![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() pleit nog wat meer voor inkrimping van de SZ. Het zal hier dan worden zoals in budapest ![]() ![]() ![]()
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |||
|
![]() Citaat:
Oplossingen die jij als arme veel beter en veel goedkoper zelf kan aanreiken bovendien, zoals je hieronder zelf treffelijk illustreerd Citaat:
Citaat:
![]()
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | ||||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | ||
|
![]() Citaat:
In de zakenwereld worden er voor minder contracten opgezegd in het contract tss burger en staat ( grondwet ) staat geschreven dat ieder burger het recht heeft op een menswaardig bestaan. Laten we uitgaan van zestien percent van de bevolking die onder de armoedegrens leeft. Dan komt dat erop neer dat de staat dus contractbreuk pleegt tov zestien percent van haar onderdanen. Veel meer is er volgens mij niet meer nodig voor een revolutie. De legitimatie is er in alle geval al. En dat zelfs volgens de redeneringen van grondleggers van de huidige staatsvorm zoals locke Citaat:
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 7 september 2006 om 15:19. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
|
![]() Citaat:
![]() profiteur ![]()
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 7 september 2006 om 15:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | ||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
en ja er zijn gaarkeukens idd - maar wel alleen in de grote steden. soit simplificatie vind ik in deze even schadelijk als negationisme. ik stel ook vast dat u vastzit in mentaal minderwaardig middeleeuws en cultureel fascistisch schuldoordelend denken - ik raad u aan om eens een keer het bevrijdende probleemoplossend denken te proberen. U hebt er meer aan dat daklozen hun problemen worden opgelost dan dat uw lynchhonger wordt gestild.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 7 september 2006 om 15:35. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Banneling
|
![]() Sommigen vinden werkbekwame en werkweigerende dakloze zandslakken zielig... Zeker als ze zelf voor het verlies van hun slakkenhuisje verantwoordelijk zijn...
![]() Laatst gewijzigd door Chipie : 7 september 2006 om 15:37. |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
|
![]() Citaat:
En zo komt het dan dat we als we willen kunnen bellen met van honger kreperende lotgenoten in somalie. En de goegemeente kan dan zeggen, kijk eens geld voor een gsm hebben ze wel hoor ![]()
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 7 september 2006 om 15:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Minister
|
![]() ...
Let your sympathies and your compassion be always with the under dog in the fight--this is magnanimity; but bet on the other one--this is business. - Mark Twain Laatst gewijzigd door La Chunga : 7 september 2006 om 15:43. |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
|
![]() dat uw moeder een masochiste is die door de kerk met het ideaal van het leven is lijden gehersenspoeld is is uw moeder haar probleem. Niet het mijne.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 7 september 2006 om 15:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
|
![]() nee maar wat wel bewezen kan worden dat is dat dat beste systeem danig aan het afkalven is
Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | ||||
Minister
|
![]() Ik heb geen goesting om te werken dus antwoord ik maar....
Citaat:
Ik weet niet indien studies bestaan waarin het verband wordt behandeld tussen armoede en criminaliteit, maar dat er een verband zal bestaan lijkt ook mij logisch. Citaat:
Is dat €750? €1.000? … Neen, een ‘norminkomen’ bepalen is irrelevant omdat het geen vast criterium kan zijn dat voor iedereen geldt. Ik gaf het voorbeeld van de kostprijs van huisvesting en dat ondersteunt de stelling dat een ‘norminkomen’ niet relevant kan zijn. Beter is het te aanvaarden dat armoede bestaat, dat die armoede in verhouding tot de welvaart te groot is, dat er geen doordringend beleid wordt gevoerd dat mensen uit de armoede helpt en dat armoede voor veel mensen een permanent en geen snel voorbijgaand gegeven is. Het ‘norminkomen’ wordt door velen gepropageerd in het teken van een beleid van uitkeringen. Naar mijn mening is het niet de taak van de overheid om uitkeringen te betalen dat voor velen geldt als ‘vast inkomen’. De overheid moet ervoor zorgen dat mensen (ik bedoel hier zij die over de psychische en fysische mogelijkheden beschikken) zelf hun inkomen kunnen vormen. Veronderstel dat iemand een buurtwinkeltje wil openen. Door de te hoge belastingen – eigen aan de oververzorgende staat – moet de gerealiseerde omzet bijzonder hoog zijn om uit deze activiteit nog maar een schamel inkomen puren. Veel mensen zijn verontwaardigd dat veel