![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer... |
Bekijk resultaten enquête: Uw score voor Bart de Wever? | |||
1 |
![]() ![]() ![]() |
5 | 12,20% |
2 |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
3 |
![]() ![]() ![]() |
1 | 2,44% |
4 |
![]() ![]() ![]() |
11 | 26,83% |
5 |
![]() ![]() ![]() |
24 | 58,54% |
Aantal stemmers: 41. Je mag niet stemmen in deze enquête |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu toch heb je gelijk hoor, ik denk zelfs dat hij er een fatsoenlijk en gefundeerd antwoord op zou geven. (want ikzelf, leek in pollentiek, zie alleen maar volgende logika: ze maken deel uit van Vlaams-Brabant, dus van Vlaanderen, en we moeten al niet meer verder redeneren.)
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
#62 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
vwoil�*, ge bevestigt nogmaals: je hebt "zieners", die alles zien (dat menen ze toch, en je vindt die dus onder andere in godsdienstfanatieke middens ...) en je hebt "gewone mensen". Ik zeg u dat VOOR MIJ de 20 persent bovengrens van de vreemdelingenpraat van het Blok erover zijn (dus 80 persent is wel okee, maar o wee de PS en de groenen), de houding van het Blok tegenover de EU erover is, idem dito voor hun houding tegenover homo"s, eutanasie, vakbonden, scheiding kalotenkerk en staat, en zelfs de kommunautairen boel. Ik herhaal, dat allemaal is voor zijn bovenste 20 persent, erover VOOR MIJ. Dus, zolang ik beslis wat ik doe in het kieshokje, en zolang geen "ziener" dit voor mij zal beslissen, zal het zo zijn: de dag dat nva in kartel of in koalitie gaat met het Blok, stem ik geen nva meer.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
#63 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Dat is slap: de Schoofzak kan niet beslissen voor "de NVA-kiezer". Daarnaast is er geen enkele aanwijzing voor deze hypothese. Persoonlijk denk ik dat ze incorrect is. Ten derde is ze vanuit Vlaams standpunt betreurenswaardig: als NVA en VB zouden samenwerken om Vlaanderen onafhankelijk te maken, zou jij dus afhaken. Wat geef je daar nu eigenlijk mee aan, denk je? Laatst gewijzigd door Kortaf : 9 september 2007 om 08:40. |
|
![]() |
![]() |
#64 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De manier waarop... En die over zijn gezondheid vond ik ook wel dubieus, (zoals ik al zei, niet alles is mijn dada...) maar echt geheel irrelevant... Njah.
![]() |
![]() |
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vanuit Vlaams standpunt zou het betreurenswaardig zijn om niet samen te werken met het Blok, om Vlaanderen onafhankelijk te maken. Persoonlijk maak ik wel een verschil tussen een samenwerking "per ongeluk", vb. als het blok aankondigt om iets mee te stemmen, zou ik niet kontrair tegenstemmen, maar ik vind het niet betreurenswaardig dat in sommige van mijn oerVlaamse prinsipes, mij meegegeven door mijn Vlaamse ouders, jeugdleiders, onderwijzenden, buren, vrienden .... in ere houd. Vergelijk met "liever arm maar proper, dan rijk maar smerig". Daarbij, Vlaanderen komt er toch, zo lang zal het niet meer duren. Zelfs puur ekonomisch-financieel, denk ik, dat we zover gekomen zijn dat een chaotische onmiddellijke onafhankelijkheid duurder zou uitkomen dan een behoorlijk geregelde en bekomen onafhankelijkheid. Maar dan moeten ze daar in en rond Hertoginnendal wel hun been blijven stijf houden, zoals tot op heden, voor de belangrijkste vlakken en eisen. Zo is het absoluut nodig dat het parlement gestaag verder gaat met de behandeling van bhv, als druk op de formatieonderhandelingen. Het moet daar in die kommissie niet holderdebolder gaan, ze moeten niet van de eerste dag in eigen vlees (in eigen verkenner) snijden, maar .... ik vat het samen: de verkiezingsuitslag moet gerespekteerd blijven.
|
![]() |
![]() |
#66 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik zou me heel wat geruster voelen als BHV niet voor dat soort dingen moet "dienen", maar als men het zou willen oplossen omwille van de inwoners van Halle-Vilvoorde en de federale logica.
|
![]() |
![]() |
#67 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Idd.
