![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: hoeveel migranten uit islamitische landen telt belgie volgen u | |||
minder dan 400.000 |
![]() ![]() ![]() |
5 | 20,83% |
400.000 - 800.000 |
![]() ![]() ![]() |
12 | 50,00% |
800.000 - 1.000.000 |
![]() ![]() ![]() |
4 | 16,67% |
meer dan 1.000.000 |
![]() ![]() ![]() |
3 | 12,50% |
Aantal stemmers: 24. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
http://forum.politics.be/showthread.php?t=55212 Citaat:
http://forum.politics.be/showthread.php?t=55212 Citaat:
Citaat:
http://www.exmoslim.org/http://www.youtube.com/watch?v=jHnxdgk3P68 Laatst gewijzigd door smiley : 7 oktober 2006 om 23:24. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Europees Commissaris
|
![]() En nog iets, vanuit het dagelijkse leven gegrepen. Ikzelf woon in een straat waar relatief veel migranten wonen. Het valt wel op dat als ik door de straat wandel, en er staan migranten aan de deur, dat ik van hen geen goedendag krijg ondanks dat ikzelf er wel een geef. De vrouwen mijden iedere man als de pest, kijken nooit op alsof we een ziekte zijn. Daarentegen zijn er de "inlanders" die elkaar wel een goedendag geven en, als het moment rijp is, een praatje maken. Trek je eigen conclusies hierover. Als men er lang woont en er komen veel allochtonen bij voelt men zich uiteindelijk een vreemdeling in eigen straat.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Op welk kleurtje stemt u om de straten eens op te kuisen. Enfin de stal uitmesten bedoel ik feitelijk.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
|
![]() Citaat:
Hansje en Grietje! Wees gerust: je bent niet paranoïde! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#67 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Belgie en de Belgen zijn het peperkoeken huisje De brave islamieten komen het opeten De wolf, dat zijn de stoute islamieten De Belgische politiek vergelijken we met oma die ziek in bed ligt. Maar ... de jager komt ons redden. ![]() Laatst gewijzigd door Karma : 8 oktober 2006 om 08:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Karma.... het is niet meer zoals 20 jaar geleden toen heel de buurt savonds zijn keukenstoelen buiten haalde en op de stoep zat te tetteren terwijl de kinderen in de straat speelden. Als ik mijn voetpad veeg en ik zeg goeiedag tegen een passerende fietser kijkt die verbaast op! Zo van 'wat doet die nu, ik ken dat mens geeneens' En dat die migrantenvrouwen geen aandacht schenken aan passerende mannen past gewoon bij hun cultuur. Net zoals de vrienden van mijn moslim-partner geen aandacht schenken aan mij, niet omdat ik te min zou zijn voor hen maar gewoon uit respect voor mijn partner. Ik heb daar geen problemen mee, ik heb geen aandacht nodig van hen en jij toch niet van de dames in je straat? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Wat je hier aanhaalt is meer dan waar. De mooiste kindertijd die we hebben meegemaakt was toen we in een straat woonden die doodliep (of toch zo goed als). Verderop waren er allemaal hofjes waar men met de auto niet door mocht. Kinderen speelden gewoon op straat en er was een soort sociale controle tussen de buurtbewoners. Dat gaf een heel veilig gevoel voor kinderen. Tegenwoordig is dat allemaal passé. Als men door een straat loopt en men trekt een knipoog naar een voorbijpasserend kind bekijkt men je alsof je snode plannen hebt. Nochtans zijn zulke dingen net de fundamenten van het "veiligheidsgevoel". Mensen kennen elkaar niet echt meer. Zou de politiek niet eerder hier iets proberen te forceren? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
Laatst gewijzigd door cookie@vws : 8 oktober 2006 om 09:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Minister-President
|
![]() Ken jij je wijkagent nog? Neen die sociale controle is verdwenen... Vroeger telde die als een soort 'vrederechter', iemand die kon bemiddelen. Als hij/zij tegenwoordig nog zin heeft om uit te stappen uit hun combi is het al veel...
![]() |
#73 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
De wijkagenten hebben nochtans de meest cruciale rol op voorwaarde dat ze die rol opnemen zoals hoger beschreven (rondlopen, praten, glaske of pot koffie drinken en op die manier de buurt leren kennen en zich niet te veel bezighouden met pv'tjes uitschrijven). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
|
![]() Leuk excuus. Bedankt voor deze opmerking. Ik weet nu zeker welke kant ik kies.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
|
![]() Citaat:
Laat ze wat rustig verderdoen. Ze zijn een mooie reclame voor hun religie en bevestigen alle vooroordelen zonder bommen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
|
![]() Waar jij op zit te wachten, zegt genoeg. De islam is goed bezig met zichzelf uit te roeien, als ik het zo bekijk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Met andere woorden 'meisjes en vrouwen' ? Trouwens, de vraag is wat vaag. Met of zonder papieren ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
weet je... hier is het net omgekeerd ![]() het is inderdaad zo dat die vreemdelingen ( vrouwen dan ) inderdaad het niet gewoon zijn een goedendag te krijgen en er geen te geven aan een man de aanhouder wint echter....je moet maar eens uittesten er zijn evenwel een hoop autochtonen wiens goedendag ik nooit te nimmer zal krijgen, laat staan er ooit een klapke kan mee maken de onderlingende reden is dan ook geheel anders ![]() |
|
![]() |
![]() |