buurtwinkels sluiten en wijten dit volledig aan de concurrentie met ketens. Dit is slechts tot op zekere hoogte waar. De belangrijkste reden waarom nog weinig mensen hun heil zoeken in een buurtwinkel (waarvoor de investeringen niet hoog moeten zijn) is dat de overheid door overdreven belastingen zoiets onleefbaar maakt. Ik geef even een voorbeeld… Veronderstel dat jij een buurtwinkel wil openen en daaruit hoop je een maandelijks netto-inkomen te puren van €1.500. Geen superinkomen maar leefbaar én je bent eigen baas. In de huidige omstandigheden betekent dit netto-inkomen een kost van €3.750 als ik een bescheiden vermeerderingsfactor (belastingen) van 2,5 in acht neem. Reken daar allerhande vaste kosten bij ten bedrage van €750 per maand dan heb je €4.500 per maand nodig. Dit moet je halen uit een marge van bijvoorbeeld 25%. Dit betekent dat je met je buurtwinkeltje een ‘bescheiden’ omzet moet draaien van maandelijks €18.000. Ongelooflijk niet? Veronderstel dezelfde situatie waarbij een belastingsvoet geldt van 10%. Om je netto-inkomen van €1.500 te vormen, volstaat een kost van €1.666 te vermeerderen met de vaste kosten. Dit betekent dat je in dit geval (sterk naar boven afgerond) €2.500 moet realiseren uit een marge van 25%. In dit geval is een omzet van €10.000 voldoende. Kort, onder de huidige omstandigheden moet je – om een redelijk inkomen te vormen – tachtig procent meer verkopen dan om hetzelfde inkomen te verwerven in een hypothetische situatie waarbij de belastingen véél lager liggen. Citaat:
Citaat:
Ik ben opgegroeid in armoede. Mijn ouders kochten – ik denk dat ik vier of vijf was – indertijd een ‘fermette’ (iets wat toen iedereen wou en waarbij ik me nog steeds afvraag hoe je zo’n lelijke dingen graag kan zien, maar dat is persoonlijke smaak). Dat moest natuurlijk een zeer dure fermette zijn met twee garages. Ja, als je twee garages hebt, word je verondersteld twee auto’s te stallen, ook al gebruik je maar één wagen (mijn moeder kon niet met de wagen rijden). Maar soit, mijn ouders tot over hun oren in de schulden die ze niet konden betalen met hun inkomens. Fermette openbaar verkocht en van dan af begon mijn jeugdige zwerftocht in het zog van mijn ouders die steeds weer vluchtten voor gerechtsdeurwaarders. Ik denk dat ik ons huis een drietal maal heb zien leegplunderen tot er niets meer was om te roven. Het aantal malen dat elektriciteit en water werden afgesloten (indertijd was dat een volledig afsluiten) kan ik me niet meer herinneren. In het begin van elke maand was er – nadat mijn ouders hun loon ontvingen – voldoende te eten. Dat duurde ongeveer een week, dan namen de rantsoenen zienderogen af om de maand af te sluiten met brood en bruine suiker. Ik heb inderdaad honger gehad in een wereld van overvloed. Het is een eigenaardige ervaring. Vanaf mijn veertiende ging ik vrijdagavond, zaterdag en zondag werken bij een traiteur waar ik mijn zakgeld verdiende. Na de secundaire school deed ik een vakantiejob waarmee ik een kot kon huren, mijn inschrijvingsgeld aan de universiteit betaalde en het ouderlijk huis verliet. Tijdens mijn universitaire loopbaan ben ik steeds blijven werken om mijn studies te betalen. Wees gerust, als je zelf moet werken om te studeren dan ben je gemotiveerd. Na mijn studies volgde de dienstplicht die ik op de meest improviserende manieren ben doorgekomen (tussentijds werken, soldij en hulp van vrienden hielpen me dat jaar doorspartelen). Tijdens mijn dienstplicht bood men mij vanuit Brussel aan om in het leger te encadreren en als analist deel te nemen aan buitenlandse operaties. Dat heb ik bijna vier jaar gedaan en dat spijsde mijn spaarboek met ongeveer 2,5 miljoen oude Belgische frank. Omdat ik in het buitenland veel tijd voor mezelf had, ontwierp ik aldaar een ondernemingsplan. Na mijn ontslag uit het leger zocht ik mede-investeerders voor hetzelfde bedrag als op mijn spaarboek stond maar behield ik 75 procent van de aandelen. Dit eigen vermogen werd aangevuld door de bank met eenzelfde investeringskrediet zodat de onderneming werd opgericht met een balanstotaal van 10 miljoen bef. Momenteel draaien we met een voltijds equivalent van 32 een omzet van €54 miljoen, heb ik een kast van een villa, hebben zowel mijn vriendin als ik een deftige wagen en twee jonge gasten met een derde op komst. Het is vanuit mijn ervaringen met armoede dat ik er erg begaan ben met dit probleem. Ik ben ervan overtuigd dat iemand met voldoende wilskracht en flexibiliteit uit de armoede kan treden. Als business angel concentreer ik me dan ook op mensen met een ‘marginale’ achtergrond omdat ik weet dat daar veel wilskracht zit (je moet er soms wel een inspanning voor doen die uit de mens te krijgen, maar soit), dat het improvisatievermogen bij die mensen enorm is en dat die mensen echt wel iets kunnen als ze een tijdje begeleid worden.
