![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: moet Vlaanderen de ambassade in Tokio aankopen ? | |||
ja |
![]() ![]() ![]() |
23 | 53,49% |
nee |
![]() ![]() ![]() |
20 | 46,51% |
Aantal stemmers: 43. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Dit heeft mij over de streep getrokken om ja te stemmen...en ja...waarom kopen we het vastgoed in de uitverkoop van Brussel niet voor liegebeest zijn begrotingsevenwicht...daarna duur verhuren aan de federale en brusselse...en zwaar doorwegend bij de nakende boedelscheiding...
![]() |
![]() |
#62 | |
Gouverneur
|
![]() wel eigenlijk zeg je dus - als ik het goed begrepen heb - dat de ambassade 60% toebehoort aan jou en 40% toebehoort aan Ifalco, maar dat het wordt beheerd door Knuppel (die geen eigenaar is).
De ambassade wordt verkocht en heeft een waarde 100. Als die 100 wordt betaald door een derde dan zal Knuppel 100 in beheer krijgen waarvan 60 toebehoort aan jou en 40 toebehoort aan Ifalco. Als jij de ambassade/woning inkoopt dan zal je nog steeds 100 moeten betalen aan Knuppel zolang die het beheer voert (als dat de afspraak is). Qua "eigendom" komt er aan jou 60 toe en aan Ifalco 40. Indien er tegelijk een einde komt aan de 'trust-relatie' waarbij het beheer is toevertrouwd aan Knuppel dan zal in principe jij slechts 40 moeten betalen aan Ifalco.. Immers, de schuld van 100 die jij hebt aan 'de te vertelen trust' kan worden gecompenseerd met je vordering van 60 op diezelfde trust. Uiteindelijk zal je dus nog slechts 40 moeten betalen (tenzij je die kan compenseren met openstaande vorderingen op Ifalco) Maar dan ga je er dus van uit dat men in een 'vereffenings-verdelingsscenario' zit.. met andere woorden : jij en ifalco zijn uit de echt gescheiden en de vereffening-verdeling is aan de gang ofte België is gebarsten en de 'boedel' wordt verdeeld. Evenwel, dat is op heden niet het geval. België is niet gebarsten en er is geen vereffening-verdeling. er is nog steeds een 'beheerder' aangesteld. ofte: ifalco en jij zijn niet gescheiden en ieder is verplicht naar inkomen bij te dragen in de huishoudelijke kosten ... (en is bovendien zelfs hoofdelijk gehouden voor de huishoudelijke uitgaven) - ( die uitgaven/inkomsten worden beheerd door Knuppel - budgetbeheer) Het feit dat jij de ambassade/woning van ifalco hebt aangekocht gaat je niet verlossen van je verplichting om bij te dragen tot de huishoudelijke kosten.. en nu kan je wel zeggen dat België zou moeten 'barsten', maar daar ben je natuurlijk op dit ogenblik weinig mee.. want het is niet zo... de relatie is serieus vertroebeld en de roep aan de ene kant om te scheiden (in definitieve of minder definitieve vorm) wordt steeds groter.. men kan hoogstens zeggen dat men in een 'echtscheidingsprocedure' verwikkelt zit en er nog pogingen worden gedaan tot huwelijkstherapie.. maar ondertussen blijf je wel bijdragen in de huishoudelijke kosten.. Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
|
![]() Shiltz? die riep "vive la belgique"... als ik het goed heb...en werd minister van staat...
![]() |
#64 |
Banneling
|
![]() Er is een tekort in de begroting -> dan efkens een ambasade verkopen!!!!!!!!!
Ten eerste ieder gebouw overal is nu duurder dan pakweg 50 jaar geleden. Tokio, Hongkong,Singapore,enz....zijn steden waar het vastgoed idd zeer duur is heden ten dage. En dus is het logisch dat de winstmarge in die regionen hoger zullen liggen dan bij verkoop v/d ambasade in Liberia bv. Als wij een zaak bezitten, en hebben verkeerd berekend met als resultaat een serieuze schuld dan is de kans groot dat men failliet gaat. Maar in de politiek niet he, je doet stomiteiten en er is een aanzienlijke financiële put. Wat doe je dan : je verkoopt overheidsgebouwen, overheidsbedrijven, kunstwerken die eigendom zijn van de overheid, enz................ Gemakkelijk he, wie z'n gat verbrand moet op de blaren zitten. Maar in de politiek geld dit niet. Ik stel voor om de financiële put nog meer te dichten, Belgische paleizen te verkopen aan de Hilton-keten ![]() Laurent en z'n bende moeten maar naar stationstraat 45 verhuizen in Molenbeek, als die tenminste bestaat he ![]() Laatst gewijzigd door colargo : 20 september 2006 om 20:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
awel, ik denk het omgekeerde ... met evenveel argumenten ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
hij trok ooit naar de verkiezing met de slogan 'gedaan met geven en toegeven' ... terwijl hij reeds een geheim akkoord op zak had met nieuwe Vlaamse toegevingen ... d�*t was trouwens de doodsteek van de VU en de relance van het VB |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
met de pensioenfondsen van t zelfde, wat daar in kas is wt gebruikt om de begroting van dit jaar op te smukken ... en de komende vijftig jaar moet daarvoor betaald worden, meer dan er nu in kas is zo'n truuken noem ik niet de begroting in orde brengen, dat noem ik de bevolking oplichten en de staat bestelen ... het zou trouwens aanbeveling verdienen eens een onderzoekscommissie op te richten wie er achter de NV's schuilt die deze staatseigendommen opkopen ... ![]() Laatst gewijzigd door Anna List : 21 september 2006 om 07:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
|
![]() Citaat:
Echter, hij heeft een andere en veel ernstigere handicap: Hij wil namelijk in het pluche van de Belgische salons (blijven) zitten. En dan weet je het hé.... Bijgevolg is de boodschap duidelijk: stem op diegenen die zich weigeren ondergeschikt te maken aan het almachtige belgicistische en geldverslindende establishment. Dat dit ten goede zal komen aan de modale Vlaming én Waal kan een klein kind zien maar om de macht van dat klubje te breken is er meer nodig dan enkel en alleen "gelijk" hebben...
