Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: hoeveel migranten uit islamitische landen telt belgie volgen u
minder dan 400.000 5 20,83%
400.000 - 800.000 12 50,00%
800.000 - 1.000.000 4 16,67%
meer dan 1.000.000 3 12,50%
Aantal stemmers: 24. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 7 oktober 2006, 16:38   #41
Uh-Huh
Banneling

Uh-Huh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Dat is wat een raar antwoord. Men stelt gewoon dat met die 4% er al enorme problemen zijn. Dat heeft Coeman mogen ondervinden. En onze staatsveiligheid geeft toe dat ze niet weten wat de radicalisering daar is. Het in het oog houden van het Vlaams Belang slokt al hun tijd op. En antwoord aub niet met een foto van mijn kat in een dwangbuis of een VB-lid met zwartgemaakte ogen en wat emboss effecten en dergelijke.
Welke énorme problemen? En natuurlijk moeten ze het VB in het oog houden.. dat zijn dan ook de mensen die zomaar, zonder reden, op anderen beginnen te schieten.

Awel eh, ik hoop dat er nu eens een terroristische aanslag wordt gepleegd in België zodat al dat gedoe rond moslims eindelijk echt waar blijkt te zijn. Dan mag het VB winnen en moslims deporteren en dan pak ik zelfs gewillig mijn biezen en ga uit eigen, vrije wil weg. Ik hoop dat de Vlamingen dan ten minste gelukkig en content kunnen zijn.
Uh-Huh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2006, 17:04   #42
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh Bekijk bericht
Welke énorme problemen? En natuurlijk moeten ze het VB in het oog houden.. dat zijn dan ook de mensen die zomaar, zonder reden, op anderen beginnen te schieten.

Awel eh, ik hoop dat er nu eens een terroristische aanslag wordt gepleegd in België zodat al dat gedoe rond moslims eindelijk echt waar blijkt te zijn. Dan mag het VB winnen en moslims deporteren en dan pak ik zelfs gewillig mijn biezen en ga uit eigen, vrije wil weg. Ik hoop dat de Vlamingen dan ten minste gelukkig en content kunnen zijn.
Heu, ik sta niet meteen te springen voor een terroristische aanslag en ik vrees voor u dat het dan misschien wel eens te laat kan zijn om uw biezen nog te pakken.
De waarheid is dat verschillende, al dan niet correcte moslims, het Westen uitdagen en ten top drijven. De aanslagen in New York hebben de Amerikanen vertoornd en Madrid en Londen hebben de Europeanen op scherp gezet.
Geloof me vrij dat het minste een lont in een kruitvat kan zijn en ik vrees ervoor dat het kan escaleren. De continue dreigingen die Al Qauda via bandjes op Al Jazzeera ten gehore geeft, zwepen Westerlingen op om zich te weren tegen de islam.
Nee, ik ga er van uit dat moslims voor het moment veiliger zijn in hun eigen landen (behalve Irak en Iran). De beste raad die ik kan geven is om er rekening mee te houden dat onze ideologieën zo hard clashen, dat er een oorlog van kan komen. Daarom lijkt het me best dat ieder zijn terrein en zijn wetten kiest en de andere gerust laat. Dat is verdraagzaamheid die naar vrede kan leiden. Elkaar blijven opjutten haalt niets uit.
Westerse vrijheden zijn absoluut niet te rijmen met de fundamentalistische islam en zeker niet met het terroristische Al Quada. De maat is echt vol aan het geraken en neem van mij aan dat het VB zeker niet zo tegen het geloof is, maar wel tegen de terreur die sommigen er mee zaaien.
Ik vrees echter dat de haat die vele moslims tegenover het Westen hebben, hoe langer hoe wederzijdiger wordt en vraag ook niet aan mij hoe dat op te lossen valt. Persoonlijk sta ik ergens ook op scherp, gezien ik weet dat in Londen zogenaamd gematigde, geïntegreerde moslims zelfmoordaanslagen pleegden, die het record van het IRA overtrof qua aantal slachtoffers. Deze jongens hebben veel wantrouwen gewekt en in mijn ogen onherroepelijke schade toegbracht aan het imago van de islam hier in het Westen. Mohammed Atha leek ook normaal en hij stuurde en vol passagiersvliegtuig in een wolkenkrabber. Het lijstje gaat door. Vergeet ook niet de onthoofdingen uit Irak, die te grabbel gegooid werden op het internet.
Nu ga jij, als gematigde hier te kennen geven, dat je geen problemen zou hebben met een aanslag in ons land. Wat betekent dat? Zoiets van: als ik hier weg zou moeten, dan maar doden achterlaten? Ik sta echt versteld van jou, want ik dacht dat je intelligenter was.
Oud 7 oktober 2006, 17:11   #43
Uh-Huh
Banneling

