Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: hoeveel migranten uit islamitische landen telt belgie volgen u
minder dan 400.000 5 20,83%
400.000 - 800.000 12 50,00%
800.000 - 1.000.000 4 16,67%
meer dan 1.000.000 3 12,50%
Aantal stemmers: 24. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 7 oktober 2006, 23:20   #61
smiley
Perm. Vertegenwoordiger VN

smiley's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans Bekijk bericht
Laat ons rustig blijven: Er zijn geen problemen met de Islam.
Hoor feremans heeft weer gesproken. Er zijn geen problemen met de islam zegt hij. Ongelooflijk !

Citaat:
Hier lopen trouwens verschillende soorten van islamieten rond, en de vreemdelingenhaters weten dit blijkbaar niet eens.
U heeft blijkbaar deze tekst niet goed gelezen. U zou beter eens luisteren naar wat mensen die die rotideologie hebben kunnen ontvluchten op gevaar van eigen leven of die uit landen komen waar moslims (reeds) de meerderhied uitmaken te zeggen hebben.

http://forum.politics.be/showthread.php?t=55212

Citaat:
Dit "een" rotideologie noemen is dom: het zijn er in Antwerpen al een twintigtal: allemaal verschillende soorten islam. Het lijkt wel of blokkers denken dat de islamieten één paus hebben...
Haha nogmaals leest u deze tekst even.

http://forum.politics.be/showthread.php?t=55212

Citaat:
Onze verschillende islamitische mensen worden stilaan allemaal goede VLamingen.
Hoe kan een islamiet nu een goede Vlaming worden zonder zijn rotideologie op te geven ???

Citaat:
Binnen een paar jaar kijkt niemand daar overigens nog van op: het is zo gegaan met de Italianen, het zal zo gaan met anderen die zich als kleine minderheden (het gaat niet om één coherente groep: wel integendeel...) die zich in ons leven inpassen.
Dit is een vergelijking die niet opgaat. Italianen, Spa,jaarden, Thais, Chinezen, Polen enz. kunnen zich volledig in onze vrije democratische westerse maatschappij ingepast worden. Zij zijn dan ook geen volgelingen van die onverdraagzame rotideologie.

Laatst gewijzigd door smiley : 7 oktober 2006 om 23:24.
smiley is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2006, 23:20   #62
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh Bekijk bericht
Welke énorme problemen? En natuurlijk moeten ze het VB in het oog houden.. dat zijn dan ook de mensen die zomaar, zonder reden, op anderen beginnen te schieten.

Awel eh, ik hoop dat er nu eens een terroristische aanslag wordt gepleegd in België zodat al dat gedoe rond moslims eindelijk echt waar blijkt te zijn. Dan mag het VB winnen en moslims deporteren en dan pak ik zelfs gewillig mijn biezen en ga uit eigen, vrije wil weg. Ik hoop dat de Vlamingen dan ten minste gelukkig en content kunnen zijn.
altijd beloftes, maar er komt nooit niks van...je bent niet in staat om elders je plan te trekken, binnen 20 jaar zit je daar nog reklame voor moslims te maken...
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2006, 23:39   #63

Karma's schermafbeelding

Standaard

En nog iets, vanuit het dagelijkse leven gegrepen. Ikzelf woon in een straat waar relatief veel migranten wonen. Het valt wel op dat als ik door de straat wandel, en er staan migranten aan de deur, dat ik van hen geen goedendag krijg ondanks dat ikzelf er wel een geef. De vrouwen mijden iedere man als de pest, kijken nooit op alsof we een ziekte zijn. Daarentegen zijn er de "inlanders" die elkaar wel een goedendag geven en, als het moment rijp is, een praatje maken. Trek je eigen conclusies hierover. Als men er lang woont en er komen veel allochtonen bij voelt men zich uiteindelijk een vreemdeling in eigen straat.
Karma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2006, 23:49   #64
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Op welk kleurtje stemt u om de straten eens op te kuisen. Enfin de stal uitmesten bedoel ik feitelijk.

Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2006, 00:08   #65
ericferemans

ericferemans's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karma Bekijk bericht
En nog iets, vanuit het dagelijkse leven gegrepen. Ikzelf woon in een straat waar relatief veel migranten wonen. Het valt wel op dat als ik door de straat wandel, en er staan migranten aan de deur, dat ik van hen geen goedendag krijg ondanks dat ikzelf er wel een geef. De vrouwen mijden iedere man als de pest, kijken nooit op alsof we een ziekte zijn. Daarentegen zijn er de "inlanders" die elkaar wel een goedendag geven en, als het moment rijp is, een praatje maken. Trek je eigen conclusies hierover. Als men er lang woont en er komen veel allochtonen bij voelt men zich uiteindelijk een vreemdeling in eigen straat.
weet je: het is een complot: morgen gaan ze je slachten en opeten, nadat ze je vetmesten in hun peperkoeken huisje! Ik heb het in een boek gelezen!
Hansje en Grietje!
Wees gerust: je bent niet paranoïde!
ericferemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2006, 00:27   #66
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
weet je: het is een complot: morgen gaan ze je slachten en opeten, nadat ze je vetmesten in hun peperkoeken huisje! Ik heb het in een boek gelezen!
Hansje en Grietje!
Nee ze gaan u gebruiken om er te komen en dan moogt gij hun schoentjes gaan opblinken.
Oud 8 oktober 2006, 08:08   #67

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hansje en Grietje!
Ik begin waarlijk te vrezen dat je gelijk hebt

Belgie en de Belgen zijn het peperkoeken huisje
De brave islamieten komen het opeten
De wolf, dat zijn de stoute islamieten
De Belgische politiek vergelijken we met oma die ziek in bed ligt.
Maar ... de jager komt ons redden.

Laatst gewijzigd door Karma : 8 oktober 2006 om 08:12.
Oud 8 oktober 2006, 08:45   #68
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
Van mij iets uit het leven gegrepen, ik woon in een straat waar één migrant woont (onder mijn dak) Als ik door de straat wandel is er bijna niemand die een goeiedag zegt of ik moet eerst zelf een geven (ook al voor die migrant bij me woonde, ik beschuldig die mensen niet van racisme of zo) Hiervoor woonde ik in de stad, ik wist amper wie mijn buren waren, mijn overburen kende ik helemaal niet.Iedereen is druk bezig met zijn job, gezin... ik pleit zelf ook schuldig.
Karma.... het is niet meer zoals 20 jaar geleden toen heel de buurt savonds zijn keukenstoelen buiten haalde en op de stoep zat te tetteren terwijl de kinderen in de straat speelden. Als ik mijn voetpad veeg en ik zeg goeiedag tegen een passerende fietser kijkt die verbaast op! Zo van 'wat doet die nu, ik ken dat mens geeneens'
En dat die migrantenvrouwen geen aandacht schenken aan passerende mannen past gewoon bij hun cultuur. Net zoals de vrienden van mijn moslim-partner geen aandacht schenken aan mij, niet omdat ik te min zou zijn voor hen maar gewoon uit respect voor mijn partner. Ik heb daar geen problemen mee, ik heb geen aandacht nodig van hen en jij toch niet van de dames in je straat?
Laya is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2006, 09:06   #69

