Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2007
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer...

Bekijk resultaten enquête: Uw score voor Bart de Wever?
1 5 12,20%
2 0 0%
3 1 2,44%
4 11 26,83%
5 24 58,54%
Aantal stemmers: 41. Je mag niet stemmen in deze enquête

Discussietools
Oud 9 september 2007, 08:19   #61
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straatrue Bekijk bericht
Ze hadden hem beter een vraag gesteld over wat hij met Brussel en de rand ging doen en hem gevraagd: wat als de faciliteitengemeenten niet meewillen naar Vlaanderen?
en hem ook vragen wat hij zou doen, mocht Knok (plaatselijke uitspraak van Knokke, tenminste aan de zeedijk) niet meewillen?

Nu toch heb je gelijk hoor, ik denk zelfs dat hij er een fatsoenlijk en gefundeerd antwoord op zou geven. (want ikzelf, leek in pollentiek, zie alleen maar volgende logika: ze maken deel uit van Vlaams-Brabant, dus van Vlaanderen, en we moeten al niet meer verder redeneren.)

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 9 september 2007, 08:26   #62
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Neen, ik zeg alleen, de meest natuurlijke regering in Vlaanderen is NVA VB LDD. Ik dacht dat het zowat algemeen geweten was dat Vlaanderen in wezen Centrum, centrum rechts is.

Opnieuw neen, maar doen alsof de "tsjeven" het niet al gedaan hebben met de Volksunie is gewoon onnozel. Martens zei, ik maak de Volksunie kapot gewoon door Schiltz minister te maken. En wat gaat u me nu vertellen dat het niet gebeurt is? Ik denk het niet, het is gebeurt en het zal opnieuw gebeuren met de NVA. Toen indertijd is het gebeurt om het federalisme tegen te houden en het zal nu opnieuw gebeuren om het separatisme tegen te houden. Gelooft u echt misschien dat de CD&V Vlamingen zijn? Alles wat Leterme tot dusver gedaan heeft heeft hij gedaan om Belgie in stand te houden.

Iemand die zijn mond niet kan open doen zonder het VB te bashen als separatist zijnde nota bene, u begrijpt toch wel dat daar iets niet juist zit.

Ja, het gaat over separatisme, als u dat niet beseft kent u niets van Belgische politiek, sorry dat ik het zo cru moet zeggen.

Oerconservatief zou ik mij nu niet direct noemen, ik bedoel maar ik ben Hells Angel, weinig conservatieven onder ons.

Waarom is dat dan? Ziet u nu wat ik bedoel dat het BDW is die een natuurlijke regering in Vlaanderen in de weg staat.

De "tsjeven" gebruiken de NVA om de natuurlijke regering in Vlaanderen te fnuiken, dat u dat niet ziet.

vwoil�*, ge bevestigt nogmaals: je hebt "zieners", die alles zien (dat menen ze toch, en je vindt die dus onder andere in godsdienstfanatieke middens ...) en je hebt "gewone mensen".

Ik zeg u dat VOOR MIJ de 20 persent bovengrens van de vreemdelingenpraat van het Blok erover zijn (dus 80 persent is wel okee, maar o wee de PS en de groenen), de houding van het Blok tegenover de EU erover is, idem dito voor hun houding tegenover homo"s, eutanasie, vakbonden, scheiding kalotenkerk en staat, en zelfs de kommunautairen boel.
Ik herhaal, dat allemaal is voor zijn bovenste 20 persent, erover VOOR MIJ.

Dus, zolang ik beslis wat ik doe in het kieshokje, en zolang geen "ziener" dit voor mij zal beslissen, zal het zo zijn:

de dag dat nva in kartel of in koalitie gaat met het Blok, stem ik geen nva meer.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 9 september 2007, 08:32   #63
Kortaf
Europees Commissaris

Kortaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Deze nva-kiezer zal niet langer voor de nva kiezen als ze samenwerken met het Blok.
In de eerste versie van deze zin schreef je dat jij geen NVA meer zou kiezen als ze samenwerkten met het Blok. Je vond deze versie blijkbaar wat zwak, zodat je hem veranderde in "de NVA-kiezer".

Dat is slap: de Schoofzak kan niet beslissen voor "de NVA-kiezer". Daarnaast is er geen enkele aanwijzing voor deze hypothese. Persoonlijk denk ik dat ze incorrect is.

Ten derde is ze vanuit Vlaams standpunt betreurenswaardig: als NVA en VB zouden samenwerken om Vlaanderen onafhankelijk te maken, zou jij dus afhaken. Wat geef je daar nu eigenlijk mee aan, denk je?