Standaard

Boadicea, je verkoopt hier zo'n grote zever dat ik niet eens de moeite ga nemen om erop te reageren.
Oud 7 oktober 2006, 18:52   #44
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
Boadicea, je verkoopt hier zo'n grote zever dat ik niet eens de moeite ga nemen om erop te reageren.
Doe mij een plezier en vetrek nu meteen.
Mensen zoals u die hier in belgie een aanslag willen mogen direkt den vlieger op.
Marlboro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2006, 19:33   #45
Nierika
Europees Commissaris

Nierika's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Awel eh, ik hoop dat er nu eens een terroristische aanslag wordt gepleegd in België zodat al dat gedoe rond moslims eindelijk echt waar blijkt te zijn.
Echt waar?
Tja, vertel dat in New York, Bali, de Filipijnen, Parijs, Algerije, Thailand, Sudan, Londen, Madrid, India, Casablanca, Istanbul enz enz enz...

Het komt me alleszins waarachtiger over dan de dreiging van een paar extreemrechtse militairen met een voorbeeld-opeisingsbrief en een zelfgemaakte bom, krachtig genoeg om een auto mee op te blazen, waarvan er anderhalve week geleden nog een paar in een Brussels ziekenhuis terecht kwamen.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2006, 19:49   #46
Uh-Huh
Banneling

Standaard

Ja, en dan? Willen die landen daarom de islam/moslims compleet uitroeien? Ik dacht het niet.

En ik wacht nog steeds op een voorbeeld van moslimextremisme of terrorisme in België...
Oud 7 oktober 2006, 20:02   #47

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Het gaat hier in deze studie niet enkel over islamitische migranten. Toch geeft het een juister beeld van wat er gebeurt en wat ons te wachten staat.

Van de 10.445.852 inwoners op 1/1/05 in België zijn er naast de 870.862 vreemdelingen dus nog 484.167 nieuwe Belgen die tussen 1990 en 2005 Belg geworden zijn, terwijl er op 1 januari 1990 al 128.113 vreemdelingen Belg geworden waren tussen 1980 en 1989. In totaal zijn er dus 612.280 nieuwe Belgen bijgekomen in de periode 1980-2005. In 2004 en ook volgens recente gegevens voor 2005, waren slechts 19% van de nationaliteitsverwervingen 'naturalisaties'. Als we rekening houden met het geboortesaldo van de nieuwe Belgen (geboorten min overlijdens - methodologie, punt 4) zijn er 177.513 Belgen bijgekomen langs geboortes bij de nieuwe Belgen tussen 1980 en 2005, zodat in totaal het aantal inwoners van 'vreemde afkomst' in België ( vreemdelingen + nieuwe Belgen + geboortesaldo bij de nieuwe Belgen) kan berekend worden op 1.660.655, of 15,9% van de Belgische bevolking op 1/1/2005.
Lees vooral het volledige artikel + bijhorende grafieken:

http://www.npdata.be/BuG/24/BuG-24.htm
wou hier toch nog eens feremans zijn antwoord op.
Karma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2006, 20:04   #48

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Die cijfertjes hé? Toen een tijd geleden het aantal buitenlanders in de gevangenissen werd bekend gemaakt, moest de regering ook met het schaamrood op de wangen toegeven dat de genaturaliseerden er niet bij geteld waren, om geen "uit de context gerukt" beeld te creeëren.

Tijdje geleden stond in het nieuwblad het volgende te lezen:

Volgens cijfers van de Belgische ambassade in Marokko verblijven er ongeveer 150.000 mensen met Marokkaanse nationaliteit in België. Er zijn ook zo'n 300.000 Belgen van Marokkaanse oorsprong.
Totaal: 450.000.

http://www.hln.be/hln/alg/pag/hln_in...7794&p_lijst=2
Marokko houdt het aantal beter bij dan België?
Natuurlijk wel, want de Marokkaanse identiteit hou je tot in de elvendertigste genaturaliseerde generatie.

