is ( volgens mij ) een onverantwoord groot risico geworden in een overvolle wereld...
Oud 4 september 2006, 06:51   #78
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Apocalyps Bekijk bericht
De reden waarom ik zo heftig reageer is mijn overtuiging dat geloof en godsdiensten de finale strop kunnen zijn die de mensheid kunnen doen verdwijnen. Het is ( volgens mij ) een onverantwoord groot risico geworden in een overvolle wereld...
I

Men zou idd beter eerst eens gaan nadenken in de Goddiensten over wat de inpakt is van wat ze verkondigen, inplaats van te eisen dat hun gelovigen wetten en regels van 5000 jaar geleden na gaan leven.
Ja, wel 5000 jaar, want het kristendom is gebouw op het jodendom
en de islam op het kristendom.
Oud 4 september 2006, 08:07   #79
Banneling

Standaard

Citaat:
zonder de kruistochten hadden de moslims ons gewoon onder de voet gelopen, ...
Het is dat dat ik bedoelde. Kruistochten waren een reactie op de veroveringstochten van moslims. Pogingen dus om christelijk gebied terug te winnen.
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2006, 10:08   #80
Kaal
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Iemand zin?
Ik ben al bediend, dank u.

Kaal de christenhond.
Kaal is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be