Laatst gewijzigd door Kortaf : 9 september 2007 om 08:40.
Kortaf is offline  
Oud 9 september 2007, 10:45   #64
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gun Bekijk bericht
Die over zijn gezondheid, niet dat die vragen gesteld worden, wel de manier waarop ...
Niet teveel speculeren, he.
De manier waarop...

En die over zijn gezondheid vond ik ook wel dubieus, (zoals ik al zei, niet alles is mijn dada...) maar echt geheel irrelevant... Njah.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline  
Oud 9 september 2007, 10:50   #65
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf Bekijk bericht
In de eerste versie van deze zin schreef je dat jij geen NVA meer zou kiezen als ze samenwerkten met het Blok. Je vond deze versie blijkbaar wat zwak, zodat je hem veranderde in "de NVA-kiezer".

Dat is slap: de Schoofzak kan niet beslissen voor "de NVA-kiezer". Daarnaast is er geen enkele aanwijzing voor deze hypothese. Persoonlijk denk ik dat ze incorrect is.

Ten derde is ze vanuit Vlaams standpunt betreurenswaardig: als NVA en VB zouden samenwerken om Vlaanderen onafhankelijk te maken, zou jij dus afhaken. Wat geef je daar nu eigenlijk mee aan, denk je?
Zoek bij mij niet teveel verschil tussen "deze" nva-kiezer (in mijn jeugd soms gebruikt om niet teveel "ik" te moeten zeggen) en andere aanverwante dingen. Ik ben geen lid van de nva, alleen maar een overtuigde nva-kiezer. that's all;

Vanuit Vlaams standpunt zou het betreurenswaardig zijn om niet samen te werken met het Blok, om Vlaanderen onafhankelijk te maken.

Persoonlijk maak ik wel een verschil tussen een samenwerking "per ongeluk", vb. als het blok aankondigt om iets mee te stemmen, zou ik niet kontrair tegenstemmen,
maar ik vind het niet betreurenswaardig dat in sommige van mijn oerVlaamse prinsipes, mij meegegeven door mijn Vlaamse ouders, jeugdleiders, onderwijzenden, buren, vrienden .... in ere houd. Vergelijk met "liever arm maar proper, dan rijk maar smerig". Daarbij, Vlaanderen komt er toch, zo lang zal het niet meer duren. Zelfs puur ekonomisch-financieel, denk ik, dat we zover gekomen zijn dat een chaotische onmiddellijke onafhankelijkheid duurder zou uitkomen dan een behoorlijk geregelde en bekomen onafhankelijkheid.
Maar dan moeten ze daar in en rond Hertoginnendal wel hun been blijven stijf houden, zoals tot op heden, voor de belangrijkste vlakken en eisen.
Zo is het absoluut nodig dat het parlement gestaag verder gaat met de behandeling van bhv, als druk op de formatieonderhandelingen. Het moet daar in die kommissie niet holderdebolder gaan, ze moeten niet van de eerste dag in eigen vlees (in eigen verkenner) snijden, maar .... ik vat het samen: de verkiezingsuitslag moet gerespekteerd blijven.

De schoofzak is offline  
Oud 9 september 2007, 11:15   #66
Kortaf
Europees Commissaris

Kortaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Zo is het absoluut nodig dat het parlement gestaag verder gaat met de behandeling van bhv, als druk op de formatieonderhandelingen.
Ik zou me heel wat geruster voelen als BHV niet voor dat soort dingen moet "dienen", maar als men het zou willen oplossen omwille van de inwoners van Halle-Vilvoorde en de federale logica.
Kortaf is offline  
Oud 9 september 2007, 11:16   #67
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik zou me heel wat geruster voelen als BHV niet voor dat soort dingen moet "dienen", maar als men het zou willen oplossen omwille van de inwoners van Halle-Vilvoorde en de federale logica.
Idd.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline  
Oud 9 september 2007, 12:11   #68
straatrue
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Hoe kun je iets naar Vlaanderen halen dat er nu al deel van uitmaakt?
Ik ben benieuwd hoe die mensen zullen reageren, zeker als ze tegen Europa zeggen: kan toch niet; hier woemen 60, 70, 80... % Franstaligen en de rest van Europa zal medelijden hebben met de arme Franstalgen die onderdrukt worden door de Vlamingen.