Kifkif was het hier niet mee eens:
recente schatting volgens Vreemdelingenzaken: 81322 Marokkanen en ongeveer 110935 Marokkaanse Belgen (Belgische nationaliteit). Totaal nog geen 200000.

http://www.site.kifkif.be/kifkif/nie...pen_menu_id=24

Waar Kifkif volgens mij echter geen rekening mee houdt, en de dienst Vreemdelingenzaken al helemaal niet:
Genaturaliseerde Marokkanen krijgen Belgische kinderen voor de Belgische overheid, geen Marokkaanse en zeker geen genaturaliseerde.
Maar Marokko rekent deze kinderen nog steeds de Marokkaanse nationaliteit aan.

En wat vinden we op een Nederlandstalige Marokkaanse website?

In België wonen er in totaal tussen de 400.000 en de 500.000 Marokkanen.

http://www.maghrebmagazine.nl/2006/0...king-opvoeren/

Dus Eric, indien je echt de behoefte voelt om weer cijfermatige fabeltjes te gaan verkopen, solliciteer gerust bij de dienst Vreemdelingenzaken.
Ze kunnen een fantast als jij gerust gebruiken.

Het ergste vind ik wel, dat je volgens mij doelbewust liegt. Je bent intelligent genoeg om de manier van redeneren van Vreemdelingenzaken en onze overheid te doorgronden!
en deze ....
Oud 7 oktober 2006, 20:30   #49
ericferemans

ericferemans's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karma Bekijk bericht
en deze ....
heb je eigenlijk mijn onderschrift gelezen???
En daar zijn we weer met: het is meer dan 400.000
Ik stelde zelf HERHAALDELIJK: tussen 400.000 en 800.000
Dus 4 tot 8 procent.
Het gevaar dat uitgaat van Spirit of Groen!
sidder en beeft!
ericferemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2006, 20:33   #50
ericferemans

Standaard

Citaat:
wou hier toch nog eens feremans zijn antwoord op.
En vergeet vooral niet er de Hollanders bij te tellen, bij je sommetjes!
Die zijn ECHT gevaarlijk.
Ik geloof dat je er nooit zal uitgeraken, uit je eigen cijfertjes.
Weet je nu eigenlijk nog waar het over gaat?
Wat de titel van de topic is?
Of wil je persé verwarring stichten?
Voor mij niet gelaten: volgens mijn onderschrift zijn we allemaal vreemdelingen. En dat klopt overigens.

Noch de "missing link" noch adam en eva komen uit Brugge.
Alleen één homo non sapiens. Vanhecke

Laatst gewijzigd door ericferemans : 7 oktober 2006 om 20:36.
Oud 7 oktober 2006, 20:42   #51
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans Bekijk bericht
En vergeet vooral niet er de Hollanders bij te tellen, bij je sommetjes!
Die zijn ECHT gevaarlijk.
Ik geloof dat je er nooit zal uitgeraken, uit je eigen cijfertjes.
Weet je nu eigenlijk nog waar het over gaat?
Wat de titel van de topic is?
Of wil je persé verwarring stichten?
Voor mij niet gelaten: volgens mijn onderschrift zijn we allemaal vreemdelingen. En dat klopt overigens.

Noch de "missing link" noch adam en eva komen uit Brugge.
Alleen één homo non sapiens. Vanhecke
We weten allemaal dat Spirit de wereld zal redden!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2006, 21:40   #52
smiley

smiley's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kijk: langs verschillende wegen weten we dat het ongeveer 4 procent is: je eigen mensen hebben dit al op dit forum toegegeven.
Ga nu niet weer beginnen zagen: het zijn er dus HEEL WEINIG.
4% ? zeg al maar zeker 8% en snel stijgende. 8% dat zijn reeds 800.000 moslims en de eerste moslim die hier ooit voet aan de kafirgrond zette was amper iets meer dan 40 jaar geleden !!!!

Citaat:
De verwachte groei is: ze dalen.
Wablief? Dalen ???????? Waar zijn de cijfers die deze foute bewering bevestigen? De cijfers die aantonen dat het aantal moslims in ons land zouden dalen. U weet niet wat u zegt.

