Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Gemeenteraadsverkiezingen 2006
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Gemeenteraadsverkiezingen 2006 In dit forum kun je alles kwijt dat verband houdt met de gemeenteraadsverkiezingen van 8 oktober 2006.

Discussietools
Oud 19 oktober 2006, 10:45   #61
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nicolas Bekijk bericht

De vakbonden steunen op enkele basisprincipes
één daarvan is dat ze zich uitspreken voor de democratie en gelijkheid van alle mensen ongeacht hun afkomst, seksuele voorkeur, geslacht, leeftijd, ...
de vakbonden hebben dus geen problemen met politieke partijen die deze democratie willen behouden en de principes van gelijkheid onder de mensen onderschrijven

Daar heeft niemand een probleem mee denk ik.

Citaat:
De vakbonden hebben dus een principieel probleem / gewetensprobleem met het VB. De vakbonden hebben een probleem met een partij die de democratie ondergraaft en zeker met een partij die niet vertrekt vanuit gelijkheid van alle mensen. Dit botst zo met hun ideologie dat ze zich verplicht voelen om te reageren. Net zoals vele artiesen/kunstenaars de behoefte hebben gevoeld van te reageren door de 0110 - concerten
Het Vlaams Belang ondergraaft de democratie niet. Wat bazel
Paulus is offline  
Oud 19 oktober 2006, 10:45   #62
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

De vakbonden steunen op enkele basisprincipes
één daarvan is dat ze zich uitspreken voor de democratie en gelijkheid van alle mensen ongeacht hun afkomst, seksuele voorkeur, geslacht, leeftijd, ...
de vakbonden hebben dus geen problemen met politieke partijen die deze democratie willen behouden en de principes van gelijkheid onder de mensen onderschrijven

Daar heeft niemand een probleem mee denk ik.

Citaat:
De vakbonden hebben dus een principieel probleem / gewetensprobleem met het VB. De vakbonden hebben een probleem met een partij die de democratie ondergraaft en zeker met een partij die niet vertrekt vanuit gelijkheid van alle mensen. Dit botst zo met hun ideologie dat ze zich verplicht voelen om te reageren. Net zoals vele artiesen/kunstenaars de behoefte hebben gevoeld van te reageren door de 0110 - concerten
Het Vlaams Belang ondergraaft de democratie niet. Wat bazel je toch allemaal? Het is ook niet juist dat niet alle mensen gelijkwaardig zouden zijn volgens het Vlaams belang. Dat is niet waar en dus een grove leugen waaruit onwaarschijnlijke besluiten worden genomen, ondermeer door de vakbond.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 19 oktober 2006 om 10:47.
Paulus is offline  
Oud 19 oktober 2006, 10:47   #63
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Jantje. Ik vind het een beetje te lastig om met nog meer kleurtjes te gaan werken. Leer eens quoten. Het is erg gemakkelijk en bovendien duidelijker.

Paulus.
te lui
Jantje is offline  
Oud 19 oktober 2006, 10:50   #64
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
te lui
Jawadde?!

enfin, uw conclussie is dan ook voor uw rekening. Blij te zien dat je nu opeens wél kan quoten.

Paulus.
Paulus is offline  
Oud 19 oktober 2006, 10:52   #65
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

ik zie het nog gebeuren dat VB een vakbond opricht

ze zijn toch zo hypocriet als ze groot zijn
het is een strategie die ze continu voeren als het maar stemmen oplevert. Ze stellen zich op voor de arbeider en heulen met de groot industriëlen
Ze zijn volgens het hen uitkomt ( een mening die op die plaats het meest stemmen opbrengt) zoals je ziet rond hun mening over Doel.

Zal nooit gebeuren.
1) Het Vb is de meest kapitalistische en liberaal gerichte partij van België,
en zal dus NOOIT voor de gewone arbeider op komen. Dat is gewoon tegen hun stellingen.