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laya Bekijk bericht
Van mij iets uit het leven gegrepen, ik woon in een straat waar één migrant woont (onder mijn dak) Als ik door de straat wandel is er bijna niemand die een goeiedag zegt of ik moet eerst zelf een geven (ook al voor die migrant bij me woonde, ik beschuldig die mensen niet van racisme of zo) Hiervoor woonde ik in de stad, ik wist amper wie mijn buren waren, mijn overburen kende ik helemaal niet.Iedereen is druk bezig met zijn job, gezin... ik pleit zelf ook schuldig.
Karma.... het is niet meer zoals 20 jaar geleden toen heel de buurt savonds zijn keukenstoelen buiten haalde en op de stoep zat te tetteren terwijl de kinderen in de straat speelden. Als ik mijn voetpad veeg en ik zeg goeiedag tegen een passerende fietser kijkt die verbaast op! Zo van 'wat doet die nu, ik ken dat mens geeneens'
En dat die migrantenvrouwen geen aandacht schenken aan passerende mannen past gewoon bij hun cultuur. Net zoals de vrienden van mijn moslim-partner geen aandacht schenken aan mij, niet omdat ik te min zou zijn voor hen maar gewoon uit respect voor mijn partner. Ik heb daar geen problemen mee, ik heb geen aandacht nodig van hen en jij toch niet van de dames in je straat?
Er zijn andere dames die me wel een goeiendag geven maar daar gaat het eigenlijk niet om.
Wat je hier aanhaalt is meer dan waar. De mooiste kindertijd die we hebben meegemaakt was toen we in een straat woonden die doodliep (of toch zo goed als). Verderop waren er allemaal hofjes waar men met de auto niet door mocht. Kinderen speelden gewoon op straat en er was een soort sociale controle tussen de buurtbewoners. Dat gaf een heel veilig gevoel voor kinderen.
Tegenwoordig is dat allemaal passé. Als men door een straat loopt en men trekt een knipoog naar een voorbijpasserend kind bekijkt men je alsof je snode plannen hebt. Nochtans zijn zulke dingen net de fundamenten van het "veiligheidsgevoel". Mensen kennen elkaar niet echt meer. Zou de politiek niet eerder hier iets proberen te forceren?
Oud 8 oktober 2006, 09:36   #70
cookie@vws
Minister-President

cookie@vws's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er zijn andere dames die me wel een goeiendag geven maar daar gaat het eigenlijk niet om.
Wat je hier aanhaalt is meer dan waar. De mooiste kindertijd die we hebben meegemaakt was toen we in een straat woonden die doodliep (of toch zo goed als). Verderop waren er allemaal hofjes waar men met de auto niet door mocht. Kinderen speelden gewoon op straat en er was een soort sociale controle tussen de buurtbewoners. Dat gaf een heel veilig gevoel voor kinderen.
Tegenwoordig is dat allemaal passé. Als men door een straat loopt en men trekt een knipoog naar een voorbijpasserend kind bekijkt men je alsof je snode plannen hebt. Nochtans zijn zulke dingen net de fundamenten van het "veiligheidsgevoel". Mensen kennen elkaar niet echt meer. Zou de politiek niet eerder hier iets proberen te forceren?
Net hetzelfde gedacht erover... Veiligheidsgevoel wordt niet aangewakkerd door meer blauw in de straat. Onlangs werd ik op straat door de blauwe special forces gecontroleerd omdat ik toevallig te voet ging via een weg waar nooit voetgangers komen. Ik vroeg dan ook of ze paspoortcontrole deden als ik met de fiets was geweest.... Hun antwoord was neen, want dat is 'normaal'....

Laatst gewijzigd door cookie@vws : 8 oktober 2006 om 09:40.
cookie@vws is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2006, 09:47   #71

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cookie@vws Bekijk bericht
Net hetzelfde gedacht erover... Veiligheidsgevoel wordt niet aangewakkerd door meer blauw in de straat. Onlangs werd ik op straat door de blauwe special forces gecontroleerd omdat ik toevallig te voet ging via een weg waar nooit voetgangers komen. Ik vroeg dan ook of ze paspoortcontrole deden als ik met de fiets was geweest.... Hun antwoord was neen, want dat is 'normaal'....
Blauw op straat in de zin van "wijkagenten" sta ik nochtans wel achter. Zo van die sociale goedzakken die hier en daar ne druppel komen drinken en ondertussen goed weten wat er in hun wijk omgaat en wie er woont.
Oud 8 oktober 2006, 09:52   #72
cookie@vws
Minister-President

cookie@vws's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Blauw op straat in de zin van "wijkagenten" sta ik nochtans wel achter. Zo van die sociale goedzakken die hier en daar ne druppel komen drinken en ondertussen goed weten wat er in hun wijk omgaat en wie er woont.
Ken jij je wijkagent nog? Neen die sociale controle is verdwenen... Vroeger telde die als een soort 'vrederechter', iemand die kon bemiddelen. Als hij/zij tegenwoordig nog zin heeft om uit te stappen uit hun combi is het al veel...
Oud 8 oktober 2006, 10:09   #73