Citaat:
Daarenboven zijn er het leeuwendeel die inderdaad kinderen krijgen maar die niet naar islamititsche scholen gaan: die bestaan gewoonweg niet.
Nog eens een bewijs dat u niet beseft wat er gaande is en hoe/op welke manieren, de oemmah in kafirlanden aagroeid en versterkt. Er zijn (nog) geen islamietische scholen in ons land, dus moslimouders kunnen (nog) niet zoals in Nederland hun kinderen naar islamitische scholen sturen want er zijn er (nog) geen, dus gaan die kinderen geen moslim meer zijn en hun gevaarlijke ideologie verlaten aldus naieve feremans.

http://www.dutch.faithfreedom.org/fo...pic.php?t=5288

http://www.dutch.faithfreedom.org/fo...pic.php?t=5227

Citaat:
Welk soort debiel achterhoedegevecht wil je nu gaan voeren?
Ikzelf stelde dat het tussen de vier en de acht procent ligt...
EN ik maakte de vergelijking:
4 procent is de "bedreiging" die uitgaat van SPirit
8 procent is de "bedreiging" die uitgaat van Groen!

Stop toch eens met paranoïa gasten: het is ridicuul.
Helemaal niet ridicuul. Dank zij jullie heeft die rotideologie hier voet aan de grond gekregen. Dank zij jullie heeft die rotideologie erkenning gekregen. Dank zij jullie worden islamkritikasters die mensen voor die rotideologie waarschuwen voor racisten onverdraagzamen, xenofoben en islamofoben uitgescholden en moeten ze oppassen of ze krijgen de cgkr stazi op hun dak zodat mensen de nare waarheid over de islam niet te horen krijgen of krijgen doodsbedreigingen door volgelingen van de religie van de vrede' zoals net nog die filosoof in Frankrijk.

http://forum.politics.be/showthread.php?t=55212

Dank zij jullie groeit aldus die rotideologie gestaag aan want onbekend is onbemind zegt islampromotor steve stevaert, die blijkbaar iets van de islam afweet, zoveel zelfs dat die denkt dat islam 'vrede' betekent. Zegt genoeg over zijn kennis van die rotideologie !

Dank zij jullie krijgen islampromotiesites zoals kifkif waar de censuur op islamitische wijze volop van toepassing is geldelijke steun. http://www.dutch.faithfreedom.org/fo...r=asc&start=75

Onnozele kiekens zoals Sylvie stellen de multiculies dan voor als een voorbeeld zoals het moet.

http://forum.politics.be/showthread.php?t=62417

http://www.dutch.faithfreedom.org/fo...pic.php?t=5506

Kijk eens wat een geslaagde 'integratie' zeggen ze dan. Kijk eens hoe dat zij uit 'respect' en 'verdraagzaamheid' (onderwerping) haar cultuur en geloof opzij schuift en er een totaal vreemde voor in de plaats neemt. Een eens Vlaamse meid die zich begint te gedragen zoals een Marokkaanse. De multiculis kunnen hun geluk niet op.

Kijk eens hoe haar kinderen islamitisch zullen worden opgevoed en hoe zij de oemmah in ons kafirgebied zullen versterken. De onnozele multiculies keken ernaar en zagen dat het goed was.

Laatst gewijzigd door smiley : 7 oktober 2006 om 21:44.
smiley is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2006, 22:01   #53
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

er is nu een islam universiteit in Gent.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2006, 22:46   #54

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus 4 tot 8 procent.
sidder en beeft!
Ok, ik geloof inderdaad dat er tussen de 400000 en 800000 Marokkanen zijn. Maar
Oud 7 oktober 2006, 22:46   #55

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus 4 tot 8 procent.
sidder en beeft!
Ok, ik geloof inderdaad dat er tussen de 400000 en 800000 Marokkanen zijn. Maar je vergeet de anderen. Er zijn er ruim boven het miljoen garandeer ik je.

Laatst gewijzigd door Karma : 7 oktober 2006 om 22:47.
Oud 7 oktober 2006, 22:57   #56

Karma's schermafbeelding

Standaard

Luister eens Ferremans, ik ben helemaal geen racist, heb eigenlijk niets tegen het individu op zich. Eigenlijk ken ik zelfs enige allochtonen die best sympathiek zijn, maar ik kan er niet goed tegen dat cijfers worden vervalst voor politiek gewin. Mijn vrouw werkt in de vreemdelingendienst en zegt zelf dat de cijfers helemaal niet kloppen en zij is allesbehalve een raciste (integendeel, ze komt zelfs ferm op voor de vreemdelingen en is eigenlijk radicaal tegen het VB). Wist je dat in Oost-Vlaanderen de dienst vreemdelingen permanent onderbemand zit en dat ze voor twee uur in de namiddag niet kan gaan eten omdat er dagelijks zoveel dossiers dienen te worden afgewerkt?
Oud 7 oktober 2006, 22:59   #57
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Luister eens Ferremans, ik ben helemaal geen racist, heb eigenlijk niets tegen het individu op zich. Eigenlijk ken ik zelfs enige allochtonen die best sympathiek zijn, maar ik kan er niet goed tegen dat cijfers worden vervalst voor politiek gewin. Mijn vrouw werkt in de vreemdelingendienst en zegt zelf dat de cijfers helemaal niet kloppen en zij is allesbehalve een raciste (integendeel, ze komt zelfs ferm op voor de vreemdelingen en is eigenlijk radicaal tegen het VB). Wist je dat in Oost-Vlaanderen de dienst vreemdelingen permanent onderbemand zit en dat ze voor twee uur in de namiddag niet kan gaan eten omdat er dagelijks zoveel dossiers dienen te worden afgewerkt?
Dat komt je op een ferme fotoshop van Feremans te staan.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2006, 23:03   #58