Of het nu waar is of niet, zo zal het zijn.
straatrue is offline  
Oud 9 september 2007, 12:17   #69
Maes_P
Staatssecretaris

Maes_P's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben benieuwd hoe die mensen zullen reageren, zeker als ze tegen Europa zeggen: kan toch niet; hier woemen 60, 70, 80... % Franstaligen en de rest van Europa zal medelijden hebben met de arme Franstalgen die onderdrukt worden door de Vlamingen.

Volgens die redenering hebben de Europese kolonialisten immers ook Noord-Amerika veroverd.
Maes_P is offline  
Oud 9 september 2007, 12:48   #70
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Met tien miljoen Euro per jaar zou ik ook graag eens onderdrukt worden, ten andere.

En tot nog toe hebben de 60, 70, 80... % Franstaligen nog niet veel indruk gemaakt op Europa. Ook niet toen het FDF zijn beklag ging doen over het Minderhedenverdrag.

Laatst gewijzigd door Zwartengeel : 9 september 2007 om 12:55.
Zwartengeel is offline  
Oud 9 september 2007, 12:50   #71
stropdrager
Minister-President

stropdrager's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik denk niet dat de Europese Unie veel medelijden zal hebben met de rijke, Franstalige villabewoners van Kraainem of Wezembeek-Oppem.
stropdrager is offline  
Oud 9 september 2007, 13:27   #72
vooruit
Gouverneur

Standaard

Citaat:

Op zich slaat dat op niet veel want dan zou ook een Stad of Gemeente met een Turkse meerderheid het recht hebben om zich bij Turkije aan te sluiten.
Zowel de Franstaligen in de rand als die Turken zijn migranten. Die mogen daar gerust zijn, maar eerst weigeren om u aan te passen en dan de staatsgrenzen willen hertekenen is redelijk onaanvaardbaar.

En toch is er inderdaad dat risico. Want de meeste buitenlandse correspondenten en diplomaten lezen niet de Vlaamse maar de Franstalige pers waar dit aspect 'vergeten' wordt en men het verhaal van de arme verdrukte Franstalige vertelt. De beste manier om het risico te beperken dat we 1 van die gemeenten zouden moeten afgeven is dus het Vlaamse perspectief zo goed mogelijk in de rest van Europa uit te leggen.
vooruit is offline  
Oud 9 september 2007, 14:37   #73
Gun
Perm. Vertegenwoordiger VN

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ze hadden hem beter een vraag gesteld over wat hij met Brussel en de rand ging doen en hem gevraagd: wat als de faciliteitengemeenten niet meewillen naar Vlaanderen?
Faciliteitengemeenten hebben niets 'te willen', ze behoren al tot Vlaanderen
Oud 9 september 2007, 16:50   #74
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Daar wil ik in meegaan.
Maar de realiteit is wel dat de tsjeven (zelfs de nieuwe tsjeven van nu) niet kongruent zijn met de nva; laat staan dat de (v)LD mee zou gaan hierin.

De schoofzak is offline  
Oud 10 september 2007, 00:17   #75
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Een korte samenvatting

Citaat:
"Ik ben gevoeliger dan men zou denken"
vr 07/09/07 - De formatieonderhandelingen gingen vandaag hun 89e dag in. En dat gaat niet in je koude kleren zitten. Dat zegt N-VA-voorzitter Bart De Wever in De keien van de Wetstraat, dat vanavond op Canvas wordt uitgezonden.

"Ik ben moeër dan ik ooit geweest ben. Het herinnert me aan de examenperiode uit mijn studententijd, met dat verschil dat die meestal maar 20 dagen duurden en dat dit al 80 dagen is", aldus De Wever.

De ellenlange onderhandelingen beginnen volgens de N-VA-topman echt door te wegen.

"Ik heb het gevoel van een soldaat die al 80 dagen aan één stuk in het front heeft gestaan. Dat je een beetje battle shock begint te krijgen. Alles begint te haperen."

Bovendien hoeft een politicus ook niet al te veel steun te verwachten uit zijn politieke omgeving, zo laat De Wever verstaan.

"Een vriendschap in de politiek is een zeer zeldzaam iets. Dat heb ik de afgelopen dagen wel gemerkt. Als ik dat interview met Vera Dua lees, dat maakt zeer veel indruk op mij, want ik ben gevoeliger dan men wel zou denken."

De relatie tussen Dua en De Wever is bekoeld na de publicatie van een foto waarop De Wever samen met de Franse extreemrechtse politicus Jean-Marie Le Pen prijkt.

In een reactie zei Dua dat de N-VA de partij is die het verst is verwijderd van de groenen en een intolerante visie heeft op de maatschappij.