2) Als ze bekwame mensen in hun rangen zouden hebben, wel dan zou die vakbond er nu toch allang zijn.
Jantje is offline  
Oud 19 oktober 2006, 10:59   #66
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fernand Bekijk bericht
Neen, Jantje de vakbonden zijn er om haar leden te verdedigen. En niet politieke strekkingen. Anders moeten ze eens zien of er geen roden bij het ACV zitten, en zo ja ze ook buiten kieperen. Of bij het ABVV kijken naar degen die naar de kerk gaan, en ze ook dan buiten kieperen. En eens zien of de kruidenier op de hoek die Vlaams Belanger is, aan zijn personeel vraagt of ze rood blauw of groen zijn. en ze dan ook buiten kieperen.
Als ik patroon was, dan mochten al degenen die in een vakbond waren ook gaan.
Dus het omgekeerde van hetgeen u zegt. Maar dat zal wel niet mogen zeker?
De vakbonden zijn er om de menigen van haar leden te verdedigen en om deze hun rechten te waarborgen.
En wees maar gerust, wie op een verkiezingslijst staat bij de rode vliegt uit de vakbond van de blauwe en omgekeerd.

Maar die mensen moeten niet in de vakbond van de tegenpartij lid worden, want zij hebben hun eigen vakbond.

En in kleine bedrijven gebeurt het idd dat mensen die lid zijn van een vakbond om een andere rede worden ontslagen. of zelfs niet eens worden aangenomen.
En er zijnzelfs bedrijven die je gewoon niet aannemen als je lidbent van de verkeerde vakbond.
Jantje is offline  
Oud 19 oktober 2006, 11:00   #67
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jawadde?!

enfin, uw conclussie is dan ook voor uw rekening. Blij te zien dat je nu opeens wél kan quoten.

Paulus.

Ja, ik ben geen Vber of geen sos of geen tefje dus ik mag eerlijk zijn.
Jantje is offline  
Oud 19 oktober 2006, 11:03   #68
neutron
Banneling

neutron's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rechtuit Bekijk bericht
De vakbond zou er moeten zijn om al haar leden te verdedigen, ongeacht welke partij ze stemmen.
Vakbond heeft trouwens zeer veel macht maar niet de bijhorende verantwoordelijkheid af te leggen.
Roepen over hoge waarden als respect en verdraagzaamheid maar in werkelijkheid enkel belust op macht en postjes voor de vriendjes en zelf onverdraagzaam tov andersdenkenden.
zeer juist,
ze verdedigen zelfs hun eigen leden niet,

daarom is de neutrale vakbond opgericht,

samen tegen corruptie en onrecht

www.neutr-on.be

Laatst gewijzigd door neutron : 19 oktober 2006 om 11:11.
neutron is offline  
Oud 19 oktober 2006, 11:09   #69
ilfalco
Minister-President

Standaard

Citaat:
Lees het arrest van het Hof van Beroep van Gent nog eens.
lees jij dat van eerste aanleg in Brussel nog eens...
ilfalco is offline  
Oud 19 oktober 2006, 11:10   #70
neutron
Banneling

neutron's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik wist idd dat men niet zomaar met een paar mensen een nieuwe vakbond kan opstarten.
Maar als ik zie dat het VB zichzelf uitroept tot grootste partij van Vlaanderen en als ik hoor dat iedereen van het VB beweerd dat ze weldegelijk de nodige bekwaam mensen in huis heeft om dit land te besturen.

Ik weet namelijk dat het niet gemakkelijk is om een nieuwe vakbond op te richten, maar dat het wel mogelijk is als je er de nodige bekwaamheid voor in huis hebt.

.
steun de neutrale vakbond

tegen corruptie en onrecht

www.neutr-on.be
neutron is offline  
Oud 19 oktober 2006, 11:17   #71
MisterXYZ
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Jonge toch,

Gij moet eens dringend de geschiedenis van de Belgische vakbonden gaan lezen hoor.
Iedere vakbond in belgie is verbonden aan een politieke partij en op het VB na, is iedere grote politiek partij verbonden aan een vakbond.
En het zelfde geld voor de ziekenfondsen.
En ja, iedere vakbond en ieder ziekenfonds in België heeft het recht om leden die haar politieke strekking niet volgen uit haar vereniging te gooien.
In tegenstelling tot wat veel mensen denken zijn de vakbonden in België de knokploegen van de politieke partijen.

En er is geen enkele wet die het VB verbied om zelf ook een vakbond op te richten.

Maar ja, dit is dus het zoveelste bewijs dat het VB leeft van de onwetenheid van het grootste deel van de bevolking.