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Dat komt je op een ferme fotoshop van Feremans te staan.
Eindelijk ook eens een foto van mij (maar hij zal het me niet gunnen denk ik)
Oud 7 oktober 2006, 23:04   #59
ericferemans

Standaard

Citaat:
De dienst bevallingen in het ziekenhuis van Menen is ook onderbemand
Dit wil helemaal niet zeggen dat hier te veel kinderen zijn...
Laat ons rustig blijven: Er zijn geen problemen met de Islam. Hier lopen trouwens verschillende soorten van islamieten rond, en de vreemdelingenhaters weten dit blijkbaar niet eens.
Dit "een" rotideologie noemen is dom: het zijn er in Antwerpen al een twintigtal: allemaal verschillende soorten islam. Het lijkt wel of blokkers denken dat de islamieten één paus hebben...
Onze verschillende islamitische mensen worden stilaan allemaal goede VLamingen. Binnen een paar jaar kijkt niemand daar overigens nog van op: het is zo gegaan met de Italianen, het zal zo gaan met anderen die zich als kleine minderheden (het gaat niet om één coherente groep: wel integendeel...) die zich in ons leven inpassen. Niet in een bende bekeerders, zoals de VLamingen die hun bruine, witte en zwarte paters uitstuurden over de gehele wereld om hun fundamentalistisch katholicisme op te dringen, die een eigen schoolsysteem opeisen, eigen vakbonden, eigen fanfares, eigen mutualiteiten: het gaat over mensen die versmelten zonder fanatisme.
Veel katholieken kunnen daar een pinneke aan zuigen...
Oud 7 oktober 2006, 23:20   #60

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De dienst bevallingen in het ziekenhuis van Menen is ook onderbemand
Dit wil helemaal niet zeggen dat hier te veel kinderen zijn...
Laat ons rustig blijven: Er zijn geen problemen met de Islam. Hier lopen trouwens verschillende soorten van islamieten rond, en de vreemdelingenhaters weten dit blijkbaar niet eens.
Dit "een" rotideologie noemen is dom: het zijn er in Antwerpen al een twintigtal: allemaal verschillende soorten islam. Het lijkt wel of blokkers denken dat de islamieten één paus hebben...
Onze verschillende islamitische mensen worden stilaan allemaal goede VLamingen. Binnen een paar jaar kijkt niemand daar overigens nog van op: het is zo gegaan met de Italianen, het zal zo gaan met anderen die zich als kleine minderheden (het gaat niet om één coherente groep: wel integendeel...) die zich in ons leven inpassen. Niet in een bende bekeerders, zoals de VLamingen die hun bruine, witte en zwarte paters uitstuurden over de gehele wereld om hun fundamentalistisch katholicisme op te dringen, die een eigen schoolsysteem opeisen, eigen vakbonden, eigen fanfares, eigen mutualiteiten: het gaat over mensen die versmelten zonder fanatisme.
Veel katholieken kunnen daar een pinneke aan zuigen...
Met de Italianen ligt het toch enigszins anders denk ik. Hun "vertrekpunt" is enigszins hetzelfde als dat van ons. Eigenlijk zijn we allemaal Christenen, of je het gelooft of niet. Het is niet het omdat we niet naar de kerk gaan dat we "in weze" anders zijn want onze opvoeding is Christelijk geïnspireerd. En hier ligt toch het essentieel verschil denk ik. De koran (althans de gedeeltes dat ik er ondertussen van heb begrepen) erkent het Christendom niet. En de Islamieten geloven die heilige boeken nog steeds op de letter. Christus was een heilige goedzak, Allah is een "krijger". Daar ligt het fundamenteel verschil. Zolang de koran de plak zwaait is er wel degelijk een gevaar.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be