![]() |
![]() |
#72 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
terwijl het voorstel op zich al een stevige stunt zou zijn, me dunkt ... Laatst gewijzigd door Anna List : 21 september 2006 om 08:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
|
![]() De grond die verkocht wordt is meer waard dan goud. Ik denk dat ze bij België nog liever verkopen voor 120 Raven-Dollars aan ne Japanse magnaat, dan voor 50 Raven-Dollars aan één van de 2 hechste vrienden van België.
![]() |
#74 | |
|
![]() Citaat:
Hihihi: diezelfde dag op canvas: debat tussen Eyskens, Decroo en Tobbac over de weldaden van "het Belgische gegeven"....
![]() |
![]() |
#75 |
Banneling
|
![]() volgens mij schenken ze het nog liever terug aan Japan dan het voor 300 miljoen Euro aan Vlaanderen te verkopen ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#79 |
Gouverneur
|
![]() het wordt allemaal wel zo simpel voorgesteld.. maar zo eenvoudig is het allemaal niet... Stel, Vlaanderen weigert mee te werken aan de begroting en zegt aan Verhofstadt: de pot op! Er blijft niettemin een gat te dichten en het geld moet ergens vandaan komen... quid? schulden maken, meer interesten... en dan wordt uiteindelijk het 'ultieme doel' bereikt en België wordt gesplitst.. en wie gaat dan allemaal die schuld betalen, denk je?
Of om het anders te zeggen: stel je bent gehuwd..wie gehuwd is, is gehouden voor de huishoudelijke schulden, ongeacht wie die schulden heeft gemaakt, leningen die worden aangegaan worden afgesloten voor rekening van de twee.. vervolgens komt er een scheiding.. De ene partner heeft een hoog inkomen, de ander een stuk minder... denk je dat de bank zomaar, zonder meer, genoegen gaat nemen met het 'minder rijke broertje' omdat het eigenlijk schulden zijn die door dat minder rijke broertje werden veroorzaakt? neen, die bank is bereid geweest een lening te verlenen aan de beide partners samen... afijn.. 'k wil eigenlijk alleen maar zeggen dat het niet allemaal zo eenvoudig is.. begrotingen zijn ook rekeningen en het gaat niet altijd over liquiden, maar soms over het verschuiven van posten... soit. ergo.. aangezien je niet van vandaag op morgen België kunt splitsen als je dat zou willen dan lijkt mij - in afwachting - het een betere strategie te zijn om te gaan 'onderhandelen'. - vrij sterke taal; - gevolgd door onderhandelingen; - je werkt in meerdere of mindere mate mee aan het 'begrotingsevenwicht' en ter compensatie probeer je een maatregel door te drukken.. dat kan een bevoegdheidsverschuiving zijn, maar ook maatregelen (ev. zonder een bevoegdheidsverschuiving) die moeten toelaten dat het beleid dat je voor ogen hebt kan worden gerealiseerd. - ondertussen probeer je je streefdoel (de splitsing van belgië of de evolutie naar een confederatie of wat dan ook.. en ja, tantist (jij was het toch?), ik weet ook wel dat strikt genomen een confederatie een onafhankelijkheid impliceert - soit, da's hier nu niet terzake) bij nog meer mensen ingang te doen vinden.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Hetgeen ze maken op korte termijn van winst is er op +/-lange termijn al vandoor aan huur. Dus die huren zijn nog eens nieuwe kosten voor de toekomst, maar dan zullen ze zeggen dat ze niet meer hoeven in te staan voor onderhoud enz...................... ik noem dat "carpe anos ![]() Maar op lang termijn denken zit er niet veel in. Dit is zo met de financiën en met de vreemdelingen in ons land. Problemen op lossen als ze zich stellen ![]() Ik blijf er bij, geen enkele van die pipo's is zelf in staat om een snoepwinkeltje te runnen op een "eerlijke" manier. |
|
![]() |
![]() |