![]() |
![]() |
#74 | |
|
![]() Citaat:
ben vandaag nog een vrouw in armoede met drie kinderen tegengekomen die niet anders gekunnen heeft dan lenen om een wasmachiene te kunnen kopen. terwijl ze dus al te weinig geld heeft moet ze wegens interesten dus nog eens meer betalen voor die wasmachine dan een rijke.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 7 september 2006 om 16:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
|
![]() Citaat:
maar ik voeg nog toe in onze maatschappij is geld tot een basisbehoefte gemaakt dus heeft iedereen onvoorwaardelijk idd recht op een minimum aan geld
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
|
![]() Citaat:
Een van de drie hoofdconclusies van het algemeen verslag van de armoede van 1994 is dat mensen die leven in armoede hun mensenrechten geschonden worden. indien u dus stelt dat er altijd armoede zal zijn dan stelt u dus ook dat de mensenrechten nooit universeel van kracht zullen zijn Laten we niet meteen het kind met het badwater weggooien dus ![]()
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 7 september 2006 om 16:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De absolute armoedegrens is de honger. Ik geef je toe dat die zestig procent min of meer arbitrair is. Ze komt niettemin voort uit een vrij grote consensus onder de betrokken professionele partners, waaronder sociologen, economen, media, instituties, partijen, vakbonden etc...etc... Het is ook, last but not least, de EU-norm. De vooropgestelde gegevens zijn door mij bij het ABVV weggehaald, uit 'De Nieuwe Werker'. Laatst gewijzigd door eno2 : 7 september 2006 om 16:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
|
![]() Wijlen henry george stelde zich dezelfde zeer relevante vraag en trok op onderzoek uit. Zijn conclusies tekende hij op in zijn boek progress and poverty. Zijn conclusie luid dat de hoofdoorzaak van armoede het monopoliseren is van de natuurlijke hulpbronnen, zijnde al datgene wat er reeds was voordat er mensen waren en wat dus niet door arbeid van mensen tot stand werd gebracht. Door het perverse systeem waarbij deze natuurlijke hulpbronnen eigendom kunnen zijn van een geestelijk gestoorde minderheid van de mensheid is het zo dat al de anderen schatplichtig worden aan deze minderheid. om aan de armoede te kunnen ontsnappen moeten ze aan deze psychopaten dan eerst een loskoopsom betalen ( in de vorm van arbeid tav werkgevers ( winstnemers ) en in de vorm van huur tov pandjesmelkers. net zoals in de middeleeuwen dus. de enige conclusie kan dan ook zijn dat de humanistische revolutie nog niet voltooid is en dat de verlichting nog niet volledig is doorgedrongen. De humanistische revolutie zal voltooid zijn indien de natuurlijke hulpbronnen gehercollectiviseerd worden. Indien de mensenrechten dus worden gefundeerd op het feit dat de wereld van iedereen is en dat iedereen om niet het recht heeft op zijn of haar natuurlijk erfdeel.
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Die zal bij het Ocmw niet erg welkom zijn. Onder doppers en andere WIGW'-ers maakt dat inderdaad alle verschil, een eigen huis of niet, een sociale woning of niet. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | ||||||||
Minister
|
![]() Citaat:
Onmiddellijk denk ik aan het interview dat een kinderpsychiater gaf in "Voor de dag" op Radio 1 naar aanleiding van de reportage over het Oostenrijks meisje dat acht jaar werd gevangen gehouden. Die man vond het niet normaal dat de jonge vrouw zo nuchter reageerde, dat kon toch niet dat iemand psychologisch zo sterk is om zich over een trauma te zetten. Alleen al het feit dat iemand zelf omgaat met een trauma is voldoende die persoon als 'abnormaal' tot zelfs 'psychologisch gestoord' te veroordelen. Wees gerust, de kans is groot dat die jonge vrouw écht gek wordt als ze in handen valt van ijdeltuiterige zielenknijpers. Dit is een kwestie van visie maar ik denk dat uitwijden hierover nu even onbelangrijk is. Citaat:
Het belangrijkste is de bekwaamheid een taak aan te kunnen en de bereidheid en kunde snel nieuwe kennis en vaardigheden op te doen. Voor dergelijke zaken - evenmin als flexibiliteit, improvisatievermogen, wilskracht,...- kan je een opleiding volgen. Je moet zoiets willen kunnen... Het paternalistisch karakter lijkt me verbonden met het eigen behoud dat 'hulpverleners' in de sociale sector aan de dag leggen. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Indien de overheid zich bezighoudt met dergelijke zaken is er geen motivatie om verlies te beperken en is de begeleiding dan ook je dat niet. Bovendien ken ik weinig ambtenaren die bekwaam zijn om iemand die onderneemt te gaan bijstaan. Citaat:
Citaat:
De verhouding tussen patroon en werknemer is volgens mij best te regelen binnen elke onderneming los van regels die van bovenaf worden opgelegd. Mocht ik mijn mensen betalen volgens de geldende CAO dan zouden ze zéér weinig verdienen. Bij ons gelden de tien punten van de tevreden werknemer en deze omvatten onder andere: een hoog loon, winstparticipatie, groepsverzekering, sportbeoefening, jaarlijks gratis uitgebreid medisch onderzoek, communicatie en inspraak, ervaringsgerichte besluitvorming,...
![]() |