![]() |
![]() |
#68 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Of het nu waar is of niet, zo zal het zijn. |
|
![]() |
![]() |
#69 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#70 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En tot nog toe hebben de 60, 70, 80... % Franstaligen nog niet veel indruk gemaakt op Europa. Ook niet toen het FDF zijn beklag ging doen over het Minderhedenverdrag. Laatst gewijzigd door Zwartengeel : 9 september 2007 om 12:55. |
|
![]() |
![]() |
#71 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#72 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Zowel de Franstaligen in de rand als die Turken zijn migranten. Die mogen daar gerust zijn, maar eerst weigeren om u aan te passen en dan de staatsgrenzen willen hertekenen is redelijk onaanvaardbaar. En toch is er inderdaad dat risico. Want de meeste buitenlandse correspondenten en diplomaten lezen niet de Vlaamse maar de Franstalige pers waar dit aspect 'vergeten' wordt en men het verhaal van de arme verdrukte Franstalige vertelt. De beste manier om het risico te beperken dat we 1 van die gemeenten zouden moeten afgeven is dus het Vlaamse perspectief zo goed mogelijk in de rest van Europa uit te leggen. |
|
![]() |
![]() |
#73 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
#74 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar de realiteit is wel dat de tsjeven (zelfs de nieuwe tsjeven van nu) niet kongruent zijn met de nva; laat staan dat de (v)LD mee zou gaan hierin.
|
![]() |
![]() |
#75 | |
|
![]() Een korte samenvatting
Citaat:
KEEP CASH ALIVE!!!! Laatst gewijzigd door Gun : 10 september 2007 om 00:47. |
|
![]() |
![]() |
#76 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Spijtig dat de samenvatting van de inhoudelijke zaken wat achterwege blijft.
![]() Nuja.
![]() |
![]() |
#77 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
#78 |
|
![]() Welke?
#79 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De samenvatting van hierbogen gaat toch niet over de inhoud?
Enfin, ja. Maar niet de inhoud die ik bedoel. Waar blijft BDW zijn visie over het conservatisme en waarom hij onafhankelijkheid als doel heeft? Dat vind ik relevanter.
![]() |
![]() |
#80 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Al vele malen gezegd, VB kan gewoon verdwijnen. Maar het ging hier over BDW. Die heeft alle verwachtingen ingelost, zit inderdaad mee aan tafel, weegt zwaar op de onderhandelingen anders hadden we al een volgende regering gehad met hopen toegevingen van ....... En zelfs als het niet lukt, er wordt over een onafhankelijk Vlaanderen gepraat in (le)termen zoals nooit tevoren. Belgiscisten als De Croo raken moeilijker en moeilijker hun boodschap kwijt. Elke verkiezing zal uitgelegd worden als een referendum, te beginnen in 2009, amper 1,5 jaar weg. De revival, uit het slop geraken van Brux/Wall zal te lang op zich laten wachten, elk cijfer wordt communautair uitgelegd, ziet ge wél.. Demotte begrijpt dat goed en zegt vandaag dat het Marshall-plan zeer goed werkt, lees wij komen er bovenop. Prima, maar even later is er weer Maingain, Carolo-toestanden, PS-ambassadeurs, prins Laurent,.... Interview met BDW was prima, De Vadder had geluk dat het na het tennis kwam, zodat nog weinig vlamingen dit konden zien. Voorts vind ik Bourgeois wél een maatje te klein en niet bepaald een daadkrachtig minister. Gewoon in het parlement zetten. bovendien heb ik begrepen dat men werkt met voorlopige twaalfden = zelfde uitgaven als verleden jaar, dat betekent dat we besparen. Ik heb wel niet genoeg kaas gegeten van het feit of dit geïndexeerd is, de details ken ik niet genoeg maar zelfde uitgaven betekenen alvast minder bokken schieten en minder stookoliecheques Laatst gewijzigd door boerenverstand : 10 september 2007 om 09:53. |
|
![]() |