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cookie@vws Bekijk bericht
Ken jij je wijkagent nog? Neen die sociale controle is verdwenen... Vroeger telde die als een soort 'vrederechter', iemand die kon bemiddelen. Als hij/zij tegenwoordig nog zin heeft om uit te stappen uit hun combi is het al veel...
Inderdaad, sinds het computertijdperk zitten driekwart gewoon voor een scherm hun werk te doen.
De wijkagenten hebben nochtans de meest cruciale rol op voorwaarde dat ze die rol opnemen zoals hoger beschreven (rondlopen, praten, glaske of pot koffie drinken en op die manier de buurt leren kennen en zich niet te veel bezighouden met pv'tjes uitschrijven).
Oud 8 oktober 2006, 10:52   #74
Boadicea

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Boadicea, je verkoopt hier zo'n grote zever dat ik niet eens de moeite ga nemen om erop te reageren.
Leuk excuus. Bedankt voor deze opmerking. Ik weet nu zeker welke kant ik kies.
Oud 8 oktober 2006, 10:57   #75
Boadicea

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Echt waar?
Tja, vertel dat in New York, Bali, de Filipijnen, Parijs, Algerije, Thailand, Sudan, Londen, Madrid, India, Casablanca, Istanbul enz enz enz...

Het komt me alleszins waarachtiger over dan de dreiging van een paar extreemrechtse militairen met een voorbeeld-opeisingsbrief en een zelfgemaakte bom, krachtig genoeg om een auto mee op te blazen, waarvan er anderhalve week geleden nog een paar in een Brussels ziekenhuis terecht kwamen.
Geeft niets. Enkelen zijn gewoon bang omdat de sluier valt.

Laat ze wat rustig verderdoen. Ze zijn een mooie reclame voor hun religie en bevestigen alle vooroordelen zonder bommen.
Oud 8 oktober 2006, 10:59   #76
Boadicea

Standaard

Citaat:

Ja, en dan? Willen die landen daarom de islam/moslims compleet uitroeien? Ik dacht het niet.

En ik wacht nog steeds op een voorbeeld van moslimextremisme of terrorisme in België...
Waar jij op zit te wachten, zegt genoeg. De islam is goed bezig met zichzelf uit te roeien, als ik het zo bekijk.
Oud 8 oktober 2006, 13:22   #77
hurricane
Europees Commissaris

hurricane's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En een extra vraag voor de VB-ers van de partij zelf:

Zeg nu eens heel duidelijk: hoeveel mensen, afkomstig uit "islamitische landen" zijn er de laatste tijd
netto geïmmigreerd in ons land, volgens je partij?
Bedoel je dan zonder zak ?
Met andere woorden 'meisjes en vrouwen' ?
Trouwens, de vraag is wat vaag. Met of zonder papieren ?
hurricane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2006, 13:24   #78
hurricane
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
altijd beloftes, maar er komt nooit niks van...je bent niet in staat om elders je plan te trekken, binnen 20 jaar zit je daar nog reklame voor moslims te maken...
Oud 8 oktober 2006, 13:26   #79
hurricane
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ERLICH Bekijk bericht
Heeft feitelijk iemand een gedacht van die ouderdom van feremans? Zou hij de pamper leeftijd al zijn ontgroeid, of zou hij nog altijd aan het onderzoeken zijn of de inhoud van zijn pamper eetbaar is. Dit laatste met verwijzing naar zijn intelligent niveau en zijn niet te stille honger naar kennis.
Ik hou het op zijn anale fase.
Oud 9 oktober 2006, 21:46   #80
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
dat is al té gek voor woorden, karma
weet je... hier is het net omgekeerd

het is inderdaad zo dat die vreemdelingen ( vrouwen dan ) inderdaad het niet gewoon zijn een goedendag te krijgen en er geen te geven aan een man
de aanhouder wint echter....je moet maar eens uittesten

er zijn evenwel een hoop autochtonen wiens goedendag ik nooit te nimmer zal krijgen, laat staan er ooit een klapke kan mee maken
de onderlingende reden is dan ook geheel anders
praha is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be