"Dat zijn momenten, als ik dat zou doen, waarover ik me achteraf diep zou schamen", reageert De Wever.
"Ik ga er weer last mee krijgen"
De Wever heeft het ook nog erg moeilijk met de manier waarop hij zelf Jean-Marie Dedecker heeft behandeld, toen die wou toetreden tot de N-VA.

"Ik ben niet erg trots op die periode", klinkt het. "Ik ben Dedecker zeer dankbaar dat hij me vergiffenis heeft geschonken."

"Wij politici hebben het nadeel dat we onder de schijnwerpers leven. En iedereen ziet dus de krassen op onze ziel."

Ook dit gesprek gaat niet onopgemerkt voorbij. De Wever vreest alvast dat hij "alweer overdreven eerlijk is geweest. Ik ga er weer last mee krijgen".
HIER

Laatst gewijzigd door Gun : 10 september 2007 om 00:47.
Gun is offline  
Oud 10 september 2007, 00:19   #76
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Spijtig dat de samenvatting van de inhoudelijke zaken wat achterwege blijft.

Nuja.
AdrianHealey is offline  
Oud 10 september 2007, 00:22   #77
Eddy B
Europees Commissaris

Eddy B's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Eddy B
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht

Nuja.

.
Eddy B is offline  
Oud 10 september 2007, 00:42   #78
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht

Nuja.
Welke?
Oud 10 september 2007, 00:43   #79
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

De samenvatting van hierbogen gaat toch niet over de inhoud?
Enfin, ja. Maar niet de inhoud die ik bedoel. Waar blijft BDW zijn visie over het conservatisme en waarom hij onafhankelijkheid als doel heeft? Dat vind ik relevanter.
AdrianHealey is offline  
Oud 10 september 2007, 09:49   #80
boerenverstand
Parlementsvoorzitter

boerenverstand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Juan Bekijk bericht
Die drie partijen samen komen zelfs nog niet in de buurt van een gewone meerderheid van de Vlaamse kiezers. Het zou juist een tegennatuurlijke regering zijn: het ultraliberale LDD versus 'hebben wij een economisch programma?'-VB. Het ethisch progressieve N-VA en LDD versus het ethisch reactionaire VB. Het enige punt waar die drie op overeenkomen is verdomme de Vlaamse onafhankelijkheid, en dat lijkt me nu net niét iets dat constitutief is voor de samenstelling van een Vlaamse regering.
Maar dat enige punt is dan wel allesoverheersend, eigen bevoegdheden, eigen finaciën,.....en als dat gerealiseerd is , kan Vlaanderen zelf kiezen welke maatschappijvisie zij prefereren.
Al vele malen gezegd, VB kan gewoon verdwijnen.
Maar het ging hier over BDW.
Die heeft alle verwachtingen ingelost, zit inderdaad mee aan tafel, weegt zwaar op de onderhandelingen anders hadden we al een volgende regering gehad met hopen toegevingen van .......
En zelfs als het niet lukt, er wordt over een onafhankelijk Vlaanderen gepraat in (le)termen zoals nooit tevoren.
Belgiscisten als De Croo raken moeilijker en moeilijker hun boodschap kwijt.
Elke verkiezing zal uitgelegd worden als een referendum, te beginnen in 2009, amper 1,5 jaar weg.
De revival, uit het slop geraken van Brux/Wall zal te lang op zich laten wachten, elk cijfer wordt communautair uitgelegd, ziet ge wél..
Demotte begrijpt dat goed en zegt vandaag dat het Marshall-plan zeer goed werkt, lees wij komen er bovenop.
Prima, maar even later is er weer Maingain, Carolo-toestanden, PS-ambassadeurs, prins Laurent,....
Interview met BDW was prima, De Vadder had geluk dat het na het tennis kwam, zodat nog weinig vlamingen dit konden zien.
Voorts vind ik Bourgeois wél een maatje te klein en niet bepaald een daadkrachtig minister. Gewoon in het parlement zetten.
bovendien heb ik begrepen dat men werkt met voorlopige twaalfden = zelfde uitgaven als verleden jaar, dat betekent dat we besparen.
Ik heb wel niet genoeg kaas gegeten van het feit of dit geïndexeerd is, de details ken ik niet genoeg maar zelfde uitgaven betekenen alvast minder bokken schieten en minder stookoliecheques

Laatst gewijzigd door boerenverstand : 10 september 2007 om 09:53.
boerenverstand is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be