De vakbonden zijn een slecht product van de Belgische particratie.
Dat wist ik niet dat de vakbonden de knokploegen zijn van de politieke partijen. Beseft "Jantje" niet dat hij hier onzin brabbelt. De vakbonden vervullen een sociale rol en moeten zich verwijderd houden van de smerige politiek en zeker geen leden discrimineren vanwege Vlaams Belang stemmers of iets dergelijks. "Jantje" ge zijt een haatdragend ventje die de rooien en aanhangsel napraten, waarschijnlijk vanwege bewezen diensten van een of andere politieke partij aan u!
MisterXYZ is offline  
Oud 19 oktober 2006, 12:06   #72
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MisterXYZ Bekijk bericht
De vakbonden zijn een slecht product van de Belgische particratie.
Dat wist ik niet dat de vakbonden de knokploegen zijn van de politieke partijen. Beseft "Jantje" niet dat hij hier onzin brabbelt. De vakbonden vervullen een sociale rol en moeten zich verwijderd houden van de smerige politiek en zeker geen leden discrimineren vanwege Vlaams Belang stemmers of iets dergelijks. "Jantje" ge zijt een haatdragend ventje die de rooien en aanhangsel napraten, waarschijnlijk vanwege bewezen diensten van een of andere politieke partij aan u!
Jantje kijk enkel met andere ogen dan jij.

En Jantje heeft nergens gezegt dat de vakbonden juist handelen.
Jantje heeft enkel gezegt hoe vakbonden zijn ontstaan en hoe ze werken

En Jantje moet niemand danken voor bewezen diensten, integendeel zelfs.

Het is niet omdat jij denkt dat vakbonden iets anders zijn dat ze dat ook zijn.

En Jantje is zeker niet haatdragend, jij kan er immers ook niet zelf aandoen.
Jantje is offline  
Oud 19 oktober 2006, 13:21   #73
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lodi Bekijk bericht
Maar als dan stelselmatig de VB-gezinden ontslaan, zouden ze wel eens tot de constatatie kunnen komen dat er niet veel leden meer overblijven. Ik blijf er van overtuigd dat een vakbond zich niet politiek mag engageren. In een vakbond zitten er mensen van allerlei partijen en die zouden dan welkom zijn, maar van het VB ? Nee hoor, die moeten weg. Heeft een aanhanger van de partij Groen! de zelfde ideologie als een aanhanger van de CD&V ? Zeer zeker niet. Maar daar wordt dan met geen woord over gerept.
Nee joh, geen politieke inmenging voor een syndicaat.
Waarschijnlijk zullen er ook wel mensen met verschillende vakbonds-achtergronden op dezelfde politieke partij soms stemmen.

Ik blijf denken dat vakbonden vanzelf overbodig worden als in een redelijk beschaafd land een behoorlijke rechtsbijstandsverzekering betaalbaar is.
Oud 19 oktober 2006, 13:35   #74
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
Waarschijnlijk zullen er ook wel mensen met verschillende vakbonds-achtergronden op dezelfde politieke partij soms stemmen.

Ik blijf denken dat vakbonden vanzelf overbodig worden als in een redelijk beschaafd land een behoorlijke rechtsbijstandsverzekering betaalbaar is.
De vakbonden in België zijn de kweekscholen van de toekomstige politiekers

Dus deze zullen in België nooi verdwijnen.

En de vakbonden doe echt wel wat meer dan enkel over de sociale zekerheid waken hoor.

Zij waken ook over de werkomstandigheden en de veiligheid op de bedrijven.
Jantje is offline  
Oud 19 oktober 2006, 14:32   #75
joske
Gouverneur

joske's schermafbeelding

Standaard

Ik vind dat de vakbond hier ver zijn boekje te buiten is gegaan,en kom nu niet met die zever af van de leden gaan erbij , in dit geval christelijke overtuiging,ik herinner mij nog goed de slogan van Rood of geen Brood,dan moest ge bij een bepaalde vakbond gaan of men kon niet aan werk geraken,en rechtspersoonlijkheid aan de vakbond geven is maar de normaalste zaak van de wereld,wanneer ze misdoen moeten ze ook kunnen gestraft worden,het is niet de taak van de vakbonden om te beslissen wie met wie een akkoord mag afsluiten.zij moeten hun leden verdedigen ingeval van een dispuut,de werklozen steun uitbetalen of gaan ze dat niet meer doen aan leden die voor het VB hebben gekozen.In elk geval hebben ze verkeerd gedaan,nu hebben ze er maar de aandacht op gevestigd,en ge weet de meeste mensen houden er niet van om ergens toe verplicht te worden,dat geeft nogal eens een tegengesteld effect.

Laatst gewijzigd door joske : 19 oktober 2006 om 14:34.
joske is offline  
Oud 19 oktober 2006, 14:50   #76
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco Bekijk bericht
lees jij dat van eerste aanleg in Brussel nog eens...
Wanneer een zaak in beroep wordt behandeld, dan is de uitspraak van de rechter van eerste aanleg niet meer van toepassing. Het arrest van het Hof van Beroep werd trouwens bevestigd in cassatie en ook het Hof van Straatsburg vond de bezwaren ertegen ongegrond.
Edina is offline  
Oud 19 oktober 2006, 14:57   #77
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De vakbonden in België zijn de kweekscholen van de toekomstige politiekers
Is minder dan ooit het geval. Het ACV en ABVV hebben politiek en inhoudelijk nog nooit zo ver gestaan van respectievelijk CD&V en SP.a. De SP.a neemt zelfs doelbewust afstand van de vakbond om stemmen te winnen bij de progressieve meerwaardezoekers voor wie de vakbonden een conservatief en oudbollig imago hebben. En dan Leterme (ACW) die zegt dat de vakbonden er belang bij hebben dat er veel werkloosheid is. Dat is een zeer zware belediging en aanval op de vakbonden en het ACV.
solidarnosc is offline  
Oud 19 oktober 2006, 15:01   #78
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Lees het zelf nog eens.
Ik ken het ondertussen bijna vanbuiten. Jij duidelijk niet. Samenvattend oordeelde de rechter dat de 3 vzw's die de ruggengraat van het VB vormden, de reacismewet hadden overtreden door medewerking te verlenen aan een vereniging (meer bepaald het VB) die systematisch, kennelijk en herhaaldelijk heeft aangezet tot discriminatie en vreemdelingenhaat.
Edina is offline  
Oud 19 oktober 2006, 15:01   #79
Bierke
Minister-President

Bierke's schermafbeelding

Standaard

ONTOPIC
hmm het ACV gaat hier te ver, dit is weer es een kaakslag voor de bevolking van Berendrecht-Zandvliet. Tenandere moet het VB en Polderbelangen zich niks aantrekken wat het ACV denkt op te leggen. De kiezer heeft gekozen, ik vrees echter voor de verdraagzaamheid van PJ wanneer ze in Berendrecht-Zandvliet een coalitie vormen.

OFFTOPIC
Citaat:
De vakbonden in België zijn de kweekscholen van de toekomstige politiekers Mooi, er komen minder en minder militante leden (dwz dat meer en meer mensen recht genoeg in hun schoenen staan om hun verworvenheden zelf te verdedigen), hieruit kan je dus besluiten dat we binnen een paar jaartjes zonder ministerie zitten.. ow nee de huidige politiekers krijgen gelukkig kinderen die hun, zoals de traditie het voorschrijft, kunnen opvolgen.

Dus deze zullen in België nooi verdwijnen. Nooi ken ik niet maar als je "nooiT" bedoeld dan heb je het mis, er zal steeds wel een soort sociaal secretariaat blijven bestaan per politieke instelling, maar onder z'n huidige vorm kan je het wel schudden binnen afzienbare tijd, en gelukkig.

En de vakbonden doe echt wel wat meer dan enkel over de sociale zekerheid waken hoor. Jups ze zorgen er voorval voor dat "het kaf" moeilijker van "het koren" te scheiden is :'(

Zij waken ook over de werkomstandigheden en de veiligheid op de bedrijven.
Dream on, vakbonden hebben niks meer te zeggen over arbeidsomstandigheden, m'n collega is namelijk vakbondsafgevaardigde en loopt gewoon met z'n kop tegen de muur. PS: het is zelfs al zover gekomen dat bedrijfsartsen hun visie compleet van tafel wordt geveegd. Dus ik denk dat je je mening anno 1990 mag updaten

En een extra vraagje voor Jantje, welke ziekte moet je hebben om fouten te kunnen typen? (niet dat ik steeds foutloos typ hoor, maar ik zeg dan niet dat het van een ziekte is maar puur uit lompigheid)
Oud 19 oktober 2006, 15:01   #80
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Wanneer een zaak in beroep wordt behandeld, dan is de uitspraak van de rechter van eerste aanleg niet meer van toepassing. Het arrest van het Hof van Beroep werd trouwens bevestigd in cassatie en ook het Hof van Straatsburg vond de bezwaren ertegen ongegrond.
Eventjes
Paulus is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be